Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huusitko sinä synnyttäessäsi?

Vierailija
06.06.2015 |

Ruotsalaisilla piisaa ääntä.

http://www.iltasanomat.fi/terveys/art-1433550692486.html

Minulle synnytyslääkäri huusi koko ajan takaisin, että "älä huuda, ole hiljaa!"

Kommentit (148)

Vierailija
21/148 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoista synnyttäessäni kätilö sanoi jo ennen ponnistuslupaa, että kun pitää ponnistaa, älä huuda vaan keskitä energia ponnistamiseen.

Toista synnyttäessäni kyllä kirosin ja huusin ai vittua. Synnytys kesti 20 min josta ponnistusaika oli 3 min. Eikä kipulääkkeitä. Ei siksi ettenkö olisi halunnut, vaan siksi etten saanut. 

Vierailija
22/148 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huusin aivan helvetisti. Minulla synnytys käynnistettiin. Monta tuntia lapsi yritti ulos mutta en auenut kuin kolme senttiä. Epiduraalia en saanut, kun odotettiin, että avaudun enemmän. Kohdun repeäminen oli viimeinen pisara, kiljuin niin, että varmaan kuului sairaalan toiseen päähän. Lopulta minut nukutettiin, ah autuas sitä tajunnan menetystä. Sitten olinkin taju kankaalla kolme päivää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/148 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisessä en huutanut, vaikeroin ja vikisin vain. Sain epiduraalin, synnytys kesti 17h.
Toisessa huusin alusta loppuun kuin elävältä kahtia revitty. Kesti 1,5h ja en kerennyt saada mitään kivunlievitystä.

Vierailija
24/148 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain epiduraalin kyllä mutta taisin kyllä kiroilla ja jopa varmaan karjaistakin synnytyksen aikana. Ei ole tarkoja muistikuvia asiasta mutta mies kyllä sanoi että merimiehelläkin on kauniinpi kielenkäyttö kuin minulla oli silloin.

Vierailija
25/148 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 4 lasta, ja oon synnyttänyt 3 niistä, sillee sivistyneesti hiljaa. Kuopusta pihalle ponnistaessa huusin yllättäen: ÄITII. Vieläkin nolottaa. Eipä mun sekakäyttäjä äidistä paljon olis apua siihen tuskaan ollut. 

Vierailija
26/148 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Kun tarpeeks sattuu ei pysty edes huutamaan. Toisekseen se huutaminen vie energiaa ja voimaa ponnistamiselta. Ihan turhaa.

Vierailija
27/148 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä murisin avautumisvaiheessa matalaa murinaa ja ponnistaessa keskitin voimani ponnistamiseen, en huutamiseen.
Kaksi lasta, synnytyksen 13h ja 6h, ponnistukset 20 min ja 10 min.

Vierailija
28/148 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo hulluna huutavat Ruotsissa on mamuja.

Silvotut pillut ja rääkymiskulttuuri yhdessä saavat aikaan melutason, joka on kuulolle vaarallinen.

Vierailija
29/148 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ähinää ja puhinaa, muttei huutoa.. Kuka hemmetti siellä nyt karjumaan alkaa... Niin kuusi synnyttänyt..

Vierailija
30/148 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua miten kenelläkään on voimaa huutaa. Itse sain oksitosiinintipan, jotka aiheutti niin hirveät tauttomat supistukset, että oikeasti vain ajattelin että en kestä tätä kipua ja kuolen. En saanut edes happea kunnolla, en pystynyt hengittämään ilokaasua kunnolla kun en pystynyt hengittämään syvään. Vaikersin ja vikisin kunnes epiduraali autuaasti helpotti.

Vierailija
31/148 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 14:28"]

Ähinää ja puhinaa, muttei huutoa.. Kuka hemmetti siellä nyt karjumaan alkaa... Niin kuusi synnyttänyt..

[/quote] Niin, on se vaan jännä juttu että ihmiset reagoivat eri tavalla kipuun. Ja kaikki jotka tekevät toisin kuin sinä on kyllä mahdottoman outoa!

Vierailija
32/148 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Repeäminen aiheutti korvia vihlovan kiljaisun, mutta muuten en muista miten paljon huusin. Kätilö kehui hyväksi synnyttäjäksi, joten en kai kovin pahasti kiljunut.

Vierailija
33/148 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 14:28"]

[/quote]

Montako avonaista tarjontaa olet kokenut? Minä kaksi. Kaksi lasta.

Vierailija
34/148 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkaisin kun alapäätä alettiin tikkaamaan ilman puudutusta. Se kuulemma unohtui. Eikä sanottu että nyt tikataan. Muuten en huutanut.

Minulla oli ilokaasu käytössä(se teki minusta höhlän). Kuulostelin naapuri salin mylvintää ja kysyin kätilöltä että mitä ihmettä siellä tapahtuu. "Samoissa hommissa ollaan kuin täällä, ehkä jo ponnistetaan".

Vierailija
35/148 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä huusin.
Jotain se kätilö piipitti lopettamaan, mutta miksi ihmeessä???
Eikä haitannut viereisestä huoneista kuuluvat huudot. Miksi kaikki pitäisi olla niin "siveää"?

Vierailija
36/148 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, kun keskityin ponnistamiseen.

Vierailija
37/148 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 14:34"]Kyllä huusin.
Jotain se kätilö piipitti lopettamaan, mutta miksi ihmeessä???
Eikä haitannut viereisestä huoneista kuuluvat huudot. Miksi kaikki pitäisi olla niin "siveää"?
[/quote]
mun kätilöt ennemmin sanoi vaan että huuda vaan jos se auttaa. Tosi ponnistusvaiheessa kehotti käyttämään energian ennemmin ponnistamiseen, muttei kieltänyt huutamista. Ja naapurista kuului myös kovaa ääntä :D

Vierailija
38/148 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huusin. En kai ihan kamalasti, mutta sattuihan se. Synnytin pelkän ilokaasun voimin.

Vierailija
39/148 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

140 vielä.

Olen tavallisesti puhelias ja eläväinen. Synnytyksessä olin todella tyyni ja hiljainen. Ihminen voi toimia todella erilailla kovan kivun edessä. Minulla ei ainakaan ole tarvetta tai oikeuttakaan lähteä arvostelemaan jos joku huutaa tai toinen ei.

Vierailija
40/148 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän huusin kun vauva oli jo ihan tulossa ulos, mutta lapsivedet ei menny. Kätilö sanoi rauhallisesti että älä huuda, ettei vauva saikähdä, puhkaistaan kalvot että hän pääsee syntymään. Olin sitte hiljaa loppuajan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän seitsemän