voi paska! mulla oli paras koulutodistus ja silti en päässyt
Siis kaikista hakijoista mulla oli parhaat arvosanat todistuksessa. Lisäksi olin opiskellut enemmän iha vapaaehtoisesti.
Silti mua ei otettu :(
Voinko tehdä selvityspyynnön että miksi ei?
Kommentit (74)
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 07:33"]Puolituttu lähihoitaja kertoi rekrytoivansa uutta työntekijää: "Me ei oteta ketään, jonka arvosanat on yli 3. Ne on liian älykkäitä hikipinkoja." Olin JÄRKYTTYNYT! Ei ääliö lainkaan tajunnut pointtiani, että sitä älyä, työhön sitoutumista ja parhaansa tekemistä tarvitaan (kai?) lähihoitajan työssäkin. Suututtaa tuollainen kateus ja yksisilmäisyys!
[/quote]komppi!!
Suomessa kannattaa aina vähän alisuorittaa. Polttaa tupakkaa ja juoda helvetisti kaljaa ja kiroilla
Mihin pyrit? Olen ollut kerran mukana opskelijavalintalautakunnassa opskelijajäsenenä, ja ala oli juuri sellainen, johon valitaan ilman varsinaisia mitattavia tuloksia. Työnaytteellä ja haastattelulla oli suuri merkitys. Arvostelijat olivat pisteyttäneet kaikki hakijat heti, mutta silti niistä käytiin kiivasta keskustelua myöhemmin. Ja jos ei saanut tiettyä pistemäärää jostain osiosta, ei voinut tulla valituksi ollenkaan, vaikka muista ois ollu täydet.
Mä olen hr-pomo ja palkkaam yleensä vain itseäni fiksumpia. Hyvin on toiminut. Tsemppiä, ap. Sinuna valittaisin.
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 08:10"]Mihin pyrit? Olen ollut kerran mukana opskelijavalintalautakunnassa opskelijajäsenenä, ja ala oli juuri sellainen, johon valitaan ilman varsinaisia mitattavia tuloksia. Työnaytteellä ja haastattelulla oli suuri merkitys. Arvostelijat olivat pisteyttäneet kaikki hakijat heti, mutta silti niistä käytiin kiivasta keskustelua myöhemmin. Ja jos ei saanut tiettyä pistemäärää jostain osiosta, ei voinut tulla valituksi ollenkaan, vaikka muista ois ollu täydet.
[/quote]millä alalla olit?
Onko joistain kouluista jo tullut tulokset?
Mä aina hakeudun itseäni taitavampien ja fiksumpien pariin. Siinä oppii joka kerta itsekin jotain uutta.
Niinkö pikkulapsetkin oppii aina ihan hirveesti ku saavat itseään parempaa seuraa.
Jos kyse on aikuiskoulutuksesta, todistus ei vaikuta
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 08:26"]Jos kyse on aikuiskoulutuksesta, todistus ei vaikuta
[/quote]miten niin?
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 08:26"]Jos kyse on aikuiskoulutuksesta, todistus ei vaikuta
[/quote]sanoo lähihoitaja
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 08:20"]
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 08:10"]Mihin pyrit? Olen ollut kerran mukana opskelijavalintalautakunnassa opskelijajäsenenä, ja ala oli juuri sellainen, johon valitaan ilman varsinaisia mitattavia tuloksia. Työnaytteellä ja haastattelulla oli suuri merkitys. Arvostelijat olivat pisteyttäneet kaikki hakijat heti, mutta silti niistä käytiin kiivasta keskustelua myöhemmin. Ja jos ei saanut tiettyä pistemäärää jostain osiosta, ei voinut tulla valituksi ollenkaan, vaikka muista ois ollu täydet. [/quote]millä alalla olit?
[/quote]
Opetusala. Kyseessä oli muuntokoulutus, eli kaikilla hakijoilla piti olla sekä yliopisto-opintoja että alan työkokemusta jo valmiiksi. Pääsykokeissa oli haastattelu, ryhmätehtävä ja opetustuokio.
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 08:29"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 08:26"]Jos kyse on aikuiskoulutuksesta, todistus ei vaikuta
[/quote]sanoo lähihoitaja
[/quote]
Ei vaan ope. Valitaan soveltuvuuden, koulutustarpeen, suuntautuneisuuden ym perusteella
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 08:38"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 08:20"]
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 08:10"]Mihin pyrit? Olen ollut kerran mukana opskelijavalintalautakunnassa opskelijajäsenenä, ja ala oli juuri sellainen, johon valitaan ilman varsinaisia mitattavia tuloksia. Työnaytteellä ja haastattelulla oli suuri merkitys. Arvostelijat olivat pisteyttäneet kaikki hakijat heti, mutta silti niistä käytiin kiivasta keskustelua myöhemmin. Ja jos ei saanut tiettyä pistemäärää jostain osiosta, ei voinut tulla valituksi ollenkaan, vaikka muista ois ollu täydet. [/quote]millä alalla olit?
[/quote]
Opetusala. Kyseessä oli muuntokoulutus, eli kaikilla hakijoilla piti olla sekä yliopisto-opintoja että alan työkokemusta jo valmiiksi. Pääsykokeissa oli haastattelu, ryhmätehtävä ja opetustuokio.
[/quote]ok mä hain hoitoalan ylempään amk tutkintoon :(
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 08:38"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 08:20"]
[/quote]
[/quote]
Työkokemuksella ja noilla tehtävillä on merkitystä. Samoin motivaatiolla
Ihan jo aloituksen perusteella voidaan päätellä miksi valehtelevaa vinku-iita ap:ta ei otettu...
Onko jollain tulokset tullu jo? Eikö ne tuu ensiviikolla?
Miten sen motivaationki osoittaa? :( pitääkö huutaa, että oon niiiiin MOTIVOITUNUT!!
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 08:38"]Opetusala. Kyseessä oli muuntokoulutus, eli kaikilla hakijoilla piti olla sekä yliopisto-opintoja että alan työkokemusta jo valmiiksi. Pääsykokeissa oli haastattelu, ryhmätehtävä ja opetustuokio.
[/quote]
Olisin voinut olla samassa pääsykokeessa. Mutta en ollut, jos sinä olit siellä tänä vuonna. Ja ehkä yhtä huonolla menestyksellä, olen ollutkin. Haastatteluun perustuvassa valinnassa on aivan onnessaan, millaisia valitsijat sattuvat olemaan. Jos eivät arvosta juuri sinun vahvuuksia, niin se oli sitten siinä.
Olin pääsykokeessa 'omassa' yliopistossa, eli siinä jossa olin suorittanut tutkintoni. Niinpä henkilökunta oli tuttuja ja olisin voinut jo ennen koetta päätellä, että turha reissu tästä tulee. Aiemmin olin päässyt kahdestikin, ensin varsinaiseksi tutkinto-opiskelijaksi avoimen opintojen jälkeen pääsykokeessa, ja myöhemmin toiseen, jossa oli myös haastattelu. Silloin oli joku esitys, jossa huomasin tehneeni virheen jo alussa - pääsin silti.
Sitten tuli se koe, jossa en päässyt. Oli juuri samantyylistä kuin sinulla. En voi väittää, että mulla olisi paras todistus ollut, mutta hyvä kuitenkin, ja työkokemustakin riittävästi. Kun juttelin muiden hakijoiden kanssa, huomasin olevani hiukan ylikoulutettu. Haastattelussa oli myös yksi kysymys, jossa kiinnitettiin huomiota juuri 'ylikoulutukseeni'. Oikeastaan siinä vaiheessa selvisi, että ei ollut minun juttuni tämä.
Kysyin pisteitä, mutta eipä siinä oikaisuvaatimuksen paikka ollut. Mulla oli huonoimmat pisteet. Puhelimeen vastannut lohdutti, että aiemminkin oli joku edellisessä kokeessa huonoimmat pisteet saanut päässyt seuraavana vuonna parhailla. Joo, ehkä oli haastattelijat vaihtuneet.
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 08:48"]Ihan jo aloituksen perusteella voidaan päätellä miksi valehtelevaa vinku-iita ap:ta ei otettu...
[/quote]miten niin valehtelevaa???
Puolituttu lähihoitaja kertoi rekrytoivansa uutta työntekijää: "Me ei oteta ketään, jonka arvosanat on yli 3. Ne on liian älykkäitä hikipinkoja." Olin JÄRKYTTYNYT! Ei ääliö lainkaan tajunnut pointtiani, että sitä älyä, työhön sitoutumista ja parhaansa tekemistä tarvitaan (kai?) lähihoitajan työssäkin. Suututtaa tuollainen kateus ja yksisilmäisyys!