Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä monien "turhakkeena" pitämää asiaa teillä käytetään kotona?

Vierailija
04.06.2015 |

Meillä se on talouspaperi.

Oon monilta kuullu, että talouspaperi on heidän mielestään ihan turha asia, että ilman sitäkin tulee toimeen.

Meillä ei tulla. Se on niin kätsy pöydän pyyhkimiseen, astian peittämiseen (kannen korvike), räkäpaperina ymymym..... meille se ei todellakaan ole turhake, vaikka monelle muulle olisi. :-)

Kommentit (116)

Vierailija
41/116 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä turhaa talouspaperissa? Aivan erilaiset ominaisuudet kuin esimerkiksi vessapaperissa :D Sama kuin väittäisi että sama piirtääkö piirustuspaperille vai vessapaperille. asun yksin ja talouspaperia menee.

Vierailija
42/116 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talouspaperi täälläkin. Hävettää, mutta sitä on vaan tottunut käyttämään keittiössä hääräillessä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/116 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 23:17"]

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 23:13"]

Mikähän konsti martoilla on siihen, kun ruokaa laittaessa kädet likaantuu aina välillä ruokatarvikkeiden käsittelyn myötä ja käsiä on pakko vähän väliä pyyhkiä talouspaperiin. Mitään käsienpyyhintä-pyyhettä en ala keittiöön tuota varten hommaamaan ja sehän olisikin heti saman tien likainen, kun ruokaa laittaessa siihen vähän väliä pyyhkisin. Vessassa en viitsi kesken ruoanlaiton rampata pesemässä käsiä. 

[/quote]

Tosi epähygieenistä pestä kädet tiskialtaassa. 

En ole martta, mutta mä huuhtaisen kädet (meillä on keittiössäkin lavuaari ja käsipyyhe) ja pyyhin pyyhkeeseen. Jos on jotain sotkuisempaa ruokaa, otan käytetyn astiapyyhkeen tai vauvanharson. Talouspaperia en käytä.

[/quote]

Vierailija
44/116 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omenasorvi! Siis sellainen vempele joka kuorii ja "lohkoo" omenan tai siis tekee siitä sellaisen spiraalin... käytän lähes päivittäin! Ja ilman talouspaperia en tulisi toimeen, heh.

Vierailija
45/116 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riisinkeitin, ilmankostutin. Talouspaperi täälläkin ahkerassa käytössä. Miten muuten pyyhkisi vauvan syöttämisen ohessa ympäriinsä lentävää ruokaa? Ei jatkuvasti voi rättiäkään ravata huuhtelemassa.

Vierailija
46/116 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talouspaperi! Mitäköhän mun päivästä tulis ilman sitä :D

Salaattilinko löytyy mutta on turhake meidän taloudessa....
munaleikkuri aika lailla joka päivä käytössä
vedenkeitin joka oäivä käytössä
Semmonen jalanuittokone mikä pehmentää jalkapohjan ihoa oli äidilleni turhake meillä joka viikko käytössä

Vierailija
47/116 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

44: Jos käsien pesu keittiön altaassa on epähygieenistä, ajatteletko että on erityisen hygieenistä puhdistaa kädet pelkällä talouspaperilla esim. raa'an lihan tai kalan käsittelyn jälkeen?

Vierailija
48/116 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pidän turhana kahvinkeitintä, mutta silti ostettiin sellainen. Aika älytöntä. Pressopannulla tulisi parempaa, halvemmalla ja helpommin, mutta jotenkin ajateltiin, että "pitää olla kahvinkeitin".

Varsinaiseen kysymykseen vastaten: Vaipparoskis.

Vierailija
49/116 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 23:03"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 22:58"]

Siis apua, onko talouspaperi jonkun mielestä turhake? Mulle ei tullu mieleenkään! Luulin, että se on kaikilla käytössä. Siis lasken sen yhtä välttämättömäksi kun vaikka tiskiharjan tai leivinpaperin. Oon ihan että what! :D

[/quote]

Marttojen, köksäopettajien ym. kunnon ihmisten mukaan sille ei ole olemassa mitään käyttötarkoitusta. Roiskeille on rätti, nenä pyyhitään nenäliinaan, kipot peitetään kelmulla jne.
[/quote]

Kommenttisi todistaa että talouspaperi on arvokasta koska se muuntuu moneksi. Osta talouspaperi niin ei tarvitse ostaa rättejä niin usein, eikä nenäliinoja erikseen eikä kelmua (Y)

Vierailija
50/116 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se talouspaperi on oikeasti aika turha. Ollaan sekä käytetty pitkiä aikoja, että oltu ilman. Ihan hyvin ja jopa paremmin pärjää räteillä.

Vierailija
51/116 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei tulisi mieleenkään heittää huuhdottavia wc-paperihylsyjä vessanpönttöön.

Kartonkijäte on oikea paikka.

Vierailija
52/116 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 23:03"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 22:58"]

Siis apua, onko talouspaperi jonkun mielestä turhake? Mulle ei tullu mieleenkään! Luulin, että se on kaikilla käytössä. Siis lasken sen yhtä välttämättömäksi kun vaikka tiskiharjan tai leivinpaperin. Oon ihan että what! :D

[/quote]

Marttojen, köksäopettajien ym. kunnon ihmisten mukaan sille ei ole olemassa mitään käyttötarkoitusta. Roiskeille on rätti, nenä pyyhitään nenäliinaan, kipot peitetään kelmulla jne.
[/quote]

"..ym. kunnon ihmisten" hahhaa :DDDD mikä jumala sä oot kun yrität nostaa eriarvoisuutta? :DDDDD

Vierailija
53/116 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea ratkaisu on pitää talouspaperia esillä, mutta käyttää tiskirättiä, pyyhkeitä tai mikrokuituliinoja aina tilanteen mukaan. Jos satunnainen vieras tarvitsee paperia, niin voi sitten napata talouspaperia.

Vierailija
54/116 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 23:28"]

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 23:03"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 22:58"] Siis apua, onko talouspaperi jonkun mielestä turhake? Mulle ei tullu mieleenkään! Luulin, että se on kaikilla käytössä. Siis lasken sen yhtä välttämättömäksi kun vaikka tiskiharjan tai leivinpaperin. Oon ihan että what! :D [/quote] Marttojen, köksäopettajien ym. kunnon ihmisten mukaan sille ei ole olemassa mitään käyttötarkoitusta. Roiskeille on rätti, nenä pyyhitään nenäliinaan, kipot peitetään kelmulla jne. [/quote] "..ym. kunnon ihmisten" hahhaa :DDDD mikä jumala sä oot kun yrität nostaa eriarvoisuutta? :DDDDD

[/quote]

Mulla on kotona alttari, jolla uhraan vasikoita ja kyyhkysiä martoille. Tai sitten kirjoitan vähän sarkastisesti. Saat ihan itse päättää.

Vierailija
55/116 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoja ja dvd:tä jotka on jo luettu ja katsottu. Yllättävän moni tuntuu olevan sitä mieltä että ovat kertakäyttökamaa, mikä ei kyllä meillä pidä paikkaansa. Lemppareita hinkataan joka vuosi, parhaat moneen kertaan.

Vierailija
56/116 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 23:13"]Mikähän konsti martoilla on siihen, kun ruokaa laittaessa kädet likaantuu aina välillä ruokatarvikkeiden käsittelyn myötä ja käsiä on pakko vähän väliä pyyhkiä talouspaperiin. Mitään käsienpyyhintä-pyyhettä en ala keittiöön tuota varten hommaamaan ja sehän olisikin heti saman tien likainen, kun ruokaa laittaessa siihen vähän väliä pyyhkisin. Vessassa en viitsi kesken ruoanlaiton rampata pesemässä käsiä. 
[/quote]No minulla on kyllä ihan käsisaippua tiskialtaan reunalla pumppupullossa sitä varten että saa pestä käsiä ruuanlaiton lomassa. Ja käsipyyhe. En todellakaan lähde vessaan käsipesulle välillä esim broilerista ruokaa laittaessani - enkä ala sen kanssa tunaroimaan niin etten pesisi käsiä välillä vaikken itse broileriin varsinaisesti koskekaan. Mutta olenko pöpöalan ammattilainen. Enkä muuten pidä käsien pesemistä keittiössä epähygienisenä, sillä muulloin kädet pestään vessassa ja pesen tiskipöydän altaat vähintään joka toinen päivä, useimmiten joka päivä. P.S. Käytän myös talouspaperia, tosin nyt se on ollut lopussa jo parin viikon ajan eikä oo tullu ostettua uutta, hyvin on pärjännyt ilmankin

Vierailija
57/116 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta talouspaperi on aivan itsestäänselvyys! Luulin, että se on perusjuttu joka kodissa. Meillä on myös sekä kuivausrumpu että kuivauskaappi, yhdessä kieltämättä vähän liiottelua.

Vierailija
58/116 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivuhuomautuksena: muutin vanhempien luota 20 v sitten. Tänä aikana olen ostanut 2 pakettia (kai 6 rullan settejä) talouspaperia. Käytetty etupäässä muuttaessa.

Vierailija
59/116 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 23:13"]Mikähän konsti martoilla on siihen, kun ruokaa laittaessa kädet likaantuu aina välillä ruokatarvikkeiden käsittelyn myötä ja käsiä on pakko vähän väliä pyyhkiä talouspaperiin. Mitään käsienpyyhintä-pyyhettä en ala keittiöön tuota varten hommaamaan ja sehän olisikin heti saman tien likainen, kun ruokaa laittaessa siihen vähän väliä pyyhkisin. Vessassa en viitsi kesken ruoanlaiton rampata pesemässä käsiä. 
[/quote]

Mä käytän ahkerasti talouspaperia mutta toi sun tapasi käyttää... toivottavasti en joudu teille koskaan syömään
jos kädet ruuan laitossa likaantuu niin silloin PESTÄÄN kädet!
miten voi olla noin hankalaa viedä pyyhee keittiöön? (En ole ikinä nähnyt keittiötä jossa ei olisi käsille pyyhettä)

Vierailija
60/116 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 23:35"]Sivuhuomautuksena: muutin vanhempien luota 20 v sitten. Tänä aikana olen ostanut 2 pakettia (kai 6 rullan settejä) talouspaperia. Käytetty etupäässä muuttaessa.
[/quote]
Paljon maksoivat?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän viisi