Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nainen: odotatko, että ensitreffeillä mies maksaa molempien laskun kahvilassa/ravintolassa?

01.02.2022 |

Minua mietityttää seuraava asia:

Minulle on 2-3 kertaa käynyt niin, että olen Tinderissä viestitellyt miehen kanssa ja on ollut puhetta myös treffeistä ja mies on vaikuttanut olevan kiinnostunut treffeille lähtemisestä tai jopa itse tehnyt aloitteen treffeistä. Sitten kun minä ehdotan konkreettisesti, että vaikka ”käytäisiinkö ravintolassa illallisella ensi lauantaina?”, on mies joko poistanut yhtäkkiä matchimme kokonaan tai sitten mies sanoo , ettei haluakaan lähteä treffeille ollenkaan.

Mietin vaan, että voiko syynä olla se, että mies kuvittelee, että minä odotan hänen maksavan loppulaskun ja siksi muuttavat mielensä treffeistä? Minun mielestäni on taasen outoa, jos nykyaikana moderni suomalainen nainen kuvittelee, että miehen tehtävä on maksaa ravintolalasku. Ja minullakin profiilissa lukee, että olen vakituisesti työssä käyvä lapseton sairaanhoitaja, joten fiksu ihminen voisi siitäkin päätellä, että eiköhän minullakin ole maksukykyä maksaa omat ruokani. Sitä paitsi, jos menee illalliselle vaikka Pancho Villaan tai Amarilloon, niin sieltä saa burgerin ja limun alle 20€ hintaan, ja joka tapauksessa, jos menisi kahvilaan treffeille ja tilaisi pelkän chai latten ja mozzarellacroissantin, niin sekin maksaa helposti jo sen 10€.

Olisi kiva kuulla myös miesten kokemuksia, että onko joskus treffeillä naiset olettaneet miehen maksavan loppulaskun?

Nainen: odotatko, että ensitreffeillä mies maksaa molempien laskun kahvilassa/ravintolassa?

Vaihtoehdot

Kommentit (199)

Vierailija
161/199 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On parempi, että mies vie paikkaan, jossa pystyy maksamaan molempien laskun.

Jos ei ole rahaa, niin kutsuu hampurilaisille tai pitsalle.

Vielä parempi on, jos viitsii kokata itse jotain.

Jokin itsetehty pasta ja pullo punkkua tekee luultavasti isomman vaikutuksen kuin ravintolaruoka.

Kai niitäkin naisia on, jotka ensitapaamisella menevät miehen kotiin. Itse en olisi mennyt, en ikimaailmassa.

Vierailija
162/199 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko mies-mies tai nainen-nainen treffeillä tämmöistä säätöä ollenkaan vai miten päätetään, kun ei ole sukupuolikysymys?

Olen itse naisena ollut treffeillä naisten kanssa, ja täytyy sanoa, että tätä(kin) ketjua lukiessa tuli vähän sellainen olo, että ehkä pysyttelen sillä linjalla edelleen. Heterodeittailu kuulostaa todella hankalalta. Itselläni on siis ollut miessuhteitakin, mutta nämä ovat alkaneet eri lailla (ennestään jostain yhteydestä tutun kanssa), miten mitään treffeillä käymistä ei ollut. En jaksaisi itse mitään "kenen pitää maksaa ja mitä viestittää jos sitä-tai-tätä" saati "kutsuja maksaa" -tyyppistä saivartelua. Haluan treffeillä tutustua kiinnostavaan ihmiseen ja katsoa, onko meillä kemiaa, ja se kahvila/baari/ravintola/kahvi/drinkki/safka on vain sivuasia, koska treffeillä pitää kuitenkin käydä jossain ja tehdä jotain. Ei se ole jutun pointti millään lailla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/199 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos mies haluaa tehdä vaikutuksen, voi hän ehdottaa maksavansa

vaikutuksen voi  tehdä muutenkin toki

164/199 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt 30% gallupin osallistuneista naisista on vastannut, että odottavat miehen maksavan ravintolalaskun. Onkohan sitten 50+ ikäiset naiset enimmäkseen vastanneet gallupiin? Luulisi, että valtaosa alle 40-vuotiaista ajattelisi, että molemmat makjsavat omat ruokansa.

165/199 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jos mies haluaa tehdä vaikutuksen, voi hän ehdottaa maksavansa

vaikutuksen voi  tehdä muutenkin toki

Olen puolen vuoden sisällä käynyt 7 eri miehen kanssa ensitreffeillä ravintolassa eikä kukaan ole kertaakaan tarjoutunut maksamaan minun laskua vaikka kaikki ovat olleet ihan hyvin palkatussa työssä ja lapsettomia.

Vierailija
166/199 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teit virheen siinä, että pyysit syömään. Se antaa liian vakavan vaikutelman ja pitkiltä treffeiltä ei pääse heti pois.

Jos pyytää vaikka drinkille tai kahville, se on parempi alku. Jos ei natsaa voi poistua paikalta nopeammin.

Vierailija
167/199 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teit virheen siinä, että pyysit syömään. Se antaa liian vakavan vaikutelman ja pitkiltä treffeiltä ei pääse heti pois.

Jos pyytää vaikka drinkille tai kahville, se on parempi alku. Jos ei natsaa voi poistua paikalta nopeammin.

Tämä. Ja illalliselle pyytäminen on vielä kokonaan oma lukunsa.

Vierailija
168/199 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Ja illalliselle pyytäminen on vielä kokonaan oma lukunsa.

Tuskin oon koskaan ees käyttänyt tuota sanaa illallinen.. liian fiini ja neitimäinen.

Vierailija
169/199 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varattu mies oli työmatkalla ja maksoi kaikki naispuolisen kollegansa ruokailut. Kai kollega otti ne iloisesti vastaan, koska maksaminen jatkui vielä hotellin aulabaarissa. Ei mitään rajaa ainakaan tällä naisella.

Vierailija
170/199 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta helkkarissa miehen kuuluu maksaa. Mutta kohteliaisuussyistä ei kannata ottaa sitä ravintolan kalleinta annosta. Tosin jos ei miehellä varaa maksaa 50e naisen annoksesta, niin mun puolesta saa olla.

Olin n. 60 v. naisen kanssa drinkillä ja hän valitsi 14 euron drinksun itselleen, koska tiesi että maksan. Vähän jäi mietityttämään tuo toiminta naisen taholta. Miksikähän teki näin?

Vierailija
171/199 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai odotan. Jos hän kerran haluaa tavata kahvilassa (ravintolaan en lähde ensitapaamisella) esimerkiksi kävelyn sijaan, niin tottakai hän myös tarjoaa. Teekupilliseni maksaa noin kaksi euroa. Kahvilassa ei ole sopivaa istua ostamatta jotain juotavaa.

172/199 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuten joku jo sanoikin, kutsuja lähtökohtaisesti maksaa koska kutsuja valitsee paikan jonne mennään ja hintatason budjettinsa mukaan. Olisihan se tökeröä viedä vaikka vähävarainen opiskelija kohtuukalliiseen ravintolaan ja sitten pistää hänet maksamaan omat syötävänsä joihin hujahtaa koko loppukuun ruokarahat.

Mun mielestä silloin, jos toinen ehdottaa kallista ravintolaa, voi itse sanoa, että ei ole varaa maksaa niin paljon ruuasta ja ehdottaa edullisempaa ravintolaa. Esim. Jos joku Tampereella asuva nainen ehdottaa miehelle, että mennäänkö illalliselle Näsinneulaan, niin mies voi puolestaan ehdottaa mieluumin Naughty burgeria.

Tulipa tästä mieleen, että minä vuosia sitten asuin Tampereella ja Suomi24 treffipalstalla pyysin ravintolatreffeille erästä miestä. Minä ensin ehdoton jotain ihan tavallista ravintolaa, tyyliin Amarilloa, johon mies ehdotti, että mentäisiinkö mieluumin 4h+k -nimiseen ravintolaan, joka oli ainakin siihen aikaan hieno ravintola. Sitten kun minä vastasin tähän ehdotukseen myöntävästi, muuttuikin mies mielensä, ettei hän halua tavata ollenkaan.

173/199 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai odotan. Jos hän kerran haluaa tavata kahvilassa (ravintolaan en lähde ensitapaamisella) esimerkiksi kävelyn sijaan, niin tottakai hän myös tarjoaa. Teekupilliseni maksaa noin kaksi euroa.

Kuka menee kahvilaan ja tilaa tavallisen teen/suodatinkahvin? Kyllä minä ainakin teenjuojana tilaan kahvilassa jotain etikoisempaa kuten kaakaon tai jäächain.

174/199 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi kun olin Ensitreffeillä ala carte ravintolassa, loppulasku oli nm 80€ ja minä tarjouduin maksamaan sen, niin mies sanoi, että hän haluaa maksaa sen kokonaan eli tarjota minulle. Silti hän ei enää halunnut tavata uudelleen. Mutta ehkä hän vaan ajatteli, että hän voi ihan hyvin maksaa molempien ruuat, kun hän on niin varakas.

Vierailija
175/199 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan odottanut, silloin kuin nuorena vielä treffeillä kävin. Kysehän oli silloin opiskelijoita eikä keski-ikäisistä työssäkäyvistä ihmisistä.

Vierailija
176/199 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis opiskelijoista

äskeinen korjaa

Vierailija
177/199 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyypä jatkossa ehdottaa tapaamista ravintolaan. Näen sitten kuka häipyy ehdotuksen kuultuaan. En halua miestä joka käyttää silmät kiiluen, ettei vaan joudu maksamaan.

Vierailija
178/199 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyypä jatkossa ehdottaa tapaamista ravintolaan. Näen sitten kuka häipyy ehdotuksen kuultuaan. En halua miestä joka käyttää silmät kiiluen, ettei vaan joudu maksamaan.

*kyttää

Vierailija
179/199 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä se maksaa, joka kutsuu. Jos ei sitten kutsuessa sovi, että molemmat maksaa oman laskun.

Mä olen käynyt vain treffeillä, joissa mies on maksanut. Olen aina kuitenkin tarjoutunut omat syömiseni maksamaan, mutta se on otettu melkein loukkauksena.

Vierailija
180/199 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensitreffeillä joo. Suhteessa se maksaa joka voi tai haluaa tarjota. Olen sen verran vanhanaikainen, että joskus annoin rahat miehelle, että näyttäisi että maksaisi, ettei joku luule että on joku toyboy. Tuetenkin naurettavaa sinänsä. Mistä kukaan tietää, mitä kukin maksaa ja onko kyseessä suhde vai ei.

Mutta periaatteessa tykkään enemmän perinteisestä mallista, missä mies elättää jotenkin ja tarjoaa eli luonnollisesti tienaa enemmän kun nainen. Tärkeintä tietenkin, että jommalla kummalla rahaa tai sitten vaikka saman verran, mutta sellainen 50/50 systeemi tuloista huolimatta ei ole reilu. Se maksaa ja tarjoa yleensä luonnostaankin enemmän kenellä on enemmän, jos välittää ja on reilu. Esim. meillä se on joskus ollut minä, nyt mies.