Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taas sai makeat naurut "ruokavammasen" kommentista.

Vierailija
07.06.2015 |

Ei voinut syödä kuskus-salaattia koska se on vehnää. Täytekakkua ja keksejä pystyi kyllä syömään. Tämän syömättömyyden kommentoi niin kovaan ääneen että kaikki sen tajusi.

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 07:51"]

Ruokavammaiset voi syödä kotona ja ottaa kylässä lasin vettä kyytipojaksi.

[/quote]

Mut mitäs me sulle tehdään? Kun tuollaisen rajoitteen kanssa ei voi omasta kodistaan ihmisten ilmoille lähteä?

Vierailija
22/50 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 14:24"]

Vehnänkin proteiini muuttuu kypsennyksessä. Kuskusta taas ei kypsennetä kunnolla. Eli voi hyvinkin olla, että kestää kakun, mutta ei raakaa vehnää.

[/quote]

Riippuu mikä on kyseessä. Vehnäallergikko voi kestää kypsennettyä vehnää, keliaakikolle vehnä on syömäkelvotonta vaikka kuinka kuumentaisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 07:51"]

Ruokavammaiset voi syödä kotona ja ottaa kylässä lasin vettä kyytipojaksi.

[/quote]

No itse asiassa siitäkin suututuaan, kun en syö mitään. Sitten jos jään kotiin koko pirskeistä, niin sekin on väärin.

Vierailija
24/50 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 12:46"]

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 12:44"]

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 12:31"]Minä pystyn onneksi suoraa sanomaan, että kuskus-salaatti näyttää kuvottavalta ja maistuu pahalta. Näin ei ruuan tarjoaja joudu pidättelemään nauruaan, kun keksin tekosyitä. Rehellisyys on minulle tärkeä arvo. [/quote] Törkeää ruuanlaittajaa kohtaan. Eikö sinulle ole opetettu käytöstapoja?

[/quote]

Tietenkin on, mutta minusta on ruokailijoiden halveksimista laittaa tarjolle jotain noin ala-arvoista. Miksi en ole oikeutettu kertomaan mielipidettäni, onko tämä oikeus vain ap:n kaltaisilla naurajilla?

[/quote]

Sinä halveksit sinulle tarjottua ruokaa ja väität, että käytöksesi on kohdallaan? No, eipä yllätä!

Vierailija
25/50 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 09:40"]

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 12:46"]

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 12:31"]Minä pystyn onneksi suoraa sanomaan, että kuskus-salaatti näyttää kuvottavalta ja maistuu pahalta. Näin ei ruuan tarjoaja joudu pidättelemään nauruaan, kun keksin tekosyitä. Rehellisyys on minulle tärkeä arvo. [/quote] Törkeää ruuanlaittajaa kohtaan. Eikö sinulle ole opetettu käytöstapoja?

[/quote]

Tietenkin on, mutta minusta on ruokailijoiden halveksimista laittaa tarjolle jotain noin ala-arvoista. Miksi en ole oikeutettu kertomaan mielipidettäni, onko tämä oikeus vain ap:n kaltaisilla naurajilla?

[/quote]

Sinä halveksit sinulle tarjottua ruokaa ja väität, että käytöksesi on kohdallaan? No, eipä yllätä!

[/quote]

Mitäs veikkaat, voisiko tuo lainaamasi henkilö vaikka satiirisesti ottaa kantaa ap:n huonoon käytökseen?

Vierailija
26/50 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 09:07"]

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 09:02"]

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 08:21"]

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 07:01"]

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 12:43"]

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 12:31"]Minä pystyn onneksi suoraa sanomaan, että kuskus-salaatti näyttää kuvottavalta ja maistuu pahalta. Näin ei ruuan tarjoaja joudu pidättelemään nauruaan, kun keksin tekosyitä. Rehellisyys on minulle tärkeä arvo. [/quote] Hyvä hyvä. Minkälaisia kuskussalaatteja olet maistellut jos ne kaikki maistuu pahalta?

[/quote]

Meillä oli eilen ja kaikki kehuivat erinomaiseksi. Herkkua olikin, löysin upean reseptin!

[/quote]

Ymmärrät varmaan, että vieraiden on pakko kehua, koska muuten kutsuja loukkaantuu. Pakko valehdella ja toivoa, että ei koskaan enää.

[/quote]

Hmm, ovat kyllä niin läheisiä että voivat sanoa mitä oikeasti ajattelevat. Ja jos ruoka-alan ammattilaisetkin kehuu niin pakko kai sen on uskoa;D Hei eivät tosiaankaan ole "vieraskoreita". Couscousiin saa makua jos haluaa.

[/quote]

jatkan vielä - iso "saavillinen" sitä pahaa couscousia hävisi joka tapauksessa:D

[/quote]

Joku kaatoi roskikseen.

Vierailija
27/50 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut eivät pysty sanomaan suoraan jos ei pidä jostakin. Mä sanon niin kuin asia on. En keksi mitään muuta.

Vierailija
28/50 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vehnänkin proteiini muuttuu kypsennyksessä. Kuskusta taas ei kypsennetä kunnolla. Eli voi hyvinkin olla, että kestää kakun, mutta ei raakaa vehnää.

[/quote]

Ai, kuskus on nyt raakaa vehnää salaatissa... Joo, ei ole.

Vierailija
29/50 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 14:57"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 14:48"]

Minä kerran juhlissa en ottanut voileipäkakkua, jossa oli kermaviiliä. En voi sietää kermaviiliä. Kun sitä tyrkytettiin, sanoin nätisti että en ole voileipäkakun ystävä. No sitten alkoi että oletko allerginen, tehdään sulle sitä ja tätä, ei millään mennyt jakeluun, että en ota sitä koska en pidä siitä ja muuta syötävää löytyy ihan tarpeeksi. Mun poika on allerginen vehnälle ja maidolle. Meillä on kakut vehnättömiä ja maidottomia kaikki, sillä perunajauhopohjaan tulee ihan hyvä. En sitä kellekään erikseen mainosta, osa ihmettelee että miksi poika voi sitä syödä ja sitten sanotaan, että ei sisällä vehnää ja maidottomuuden nyt näkee muutenkin. 

[/quote]

Miten teet maidottoman kakun?

Teen usein kakun perunajauhoihin, koska aina löytyy joku vehnää välttelevä. Kääretorttu on helppo tehdä maidottomana (hilloa vain väliin), mutta olen kokenut kakun tekemisen maidottomana vaikeaksi. Rahka, tuorejuustot, jogurtti - kaikki sisältävät maitoa, jos niitä on kakun välissä) Mitä laitat kakun väliin, entä päälle?

[/quote]
Kostutus mehulla, väliin vaikka soseutettuja marjoja ja päälle sitten joku hyytelö.

Vierailija
30/50 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 13:14"]

Niin, vehnättömästihän ei voi leipoa...

[/quote]

Minä teen täytekakun nykyään aina pelkistä perunjauhoista, koska minusta se on parempaa niin. Ja meillä on perhejuhlissa aina kaksi ihmistä jotka ovat gluteenittomalla (toisella keliakia, toisella joku muu minkä nimen aina unohdan), joten aina on keksiäkin ja muutakin heille sopivaa. 

Tiedän, että jotkut ovat suureen ääneen allergisia vaikka eivät oikeasti ole. Minä antaisin heidän vain olla. Itse olen saanut outoja kommentteja kun en kerran tupaantulijaisissa uskaltanut ottaa tuoretta ananasta lautaselle. Kaikkea muuta otin, jopa sellaista josta en pidä, mutta anasta en. Emäntä sitten isoon ääneen ihmetteli miksi en, ja kun sanoin että sain siitä viimeksi kitalaen ja kurkun ihan karheaksi ja etten halua kokea sitä enää, niin sain kuulla että kuvittelen :/

Itse en ryntäisi allerigiatesteihin tuon yhden tapauksen kanssa, mutta en mielellään sitten syö sitä samaa joka karheuden aiheutti. 

[/quote]

Olisit vain sanonut, että saat ananas ei sovi sinulle. Jos erehtyy kertomaan oireita, ne ovat kuvittelua. Jopa tässä tapauksessa, jossa sinulle on tullut tyypilliset ruoka-aineen aiheuttamat reaktiot (tomaatti jne. aiheuttaa samaa).

Vierailija
31/50 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 09:18"]

[/quote]

Riippuu mikä on kyseessä. Vehnäallergikko voi kestää kypsennettyä vehnää, keliaakikolle vehnä on syömäkelvotonta vaikka kuinka kuumentaisi.

[/quote]

Tiedän. Keliaatikko ei reagoi proteiiniin vaan sen tuotteeseen gluteeniin. Mutta vehnästäkin voidaan gluteeni poistaa. Silloin se käy keliaatikolle, mutta ei allergiselle.

Tämä siksi ettei mene asiat liian helpoksi. Ja siksipä nämä asiat ovat tietämättömille naurun asia.

Vierailija
32/50 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia keittokirjoja tämä yksi kirjoittaja on oikein elämässään lukenut, jos ei osaa edes kuvitella maidottomia kakkuja? En ymmärrä.

Vierailija
33/50 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Juuri näin... voit olla rehellinen itsellesi mutta ei sitä rehellisyyttä tarvita aina. Jos jokin ei miellytä, sitä ei tarvitse ottaa. Eikä tarvitse perustella miksi ei ota. Näin helppoa se on

Vierailija
34/50 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 09:53"]

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 09:07"]

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 08:21"]

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 07:01"]

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 12:43"]

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 12:31"]Minä pystyn onneksi suoraa sanomaan, että kuskus-salaatti näyttää kuvottavalta ja maistuu pahalta. Näin ei ruuan tarjoaja joudu pidättelemään nauruaan, kun keksin tekosyitä. Rehellisyys on minulle tärkeä arvo. [/quote] Hyvä hyvä. Minkälaisia kuskussalaatteja olet maistellut jos ne kaikki maistuu pahalta?

[/quote]

Meillä oli eilen ja kaikki kehuivat erinomaiseksi. Herkkua olikin, löysin upean reseptin!

[/quote]

Ymmärrät varmaan, että vieraiden on pakko kehua, koska muuten kutsuja loukkaantuu. Pakko valehdella ja toivoa, että ei koskaan enää.

[/quote]

Hmm, ovat kyllä niin läheisiä että voivat sanoa mitä oikeasti ajattelevat. Ja jos ruoka-alan ammattilaisetkin kehuu niin pakko kai sen on uskoa;D Hei eivät tosiaankaan ole "vieraskoreita". Couscousiin saa makua jos haluaa.

[/quote]

jatkan vielä - iso "saavillinen" sitä pahaa couscousia hävisi joka tapauksessa:D

[/quote]

Joku kaatoi roskikseen.

[/quote]

Ehkä mä olisin huomannut:)

Vierailija
35/50 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 10:24"]

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 09:18"]

[/quote]

[/quote]

Tiedän. Keliaatikko ei reagoi proteiiniin vaan sen tuotteeseen gluteeniin. Mutta vehnästäkin voidaan gluteeni poistaa. Silloin se käy keliaatikolle, mutta ei allergiselle.

Tämä siksi ettei mene asiat liian helpoksi. Ja siksipä nämä asiat ovat tietämättömille naurun asia.

[/quote]

Vehnätärkkelys ei käy kaikille keliaakikoille.

Vierailija
36/50 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, onhan ne aika hauskoja selityksiä.

Vierailija
37/50 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pystyn onneksi suoraa sanomaan, että kuskus-salaatti näyttää kuvottavalta ja maistuu pahalta. Näin ei ruuan tarjoaja joudu pidättelemään nauruaan, kun keksin tekosyitä. Rehellisyys on minulle tärkeä arvo.

Vierailija
38/50 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 12:31"]Minä pystyn onneksi suoraa sanomaan, että kuskus-salaatti näyttää kuvottavalta ja maistuu pahalta. Näin ei ruuan tarjoaja joudu pidättelemään nauruaan, kun keksin tekosyitä. Rehellisyys on minulle tärkeä arvo.
[/quote]
Hyvä hyvä.
Minkälaisia kuskussalaatteja olet maistellut jos ne kaikki maistuu pahalta?

Vierailija
39/50 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa täytekakku ja keksit olivat vehnättömiä.

Tein just täytekakun perunajauhopohjalla.

ps. kuskusia voidaan tehdä muustakin viljasta kuin vehnästä

Vierailija
40/50 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 12:31"]Minä pystyn onneksi suoraa sanomaan, että kuskus-salaatti näyttää kuvottavalta ja maistuu pahalta. Näin ei ruuan tarjoaja joudu pidättelemään nauruaan, kun keksin tekosyitä. Rehellisyys on minulle tärkeä arvo.
[/quote]
Törkeää ruuanlaittajaa kohtaan. Eikö sinulle ole opetettu käytöstapoja?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi seitsemän