Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huusitko sinä synnyttäessäsi?

Vierailija
06.06.2015 |

Ruotsalaisilla piisaa ääntä.

http://www.iltasanomat.fi/terveys/art-1433550692486.html

Minulle synnytyslääkäri huusi koko ajan takaisin, että "älä huuda, ole hiljaa!"

Kommentit (148)

Vierailija
41/148 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En huutanut ,miksi huutaa? Ei se kipu ole niin kova. Enemmän korvien välissä tuo. Itse 4.5kg luomuna synnyttänyt... Vähä mammat itsehillintää ja rotia.

Vierailija
42/148 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli niin kovat kivut etten pystynyt *3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/148 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En huutanut.

Vierailija
44/148 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 14:39"]

En huutanut ,miksi huutaa? Ei se kipu ole niin kova. Enemmän korvien välissä tuo. Itse 4.5kg luomuna synnyttänyt... Vähä mammat itsehillintää ja rotia.

[/quote]

Oliko avonainen tarjonta?

Vierailija
45/148 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi noloa kun ämmät karjuu synnyttäessään.. Pakko vaihtaa aina kanavaa kun tulee näitä synnytysohjelmia joissa huudetaan kuin sikaa tapettais.. Myötähäpeä on liian suuri.
Itse en huutanut ja mitä enemmän sattui niin sitä hiljaisempi olinkin. Ponnistusvaiheessa keskitin kaiken energian ponnistuksiin ja jos olisin samalla huutanut niin eihän siitä olisi mitään tullut. Kätilö jälkeenpäin kehui että olin todella hyvä synnyttäjä.

Vierailija
46/148 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 14:41"][quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 14:39"]

[/quote]

Oliko avonainen tarjonta?
[/quote]

Välilihan leikkaus ettei tule repeämiä,sitten tikit kauniisti. Ja nyt alapää kun nuorella tytöllä;)

Vierailija
47/148 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 14:44"]Tosi noloa kun ämmät karjuu synnyttäessään.. Pakko vaihtaa aina kanavaa kun tulee näitä synnytysohjelmia joissa huudetaan kuin sikaa tapettais.. Myötähäpeä on liian suuri.
Itse en huutanut ja mitä enemmän sattui niin sitä hiljaisempi olinkin. Ponnistusvaiheessa keskitin kaiken energian ponnistuksiin ja jos olisin samalla huutanut niin eihän siitä olisi mitään tullut. Kätilö jälkeenpäin kehui että olin todella hyvä synnyttäjä.
[/quote]

Juuri näin! Mahtavaa

Vierailija
48/148 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen kaikkia niitä, joita huutaminen synnytyksessä kummastuttaa, kokeilemaan seuraavaa yhdistelmää: väärä tarjonta, supistukset heikkenevät, kahden tunnin ponnistusvaihe, imukuppia 40 min, kaksi henkilöä painaa mahan päältä. Kyllä saattaa itse kultakin joku inahdus päästä.

Vierailija
49/148 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 14:45"]

[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 14:41"][quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 14:39"] En huutanut ,miksi huutaa? Ei se kipu ole niin kova. Enemmän korvien välissä tuo. Itse 4.5kg luomuna synnyttänyt... Vähä mammat itsehillintää ja rotia. [/quote]   Oliko avonainen tarjonta? [/quote] Välilihan leikkaus ettei tule repeämiä,sitten tikit kauniisti. Ja nyt alapää kun nuorella tytöllä;)

[/quote]

Niin, mutta kysyin, oliko avonainen tarjonta? Ei tainnut olla. Jos joskus pääset kokeilemaan, voit saada selville senkin, miksi synnytyksessä saattaa päästä joku huudahduskin.

Vierailija
50/148 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä huusin. Mutta en siksi koska synnytin. Kusipäinen lapsen isä kirvoitti minusta huudon jos toisenkin.

Vierailija
51/148 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kipu oli niin kovaa, että lamaannuin siitä. En tosiaankaan huutanut, lähinnä olin hiljaa ja tuhersin itkua. Olin myös niin väsynyt, etten varmasti olisi jaksanut huutaa.

Vierailija
52/148 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 14:47"]

Kyllä huusin. Mutta en siksi koska synnytin. Kusipäinen lapsen isä kirvoitti minusta huudon jos toisenkin.

[/quote]

Mitä tapahtui? D:

Vierailija
53/148 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 14:39"]En huutanut ,miksi huutaa? Ei se kipu ole niin kova. Enemmän korvien välissä tuo. Itse 4.5kg luomuna synnyttänyt... Vähä mammat itsehillintää ja rotia.
[/quote]
Ihan tiedoksi vain, että kehon malli ja kipukynnys on kaikilla erilaiset.
Ehkei sinua sattunut, mutta toisia voi sattua niinkin paljon että taju kirjaimellisesti lähtee.

Vierailija
54/148 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 14:13"]

Huusin kunnes kätilö kielsi

[/quote]

Oletpa sinä kiltti.

Vierailija
55/148 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni kertoi että karjuin kuin iso mies. Vähän hävettää nyt jälkikäteen, mutta eiköhän se kätilö ole kaikenlaista kuullut.

Vierailija
56/148 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekan aikana olis saaliin pääsyn jälkeen tosi kipeä ja oli tunne, ettei kaikki ole kunnossa. Homma päättyi hätäsectioon. Muksulla napanuora kolmasti kaulan ympärillä ja repi istukkaa irti toisesta päästä. Laskut käyrällä sivuutettiin taitavasti! Sain rauhoittavaa mutten kipulääkettä. Joo.. Lääkäri sai kuulla ärräpäitä, mutta en huutanut.

Toinen syntyi avotarjonnassa. Puudutukset oli hyvät, ei huutoa. Punnata piti 20min.

Kolmannen kalvot puhkaistiin salissa ja silloin tuli muutama ärräpää kun sydänäänet laski ja ilokaasu vaihdettiin happeen. Tilanne rauhottui nopeasti. 10min ponnistus ja muksu maailmassa, ei huutoa. Kätilö yritti olla kannustava ja pyysin häntä olemaan hiljaa. Hyvät kokemukset jäi alatiesynnytyksistä. Spinaalipuudutus on itselle ollut hyvä.

Vierailija
57/148 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 14:05"]

Minä en mutta eukko rääky kun sikaa ois tapettu!

[/quote]

en muuten tuollaselle ukolle lähtis mitään synnyttään joka noin sanoo synnyttävästi naisestansa. helppo se on vierestä katsoa, mutta se on KIPEÄÄ touhua.

Vierailija
58/148 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En huutanut. Oksensin, join vettä ja varmaankin valitin. 

Vierailija
59/148 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En huutanut, vaan kiruin ja kiljuin aivan täyttä huutoa, hengenhädässä. Tuska oli niin valtava, että toivoin vain kuolemaa. En ikimaailmassa olisi sitä eläimellistä huutoa pystynyt lopettamaan, vaikka kuka olisi pyytänyt tai käskenyt, lopulta häälyin tajuttomuuden rajamailla ja odotin että pimeys nielaisee. Sain spinaalipuudutuksen aivan viime hetkillä (epiduraali ei auttanut tippaakaan), joka vei tunnon koko alavartalosta ja todennäköisesti pelasti minun ja/tai vauvan hengen. Ponnistusvaiheessa joka kesti todella vähän aikaa vain hymyilin helpottuneena.

Tulen ikuisesti muistamaan sen tuskan, se oli todella järkyttävä, voisin kuvitella että hengiltä kidutettava kokee samankaltaisia tunteita. Kuin puukolla olisi hakattu vatsaa ja sitä käännelty siellä taukoamatta, ja samalla potkittu vatsaan täysillä. En ikinä suostuisi enää samaan kokemukseen.

Ne jotka puhuvat itsehillinnästä ja arvokkuudesta, eivät todella, todella tiedä mistä puhuvat. Hienoa, että teidän kipunne on ollut siedettävissä mitoissa. Monenlaista, erittäin kovaa kipua on tullut koettua, mutta ei mitään vastaavaa. Huuto ei tuossa tilanteessa ollut sellaista mitä kukaan olisi ilman väkivaltaa voinut estää, se oli eläimellistä, hengenhädässä olevan olion tuskanhuutoa. Seuraava vaihe tästä olisi ollut täysi hiljaisuus ja tajuttomuus, ja sen jälkeen... en edes halua ajatella mitä.

Hyvin kuitenkin kävi ja lopputulos oli mahtava, mutta siis vastaus kysymykseen: todellakin huusin ja paljon. Toivottavasti muut ovat päässeet helpommalla.

Vierailija
60/148 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisestä en..vähä koitin ja kätilö sano että älä tuhlaa voimias,toisen kanssa huusin kun avauduin vähä pirun äkkiä ja se paska kätilö ei tajunnu että mää nyt oikeesti synnytän..se nauro että ei se sieltä mihkään tuu kun sanoin että nyt se syntyy kuule.Kolmanne kanssa valitin hiljaa ja keskityin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi seitsemän