Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

SOSIONOMI/ TAI SOSIONOMEIKSI OPISKELEVAT

Vierailija
28.05.2015 |

Hei!

Haluaisin kuulla valmiilta ja opiskelvelilta sosionomeilta että missä olette töissä?

Olen itse lähihoitaja mutta en todella jaksa eläkeikään asti kolmivuoro työtä sekä pelkkää yksitoikkoista hoitotyötä.

Voinko päästä sosionomina esim työskentelemään kelaan, sosiaalitoimistoon eli vähän enemmän niinkuin hallinnon puolelle??Tavoitteena kuitenkin olisi ihmisläheinen työ, päivätyö/arkityö.

Vai onko niin että jos luen itseni sosionomiksi niin löydän itseni taas palvelutalosta vanhusten kanssa tekemässä kolmivuorotyötä?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mol:n sivuilla on tällä hetkellä paljon paikkoja päiväkodeissa ja lasten parissa.

Vierailija
2/7 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 09:37"]
Hei!

Haluaisin kuulla valmiilta ja opiskelvelilta sosionomeilta että missä olette töissä?

Olen itse lähihoitaja mutta en todella jaksa eläkeikään asti kolmivuoro työtä sekä pelkkää yksitoikkoista hoitotyötä.

Voinko päästä sosionomina esim työskentelemään kelaan, sosiaalitoimistoon eli vähän enemmän niinkuin hallinnon puolelle??Tavoitteena kuitenkin olisi ihmisläheinen työ, päivätyö/arkityö.

Vai onko niin että jos luen itseni sosionomiksi niin löydän itseni taas palvelutalosta vanhusten kanssa tekemässä kolmivuorotyötä?

[/quote]

Kelassa ei taida olla sosionomille mitään hommia, sosiaalitoimistoon voit päästä vakituisesti sosiaaliohjaajaksi tai sitten epäpätevänä määräaikaiseen suhteeseen sosiaalityöntekijän hommia tekemään.
t.sosiaalityöntekijä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosionomia parempi olisi yliopistossa esimerkiksi hoitotiede (ylihoitajaksi / osastonhoitajaksi, paperitöitä) tai sosiaalitiede (sosiaalityöntekijä, hallinto).

Koulutusaika melkein sama ja työtehtävissä suuri ero sekä palkassa tuhansien eurojen ero.

Kannattaa harkita.

Vierailija
4/7 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pääse yliopistoon ei ole lukiota käytynä... Lähihoitaja olen, mutta tätä työtä en kyllä jaksa... 

Vierailija
5/7 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 10:30"]En pääse yliopistoon ei ole lukiota käytynä... Lähihoitaja olen, mutta tätä työtä en kyllä jaksa... 
[/quote]

Kyllä pääsee yliopistoon myös amispapereilla. Meillä ainakin opiskelee moni lukiota käymätön, kuten kampaaja ja muutama lähihoitaja. T. Sosiaalitieteiden opiskelija

Vierailija
6/7 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olen aina luullut että yliopistoon ei ole asiaa jos ei ole käynyt lukiota??? :D

Vierailija
7/7 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko piskelu millaista yliopistossa? Oliko pääsykokeet vaikeat? Ja opiskeletko missä?