Päiväkoti menee kiinni, vanhempi soittaa että myöhästyy tunnin!
Tämä tapahtui Helsingissä. Miten toimitaan nykyään?
Kommentit (27)
Sanoisin että itse soittaisin poliisinja sossut paikalle. Työaika loppu, pientä lasta ei voi jättää yksin pihalle odottamaan. Oma elämä se on tarhatädilläkin ja ehkä oma lapsi toisessa tarhassa.
Nostat kytkintä kun sun työaika päättyi.
Onko paikalla ketään varhaiskasvatuksessa työskentelevää?
Meillä varmaan tulis päiväkodin johtaja jatkamaan päivää 😃
Päivystävä sossu paikalle. Toki aina ei voi vanhempi asialle mitään, jos vaikka on junassa jumissa tms. Päiväkodit menevät aivan liian aikaisin kiinni.
Asiasta muuten: meillä on niin paljon maksuttomia palveluita, ja niitä ei ehkä siksikään arvosteta edes sen vertaa, että vaivauduttaisiin iilmoittamaan, että meidän leevi ei tule huomenna tarhaan, ja tarha voi sitten turhaan varata henkilökuntaa ja ruokaa ym lapsille , joita ei tulekaan.
Ei moni edes peru lääkäri- tai hammslääkäriaikaansa, ja sinnekin olisi muita tulijoita, Mutta kun se on lähes ilmaista.
Jokaisella on kuitenkin naaman edessä se kännykkä, josta olisi helppo soittaa.
Jossain kaupungissa oli ruvettu laskuttamaan perumatta jättämisestä, ja säästetyt rahat käytetään sitten viemällä lapsia johonkin tapahtumiin.
Huvipuistohullu kirjoitti:
Meillä vaan joku jäisi. Ei olla etelä-suomessa joten ei ongelmaa.
Luulisi, että johtaja ottaa vastuun. Ylitöihin ei ole pakko suostua.
Tuossahan voi käydä niin, että hoitaja myöhästyy oman lapsensa hakemisesta yli tunnin.
Jos on itsellään tosi tärkeä meno niin voiko sen lapsen ottaa mukaan ja sanoa vanhemmalle, että tule hakemaan lapsesi tunnin päästä esim Keravalta koska minun täytyy lähteä nyt!
Vierailija kirjoitti:
Jos on itsellään tosi tärkeä meno niin voiko sen lapsen ottaa mukaan ja sanoa vanhemmalle, että tule hakemaan lapsesi tunnin päästä esim Keravalta koska minun täytyy lähteä nyt!
Tuo olisi lapsikaappaus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo olisi lapsikaappaus
Eli mitään omaa elämää ei kannata olla työntekijöillä, jos joutuu jäädä hoitolapsen kanssa odottamaan tunniksi.
Se on täysin tämän äidin tai osän vastuulla järjestää lapsen haku. Hoitajalla voi olla myös pakollinen meno päiväkodin sulkeuduttua.
Ellei onnistu, ilmoitus viranomaiselle, poliisille tai sosiaalitoimistoon, että täällä on yksinäinen lapsi.
Tuollaiseen on jokaisessa päiväkodissa ohjeistus. Sitä ei oikeassa tilanteessa kysytä vauva-palstalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo olisi lapsikaappaus
Eli mitään omaa elämää ei kannata olla työntekijöillä, jos joutuu jäädä hoitolapsen kanssa odottamaan tunniksi.
Eikä joudu. Mistä tuon nyt keksit?
Kai tuohon joku virallinen ohje on?
Vierailija kirjoitti:
Huvipuistohullu kirjoitti:
Meillä vaan joku jäisi. Ei olla etelä-suomessa joten ei ongelmaa.
Siinä poljetaan sitten kaikkien työntekijöiden oikeuksia
Vanhemmat kolarissa ja sen jälkeen ensiavussa, toinen tajuton ja toinen sen verran shokissa ettei tajua soittaa äidilleen 100 km päähän, että mene hakemaan lapsi. Päiväkodissa todetaan, että sun lapsi, ei kuulu meille, sossu hoitaa,
Ihanaa, että nykypäivänä ollaan kaupungeissa yhteisöllisiä.
Vierailija kirjoitti:
Tuollaiseen on jokaisessa päiväkodissa ohjeistus. Sitä ei oikeassa tilanteessa kysytä vauva-palstalta.
Eli onko se ohjeistus siis soitto 112 tai sosiaalipäivystys?
No sö lähdet himaan ja penska jää pihalle.