Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taas sai makeat naurut "ruokavammasen" kommentista.

Vierailija
07.06.2015 |

Ei voinut syödä kuskus-salaattia koska se on vehnää. Täytekakkua ja keksejä pystyi kyllä syömään. Tämän syömättömyyden kommentoi niin kovaan ääneen että kaikki sen tajusi.

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vehnänkin proteiini muuttuu kypsennyksessä. Kuskusta taas ei kypsennetä kunnolla. Eli voi hyvinkin olla, että kestää kakun, mutta ei raakaa vehnää.

Vierailija
2/50 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän naurun, jos TIEDÄT että kakku ja keksit eivät olleet vehnättömiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kerran juhlissa en ottanut voileipäkakkua, jossa oli kermaviiliä. En voi sietää kermaviiliä. Kun sitä tyrkytettiin, sanoin nätisti että en ole voileipäkakun ystävä. No sitten alkoi että oletko allerginen, tehdään sulle sitä ja tätä, ei millään mennyt jakeluun, että en ota sitä koska en pidä siitä ja muuta syötävää löytyy ihan tarpeeksi. Mun poika on allerginen vehnälle ja maidolle. Meillä on kakut vehnättömiä ja maidottomia kaikki, sillä perunajauhopohjaan tulee ihan hyvä. En sitä kellekään erikseen mainosta, osa ihmettelee että miksi poika voi sitä syödä ja sitten sanotaan, että ei sisällä vehnää ja maidottomuuden nyt näkee muutenkin. 

Vierailija
4/50 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tosiaan joidenkin ihmisten pöperöitä syö, koska ne ovat pahoja. Sitä ei kehtaa suoraan sanoa. Mm. mummovainaani oli aivan surkea kokki. Piti vaan sanoa ettei ole nälkä, jos ei halunnut syödä pohjaanpalanutta sapuskaa, mutta toisinaan pakotti. 

Vierailija
5/50 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko kyseessä juhlat? Niissähän nyt yleensä otetaan mitä otetaan, eikä kellekään tarvitse selitellä miksei ota jotain eikä pakko ole ottaa yhtään mitään. 

Vierailija
6/50 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 14:48"]

Minä kerran juhlissa en ottanut voileipäkakkua, jossa oli kermaviiliä. En voi sietää kermaviiliä. Kun sitä tyrkytettiin, sanoin nätisti että en ole voileipäkakun ystävä. No sitten alkoi että oletko allerginen, tehdään sulle sitä ja tätä, ei millään mennyt jakeluun, että en ota sitä koska en pidä siitä ja muuta syötävää löytyy ihan tarpeeksi. Mun poika on allerginen vehnälle ja maidolle. Meillä on kakut vehnättömiä ja maidottomia kaikki, sillä perunajauhopohjaan tulee ihan hyvä. En sitä kellekään erikseen mainosta, osa ihmettelee että miksi poika voi sitä syödä ja sitten sanotaan, että ei sisällä vehnää ja maidottomuuden nyt näkee muutenkin. 

[/quote]

Miten teet maidottoman kakun?

Teen usein kakun perunajauhoihin, koska aina löytyy joku vehnää välttelevä. Kääretorttu on helppo tehdä maidottomana (hilloa vain väliin), mutta olen kokenut kakun tekemisen maidottomana vaikeaksi. Rahka, tuorejuustot, jogurtti - kaikki sisältävät maitoa, jos niitä on kakun välissä) Mitä laitat kakun väliin, entä päälle?

Vierailija
7/50 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 14:57"]

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 14:48"]

[/quote]

Miten teet maidottoman kakun?

Teen usein kakun perunajauhoihin, koska aina löytyy joku vehnää välttelevä. Kääretorttu on helppo tehdä maidottomana (hilloa vain väliin), mutta olen kokenut kakun tekemisen maidottomana vaikeaksi. Rahka, tuorejuustot, jogurtti - kaikki sisältävät maitoa, jos niitä on kakun välissä) Mitä laitat kakun väliin, entä päälle?

[/quote]

Sienikakku

pohja ja maidoton suklaakuorrute, väliin esim. aprikoosia Mm. maidoton ja vehnätön sacherkakku onnistuu hyvin. Mutakakku on myös helppo, sen kanssa voi tarjota tofu- tai kaurajäätelöä. Makuaististahan se riippuu, itse en kaipaa mitään maitotuotteita väliin, mutta jos kaipaa, soijakermoja löytyy korvikkeeksi. Itse en tosin voi syödä soijaa. Jos suklaa ei käy, sitten on haastavampaa, mutta 80-luvun hedelmätäytekakku ainakin onnistuu. 

Vierailija
8/50 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kuvitella ap:n vähämielisen vahingoniloisen ilmeen: tuo, kattokaa tuota, ai kauheeta, huh huh, hirveetä. Vehnäpoliisin käytöksestä tulee mieleen se Kangasalan hirnuva teini.

Vierailija
9/50 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyäänhän löytyy kaurakermaa, soijakermaa tms, joita väliin/päälle. Myös jugurttejq löytyy maidottomana.

Vierailija
10/50 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 12:43"]

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 12:31"]Minä pystyn onneksi suoraa sanomaan, että kuskus-salaatti näyttää kuvottavalta ja maistuu pahalta. Näin ei ruuan tarjoaja joudu pidättelemään nauruaan, kun keksin tekosyitä. Rehellisyys on minulle tärkeä arvo. [/quote] Hyvä hyvä. Minkälaisia kuskussalaatteja olet maistellut jos ne kaikki maistuu pahalta?

[/quote]

Meillä oli eilen ja kaikki kehuivat erinomaiseksi. Herkkua olikin, löysin upean reseptin!

Vierailija
11/50 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestä kuskus itsessään on mautonta, niinkuin vehnä yleensäkin on. 

Vierailija
12/50 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 22:41"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 22:08"]

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 15:14"]

Nykyäänhän löytyy kaurakermaa, soijakermaa tms, joita väliin/päälle. Myös jugurttejq löytyy maidottomana.

[/quote]

Kun pitää tehdä gluteeniton+laktoositon+maidoton kakku niin onnistuu tuolla soijakermalla ja jogurtilla?

[/quote]

maidoton on aina myös laktoositon. ;)

Mutta laktoositon ei ole automaattisesti maidoton!

Vierailija
13/50 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä, että nykyään laktoosittomien maitotuotteiden yleistyttyä laktoosiyon on aika harvoin maidoton.

Vierailija
14/50 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokavammaiset voi syödä kotona ja ottaa kylässä lasin vettä kyytipojaksi.

Vierailija
15/50 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 07:01"]

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 12:31"]Minä pystyn onneksi suoraa sanomaan, että kuskus-salaatti näyttää kuvottavalta ja maistuu pahalta. Näin ei ruuan tarjoaja joudu pidättelemään nauruaan, kun keksin tekosyitä. Rehellisyys on minulle tärkeä arvo. [/quote] Hyvä hyvä. Minkälaisia kuskussalaatteja olet maistellut jos ne kaikki maistuu pahalta?

[/quote]

Meillä oli eilen ja kaikki kehuivat erinomaiseksi. Herkkua olikin, löysin upean reseptin!

[/quote]

Ymmärrät varmaan, että vieraiden on pakko kehua, koska muuten kutsuja loukkaantuu. Pakko valehdella ja toivoa, että ei koskaan enää.

Vierailija
16/50 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika usein saa lukea tai kuulla ruokavaliosta, joka on vehnätön = viljaton. Tai gluteeniton eli vehnätön tai vehnätön eli leivätön. Itselläni on keliakia ja voin kyllä syödä aika monia viljoja, onneksi.

Vierailija
17/50 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 12:44"]Parhaita on nämä "en syö leipää, koska en syö hiilaria" ja sitten vedetään hedelmä :D
[/quote]

Niin koska se leipä on muutoinkin ravinteikkaampi kuin hedelmä. Hedelmistäkin saa kuitua, mutta leivästä ei juuri mitään muuta kuin energiaa ja niissä on vielä suolaa ja lisäaineita.

Vierailija
18/50 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 08:21"]

[/quote]

[/quote]

Ymmärrät varmaan, että vieraiden on pakko kehua, koska muuten kutsuja loukkaantuu. Pakko valehdella ja toivoa, että ei koskaan enää.

[/quote]

Hmm, ovat kyllä niin läheisiä että voivat sanoa mitä oikeasti ajattelevat. Ja jos ruoka-alan ammattilaisetkin kehuu niin pakko kai sen on uskoa;D Hei eivät tosiaankaan ole "vieraskoreita". Couscousiin saa makua jos haluaa.

Vierailija
19/50 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 13:14"]

Niin, vehnättömästihän ei voi leipoa...

[/quote]

Minä teen täytekakun nykyään aina pelkistä perunjauhoista, koska minusta se on parempaa niin. Ja meillä on perhejuhlissa aina kaksi ihmistä jotka ovat gluteenittomalla (toisella keliakia, toisella joku muu minkä nimen aina unohdan), joten aina on keksiäkin ja muutakin heille sopivaa. 

Tiedän, että jotkut ovat suureen ääneen allergisia vaikka eivät oikeasti ole. Minä antaisin heidän vain olla. Itse olen saanut outoja kommentteja kun en kerran tupaantulijaisissa uskaltanut ottaa tuoretta ananasta lautaselle. Kaikkea muuta otin, jopa sellaista josta en pidä, mutta anasta en. Emäntä sitten isoon ääneen ihmetteli miksi en, ja kun sanoin että sain siitä viimeksi kitalaen ja kurkun ihan karheaksi ja etten halua kokea sitä enää, niin sain kuulla että kuvittelen :/

Itse en ryntäisi allerigiatesteihin tuon yhden tapauksen kanssa, mutta en mielellään sitten syö sitä samaa joka karheuden aiheutti. 

Vierailija
20/50 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 09:02"]

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 08:21"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Hmm, ovat kyllä niin läheisiä että voivat sanoa mitä oikeasti ajattelevat. Ja jos ruoka-alan ammattilaisetkin kehuu niin pakko kai sen on uskoa;D Hei eivät tosiaankaan ole "vieraskoreita". Couscousiin saa makua jos haluaa.

[/quote]

jatkan vielä - iso "saavillinen" sitä pahaa couscousia hävisi joka tapauksessa:D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kolme