Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nainen: odotatko, että ensitreffeillä mies maksaa molempien laskun kahvilassa/ravintolassa?

01.02.2022 |

Minua mietityttää seuraava asia:

Minulle on 2-3 kertaa käynyt niin, että olen Tinderissä viestitellyt miehen kanssa ja on ollut puhetta myös treffeistä ja mies on vaikuttanut olevan kiinnostunut treffeille lähtemisestä tai jopa itse tehnyt aloitteen treffeistä. Sitten kun minä ehdotan konkreettisesti, että vaikka ”käytäisiinkö ravintolassa illallisella ensi lauantaina?”, on mies joko poistanut yhtäkkiä matchimme kokonaan tai sitten mies sanoo , ettei haluakaan lähteä treffeille ollenkaan.

Mietin vaan, että voiko syynä olla se, että mies kuvittelee, että minä odotan hänen maksavan loppulaskun ja siksi muuttavat mielensä treffeistä? Minun mielestäni on taasen outoa, jos nykyaikana moderni suomalainen nainen kuvittelee, että miehen tehtävä on maksaa ravintolalasku. Ja minullakin profiilissa lukee, että olen vakituisesti työssä käyvä lapseton sairaanhoitaja, joten fiksu ihminen voisi siitäkin päätellä, että eiköhän minullakin ole maksukykyä maksaa omat ruokani. Sitä paitsi, jos menee illalliselle vaikka Pancho Villaan tai Amarilloon, niin sieltä saa burgerin ja limun alle 20€ hintaan, ja joka tapauksessa, jos menisi kahvilaan treffeille ja tilaisi pelkän chai latten ja mozzarellacroissantin, niin sekin maksaa helposti jo sen 10€.

Olisi kiva kuulla myös miesten kokemuksia, että onko joskus treffeillä naiset olettaneet miehen maksavan loppulaskun?

Nainen: odotatko, että ensitreffeillä mies maksaa molempien laskun kahvilassa/ravintolassa?

Vaihtoehdot

Kommentit (199)

Vierailija
101/199 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ilmeisesti vähemmistössä, mutta mielestäni miehen tehtävä on pääsääntöisesti maksaa ensitreffeillä :D mulla menee yleensä monta kymppiä jo siihen, että voin lähteä sinne treffeille kun ostan jonkun vähemmän nuhjuisen mekon, uudet sukkikset koska vanhat on aina rikki, kynsilakkaa ja jotain kivaa päähän. Muutenkin mulla on yleensä ollut hakusessa semmoinen mies, jolla on halua hemmotella naista eikä pihistele alusta asti. Kyllä tinder-heputkin poikkeuksetta maksoivat treffeillä, ihan jokaisella, leffaliput ja muutkin liput. Löysin miehen muuta kautta sitten, hänkin tarjosi ensitreffeillä ja osti lahjojakin (tuntui niin äkkiä kiusalliselta), kosi ja tahtoi lapsia. Ei hävetä tippaakaan, että mieheni tahtoo pitää huolta naisestaan ja perheestään eikä laske jokaista markkaa kun nyt pienten lasten äitinä en välitä tavoitella samanlaisia tuloja. Toki olisin voinut maksaa alusta asti kaiken itse ja vinkua nyt kuinka mies ei maksa edes lastensa menoja ja kohta kimittäisi elareista kuten av:n enemmistön valitsemat tasa-arvoiset sulhaset ;)

Vierailija
102/199 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies maksaa (tarjoaa) aina oli kyysessä sitten kahvila tai ravintola.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/199 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan tajunnut ajatusmallia, että "tottakai miehen kuuluu maksaa". Mitä telkkaria. Ihan sama jos se juontaa juurensa ajoista, jolloin naiset olivat kotirouvia - se aika on historiaa. Mielestäni joko molemmat maksavat omansa tai sitten kutsuja maksaa. Kutsujan maksaminen on järkevää jo mainituista syistä eli koska hän on kenties päättänyt paikan ja siten hintatason. Mutta muutoin minusta on ihan normaalia, että laskut otetaan erikseen. Eikä ainoastaan ensitreffeillä.

That said, jos mies _haluaa_ maksaa, en ala asiasta vääntämäänkään. Kunhan ei maksa joka kerran, se olisi vaivaannuttavaa. 🙂 Jos haluaa osoittaa olevansa herrasmies, siihen ei tarvita rahaa. Oven avaaminen ja takin päälle auttaminen ovat minun silmissäni hyviä keinoja siihen.

Selitätkö tämän? Kunhan ei maksa joka kerran, se olisi vaivaannuttavaa. Olet helvetin outo.

Vierailija
104/199 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ilmeisesti vähemmistössä, mutta mielestäni miehen tehtävä on pääsääntöisesti maksaa ensitreffeillä :D mulla menee yleensä monta kymppiä jo siihen, että voin lähteä sinne treffeille kun ostan jonkun vähemmän nuhjuisen mekon, uudet sukkikset koska vanhat on aina rikki, kynsilakkaa ja jotain kivaa päähän. Muutenkin mulla on yleensä ollut hakusessa semmoinen mies, jolla on halua hemmotella naista eikä pihistele alusta asti. Kyllä tinder-heputkin poikkeuksetta maksoivat treffeillä, ihan jokaisella, leffaliput ja muutkin liput. Löysin miehen muuta kautta sitten, hänkin tarjosi ensitreffeillä ja osti lahjojakin (tuntui niin äkkiä kiusalliselta), kosi ja tahtoi lapsia. Ei hävetä tippaakaan, että mieheni tahtoo pitää huolta naisestaan ja perheestään eikä laske jokaista markkaa kun nyt pienten lasten äitinä en välitä tavoitella samanlaisia tuloja. Toki olisin voinut maksaa alusta asti kaiken itse ja vinkua nyt kuinka mies ei maksa edes lastensa menoja ja kohta kimittäisi elareista kuten av:n enemmistön valitsemat tasa-arvoiset sulhaset ;)

Hyvin valittu. Jos laatumiestä haluaa, pitää deittailla vain laatumiehiä, jotka pitää huolta naisestaan ja perheestään. 

Vierailija
105/199 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun suunnitelma on ensin kahvilatreffit ja seuraavat sitten jo naisen luokse. Säästää rahaa ja pääsee aika nopeasti itse asiaan. Ravintola on aivan turha ja kallis välivaihe.

Eikä tarvi edes itse siivota. Kaltaistesi miesten takia osa naisista nimen omaan haluaa tavata illallisella. Eikä siinä mitään, teillä vain on aivan eri tavoitteet. 

Pitäisikin tehdä gallup aiheesta:

Mies, jos olet oikeasti kiinnostunut naisesta, panostatko treffeihin enemmän. 

Toivottavasti nainen on kiinnostunut minusta eikä rahoista. En pyri tarjoamaan kallista treffiä siinä toivossa että se saa naisen kiinnostumaan minusta enemmän.

Missä sanottiin, että panostus on rahallinen? 

Kerro sitten miten panostetaan selkeästi enemmän ilman rahamäärän lisäämistä.

Parturissa käynti ja uudet vaatteet esim maksaa myös.

Esimerkiksi näkemällä vaivaa: ennakkosuunnittelemalla, varaamalla (vaikka sitten kirjastosta lumikengät), raivaamalla tilaa kalenteriin, ovia avaamalla, takkia ottamalla, onhan näitä. 

Vierailija
106/199 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan ilmoittaisin miehelle ruoan jälkeen maksavani itse ruokani, jos haluaisin sanoa, että tämä on tässä ja tilaisin taksin kotiin.

Vierailija
107/199 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Molemmat maksaa oman ruoan.

N51

En tasan maksa vaan häivyn paikalta niin että mies maksaa molempien syömiset.

Vierailija
108/199 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan ilmoittaisin miehelle ruoan jälkeen maksavani itse ruokani, jos haluaisin sanoa, että tämä on tässä ja tilaisin taksin kotiin.

Tuon jälkeen ei tarvitsisi soitella.

Vierailija
109/199 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu, että nämä naiset, jotka haluavat itse maksaa omansa ja mies ei saa tarjota, koska pitää olla ”kiva nainen”, ajavat itsensä tasa-arvoloukkuun. Palkka on todennäköisesti pienempi, mutta silti kaikki maksetaan 50-50. Naimisiin mies ei halua, ”koska se on turhaa”, mutta jos mennään, niin avioehto pitää olla. Kun tulee puhe lapsista, niin mies empii sitä kovasti, koska se vie vapauden ja kuka sen maksaa. Niinpä nainen alkaa säästää, jotta olisi myös äitiyslomalla varaa maksaa 50-50 kaikesta. Samalla kun hoitaa yhteistä lasta / yhteisiä lapsia kotona. Sillä aikaa miehen omaisuus karttuu (palkka oli lähtökohtaisesti suurempi muutenkin) ja naisen työkokemus ei eikä ehkä eläkekään (onko se yhä näin), ja muistattehan avioehdon, eli jos ero tulee, niin se karttunut omaisuus myös jää miehelle. Eron yhteydessä lapset asuvat 50-50, jotta elatusmaksu olisi mahdollisimman pieni, mutta lasten äiti hoitaa kuitenkin kaikki käytännön asiat ja on se, jolla on hanskassa päävastuu kaikesta eli neuvoloista, Wilmoista, vanhempainilloista, lahjojen hankkimisista lasten kaverien synttäreille, joulujuhlista, kevätjuhlista, ilmoittautumisista jne.

Jos etsii miestä, jossa on aitoa sitoutumisen halua, tämä tarjoaminen on yksi indikaattori sen arvioimiseen, onko mies sen arvoinen.

Vierailija
110/199 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat maksaa omansa, hyvin helppoa. N35

Vierailija
111/199 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yli 20% nyt äänestänyt että mies maksaa.

Juuri noiden takia mietin tarkkaan mitä tehdä ensitreffeillä.

T mies

Toisaalta nyt 70% on äänestänyt, että miehen tehtävä ei ole maksaa.

Vierailija
112/199 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu, että nämä naiset, jotka haluavat itse maksaa omansa ja mies ei saa tarjota, koska pitää olla ”kiva nainen”, ajavat itsensä tasa-arvoloukkuun. Palkka on todennäköisesti pienempi, mutta silti kaikki maksetaan 50-50. Naimisiin mies ei halua, ”koska se on turhaa”, mutta jos mennään, niin avioehto pitää olla. Kun tulee puhe lapsista, niin mies empii sitä kovasti, koska se vie vapauden ja kuka sen maksaa. Niinpä nainen alkaa säästää, jotta olisi myös äitiyslomalla varaa maksaa 50-50 kaikesta. Samalla kun hoitaa yhteistä lasta / yhteisiä lapsia kotona. Sillä aikaa miehen omaisuus karttuu (palkka oli lähtökohtaisesti suurempi muutenkin) ja naisen työkokemus ei eikä ehkä eläkekään (onko se yhä näin), ja muistattehan avioehdon, eli jos ero tulee, niin se karttunut omaisuus myös jää miehelle. Eron yhteydessä lapset asuvat 50-50, jotta elatusmaksu olisi mahdollisimman pieni, mutta lasten äiti hoitaa kuitenkin kaikki käytännön asiat ja on se, jolla on hanskassa päävastuu kaikesta eli neuvoloista, Wilmoista, vanhempainilloista, lahjojen hankkimisista lasten kaverien synttäreille, joulujuhlista, kevätjuhlista, ilmoittautumisista jne.

Jos etsii miestä, jossa on aitoa sitoutumisen halua, tämä tarjoaminen on yksi indikaattori sen arvioimiseen, onko mies sen arvoinen.

Muuten pitkälti totta, mutten usko tarjoamisen korreloivan avioliitonpäättymiskäytökseen. 

Vierailija
113/199 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla sama! Eli jos en ole kiinnostunut, en halua jäädä tavallaan mitään velkaa. Jos olen kiinnostunut tapaamaan uudelleen, annan kosiskella.

Vierailija
114/199 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yli 20% nyt äänestänyt että mies maksaa.

Juuri noiden takia mietin tarkkaan mitä tehdä ensitreffeillä.

T mies

MIeti tarkkaan, koska yli 20% miehistä jää ilman pildeä ensitreffeillä. 

Vierailija
115/199 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häpeäisin poikieni äitinä silmät päästäni, jos ne ei tarjoaisi.

Vierailija
116/199 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että tämä on sukupolvikysymys aika pitkälti. Omassa nuoruudessani oli itsestään selvää, että mies maksoi. Tyttäreni mielestä ei.

N52, tytär 21

Onks sun tytär sinkku?

M25

Vierailija
117/199 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menet asioiden edelle. Ekoilla treffeillä ei olla vielä menossa naimisiin tai jakamassa kuluja. Ekoilla treffeillä ollaan tutustumassa ihmiseen, jota ei vielä tunneta.

Vierailija
118/199 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häpeäisin poikieni äitinä silmät päästäni, jos ne ei tarjoaisi.

Jatkan vielä. Tarjoaa vain sen, mihin on varaa ja se pitää tehdä hyvästä tahdosta.

Vierailija
119/199 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi pyytää työn teelle syömään sämpylöitä.

Vierailija
120/199 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas pölyttyneitä uskomuksia! Mies ei tarjoa joka kerta = hän pihistelee ja venyttää penniä. Mies tarjoaa aina = hän pitää huolta vaimosta ja perheestä.