Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsia koskevat kauhu-uutiset eivät erityisemmin kauhistuta minua. Muita?

Vierailija
07.06.2015 |

Kysymys otsikossa

Kommentit (87)

Vierailija
41/87 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 15:39"]

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 15:33"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 15:22"] [quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 15:19"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 15:17"] [quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 15:14"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 15:11"]Ei mustakaan tunnu pahalta lapsille tapahtuvat kamaluudet, mutta eläimille aihetuneet onnettomuudet ja ihmisen tekemän paha sattuu sydämeen. Eläimet ovat niin täysin viattomia! <3 Lapset eivät koskaan ole viattomia. Lapsista kasvaa samanlaisia kusipää-ihmisiä, mitä ihmiset nyt yleensä ovatkin. Lapset ovat myös siiä kehityksen tasolla, että ovat hirveän julmia ja narsistisia ja itsekeskeisiä.

Jos laitetaan vierekkäin koiran kuolema ja lapsen kuolema, niin kyllä koiran kuolema koskettaa ja lapsen ei. [/quote] Että vastasyntynytkin on jo mielestäsi syntinen kusipää? [/quote] Kyllä ja siitä kyllä kasvaa semmoinen ajan saatossa. Miksi lapsia ei saisi vihata? Miksi lapsen kuoleman / kaltoinkohtelun tulisi aina olla jotenkin järkyttävää? P.S. En ole tuon viestin kirjoittaja jolle vastasit. [/quote]Mitä pahaa se kuviteltu lapsi sulle teki. [/quote] Vastaatko nyt ensin mun kysymyksiini? Vai onko tapanasi vastata kysymyksiin kysymyksillä? [/quote]Ajatuksesi ovat niin lapsellisia, että vaativat selvennystä. Siksi kysymykset. [/quote] Vaan et siis osaakaan vastata kysymyksiini. Lapsellisia tai ei, mä sentäs osaan keskustella toisin ku sinä.

[/quote]Joo, sä osaat keskustella lapsellisesti.

Vierailija
42/87 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla omia lapsia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/87 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 09:01"]

Onko sinulla omia lapsia?

[/quote]

Ei ole omia lapsia, mutta teen kyllä töitä lasten parissa. -ap

Vierailija
44/87 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minuakaan, koska en pidä lapsia suuremmassa arvossa kuin muita ihmisiä. Järkytytkö ylipäänsä mistään uutisista?

Vierailija
45/87 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. Ei kinosta.

Vierailija
46/87 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksaisi tätä vinkuja-velaa.

Vierailija
47/87 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tuo muuttui heti, kun sain omia lapsia. Sen sijaan eläimiä koskevia kidutusjuttuja tai vastaavia kyllä ihmettelen, että mitä kummaa tuollaisten ihmisten päässä liikkuu, mutta sellaiset jutut pystyn kyllä lukemaan. Lemmikkejä minulla ei ole.

Vierailija
48/87 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 09:04"]

Ei minuakaan, koska en pidä lapsia suuremmassa arvossa kuin muita ihmisiä. Järkytytkö ylipäänsä mistään uutisista?

[/quote]Jaa-a, enpä taida hirveästi järkyttyä. Joskus tosin jokin tapahtuma osuu pahasti omiin pelkoihin, esim. hukkumiseen. Jotenkin kuitenkin tuntuu, että lapsia koskevista uutisista "kuuluu" järkyttyä enemmän kuin muita koskevista. En tiedä, mistä tämä johtuu. Minäkin pidän lapsia samassa arvossa kuin aikuisiakin. -ap

Vierailija
49/87 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muakaan. Omia lapsia on kyllä. Tosin kaikki sellaset, missä on ennen tappoa esim kidutettu, koskettaa aika paljon. Tosin eläimiin kohdistuneet ikävyydet on aina kauheeta, enkä tahdo sellaisista edes kuulla. Kai sen takia kun ne on jotenkin puolustuskyvyttömämpiä...

Vierailija
50/87 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli tapana järkyttyä, kunnes terapian myötä ymmärsin että ne muistuttivat omasta turvattomasta lapsuudestani. Yhäkin kyllä reagoin tapauksiin, jossa ihmistä, iästä riippumatta, on kohdeltu epäinhimillisesti. Mutta se tunne ei ole niin hallitsematon ja ylitse pursuava.

Vierailija
51/87 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama homma. Joskus tännekin linkattiin se video, jossa taapero tipahtaa junaraiteille ja jää alle. Ei herättänyt tunteita. Jos siinä olisikin ollut vaikka koiranpentu, niin en taatusti olisi pystynyt katsomaan.

Vierailija
52/87 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 09:18"]

Sama homma. Joskus tännekin linkattiin se video, jossa taapero tipahtaa junaraiteille ja jää alle. Ei herättänyt tunteita. Jos siinä olisikin ollut vaikka koiranpentu, niin en taatusti olisi pystynyt katsomaan.

[/quote]

Ihana. Olet hyvä ihminen, siis niin upee. Oletko ylpäe itsestäsi? kehuskelet, kuinka ihmislapset ovat paskaa eikä edes heilauta katsella kun ne kuolee, mut sitten koirat on sulle lähellä sydäntä ja niin ihkuja. Mistä tällaisia täydellisen mätiä ihmiskuoria kehittyy? 

Vaikka olin lapseton ja itsekin "inhosin" lapsia jossain nuoruusvuosissani, niin oli mulla sentäs myötätunto ja moraali tallella. 

Vierailija
53/87 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos puolustuskyvyttömän olennon (oli se sitten lapsi tai lemmikki) kuolema ei herätä mitään surun kaltaisia tunteita, on todellakin syytä huolestua. Terve ihminen ei ole niin välinpitämätön heikommistaan. Aikuisen voi olettaa kykenevän huolehtimaan itsestään, joten siinä tapauksessa tietynlainen tunteettomuus on inhimillistä. Empatiakyvytön ihminen ei ole tasapainoinen.

Vierailija
54/87 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 09:22"]

[/quote]

Ihana. Olet hyvä ihminen, siis niin upee. Oletko ylpäe itsestäsi? kehuskelet, kuinka ihmislapset ovat paskaa eikä edes heilauta katsella kun ne kuolee, mut sitten koirat on sulle lähellä sydäntä ja niin ihkuja. Mistä tällaisia täydellisen mätiä ihmiskuoria kehittyy? 

Vaikka olin lapseton ja itsekin "inhosin" lapsia jossain nuoruusvuosissani, niin oli mulla sentäs myötätunto ja moraali tallella. 

[/quote]

Hahhah heti meni jollain supermammalla tunteisiin :D Ihmiset ovat paskaa? Häh? Sanoinko niin? Ei mulla ole mitään lapsia vastaan ja en todellakaan toivonut, että se ihminen tipahtaa raiteille.

Vierailija
55/87 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoo kyllä palstan tasosta kun peukutetaan vauvan junan alle jäämistä ja alapeukutetaan empatian peräänkuuluttamista. 

Vierailija
56/87 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 09:29"]

Kertoo kyllä palstan tasosta kun peukutetaan vauvan junan alle jäämistä ja alapeukutetaan empatian peräänkuuluttamista. 

[/quote]

Voi elämän kevät. Ketä on peukuttanut vauvan junan alle jäämistä? Nämä kommentit kyllä kertoo, kuinka suuri osa äideistä puskee synnyttäessään samalla ne aivonsa pihalle.

Vierailija
57/87 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 09:24"]

Jos puolustuskyvyttömän olennon (oli se sitten lapsi tai lemmikki) kuolema ei herätä mitään surun kaltaisia tunteita, on todellakin syytä huolestua.

[/quote]Kylläpä nyt yksinkertaistat. Tunteiden heräämisen vaikuttaa se, kuinka etäisestä tapahtumasta on kysymys. Oman läheisen kuolema, etäisen tutun sukulaisen kuolema, lehdestä luetun tuntemattoman ihmisen kuolema ja 1700-luvulla eläneen ihmisen kirkonkirjoista luettu kuolema eivät vaikuta useimpiin ihmisiin samalla tavalla.

Olen aika stoalainen ihminen, mutta mitään haittaa siitä en ole keksinyt. Joidenkin jatkuva tunnekuohuilu sen sijaan tuntuu aika... hankalalta tavalta elää. -ap

Vierailija
58/87 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 09:27"]

[/quote]

[/quote]

Silti täällä hekumoit kuinka koiranpentu surettaisi mutta lapsi ei. Eb ole supermamma, toivottavasti joku sun läheisesi menettää lapsensa, vaikka sun äitisi. Tuskinpa lähipiiriäsi yhden mitättömän ihmisluuserin kuolema hetkauttaisi.

Hahhah heti meni jollain supermammalla tunteisiin :D Ihmiset ovat paskaa? Häh? Sanoinko niin? Ei mulla ole mitään lapsia vastaan ja en todellakaan toivonut, että se ihminen tipahtaa raiteille.

[/quote]

Vierailija
59/87 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Minäkin kuvittelin, että se olit sinä lapsena ja ihan tyytyväinen mieli jäi.

Vierailija
60/87 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 09:31"]

[/quote]

[/quote]

Silti täällä hekumoit kuinka koiranpentu surettaisi mutta lapsi ei. Eb ole supermamma, toivottavasti joku sun läheisesi menettää lapsensa, vaikka sun äitisi. Tuskinpa lähipiiriäsi yhden mitättömän ihmisluuserin kuolema hetkauttaisi.

[/quote]

[/quote]

Aivan järkyttävää tekstiä palstan vanhemmilta!