Ahdistaa 8-pallo niin paljon
kun itsellä on samanikäinen lapsi. Pakko vaihtaa kanavaa. :( Millon musta tuli tällainen nössö?
Kommentit (26)
Mä itkin leffateatterissa suunnilleen koko leffan ajan. Pienen lapsen äitinä koin sen taustalla kuuluvan lapsen itkun tosi ahdistavana.
Joo ei ole mikään hyvän mielen leffa...
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 22:39"]Mä itkin leffateatterissa suunnilleen koko leffan ajan. Pienen lapsen äitinä koin sen taustalla kuuluvan lapsen itkun tosi ahdistavana.
[/quote]
Mua taas pelottaa jos sille lapselle tai äidille tapahtuu jotain. Kauhee suojeluvaisto sitä lasta kohtaan. Ihan outoa kun tiedän että on vain elokuva.
Ap
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 22:51"]
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 22:39"]Mä itkin leffateatterissa suunnilleen koko leffan ajan. Pienen lapsen äitinä koin sen taustalla kuuluvan lapsen itkun tosi ahdistavana. [/quote] Mua taas pelottaa jos sille lapselle tai äidille tapahtuu jotain. Kauhee suojeluvaisto sitä lasta kohtaan. Ihan outoa kun tiedän että on vain elokuva. Ap
[/quote]
Vähän sama fiilis. Musta oli kuitenkin hyvä elokuva, en vain pysty sitä enää uudelleen katsomaan. -tuon ekan lainauksen kirjoittanut
En katso enää Aku Louhimiehen leffoja ikinä. Ihan itsetarkoituksellista kieriskelyä pimeissä aiheissa, masentuneen miehen ankeista ankeinta maailmankatsomusta, jota kukaan ei tarvitse omaa elämäänsä synkistämään. Mies on sairas, menis terapiaan eikä myrkyttäis enempää suomalaisten jo ihan tarpeeksi ahdistunutta olotilaa.
En oo nähnyt mutta leffassa kuulemma mukana Lenna Kuurmaa, joka ei oo ihan kuka tahansa eestiläinen. Hän kuuluu Vanilla Ninja bändiin ja edusti Sveitsiä Euroviisuissa.
-M28-
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 22:57"]En oo nähnyt mutta leffassa kuulemma mukana Lenna Kuurmaa, joka ei oo ihan kuka tahansa eestiläinen. Hän kuuluu Vanilla Ninja bändiin ja edusti Sveitsiä Euroviisuissa.
-M28-
[/quote]
Se tulee nyt neloselta
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 22:57"]En katso enää Aku Louhimiehen leffoja ikinä. Ihan itsetarkoituksellista kieriskelyä pimeissä aiheissa, masentuneen miehen ankeista ankeinta maailmankatsomusta, jota kukaan ei tarvitse omaa elämäänsä synkistämään. Mies on sairas, menis terapiaan eikä myrkyttäis enempää suomalaisten jo ihan tarpeeksi ahdistunutta olotilaa.
[/quote]
Just parhaita leffoja.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 22:57"]
En katso enää Aku Louhimiehen leffoja ikinä. Ihan itsetarkoituksellista kieriskelyä pimeissä aiheissa, masentuneen miehen ankeista ankeinta maailmankatsomusta, jota kukaan ei tarvitse omaa elämäänsä synkistämään. Mies on sairas, menis terapiaan eikä myrkyttäis enempää suomalaisten jo ihan tarpeeksi ahdistunutta olotilaa.
[/quote]
Samaa mieltä. Miksi pitää tehdä jotain syrjäytyneiden angstileffoja, ihan kun täällä ei olisi tarpeeksi masentavaa muutenkin (ankea ilmasto, melankolinen kansa). Vaihdoin kanavaa. Kertokaa päättyikö se hyvin vai ei.
Kaikki kommentit kertoo että leffa on hyvä.
tarkoitus varmasti on herättää tunteita
Jäi leffa näkemättä. Minkälainen oli Lennan rooli leffassa?
Googlettamalla selvisi että tämän näköisenä on ollut siinä leffassa =)
http://2.bp.blogspot.com/-7Er5o5JYXCo/UjXz7_kfneI/AAAAAAAAHrU/mSaOTAg1YiM/s1600/8pallo_lenna_9.jpg
Olikos se Paha maa myös Louhimiehen elokuva? Taidan minäkin vältellä hänen elokuviaan vastedes :D Olihan 8-pallo hyvä, mutta makuuni turhan synkkä. Pirkka-Pekka Petelius oli aivan huippu roolissaan! Loppu jäi vähän avoimeksi, mutta mielestäni päättyi kuitenkin suht onnellisesti.
Miks muuten tuo Mikko Kuoki on aina leffoissa joku ihan superällöttävä tyyppi :D
Miten tulkitsette ton lopun? Joutuiko Pike ojasta allikkoon kun kun Elias ilmaantui rannalle? Ei näyttänyt kovin ilahtuneelta ainakaan.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 23:26"]
Miten tulkitsette ton lopun? Joutuiko Pike ojasta allikkoon kun kun Elias ilmaantui rannalle? Ei näyttänyt kovin ilahtuneelta ainakaan.
[/quote]
Mä jotenkin ajattelin, että ne olisi yhdessä lähtenyt sinne ulkomaille. Saivat tavallaan molemmat uuden alun. Mä mietin taas Eliaksen motiiveja, että oliko se rakastunu siihen naiseen vai oliko Pike hälle vähän niin kuin oma tyttö?
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 23:23"]Olikos se Paha maa myös Louhimiehen elokuva? Taidan minäkin vältellä hänen elokuviaan vastedes :D Olihan 8-pallo hyvä, mutta makuuni turhan synkkä. Pirkka-Pekka Petelius oli aivan huippu roolissaan! Loppu jäi vähän avoimeksi, mutta mielestäni päättyi kuitenkin suht onnellisesti.
Miks muuten tuo Mikko Kuoki on aina leffoissa joku ihan superällöttävä tyyppi :D
[/quote]
Munkin mielestä toi loppu oli ehkä vähän hölmösti tehty. Alkuperäisessä kirjassa se on paljon parempi ja ylipäätään siinä kirjassa on paljon oleellisia juttuja, mitkä tuosta leffasta puuttuu. Mutta niinhän se aina menee, että kirjat on parempia kuin leffat! Tykkään kyllä tästä leffaversiostakin tosi paljon.
Mutta joo, siinä lopussa siis Pike pääsi pois Helsingistä/Suomesta ja ainakin mä oon käsittänyt sen niin, että Elias olis auttanut sitä lähtemään (maksanut lentoliput jne?) ja varmaankin myös asettumaan aloilleen uudessa maassa, jossa voi sitten aloittaa uuden ja paremman elämän lapsensa kanssa. Ja samoin Elias pääsi aloittamaan elämänsä alusta ja pääsi samalla myös poliisintöistä eroon, kun ilmeisesti oli tehyt niitä liian pitkään ja samalla myös omistanut elämänsä liiallisesti vain niille. Myös se toinen poliisi (Mikko Leppilampi) sai lopussa perheensä ja elämänsä takaisin. Noin mä itse siis olen leffan lopun käsittänyt.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 23:26"]Miten tulkitsette ton lopun? Joutuiko Pike ojasta allikkoon kun kun Elias ilmaantui rannalle? Ei näyttänyt kovin ilahtuneelta ainakaan.
[/quote]
Ja mä itse oletan, että Pike tosiaan oli onnellinen (ja kiitollinen Eliakselle?) kun pääsi pois Suomesta. Eihän se Pike muutenkaan hirveästi hymyillyt, paitsi ainoastaan omalle lapselleen. Se on kasvattanut niin kovan kuoren päälleen, ettei näytä erityisemmin tunteita.
T. 18
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 23:47"]
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 23:26"]
[/quote]
Mä jotenkin ajattelin, että ne olisi yhdessä lähtenyt sinne ulkomaille. Saivat tavallaan molemmat uuden alun. Mä mietin taas Eliaksen motiiveja, että oliko se rakastunu siihen naiseen vai oliko Pike hälle vähän niin kuin oma tyttö?
[/quote]
Onko sillä väliä onko rakkaus tai välittäminen platonista vai ei?
Ai et ei sais tehä synkistä aiheista elokuvia :D jos noin ahistaa elämän oikeat asit niin pää puskaan vaan..ei ole pakko katsoa.minusta loistava elokuva ja paha maa kanssa.melankolinen ja surullinen musaki varmaa kauheeta.minusta taas kaunista.
Minustakin tullut lapsien myötä herkkis...ihan normaalia vissiin :)