Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nainen: odotatko, että ensitreffeillä mies maksaa molempien laskun kahvilassa/ravintolassa?

01.02.2022 |

Minua mietityttää seuraava asia:

Minulle on 2-3 kertaa käynyt niin, että olen Tinderissä viestitellyt miehen kanssa ja on ollut puhetta myös treffeistä ja mies on vaikuttanut olevan kiinnostunut treffeille lähtemisestä tai jopa itse tehnyt aloitteen treffeistä. Sitten kun minä ehdotan konkreettisesti, että vaikka ”käytäisiinkö ravintolassa illallisella ensi lauantaina?”, on mies joko poistanut yhtäkkiä matchimme kokonaan tai sitten mies sanoo , ettei haluakaan lähteä treffeille ollenkaan.

Mietin vaan, että voiko syynä olla se, että mies kuvittelee, että minä odotan hänen maksavan loppulaskun ja siksi muuttavat mielensä treffeistä? Minun mielestäni on taasen outoa, jos nykyaikana moderni suomalainen nainen kuvittelee, että miehen tehtävä on maksaa ravintolalasku. Ja minullakin profiilissa lukee, että olen vakituisesti työssä käyvä lapseton sairaanhoitaja, joten fiksu ihminen voisi siitäkin päätellä, että eiköhän minullakin ole maksukykyä maksaa omat ruokani. Sitä paitsi, jos menee illalliselle vaikka Pancho Villaan tai Amarilloon, niin sieltä saa burgerin ja limun alle 20€ hintaan, ja joka tapauksessa, jos menisi kahvilaan treffeille ja tilaisi pelkän chai latten ja mozzarellacroissantin, niin sekin maksaa helposti jo sen 10€.

Olisi kiva kuulla myös miesten kokemuksia, että onko joskus treffeillä naiset olettaneet miehen maksavan loppulaskun?

Nainen: odotatko, että ensitreffeillä mies maksaa molempien laskun kahvilassa/ravintolassa?

Vaihtoehdot

Kommentit (199)

Vierailija
41/199 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja taas kerran.....

Minä en äänestä koska sitä etiketin mukaista vaihtoehtoa ei ollut edes mainittu. Tyypillistä, mutta kun Suomessa ollaan niin ei yllätä.

KUTSUN esittänyt tarjoutuu maksamaan. Kaikki muu on moukkamaista.  Eli jos sinä sairaanhoitaja kutsut miehen, niin silloin myös tarjoudut maksamaan.  Jos mies kutsuu, niin silloin mies tarjoutuu maksamaan. Jos kutsuttu haluaa, hän voi tietenkin aina tarjoutua  maksamaan molemmat tai omansa. Jos on niin köyhä (tai pihi) ettei voi maksaa mistään mitään, kannattaa ehdottaa kävelylenkkiä puistossa niin eipä maksa kenellekään mitään.

Jos sovitaan yhdessä kavereitten kesken että mennään jonnekin syömään niin sitten yleensä kaikki maksavat omansa. Ensitreffit eivät ole mikään kaveri-illallinen. Ymmärtääkö suomalainen edes eron?

Miksi tämä on Suomessa tehty niiiiiiiin hankalaksi?

En miehenä odota että nainen maksaa vaikka kuinka olisi ehdottanut treffejä ja valinnut paikan.

Olet ehkä keski-ikäinen jo? Tuntuu, että enää sen ikäisille se kahvikupin tarjoaminen on luontevaa, eikä sitä jakseta muistella vielä vuosien kuluttua että kuinka sille ei saatu vastinetta.

Kyllä. Keski-ikäinen.

Niin arvelinkin. Jotenkin tällaisesta asiasta ei mielestäni nuoruudessani edes keskusteltu, vaikka syytä ehkä olisikin ollut? Toisaalta minun kokemukseni mukaan mies yleensä pyysi puhelinnumeroa, soitti seuraavana päivänä tapaamisesta ja vei sitten treffeille omaan budjettiinsa sopivaan paikkaan. Olen käynyt ihan vaan puistossa piknikillä, rannalla istuskelemassa, nuotiomakkaran paistossa, kuin myös kolmen ruokalajin illallisilla. Ei ollut ennen niin kovasti ongelmaa tästä. Nykyinen Tinder on vissiin ongelma. :D

N52

Vierailija
42/199 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa saattaa tulla toisiin ajatuksiin siksikin ettei ylipäänsä syö ravintoloissa eikä halua kumppania joka käy niissä niin usein että ensitreffejäkin sellaiseen ehdottaa.

Itsekin voisin niin tehdä, en tosiaan syö ulkona. Ei ole varaa, jos yhteen kertaan olisikin niin kertoo jo heti eri tavoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/199 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan käynyt treffeillä, poikaystävät löytyi ihan elämän kautta.

Minua vieroksuttaa tämmöinen treffikulttuuri, ei kovin suomalaista. Vieraan ihmisen kanssa mennään johonkin ravintolaan syömään?! Ei kyllä minulta onnistuisi, hädin tuskin olen käynyt "ulkona syömässä" edes läheisten kanssa.

Kuulostaa hirveelle suoraansanottuna.

Ihan itse maksaisin oman annokseni. Eri asia jos se syömäkaveri ois vanha tuttu, sitten vois maksaa minunkin ruuat, ja minä voisin sitten vastavuorosesti ostaa sille jotain.

Vierailija
44/199 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun suunnitelma on ensin kahvilatreffit ja seuraavat sitten jo naisen luokse. Säästää rahaa ja pääsee aika nopeasti itse asiaan. Ravintola on aivan turha ja kallis välivaihe.

Vierailija
45/199 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se maksaa, joka treffeille pyytää ja päättää paikan.

Minä

Maksoin ekoilla treffeillä oman osuuteni, oltiin baarissa. Nykyään mies maksaa useimmiten, koska tienaakin enemmän kuin mä, eikä ole hänelle ongelma, niinkuin tuntuu olevan palstakeijoille usein.

Palstaloisilla on odotukset että mies maksaa. Fiksu mies ei vaan halua loisivaa palstalaista.

Palstakeijo selittää naisettomuutensa fiksuudella, joopatijoo😂

Aika huonosti onnistui tuo selvännäkeminen. On nainen ja lapsikin jo.

Vierailija
46/199 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun suunnitelma on ensin kahvilatreffit ja seuraavat sitten jo naisen luokse. Säästää rahaa ja pääsee aika nopeasti itse asiaan. Ravintola on aivan turha ja kallis välivaihe.

Eikä tarvi edes itse siivota. Kaltaistesi miesten takia osa naisista nimen omaan haluaa tavata illallisella. Eikä siinä mitään, teillä vain on aivan eri tavoitteet. 

Pitäisikin tehdä gallup aiheesta:

Mies, jos olet oikeasti kiinnostunut naisesta, panostatko treffeihin enemmän. 

Vierailija
47/199 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja taas kerran.....

Minä en äänestä koska sitä etiketin mukaista vaihtoehtoa ei ollut edes mainittu. Tyypillistä, mutta kun Suomessa ollaan niin ei yllätä.

KUTSUN esittänyt tarjoutuu maksamaan. Kaikki muu on moukkamaista.  Eli jos sinä sairaanhoitaja kutsut miehen, niin silloin myös tarjoudut maksamaan.  Jos mies kutsuu, niin silloin mies tarjoutuu maksamaan. Jos kutsuttu haluaa, hän voi tietenkin aina tarjoutua  maksamaan molemmat tai omansa. Jos on niin köyhä (tai pihi) ettei voi maksaa mistään mitään, kannattaa ehdottaa kävelylenkkiä puistossa niin eipä maksa kenellekään mitään.

Jos sovitaan yhdessä kavereitten kesken että mennään jonnekin syömään niin sitten yleensä kaikki maksavat omansa. Ensitreffit eivät ole mikään kaveri-illallinen. Ymmärtääkö suomalainen edes eron?

En miehenä odota että nainen maksaa vaikka kuinka olisi ehdottanut treffejä ja valinnut paikan.

Olet ehkä keski-ikäinen jo? Tuntuu, että enää sen ikäisille se kahvikupin tarjoaminen on luontevaa, eikä sitä jakseta muistella vielä vuosien kuluttua että kuinka sille ei saatu vastinetta.

Kyllä. Keski-ikäinen.

Niin arvelinkin. Jotenkin tällaisesta asiasta ei mielestäni nuoruudessani edes keskusteltu, vaikka syytä ehkä olisikin ollut? Toisaalta minun kokemukseni mukaan mies yleensä pyysi puhelinnumeroa, soitti seuraavana päivänä tapaamisesta ja vei sitten treffeille omaan budjettiinsa sopivaan paikkaan. Olen käynyt ihan vaan puistossa piknikillä, rannalla istuskelemassa, nuotiomakkaran paistossa, kuin myös kolmen ruokalajin illallisilla. Ei ollut ennen niin kovasti ongelmaa tästä. Nykyinen Tinder on vissiin ongelma. :D

N52

Tinder on se ongelma juuri. Ennen ei ollut treffejä tarjolla niin kuin nykyään. Suosittu ihminen voisi sopia Tinderissä vaikka useat treffit joka päivälle.

Suositut naiset saa tuhansia tykkäyksiä eikä aika edes riitä läheskään kaikille treffejä haluaville.

Vierailija
48/199 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja taas kerran.....

Olet ääliö. Tässä on puhe nimenomaan suomalaisesta etiketistä, eikä siihen liity mitenkään se, miten jossain toisessa maassa tehdään. Ei vaikka siellä olisi mielestäsi jotenkin hienompaa.

Vierailija
49/199 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei maksa, niin annat sille sitten laskun seksistä. 

OK?

Vierailija
50/199 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä tarvi edes itse siivota. Kaltaistesi miesten takia osa naisista nimen omaan haluaa tavata illallisella. Eikä siinä mitään, teillä vain on aivan eri tavoitteet. 

Toivottavasti nainen on kiinnostunut minusta eikä rahoista. En pyri tarjoamaan kallista treffiä siinä toivossa että se saa naisen kiinnostumaan minusta enemmän.

Vierailija
51/199 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että tämä on sukupolvikysymys aika pitkälti. Omassa nuoruudessani oli itsestään selvää, että mies maksoi. Tyttäreni mielestä ei.

N52, tytär 21

Kerro tyttärelle, että jos mies ei ole halukas uhraamaan lantin lanttia, ei se ole muuta kun ilmaisen pimperon perässä...

Vierailija
52/199 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisena lähden siitä, että molemmat maksaa omansa, mutta samalla se on sellainen "katellaan" ja "kaverimielellä" vaihe. 

Mies SAA maksaa (se on siis etuoikeus, joka tarjoutuu miehille, joista pidän), jos olen hänestä kiinnostunut ja haluan tavata uudelleen. Silloin myös tekee hyvän vaikutuksen, jos mies tarjoutuu maksamaan, koska tulkitsen, että hän pitää minusta ja haluaa tavata uudelleen. 

Mies joka puhuu simppauksesta eikä ymmärrä romanttisten eleiden päälle, ei ole edes panoseura-ainesta, koska siinäkin, ja varsinkin siinä hommassa, haluan tulla miellytetyksi. 

N42

😂😂😂😂😂

Vierailija
53/199 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähtökohtaisesti maksan aina omat ruokani ja juomani. Mutta mies osoittaa olevansa kiinnostunut, jos tarjoutuu maksamaan. En toki odota sitä enkä hyväksy tarjousta, ellen ole varma että seuraa jatkoa, jolloin voin puolestani tarjota.

Mulla aivan sama. Pääsääntöisesti on oikein hyvä, että ekoilla treffeillä kumpikin maksaa omat syömisensä ja juomisensa. Näin ei synny "tasapuolisuuden nimissä" tarvetta toisille treffeille. 

Vierailija
54/199 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti ensitreffeillä mies maksaa, mieshän niitä treffejä on ehdottanut ja kutsun esittänyt.

En tosin ole tälläisillä treffeillä koskaan ollut, koska en ole kumpaakaan pitkäaikaista kumppaniani tapaillut treffeillä. Mutta kyllä aviomieheni periaatteessa tykkää maksaa vaikka käytännössä talous on yhteinen eikä ole väliä kenen tililtä rahat menee. Joskus minä maksan kun ollaan koko perheen kanssa, mutta yleensä jos miehen kanssa ollaan kahdestaan, mies haluaa maksaa, ja maksaa.

Vierailija
55/199 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Jos kahvilla käyminen ei kelpaa, niin sitten ei kelpaa. Ja kotona on paljon kivempi jutella, tehdä yhdessä ruokaa ja ottaa lasi viiniä. Jos ilta etenee hyvissä merkeissä, niin sänkyynkin on paljon lyhyempi matka.

Vierailija
56/199 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan aina omani. Ainoa tilanne, jossa ehkä antaisin miehen maksaa puolestani, olisi se jos mies olisi täysi mäntti, jota en varmasti halua tavata enää toista kertaa enkä piittaa, mitä hän ajattelee minusta. Mutta miksi mies edes haluaisi maksaa puolestani, jos olisi selvää, etten pidä hänestä?

Vierailija
57/199 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että tämä on sukupolvikysymys aika pitkälti. Omassa nuoruudessani oli itsestään selvää, että mies maksoi. Tyttäreni mielestä ei.

N52, tytär 21

Kerro tyttärelle, että jos mies ei ole halukas uhraamaan lantin lanttia, ei se ole muuta kun ilmaisen pimperon perässä...

Ja tytär ison melan perässä. Winwin

Vierailija
58/199 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tinder on täynnä onnenonkijoita, joten paras tehdä selväksi heti kättelyssä, että jokainen maksaa omat ruoat. 

Näin se vaan on.

Jos nainen haluaa treffeille ravintolaan, mutta esimerkiksi kävely tai museo tms ei käy niin iso riski on että kyseessä on loisiva palstalainen. Todennäköisesti Kelan tuella elävä moniongelmainen. Jos treffit ei käy pian niin varmaankin suljetulla osastolla asustaa. Pitää odottaa että pääsee avohoitoon.

Sinänsä hauska tuo kommenttisi. Aloituksestahan ei käy ilmi, haluaako ap heti ensitapaamisella kolmen ruokalajin illalliselle. Mutta sinullahan on asiat aika hyvin, jos pelkän illallisen hinnalla saisit aina halutessasi ryppypiirakkaa? Moni mies ei saa edes mahdollisuutta tarjota illallista tai kävelyä. 

Mistä ihmeestä olevat että ensitreffit johtaa seksiin ja ravintolassa ruokailu on sen hinta?

Vierailija
59/199 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti nainen on kiinnostunut minusta eikä rahoista. En pyri tarjoamaan kallista treffiä siinä toivossa että se saa naisen kiinnostumaan minusta enemmän.

Missä sanottiin, että panostus on rahallinen? 

Vierailija
60/199 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo että mies maksaa periytyy ajalta jolloin miehet kävivät töissä ja naiset hoitivat kotia. Samaten naisten ei kuulunut näyttää kiinnostustaan, vaan miehen piti tehdä aloite. Mutta onneksi ajat muuttuvat, ja tapojenkin sopii muuttua siinä sen mukana.

Hyvä muistaa että se että tarjoaako ensi treffeillä vai ei, ei lopulta kerro ihmisestä yhtään mitään, vaikka joku saattaa ehkä niin kuvitellakin. Täys kelmi voi pyrkiä tekemään vaikutuksen kun taas hyvä kumppani kandidaatti voi lähteä siitä että molemmat maksaa omansa.