Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

voi paska! mulla oli paras koulutodistus ja silti en päässyt

Vierailija
07.06.2015 |

Siis kaikista hakijoista mulla oli parhaat arvosanat todistuksessa. Lisäksi olin opiskellut enemmän iha vapaaehtoisesti.
Silti mua ei otettu :(

Voinko tehdä selvityspyynnön että miksi ei?

Kommentit (74)

Vierailija
61/74 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 10:04"]Onko tämä aloitus joku vitsi? Minä olen sairaanhoitaja amk, opinnäytetyöni arvosana 5 eli paras mahdollinen ja muiden aineiden keskiarvo noin 4 (asteikolla 4-5). Kaltaisiani hakijoita on hoitotyön ylempään amk-tutkintoon pilvin pimein. E ihän sinne käytännössä ole edes mahdollista päästä ilman 4-5 arvosanaa opinnäytetyöstä ja sitä kahden vuoden työkokemusta, muuten moitteetonta todistusta sekä loistavasti mennyttä haastattelua. Itse pääsin yliopistoonkin, mutta ylempään amk-tutkintoon on huomattavasti vaikeampaa päästä. 
[/quote]nyyh....

Vierailija
62/74 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 09:35"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 09:16"]Voisko toi valehtelija kommentin vetäny tulla kertoon et miks aatteli noin? Mua ärsyttää tommonen valehtelijaksi haukkuminen, koska minusta joskus luullaan että valehtelen koska ihmiset ei usko et tosiaan oikeasti venyn niihin suorituksiin, joita olen tehnyt. Esim. Yks ei uskonu et oisin neljässä vuodessa oppinut yhden kielen. Mutta totta helvetisti sitä nyt neljässä vuodessa oppii tyhmempikin!
[/quote]

Onneksi et päässyt. Tietenkään et. Asenne on aina ratkaiseva
[/quote]eli ei osannut selittää mistä ton valehtelija kommentin veti. Selvä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/74 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että päästään tästä jankkauksesta, voin täysin sivullisena kertoa miksi joku sanoi ap:tä valehtelijaksi. Siksi, että ap kirjoittaa otsikossa "mulla oli paras koulutodistus" ja myöhemmin kertoo, että ei tiedä muiden hakijoiden todistuksista mitään. Jos ap ei tiedä muiden hakijoiden todistuksia, ap ei voi tietää kellä hakijoista oli paras koulutodistus, ja niin ollen hän on otsikkoa kirjoittaessaan valehdellut jotta tarina kuulostaisi paremmalta. 

Ap:lle vielä tiedoksi että ei ole mitenkään harvinaista että koulutodistuksessa on pelkkiä kiitettäviä. Suomessa on kokonaisia lukiota, joissa kaikilla on pelkkiä kiitettäviä.

Jos meinaat pyrkiä johonkin koulutukseen missä ollaan ihmisten kanssa tekemisissä niin koetapa jalostaa tuota luonnetta vähän. Yritä nähdä omat tekosi muitten silmin, ja huomaa miten rasittavaa marttyyrikilarointi on kaikille muille. Laita ego vaikka säkkiin sen aikaa kun puhutaan asioista. Ehkä alkaa sitten koulun ovetkin aukeamaan.

Vierailija
64/74 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 06:29"]

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 06:07"]Minulle kävi noin myös kerran, en päässyt hotelli- ja ravintolakouluun hovimestariksi opiskelemaan. Keskiarvoni oli lähes kymmenen ja oli työkokemustakin. Ihmettelin, miten pääsin vain toiselle varasijalle ja sanoivat, että hakemukseni oli liian hyvä ja olivat sitä mieltä, että en veisi opintojani loppuun, vaan siirtyisin kesken muualle. Epäreilultahan se tuntui. [/quote]toi on niin suomalaista ajattelua!! Jenkeissä otetaan aina sisään jos todistus on hyvä. Se kertoo oppimiskyvystä ja tunnollisuudesta! Ettei vain ollut valitsijoina kateellista wt sakkia? Nekun ei suomessa kestä yhtään hyvin pärjääviä opiskelijoita :\

[/quote]

Juuri näin! Ihmeellinen ajattelu, ettei saisi olla ahkera ja tunnollinen. Ei, mielummin otetaan räkivä luuseri. Valitsijoiden omaa koulukatkeruutta.

Vierailija
65/74 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 05:54"]

Mistä sinä tiedät kaikkien muiden todistukset?

[/quote]

Niinpä.

Vierailija
66/74 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 09:15"]

Ainaki mun lapsen tulokset tulee 3.7.

[/quote]

No miten se nyt tähän mitenkään liittyy?

Vierailija
67/74 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 08:48"]

Onko jollain tulokset tullu jo? Eikö ne tuu ensiviikolla?

[/quote]

Eri kouluissa ja niissä eri linjoilla ja hakuprosesseissa tulokset tulevat eri aikoihin. Se että vaikkapa sinua koskevat hakutulokset julkaistaan myöhemmin, ei tarkoita sitä, että jokaista muuta koulutushakijaa koskevat tulokset julkaistaisiin samaan aikaan. Monesti on myös ilmoitettu, että tulokset julkaistaan VIIMEISTÄÄN x.x.2015. Koulu voi julkaista tulokset vaikkapa jo kuukautta ennen tuota päivämäärää.

Vierailija
68/74 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 08:52"]

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 08:48"]Onko jollain tulokset tullu jo? Eikö ne tuu ensiviikolla? [/quote]tuleeko kaikists koulutuksista ens viikolla tulokset? Eikö ne tuukaan vast heinäkuussa?

[/quote] yliopistosta myöhemmin, 3.7. tulee lääkiksen

Vierailija
69/74 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitun mammat :D

Vierailija
70/74 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 09:15"]

Ainaki mun lapsen tulokset tulee 3.7.

[/quote]

On aika paljon eri koulutuksia ja hakuja. Kaikki hakeneet eivät ole hakeneet yhteishaussa. Haloo!

Vierailija
71/74 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kuin sulle on sanottu, voit tehdä oikaisupyynnön. Valita vasta sitten, jos se ei mene läpi.

Vierailija
72/74 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 03:33"]

Hei ihan oikeastiko kuvittelet että menet jonnekkin kouluun pelkällä todistuksella??? Useimpiin kouluihin on haastattelut sekä soveltuvuuskokeet.

Turha ruikuttaa. 

[/quote]Kyllä meidän poika pääsi Aalto-yliopistoon suoraan todistuksella.

Vierailija
73/74 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 08:48"]

Miten sen motivaationki osoittaa? :( pitääkö huutaa, että oon niiiiin MOTIVOITUNUT!!

[/quote]

No eiköhän sitä osoita ihan omalla käytöksellään. Itse en meinannut housuissani pysyä pääsykoehaastattelussa, kun olin niin innoissani. Nauratti jälkeenpäin, näytin varmaan samalta, kuin kiihkosaarnaaja kesken pyhämessun :D

Itseäni jännittää kanssa kovasti, saan tietää sisäänpääsystä vasta kuukauden päästä.

Vierailija
74/74 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 02:51"]

Siis kaikista hakijoista mulla oli parhaat arvosanat todistuksessa. Lisäksi olin opiskellut enemmän iha vapaaehtoisesti. Silti mua ei otettu :( Voinko tehdä selvityspyynnön että miksi ei?

[/quote]

Ehkäpä sisäänpäässeillä oli sittenkin hitusen paremmat arvosanat ja ehkä olivat opiskelleet vielä enemmän ihan vapaaehtoisesti ja työkokemusta oli enemmän. Jaehkä he osasivat osoittaa myös motivaationsa paremmin. Todennäköisesti nuo kaikki kohdat täyttyvät, jos kyse oli tosiaan ylemmän AMK:n hausta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yhdeksän