Mitä monien "turhakkeena" pitämää asiaa teillä käytetään kotona?
Meillä se on talouspaperi.
Oon monilta kuullu, että talouspaperi on heidän mielestään ihan turha asia, että ilman sitäkin tulee toimeen.
Meillä ei tulla. Se on niin kätsy pöydän pyyhkimiseen, astian peittämiseen (kannen korvike), räkäpaperina ymymym..... meille se ei todellakaan ole turhake, vaikka monelle muulle olisi. :-)
Kommentit (116)
Ananasleikkuri, oikeasti kätevä vehje. Ananaksen viipalointi on v-mäistä ja sotkuisaa puuhaa, tämän kanssa hoituu simppelisti ihan hetkessä, lopputuloskin näyttää kauniimmalta.
Erilaiset grillit. Voileipägrilli, raclette-grilli, pöytägrilli, munkkigrilli..... huoh. Ihan kuin käyttäisin niitä useammin kuin kerran kahdessa vuodessa :)
Talouspaperi, kuivausrumpu, astianpesukone (tämäkin on joidenkin mielestä turhake), mikroaaltouuni, kapselikahvinkeitin...
Kirjoja en suostu laskemaan turhakkeiksi!
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 10:19"]Erilaiset grillit. Voileipägrilli, raclette-grilli, pöytägrilli, munkkigrilli..... huoh. Ihan kuin käyttäisin niitä useammin kuin kerran kahdessa vuodessa :)
[/quote]
Ohhohh! Grillejä piisaa! :-P
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 06:50"]Tässä listassa tulikin muutama uusi turhake, josta mäkään en oo aiemmin kuullutkaan. Esim banaaninviipaloija sekä teepussiteline.
Minkäköhän näköinen härveli jälkimmäinen mahtaa olla. :D Ap
[/quote]
Mäkin haluun tietää. O_o
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 00:46"]
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 23:28"]Minulle ei tulisi mieleenkään heittää huuhdottavia wc-paperihylsyjä vessanpönttöön. Kartonkijäte on oikea paikka. [/quote] kartongit laitan sekajätteisiin, meidän alueen sekajätteet poltetaan.
[/quote]
Ymmärräthän kuitenkin että kartonkijäte on kierrätystä eli se menee uusiokäyttöön, polttamalla raaka-aine vain poistuu kierrosta (ja aiheuttaa samalla hiilidioksidipäästöjä) vaikka siitä sen pikkumäärän energiaa saisikin hyötykäyttöön. Eli jos on mahdollista kierrättää, on se tuhat kertaa parempi vaihtoehto!
Ihmettelen miten täällä on mainittu ilmankostutin turhakkeena? Meillä on niin kuiva sisäilma talvisin että ilman sitä puiset huonekalut rasahtelevat rikki (jopa 30cm pitkiä railoja) ja iho, silmät kärsivät ja limakalvot varsinkin nenässä ovat niin järjettömän arat ettei ole kyllä kivaa kellään. Ufox pelastaa siltä - mutta tiedän toki että muunkinlaisia tehottomia ilmankostuttimia on olemassa, ehkä tässä viitattiinkin niihin?
Lisäksi ihmettelen miten muutamissakin viesteissä on mainittu kenkien hoitovälineet, miten ne voisivat olla turhakkeita? Vai onko kyseessä *gulp* wt-kommentoijat?
Talouspaperi on ihan ehdoton sellaiselle joka lotraa paljon öljyjen kanssa.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 22:42"]
Meilläkin menee talouspaperia paljon. Perheessä kaksi pientä lasta. Esim. maitotahrat ja ruokien jämät pyyhkäisen pöydältä ensin talouspaperilla ja sitten vasta tiskirätillä, muutenhan se alkaa haisemaan...räkäpaperiksi, suun pyyhintään, peilien pesuun, lapsille esim. leivän alustaksi jos syövät olohuoneen pöydällä ym.
[/quote]
Minä käytän noihin aina vessapaperia. Paitsi jos on kutsuttu vieraita kylään, silloin pitää vähän hienostella ja ostaa talouspaperia.
Riisinkeitin on. Monesta varmaan turhake, itse en luopuisi ja usein tulee käytettyä.
Sähköinen minipöytägrilli ajalta jolloin ei ollut pihaa (eikä nykyistä hiiligrilliä), oli kovassa käytössä aikoinaan, muuton jälkeen jäänyt kaappiin pölyttymään. Pitäisi antaa pois.
Paistolevy tai mikälie nimeltään, semmoinen iso pöydälle nostettava levy joka kuumenee sähköllä. Kuulostaa kamalalta turhakkeelta, tiedän, mutta ollut mielestäni tosi kiva monissa juhlissa kun on isolla porukalla tehty teppanyakia tai muita tommosia ruokailijoiden itse pöydässä paistamia ruokia.
Kahvinkeitinkin löytyy, mutta sitä on käytetty kai viimeksi joskus 2011... en itse juo kahvia ja mies on alkanut snobeilemaan sen kanssa ja haluaa omin kätösin suodattaa kahvinsa jollain manuaalisella vempeleellä.
Muita täällä mainittuja ei tainnut olla. Voi olla että on lisääkin turhakkeita, mutta en vaan itse hoksaa että ne on sellaisia:).
Riisinkeitin. Pois en antaisi. Ihana!
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 22:30"]
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 22:26"]
Ai joo! Pelikonsoli aikuistaloudessa! Se tuntuu AV:n perusteella olevan turhakkeista suurin :)
[/quote]
"Minun mieheni ei pelaa, ja jos pelaisi, hän ei olisi mieheni".
- lapseton keski-ikäinen nainen tällä palstalla pikkurilli kaarella vuonna 2015.
[/quote]
Voi kuule, meillä varmasti minä, lapseton kolmekymppinen nainen käytän pelikonsolia enemmän kuin mieheni! Älä yleistä, ajat ovat muuttuneet!
Riisinkeitintä. Syödään paljon aasialaista safkaa. Pastakonetta. Syödään paljon italialaista.
Pyttyyn heitettävä vessapaperinhylsy! Hylsyhän on tehty paperista ja hajoaa vedessä pienemmäksi kuin vessapaperi, en ymmärrä miksi jotkut vastustaa sitä. Aivan loistava!
Valmiiksi kuutioitu pakastesipuli. Ensin tuhahtelin ihmisten laiskuudelle kunnes itse kokeilin ja tajusin että näin mun ei tarvitse heittää meneen vanhentuneita sipuleita, säästän rahaa (vähän, mutta kuitenkin) tai kuutoida niitä itse ja säästää siinäkin muutama hetki omaa aikaa.
Automaattinen saippua-annostelija. Ja meillä on niitä kolme; molemmissa vessoissa joihin ne hankittiin keittiön jälkeen. Keittiössä tuo on aivan ehdoton enkä vaihtaisi enää pois missään nimessä.
Kaksi vuotta olleet jo käytössä, kerran vaihdettu alkuperäiset paristot pois ja laitettu tilalle ladattavat akut. Säiliöt on alkuperäisiä, täytetään aina isommasta saippuapullosta.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 22:58"]
Mä en oo ikinä kuvitellutkaan, että joku pitäisi talouspaperia turhakkeena. Oon aina ajatellut kaikkien käyttävän sitä, pitääpä tarkkailla ympäristöään.
[/quote]
Nythän kuulet. MInä totesin sen turhakkeeksi silloin, kun lapset olivat pieniä ja sitä meni rulla päivässä. Rahassakin aika paljon.
Kaupan muovikassit ovat meillä se käytössä oleva turhake. Ei sentään joka kauppareissulla osteta ja jokainen kassi käytetään vähintään roskapussina.
Miksi ihmeessä käsienpesu tiskialtaassa on muka epähygieenistä??