Mitä monien "turhakkeena" pitämää asiaa teillä käytetään kotona?
Meillä se on talouspaperi.
Oon monilta kuullu, että talouspaperi on heidän mielestään ihan turha asia, että ilman sitäkin tulee toimeen.
Meillä ei tulla. Se on niin kätsy pöydän pyyhkimiseen, astian peittämiseen (kannen korvike), räkäpaperina ymymym..... meille se ei todellakaan ole turhake, vaikka monelle muulle olisi. :-)
Kommentit (116)
Siis... miten te elämässänne selviätte jos _paperin_ käyttö hävettää??!!! Talouspaperi on vieläpä ihan normaali kodin kulutustavara.
Sama kuin ap:lla talouspaperi. Meillä sais olla oma tehdas sitä varten. Hulluinta on, että kun jälkeläiset tulevat käymään, niin paperia kuluu kyllä. Itse eivät käytä kotonaan.
Meistä se on mieheni kanssa vain hauska juttu. Ei meidän talous siihen kaadu. Just tänään, tai siis eilen itse asiassa löysin kätkön rullatelineitä....
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 23:17"]
Se sticki jolla tökätään rikkaruohoa ja se kuihtuu itsekseen. Mainoksen nähtyäni oli pakko ostaa. ;-)
[/quote]
Roundup. Aivan järkyttävää myrkkyä, aiheuttaa mm. syöpää. Esim. Hollannissa sitä ei saa enää myydä. Älkää hyvät ihmiset käyttäkö sitä.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 23:13"]
Mikähän konsti martoilla on siihen, kun ruokaa laittaessa kädet likaantuu aina välillä ruokatarvikkeiden käsittelyn myötä ja käsiä on pakko vähän väliä pyyhkiä talouspaperiin. Mitään käsienpyyhintä-pyyhettä en ala keittiöön tuota varten hommaamaan ja sehän olisikin heti saman tien likainen, kun ruokaa laittaessa siihen vähän väliä pyyhkisin. Vessassa en viitsi kesken ruoanlaiton rampata pesemässä käsiä.
[/quote]
Meillä on vesihana ja saippuaa keittiössäkin niin ei tartte vessaan rampata, jos tarvitsee pestä kädet.
Minua jäi mietityttämään tämä: miksi on epähygieenistä pestä kädet keittiön tiskialtaassa? Tarttuuko altaaseen käsienpesuvedestä pöpöjä vai hyppäävätkö altaan pöpöt käsiin? En nyt pääse tästä yli.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 22:19"]
Meillä se on talouspaperi. Oon monilta kuullu, että talouspaperi on heidän mielestään ihan turha asia, että ilman sitäkin tulee toimeen. Meillä ei tulla. Se on niin kätsy pöydän pyyhkimiseen, astian peittämiseen (kannen korvike), räkäpaperina ymymym..... meille se ei todellakaan ole turhake, vaikka monelle muulle olisi. :-)
[/quote]
Älypuhelimia, ipadia, trampoliinia.
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 00:36"]Hattarakone ja salaattilinko, mun ehdottomat suosikit. Tilan vuoksi olen luopunut kahvinkeittimestä ja suodatan kahvin suoraan kuppiin, mutta noista en luovu.
[/quote]
Tuleeko siitä yhtä hyvää kahvia kuin keittimellä?
Tässä listassa tulikin muutama uusi turhake, josta mäkään en oo aiemmin kuullutkaan. Esim banaaninviipaloija sekä teepussiteline.
Minkäköhän näköinen härveli jälkimmäinen mahtaa olla. :D Ap
Talouspaperia, pieniä muovipusseja, kengänkuivainta.
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 07:23"]Talouspaperia, pieniä muovipusseja, kengänkuivainta.
[/quote]
Sitten on se saippua mistä tulee kun laittaa käden eteen. Se on lapselle kun ei osaa pumppupulloa käyttää. Meillä on myös urheiluvaatteille oma pyykinpesuaine.
Papukahvikone, talouspaperi, mikro, kenkälusiķka, kenkienhoitovälineet, kotiparturi, paristokäyttöinen jalkaraspi, epilaattori, valikoima ionisoivia hiusmuotoilulaitteita ja nenäkarvaleikkuri. Kaikki ahkerassa käytössä :)
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 23:28"]
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 23:03"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 22:58"] Siis apua, onko talouspaperi jonkun mielestä turhake? Mulle ei tullu mieleenkään! Luulin, että se on kaikilla käytössä. Siis lasken sen yhtä välttämättömäksi kun vaikka tiskiharjan tai leivinpaperin. Oon ihan että what! :D [/quote] Marttojen, köksäopettajien ym. kunnon ihmisten mukaan sille ei ole olemassa mitään käyttötarkoitusta. Roiskeille on rätti, nenä pyyhitään nenäliinaan, kipot peitetään kelmulla jne. [/quote] "..ym. kunnon ihmisten" hahhaa :DDDD mikä jumala sä oot kun yrität nostaa eriarvoisuutta? :DDDDD
[/quote]
Oi voi, siellä taas joku, joka ei tajua lainkaan tekstin vivahteita. Reppana!
En mäkään ole koskaan ajatellut, että talouspaperi on turhake. Ennen lasta ei tosin edes käytetty, mutta nyt lapsen kanssa sitä kyllä tarvitsee. Yritän käyttää silti säästeliäästi, ja kyllä se yksi rulla aika kauan kestää.
Meillä on myös pelikonsoli poikineen, sekä läjä tietokoneita. Mies tykkää räplätä elektroniikkaa, joten tässä taloudessa ne eivät ole turhakkeita.
Mehulinko, joka ei kuitenkaan pölyty kaapissa, vaan surisee kolmesta seitsemään kertaan viikossa. Porkkana-appelsiini-inkiväärimehu <3
Banaanitertunroikotin. Kaunis esine.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 23:21"]
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 23:17"]
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 23:13"]
Mikähän konsti martoilla on siihen, kun ruokaa laittaessa kädet likaantuu aina välillä ruokatarvikkeiden käsittelyn myötä ja käsiä on pakko vähän väliä pyyhkiä talouspaperiin. Mitään käsienpyyhintä-pyyhettä en ala keittiöön tuota varten hommaamaan ja sehän olisikin heti saman tien likainen, kun ruokaa laittaessa siihen vähän väliä pyyhkisin. Vessassa en viitsi kesken ruoanlaiton rampata pesemässä käsiä.
[/quote]
En ole martta, mutta mä huuhtaisen kädet (meillä on keittiössäkin lavuaari ja käsipyyhe) ja pyyhin pyyhkeeseen. Jos on jotain sotkuisempaa ruokaa, otan käytetyn astiapyyhkeen tai vauvanharson. Talouspaperia en käytä.
[/quote]Tosi epähygieenistä pestä kädet tiskialtaassa.
[/quote]
Miksi?
Vanhoista pikkareista sun muista leikatut pyhkimisrievuthan elättävät ja levittävät vain bakteereja. Talouspaperi on hygienisesti ylivoimainen. Käytän n. 10 rullaa kk:ssa.
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 09:14"]
Vanhoista pikkareista sun muista leikatut pyhkimisrievuthan elättävät ja levittävät vain bakteereja. Talouspaperi on hygienisesti ylivoimainen. Käytän n. 10 rullaa kk:ssa.
[/quote]
Bakteereja on ihan joka paikassa ja harvat niistä ovat ihmiselle vaarallisia. Jos ei ole mitään immuunivastetta alentavaa sairautta, ei tarvitse huolehtia tuommoisista asioista. Liika hygienia on terveelle ihmiselle pahasta.
Mihin vaahdotettua maitoa käytetään?