Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on nuorisotakuu ja

Vierailija
18.05.2015 |

kenelle tarkoitettu? Koskeeko siis se minun 9lk päättävää lastani. Miten se käytännössä menee?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulonsiirto veronmaksajilta yrityksille.

Vierailija
2/11 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorisotakuu tarkoittaa sitä, että jokaiselle alle 25-vuotiaalle nuorelle ja alle 30-vuotiaalle vastavalmistuneelle tarjotaan työ-, työkokeilu- opiskelu, työpaja- tai kuntoutuspaikka viimeistään kolmen kuukauden kuluessa työttömäksi ilmoittautumisesta. Todennäköisesti perussuomalaiset romuttavat tämän takuun. He hakevat säästöjä erityisesti työvoimaan kuulumattomista yhteiskunnan loisista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 18:44"]

Nuorisotakuu tarkoittaa sitä, että jokaiselle alle 25-vuotiaalle nuorelle ja alle 30-vuotiaalle vastavalmistuneelle tarjotaan työ-, työkokeilu- opiskelu, työpaja- tai kuntoutuspaikka viimeistään kolmen kuukauden kuluessa työttömäksi ilmoittautumisesta. Todennäköisesti perussuomalaiset romuttavat tämän takuun. He hakevat säästöjä erityisesti työvoimaan kuulumattomista yhteiskunnan loisista.

[/quote]

Aika järkevä takuu. Totuuden kieltämis takuu

Vierailija
4/11 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorisotakuu on ideana ihan hyvä, mutta ainakin minun mieheni tapauksessa tarkoitti sitä, että hänet laitettiin viikon "näin teet itse CVsi" -pilipalikurssille ja sen jälkeen muka kaikki hänen työllistymisensä eteen oli tehty. Ensinnäkin kuka 24-vuotias ei osaa itse tehdä CVtä? Tällä paikkakunnalla kyse ei ole siitä etteikö osaisi kirjoittaa ansioluetteloa vaan siitä, ettei töitä ole.

Vierailija
5/11 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takuulla työllistettiin etsiviä etsimään nuorille töitä, mutta tosiasiassa siitä ei ole mitään hyötyä, nuorisotyöttömyys vaan kasvaa.

Vierailija
6/11 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 18:57"]

Nuorisotakuu on ideana ihan hyvä, mutta ainakin minun mieheni tapauksessa tarkoitti sitä, että hänet laitettiin viikon "näin teet itse CVsi" -pilipalikurssille ja sen jälkeen muka kaikki hänen työllistymisensä eteen oli tehty. Ensinnäkin kuka 24-vuotias ei osaa itse tehdä CVtä? Tällä paikkakunnalla kyse ei ole siitä etteikö osaisi kirjoittaa ansioluetteloa vaan siitä, ettei töitä ole.

[/quote]

Piilovittuilua ja alentamista. Kohta varmaan saadaan työllistämis leirit niinkun oli saksassa ennenvanhaan. Miksi yrittäjät ei mene työllistämis leireille?

Vierailija
7/11 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 18:44"]

[/quote]

Nuorisotakuu tarkoittaa käytännössä kaikkea muuta paitsi palkkatyötä.

Vierailija
8/11 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskee sitä 9-luokkalaista, koska hänelle taataan opiskelupaikka jossain oppilaitoksessa. Ei tosin aina siltä toivotulta linjalta.

Nuorisotakuun paras asia ei näy ulospäin eli eri viranomaistahot tekevät nyt entistä enemmä töitä yhdessä. Tai pitäisi tehdä. Koulu ilmoittaa keskeyttäjät etsivälle nuorisotyölle jne.

Vierailija
9/11 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun 21 vuotias valmistu joulukuussa, ei ole vielä tähän päivään asti töissä? Onko se nyt takuun ulkopuolella? Outoa.

Vierailija
10/11 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 18:57"]Nuorisotakuu on ideana ihan hyvä, mutta ainakin minun mieheni tapauksessa tarkoitti sitä, että hänet laitettiin viikon "näin teet itse CVsi" -pilipalikurssille ja sen jälkeen muka kaikki hänen työllistymisensä eteen oli tehty. Ensinnäkin kuka 24-vuotias ei osaa itse tehdä CVtä? Tällä paikkakunnalla kyse ei ole siitä etteikö osaisi kirjoittaa ansioluetteloa vaan siitä, ettei töitä ole.
[/quote]

Kutakuinkin jokainen 24-vuotias osaa tehdä sellaisen cv:n missä asiat on allekkain netistä löytyvän perusmallin mukaisesti. Ehkä 20% tuonikäisistä osaa tehdä myyvän cv:n ja kykenee markkinoimaan omaa osaamistaan työnantajalle. Helvetin huonoja bulkkihakemuksia lähetetään muutamaan mollissa avoinna olevaan paikkaan ja inistään ettei kukaan tee mun työllistymiseksi mitään. Osa löytää töitä, vaikka "niitä ei ole". Olen lukenut satoja paskoja ansioluetteloita työssäni ja kyllä varmaan niidenkin laatijat ovat sitä mieltä että cv:n osaa tehdä kuka vaan.

Vierailija
11/11 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorisotakuu on kaksipiippuinen juttu. Ideana se on hyvä, mutta käytäntö on jotain ihan muuta. Koulupudokkaita ja syrjäytymisvaarassa olevia tai syrjäytyneitä yritetään saada sijoitetuksi johonkin paikkaan pois koristamasta työttömyyslukuja. Mutta suuri osa näistä nuorista on juuri niitä, joita ei kiinnosta koulu pätkän vertaa eikä oikein mikään muukaan. Kyllä täytyy olla aikamoinen taikuri, joka saa näiden Luojan mieliharmien pään käännetyksi ja suhtautumaan positiivisesti ammatin hankintaan.

Monet näistä nuorista ovat jo kolmanne polven syrjäytyneitä. Omassa lähipiirissä ei ole yhtään ihmistä, joka elättäisi itsensä oikealla työllä eli nuorilta puuttuu kokonaan malli työllisestä elämästä. Asennekin on usein se, että ei kannata ponnistella, ei siitä ole mitään hyötyä, kun sossu maksaa joka tapauksessa. Onhan noissa paikallislehdissä joskus juttuja, miten etsivä nuorisotyö on onnistunut löytämään nuoret ja hankkimaan heille koulutusta tai työkokeilua. Olen varmasti kyyninen, mutta sanonpa kuitenkin, että olisi mielenkiintoista kuulla muutaman kuukauden jälkeen, vieläkö nuorilla menee "hyvin".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän viisi