Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä monien "turhakkeena" pitämää asiaa teillä käytetään kotona?

Vierailija
04.06.2015 |

Meillä se on talouspaperi.

Oon monilta kuullu, että talouspaperi on heidän mielestään ihan turha asia, että ilman sitäkin tulee toimeen.

Meillä ei tulla. Se on niin kätsy pöydän pyyhkimiseen, astian peittämiseen (kannen korvike), räkäpaperina ymymym..... meille se ei todellakaan ole turhake, vaikka monelle muulle olisi. :-)

Kommentit (116)

Vierailija
21/116 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen turhakkeiden ystävä. Talouspaperi, salaattilinko, älypuhelin, tabletti, pelikonsoli ja piikkimatto ovat ahkerassa käytössä. Kirjojakin käytän paljon, vaikka niiden säilöminen on kuulemma tyhmää ja vain brassailumielessä kirjoja kerätään.

Toisaalta minulta puuttuu moni ihan oleellisena pidetty esine.

Vierailija
22/116 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Automaatti saippuahomma! Maailman kätevin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/116 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talouspaperi ja riisinkeitin.

Vierailija
24/116 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pitkä kenkälusikka on päivittäisessä käytössä. Niin kuin talouspaperi, kuivausrumpu ja kirjatkin. Vain talouspaperi vähän hävettää.

Vierailija
25/116 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 22:50"]

Automaatti saippuahomma! Maailman kätevin.

[/quote]

Jaa että homma. Merkillistä kyllä, luulen tietäväni mitä tarkoitat.

Vierailija
26/116 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 22:39"]

Hah! Eli kukaan muu ei oo vielä maininnu talouspaperia käyttävänsä meidän lisäksi. Todellinen turhake siis. :D Ap

[/quote]

Mä en oo ikinä kuvitellutkaan, että joku pitäisi talouspaperia turhakkeena. Oon aina ajatellut kaikkien käyttävän sitä, pitääpä tarkkailla ympäristöään.

Vierailija
27/116 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä kuinka turhakkeena on pidetty, mutta Sodastreamiä käytetään veden hapotukseen melkeen päivittäin.

Talouspaperista on meillä päästy eroon, kun lakattiin vain ostamasta. Ihan hyvin on pärjätty.

Vierailija
28/116 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis apua, onko talouspaperi jonkun mielestä turhake? Mulle ei tullu mieleenkään! Luulin, että se on kaikilla käytössä. Siis lasken sen yhtä välttämättömäksi kun vaikka tiskiharjan tai leivinpaperin. Oon ihan että what! :D

Vierailija
29/116 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipägrilli.

Vierailija
30/116 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 22:58"]

Siis apua, onko talouspaperi jonkun mielestä turhake? Mulle ei tullu mieleenkään! Luulin, että se on kaikilla käytössä. Siis lasken sen yhtä välttämättömäksi kun vaikka tiskiharjan tai leivinpaperin. Oon ihan että what! :D

[/quote]

Jos joku paperi on välttämätöntä niin paskapaperi aika monta kertaa ennen talouspaperia.

Vierailija
31/116 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 22:58"]

[/quote]

Marttojen, köksäopettajien ym. kunnon ihmisten mukaan sille ei ole olemassa mitään käyttötarkoitusta. Roiskeille on rätti, nenä pyyhitään nenäliinaan, kipot peitetään kelmulla jne.

Vierailija
32/116 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jääpalakone ja vessanpönttöön heitettävät vessapaperirullapahvit

Vierailija
33/116 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteiden viikkauslauta. Ennen jäi puhtaat pyykit koreihin odottamaan kaappiin viikkausta vaan eipä jää enää. Vaatekaapinkin kehtaa avata kun ei ole enää epämääräisiä huojuvia pinoja vaan kaikki on saman levyisiä ja siistejä pinoja.

Vierailija
34/116 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pastakone, talouspaperi, viinikaappi. Eivät tosin mielestäni ole turhakkeita. :D

Vierailija
35/116 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän konsti martoilla on siihen, kun ruokaa laittaessa kädet likaantuu aina välillä ruokatarvikkeiden käsittelyn myötä ja käsiä on pakko vähän väliä pyyhkiä talouspaperiin. Mitään käsienpyyhintä-pyyhettä en ala keittiöön tuota varten hommaamaan ja sehän olisikin heti saman tien likainen, kun ruokaa laittaessa siihen vähän väliä pyyhkisin. Vessassa en viitsi kesken ruoanlaiton rampata pesemässä käsiä. 

Vierailija
36/116 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 23:03"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 22:58"]

[/quote]

Marttojen, köksäopettajien ym. kunnon ihmisten mukaan sille ei ole olemassa mitään käyttötarkoitusta. Roiskeille on rätti, nenä pyyhitään nenäliinaan, kipot peitetään kelmulla jne.
[/quote]
Ajatella, aina oppii uutta! Pitääpä varmaan tarkkailla omaa paperinkulutustaan jatkossa. Omaksi puolustuksekseni sanon kuitenkin, etten käytä lainkaan nenäliinoja, vaan talouspaperi toimii siinä tehtävässä, niin siinä mielessä sen käyttö on perusteltua ;)

Vierailija
37/116 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riisinkeitin, sitä tulee käytettyä paljon useammin kuin kahvinkeitintä. Löytyy myös tabit ja pelikonsolit, jotka on käytössä lähes joka päivä.

Vierailija
38/116 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 23:13"]

Mikähän konsti martoilla on siihen, kun ruokaa laittaessa kädet likaantuu aina välillä ruokatarvikkeiden käsittelyn myötä ja käsiä on pakko vähän väliä pyyhkiä talouspaperiin. Mitään käsienpyyhintä-pyyhettä en ala keittiöön tuota varten hommaamaan ja sehän olisikin heti saman tien likainen, kun ruokaa laittaessa siihen vähän väliä pyyhkisin. Vessassa en viitsi kesken ruoanlaiton rampata pesemässä käsiä. 

[/quote]

En ole martta, mutta mä huuhtaisen kädet (meillä on keittiössäkin lavuaari ja käsipyyhe) ja pyyhin pyyhkeeseen. Jos on jotain sotkuisempaa ruokaa, otan käytetyn astiapyyhkeen tai vauvanharson. Talouspaperia en käytä.

Vierailija
39/116 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se sticki jolla tökätään rikkaruohoa ja se kuihtuu itsekseen. Mainoksen nähtyäni oli pakko ostaa. ;-)

Vierailija
40/116 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi joka ei ikinä osta talouspaperia. Meillä luututaan ruokapöytä ja kädet pyyhitään pesun jälkeen keittiöpyyhkeeseen. Nenän niistämiseen käy wc-paperi. Tuleehan siinä jo roskapussiki täyteen nopeasti ja kallistahan se on jos talouspaperia käyttää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kolme