Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä monien "turhakkeena" pitämää asiaa teillä käytetään kotona?

Vierailija
04.06.2015 |

Meillä se on talouspaperi.

Oon monilta kuullu, että talouspaperi on heidän mielestään ihan turha asia, että ilman sitäkin tulee toimeen.

Meillä ei tulla. Se on niin kätsy pöydän pyyhkimiseen, astian peittämiseen (kannen korvike), räkäpaperina ymymym..... meille se ei todellakaan ole turhake, vaikka monelle muulle olisi. :-)

Kommentit (116)

Vierailija
61/116 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 23:28"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 23:03"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 22:58"]

Siis apua, onko talouspaperi jonkun mielestä turhake? Mulle ei tullu mieleenkään! Luulin, että se on kaikilla käytössä. Siis lasken sen yhtä välttämättömäksi kun vaikka tiskiharjan tai leivinpaperin. Oon ihan että what! :D

[/quote]

Marttojen, köksäopettajien ym. kunnon ihmisten mukaan sille ei ole olemassa mitään käyttötarkoitusta. Roiskeille on rätti, nenä pyyhitään nenäliinaan, kipot peitetään kelmulla jne.
[/quote]

"..ym. kunnon ihmisten" hahhaa :DDDD mikä jumala sä oot kun yrität nostaa eriarvoisuutta? :DDDDD
[/quote]

Ja mikä hölmö sä oot, kun et ymmärrä ironiaa?

Vierailija
62/116 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ostaa satunnaisesti talouspaperia ja johonkin se kuluu, en oikeen edes tiedä mihin (???). Ilmankin pärjää, nyt ollaan menty useamman kuukautta ilman. Pestäviä rättejä kehiin ja niitä kun käyttää koneessa vähän väliä niin ei haise vaikka pyyhkisikin maitotahroja jne.

Turhakkeista meillä on kuivausrumpu, meillä tulee pyykkiä eikä ole tilaa kuivattaa. Pelikonsoli, tabletti ja kirjoja taloudestamme löytyy myös. Porukoilla on teepussinpuristin ja mä siellä ollessa käytän sitä :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/116 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 23:13"]Mikähän konsti martoilla on siihen, kun ruokaa laittaessa kädet likaantuu aina välillä ruokatarvikkeiden käsittelyn myötä ja käsiä on pakko vähän väliä pyyhkiä talouspaperiin. Mitään käsienpyyhintä-pyyhettä en ala keittiöön tuota varten hommaamaan ja sehän olisikin heti saman tien likainen, kun ruokaa laittaessa siihen vähän väliä pyyhkisin. Vessassa en viitsi kesken ruoanlaiton rampata pesemässä käsiä. 
[/quote]

Käytä essua jonka solmit eteen. Laita keittiöpyyhe siitä narusta roikkumaan -liina koko ajan mukana. Joka tietenkin pesuun kokkailun päätteeksi. En ole martta mutta vinkki kelvannee silti.

Vierailija
64/116 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 23:27"]

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 23:03"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 22:58"] Siis apua, onko talouspaperi jonkun mielestä turhake? Mulle ei tullu mieleenkään! Luulin, että se on kaikilla käytössä. Siis lasken sen yhtä välttämättömäksi kun vaikka tiskiharjan tai leivinpaperin. Oon ihan että what! :D [/quote] Marttojen, köksäopettajien ym. kunnon ihmisten mukaan sille ei ole olemassa mitään käyttötarkoitusta. Roiskeille on rätti, nenä pyyhitään nenäliinaan, kipot peitetään kelmulla jne. [/quote] Kommenttisi todistaa että talouspaperi on arvokasta koska se muuntuu moneksi. Osta talouspaperi niin ei tarvitse ostaa rättejä niin usein, eikä nenäliinoja erikseen eikä kelmua (Y)

[/quote]

Omistan jo talouspaperia, mutta suurimpia syitä sen käyttöön ovat laiskuus ja lapsiperheen ruokailuiden kaoottisuus. En näe, että se olisi vähentänyt keittiörättien ostamisen tarvetta. Rättini ovat bambua ja jo viitisen vuotta vanhoja. Pesen ne joka viikko 90 asteessa. Tykkään myös siitä, että nenäliinat ovat pehmeitä, koska flunssassa nenäni meinaa kulua puhki. Samoin ostan kelmua astioiden peittämiseen jatkossakin, koka en halua syljeskellä selluloosaa niissä tapauksissa, kun sopivaa kantta ei ole. Samoin tykkään oikeasta käsien pesemisestä ruoka-aineiden käsittelyn jälkeen.

Vierailija
65/116 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipäkone kai on se paheksutuin. Vai olisiko sähköllä toimiva viipalointikone:) Tai robotti-imuri.. Vitamixkaan tuskin saa av-hyväksyntää.

Hankkisin kaikki vekottimet: crockpotit, riisinkeittimet, mehulingot, jäätelökoneet jne. jos vaan olisi tilaa.  Mutta kun ei ole :(

Vierailija
66/116 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 23:03"]Roiskeille on rätti, nenä pyyhitään nenäliinaan, kipot peitetään kelmulla jne.

[/quote]

Tarkoitatko, että talouspaperi korvaa kelmun? Tämä oli minulle aivan uutta. Jos esim. jääkaappiin laittaa kannettoman kupin, jossa ruokaa, niin siitä kyllä tarttuu muihin ruokiin hajua ja makua, jos on vain talouspaperilla peitetty.

Minä käytän talouspaperin (ja joskus nenäliinojen) sijasta vessapaperia. On noista halvin vaihtoehto, enkä koskaan sotke niin paljon, etteikö pieni pala riittäisi. Talouspaperipalan joutuisin leikkaamaan neljään osaan tai heittämään roskiin melkein käyttämättömänä.

Vierailija
67/116 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 23:18"]Täällä yksi joka ei ikinä osta talouspaperia. Meillä luututaan ruokapöytä ja kädet pyyhitään pesun jälkeen keittiöpyyhkeeseen. Nenän niistämiseen käy wc-paperi. Tuleehan siinä jo roskapussiki täyteen nopeasti ja kallistahan se on jos talouspaperia käyttää.
[/quote]
Ei tuu meillä roskis täyteen. Käytetään käytetyt paperit takan sytykkeenä. Ja kalliiksikaan sitä ei voi sanoa. Just tänään ostin 16 rullan paketin hintaan alle 7 €, olikohan jotain 6,95€. ;-) Ap

Vierailija
68/116 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

62: Miksi on pakko haukkua ihminen, joka vahingossa ymmärtää väärin?

Vierailija
69/116 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 23:53"]

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 23:03"]Roiskeille on rätti, nenä pyyhitään nenäliinaan, kipot peitetään kelmulla jne.

[/quote]

Tarkoitatko, että talouspaperi korvaa kelmun? Tämä oli minulle aivan uutta. Jos esim. jääkaappiin laittaa kannettoman kupin, jossa ruokaa, niin siitä kyllä tarttuu muihin ruokiin hajua ja makua, jos on vain talouspaperilla peitetty.

Minä käytän talouspaperin (ja joskus nenäliinojen) sijasta vessapaperia. On noista halvin vaihtoehto, enkä koskaan sotke niin paljon, etteikö pieni pala riittäisi. Talouspaperipalan joutuisin leikkaamaan neljään osaan tai heittämään roskiin melkein käyttämättömänä.

[/quote]

Uutta se oli mullekin, mutta joku aiemmin tässä ketjussa mainitsi tuon käyttötarkoituksen. Ja onhan se hyvä esimerkki siitä, että talouspaperia voi käyttää vaikka mihin, mutta yleensä on parempikin vaihtoehto.

Vierailija
70/116 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on keittiössä rätti aina ja käsipyyhekin löytyy, nenän niistämiseenkään ei voi talouspaperia käyttää kun nenän iho ei kestä. Silti talouspaperia kuluu kyllä paljon.

Jos syö jotakin sottaavaa (esim. tortillat, mun aamupalaleivät, kirsikat), on kiva että ihan kaikki ei sotkeennu syödessä, ja voi vaikka ennen viinilasiin tarttumista pyyhkiä enimmät mömmöt käsistä. En viitsisi tähän käyttää tiskirättiäkään. Jos lattialle tulee tahroja, kuivaan mieluummin talouspaperilla kuin samalla rätillä jolla kohta pyyhin pöytiä, hanoja ym. Meikatessa pyyhin pahimmat meikkivoidetahrat käsistä talouspaperiin etten sottaa joka paikkaa (lopuksi toki pesen kädet mutten kesken kaiken) ja suojaa myös pöytää mineraalipuuterin kanssa temppuillessa. Omena, sipuli tms. on helpompi kuoria talouspaperin päällä kuin kyykistellä biojäteastiaan (meillä on roskiskärry rikki eikä tule kuin väkivalloin kaapista ulos). 

Vierailija
71/116 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuorekelmu se vasta turhake on. Repeilee vaan, ei suojaa miltään eikä toimi missään. Se rulla säilyy iäisyyden, enkä käyttäisi sitäkään vähää jos aina olisi hedelmäpusseja ja foliota kaapissa.

Vierailija
72/116 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos talouspaperi on korvattavissa pestävällä rätillä, niin sitten varmaan WC-paperikin on.

Vierailija
73/116 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hattarakone ja salaattilinko, mun ehdottomat suosikit. Tilan vuoksi olen luopunut kahvinkeittimestä ja suodatan kahvin suoraan kuppiin, mutta noista en luovu.

Vierailija
74/116 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

SodaStream

Vierailija
75/116 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 23:28"]Minulle ei tulisi mieleenkään heittää huuhdottavia wc-paperihylsyjä vessanpönttöön.

Kartonkijäte on oikea paikka.
[/quote] kartongit laitan sekajätteisiin, meidän alueen sekajätteet poltetaan.

Vierailija
76/116 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Banaanileikkuri! Sitä on hauska käyttää, etenkin pikkutytöistä on hauskaa leikata banskua sillä-onnistuu jo 2 vuotiaalta. Ostin leikkurin kirppikseltä eurolla ja olen käyttänyt paljon.

Sen sijaan talouspaperia emme käytä- mies suorastaan järkyttyy, jos tuhlaan talouspapruun :D Käytämme siihen serviettejä ja wc-paperia, tietysti myös keittiöpyyhettä käsien pesun jälkeen. Serviettejä on telineessä aina ja paljon- niitä kulkeutuu myös ilmaiseksi ravintoloista ja mäkkitilauksista ym.

Vierailija
77/116 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on melkein koko sarja: talouspaperin lisäksi riisin- ja munankeitin, höyrykeitin, popcornkone, muna-, omena- ja ananasleikkurit sekä useammanlaisia viipaleita ja kuutioita eri terillä leikkaava leikkuri, jauhelihapihvinmuotoilija, vihanneskuivuri, kaksi blenderiä (iso ja sellainen johon saa juomapullon suoraan kiinni) vaikka vispaimesta löytyy soseutinosa, jäätelölle ja oluttölkeille neopreenisuojukset, maidonvaahdotin tottakai ja erilaisia kahvinvalmistusvälineitä kahdeksan (keitin, neljää kokoa mokkapannuja ja kahta kokoa pressopannuja sekä retkille perinteinen kahvipannu), viini- tai limupullonjäähdytinastia kylmäkalleilla ja ehkä suosikkinani mansikankannanpoistaja. Toiset shoppaa vaatteita, minä olen hulluna keittiövälineisiin. Niin, ja kaikki ovat käytössä.

Vierailija
78/116 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sodastreamer, leipägrilli, smoothieblenderi, ja tietysti talouspaperi (ei ole turhake)

Vierailija
79/116 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies. Osaan itsekin vaihtaa sulakkeet, mutta sen voi toki teettää miehelläkin.

Vierailija
80/116 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piikkimatto! Just äsken rentoutin jumiutunutta niskaa sillä, laitoin tyynyn päälle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi neljä