Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ripsienpidennyksiin pettynyt

Vierailija
07.06.2015 |

Kävin perjantaina ottamassa ripsienpidennykset eräässä salongissa... Jo paikalla mentäessä ihmettelin tekijää, sanoi vaisusti vain moi ja että menisin istumaan jonnekkin. Paikassa ei ollut asiakkaille mitään odotustilaa/tuoleja, ainoastaan parturikampaajien kampaamotuolit, istuin sellaisessa odottaen omaa vuoroani. Katselin ympärilleni ja paikka oli hieman sotkuinen sekä likaisen näköinen. Niin oli kyllä tekijäkin, todella suttuinen ja meikit näyttivät siltä että ne päässä olisi nukuttu viimeisen viikon ajan. Noh koitin ajatella ettei tämä vielä välttämättä kerro hänen ammattitaidostaan...

Kun vuoroni koitti niin yhtään sen tarkemmin perehdyttyä tekijä kysyi vain mitä pituutta haluan. Tiesin tarkalleen pituuden ja mainitsin vielä, että saa olla erittäin tuuheat sillä olin ostanut erikoisripsienpidennyksen, joka heidän mainoksensa mukaan tarkoittaa, että ripsiin tehdään tuuhennos.

Teipit silmiin ja ripsien laittoon.. Teipit olivat välillä silmässä kiinni ja toinen silmä oli arka siitä kivusta ja vuoti kovasti. Tekijä tunki silmään wc paperia josta jäi nöyhtää jo liimattuihin ripsiin, kun liima tietysti oli kosteaa. Tekijää ei tämä tuntutunut haittaavan, jatkoi laittoa vaikka olisi voinut välillä kuivatella silmää esim ripsipumpulla mutta eihän hän semmoista omistanut!!?? Tekijä välillä ravasi muualla, tästä minulle mitään sanomatta. Makasin penkissä varmaan 10minuuttia silmät kiinni ihmettelemässä miksi minut siihen jätettiin sanomatta sanaakaan. Kun tekijä vihdoin saapui paikalle niin aivasteli päälleni, teki mieli sanoa että nyt riittää mutta en halunnut keskeneräisillä ripsillä poistua liikkeestä!

Ihmettelin nopeaa ripsien valmistumista. Pian tekijä sanoi, että valmista on. Luulin tämän olleen vitsi, sillä tekijä ei edes harjannut "valmiita ripsiä" millään, syy tähän oli ettei hänellä ollut pidennyksille tarkoitettua ripsiharjaa. Silmät olivat niin kipeät ja arat ja sumuiset etten nähnyt niillä juurikaan, kun teipit otettiin pois. Onneksi oli tuttuja seutuja niin pääsin lähes sokkona kulkemaan kotiin.

Kotiin päästyä punoitus oli helpottanut, mutta silmiin särki vielä kovasti. Aloin katsomaan ripsiä tarkemmin ja nehän olivat päin p**settä tehdyt. Pidennyksien väleissä omia ripsiä, joihin ei ollut kiinnitetty lainkaan pidennystä. Ripset näyttivät todella harvoilta ja mitäänsanomattomilta. Teki mieli itkeä siitä turhautuneisuudesta ja vitutuksesta, mutta tiesin että ei kannata, kun loputkin ripset irtoavat. Ja nyt kaksi päivää laiton jälkeen ripsiä on enää vielä vähemmän jäljellä ja kun ripsiä käy läpi niin näkee kuinka huonosti niitä on liimattu vain sinne tänne.

Varsinainen erikoisripsienpidennys, kun ovat vielä harvemmat mitä klassiset! :D ja kaikista järkyttynein olen siitä, että kyseisessä paikassa haukuttiin toista asiakasta minun kuullen.

Tämä paikka/ Chenni's world, Hakaniemi on todella katastroofi! en voi suositella kenellekkään ellette halua surkeiden ripsien lisäksi surkeaa palvelua! :(

Kommentit (70)

Vierailija
1/70 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ripsipidennyksistä haaveilevien kannattaa lukea esim. täältä blogista asiaa pidennyksissä käytettävistä liimoista: 

https://incimix.wordpress.com/2012/07/18/ripsienpidennysliimat-syynissa/

Tuolta löytyy muutakin tärkeää ja silmät avaavaa tietoa kosmetiikasta. Mielenkiintoinen ja hyvin kirjoitettu blogi! 

Minulla on ollut pariin otteeseen ripsipidennykset joihin olen ollut tyytyväinen. Tutkin asiaa ensin päätöksentekoa, kyselin kokemuksia muilta ja työn laadun näki yleensä heti muiden asiakkaiden pidennyksistä. Nyrkkisääntönä pidennyksistä haaveileville kannattaisin miettimään seuraavia juttuja: 

a) Halvalla ei välttämättä saa hyvää. Kysy mitä ripsimerkkiä ja liimoja käytetään. Tunnetuimpia merkkejä (Extreme Lashes, JB Lashes jne) käyttävät ovat yleensä käyneet merkin oman koultuksen ja käyttävä tutkittuja ja turvallisia tuotteita. Tästä syystä pidennykset maksavat vähän enemmän ja tässä tapauksessa ei mielestäni kannata säästää. 

b) Oletko allerginen? Jos olet, niin kannattaa ottaa pidennyksiä lainkaan ja riskeerata omaa terveyttään. Minulla ei ole lainkaan allergioita, mutta sain siitä huolimatta hieman oireita pidennyksiä laitettaessa (vuotavat silmät, pientä punoitusta). Ripsipidennysliima on pikaliimaa, joten sille herkistyminen on ihan normaalia 

c) Taitava ja vastuullinen tekijä ei tee niitä karmivia ylipitkiä ja sotkuisia pidennyksiä kenellekään. Vastuullinen tekijä valitsee oikeanlaisen kuidun, pituuden ja kaarevuuden sen mukaan mikä sopii asiakkaan silmän malliin (esim. ei superkaarevia raskaille silmäluomille, koska näyttää hassulta), myöskään todella hentoisille ripsille ei laiteta sitä pisintä ja paksuinta kuitua, koska oma ripsi ei jaksa kannatella kuitua ja liimaa ja se voi vaurioittaa omia ripsiä jne. Toki asiakas on oikeassa, joten jotkut saattavat taipua tekemään ne "näyttävämmät" ripset, mutta yleensä fiksu tekijä opastaa asiakasta ja kertoo mitä tästä saattaa seurata..

En myöskään luottaisi "kotitekijöihin", joilla ei ole yritystunnusta. Y-tunnuksella tekevät saavat tilattua ammattitarvikkeet omista tukuistaan, jolloin tuotteet ovat varmasti laadukkaita ja tutkittuja. Kotitekijät usein tilaavat tuotteet halvalla ulkomaisista halpasaiteilta, jolloin niiden turvallisuudesta ei ole takuita. Ripsiliimana myydyt liimat saattavat sisältää mitä tahansa allergisoivaa ja vaarallista ainetta. Entä kuka kantaa vastuun, jos kotitekijä vaurioittaa pysyvästi silmäsi pidennyksiä tehdessään? 

Vierailija
2/70 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikkakunta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/70 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki!

Vierailija
4/70 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi ripsienpidennykset on muutenkin niin rumia, että en tajua miten joku haluaa sellasista maksaa. :-D Mun mielestä luonnolliset omat ripset on parhaat. :-) Plus noista voi tulla ties mitä oireita, kuten säkään et nähnyt eteesi kun lähdit kotiin. Mutta täytyy kyllä sanoa että kuulostaa todella epäammattimaiselta ripsien laittajalta! Miten sillä voi olla edes oma yritys... Kuka siellä käy?! :-D

Vierailija
5/70 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 10:33"]Paikkakunta?
[/quote]

No niinpä ja salongin nimi kehiin myös!! :o karmivaa!!

Vierailija
6/70 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 10:39"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 10:33"]Paikkakunta?
[/quote]

[/quote]

Kannattais lukee teksti loppuun asti.

Vierailija
7/70 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kävin joku vuosi sitten sörkän metroasemalla kun työkaverilla oli tosi nätit siellä laitetut ripset. Pikkuliike jossa aasialainen tekijä. Silmät vuotivat helvetisti koko laiton ajan, liima oli niin tujua, varmaan kynsiliimaa :D ihan järkyttävät hämähäkkiripset sain ja turvonneet punaiset silmät. Onneksi kys. paska ei paljoa maksanut. En muista liikkeen nimeä mutta siinä käytävällä ennen metroon vieviä liukuportaita.

Vierailija
8/70 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 10:39"]

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 10:33"]Paikkakunta? [/quote] No niinpä ja salongin nimi kehiin myös!! :o karmivaa!!

[/quote]

Sehän lukee aloitusviestissä. Silmät käteen! Vai onko ripset tiellä?

Vierailija
9/70 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 10:41"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 10:39"]

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 10:33"]Paikkakunta? [/quote] No niinpä ja salongin nimi kehiin myös!! :o karmivaa!!

[/quote]

Sehän lukee aloitusviestissä. Silmät käteen! Vai onko ripset tiellä?
[/quote]

Hajos. XD

Vierailija
10/70 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 10:39"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 10:33"]Paikkakunta?
[/quote]

[/quote]
Etkö osaa lukea ap:n ekaa viestiä kokonaan?

Vierailija
11/70 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 10:39"]

[/quote]

ettekö osaa lukea? Ap mainitsi sekä sijainnin että "salongin" nimen.

Vierailija
12/70 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin vuos pari sitten Kampin Salon Choicessa. Mutta oon kuullu että tekijät on siirtyny muualle..?

Vierailija
13/70 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surkeaa touhua. Kannattaa ihan oikeasti valittaa asiasta sinne liikkeeseen ja vaatia rahoja takaisin. Ite olen joskus saanut todella ala-arvoista palvelua myös kampaajalla..

Vierailija
14/70 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 10:42"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 10:39"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 10:33"]Paikkakunta?
[/quote]

[/quote]
[/quote]

Piti pinnistellä, kamalan pitkä valitus RIPSISTÄ.

Vierailija
15/70 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäsi? Kiinnostaa minkä ikäiset ripsiä lähinnä käyttää. Mietin itsekin kehtaisiko ja minne..

Vierailija
16/70 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lähti ripsienpidennyksen myötä omat ripset melkein kokonaan pois ja allergisoiduin liimalle:(

Vierailija
17/70 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 10:40"]Itse kävin joku vuosi sitten sörkän metroasemalla kun työkaverilla oli tosi nätit siellä laitetut ripset. Pikkuliike jossa aasialainen tekijä. Silmät vuotivat helvetisti koko laiton ajan, liima oli niin tujua, varmaan kynsiliimaa :D ihan järkyttävät hämähäkkiripset sain ja turvonneet punaiset silmät. Onneksi kys. paska ei paljoa maksanut. En muista liikkeen nimeä mutta siinä käytävällä ennen metroon vieviä liukuportaita.
[/quote]
Niillä on ollut tosi halpoja tarjouksia tekokynsistä. Onkohan ne samaa tasoa?

Vierailija
18/70 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 10:44"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 10:42"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 10:39"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 10:33"]Paikkakunta?
[/quote]

[/quote]
[/quote]

Piti pinnistellä, kamalan pitkä valitus RIPSISTÄ.
[/quote]

^^ tottakai ripsistä saa valittaa pitkästi! Sama kuin toinen valittaa kampaajalla käynnistä tai kaupasta ostamastaan maidosta. Tottakai haluaa kertoa koko tarinan surkeasta kokemuksesta, jotta muut välttyisivät samalta shaibalta. Todella surkeaa meininkiä, toivottovasti muut eivät haksahda tollaseen likaseen ja surkeaan "salonkiin".

Vierailija
19/70 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 10:45"]Ikäsi? Kiinnostaa minkä ikäiset ripsiä lähinnä käyttää. Mietin itsekin kehtaisiko ja minne..
[/quote]

24vuotta

Vierailija
20/70 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 10:45"]Mulla lähti ripsienpidennyksen myötä omat ripset melkein kokonaan pois ja allergisoiduin liimalle:(
[/quote]
Omat ripset olivat todella nysät jo yhden ripsienpidennyksen jälkeen. Myös minulle liima aiheuuti allergiaoireita, punaiset ja turvonneet silmäluomet, joita kutitti ja kirveli. Jäi ripsipidennys yhteen kertaan. Ei ikinä enää, enkä suosittele muillekaan! Se liima on myrkkyä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yksi