Mitä teet tänään, mitä todennäköisesti kukaan muu palstalainen ei tee?
Kommentit (1230)
Istahdin hetkeksi täällä puolikorvessa, ja kuulin kuinka läheltäni kulkeva nuori mies puhui hassuja puhelimeen:
"Tiedätkö ne pelit, jossa jahdataan ja oikeasti tapetaan ihmisiä? Sellaisia harrastaa hän. Juuri niin. Eikä voi nyt lähteä täältä, kiinalaiset jahtaa häntä. Ja ajatella, että hän on ammatiltaan leipuri! Leipoo leipää päivisin, ja yrittää piilotella."
Olen menossa lintujenhavainnointikurssille.
Pyöräilin 30 km kaatosateessa.
Vierailija kirjoitti:
Keräsin omalta pihalta vielä kukkia maljakoihin, ainakin kymmentä erilaista. Pakkanen ei ole vienyt kaikkia.
Minä kerään omalta pihalta persikoita ja viikunoita. Joo en asu Suomessa.
Teen kasan pompomeja tulevaa projektia varten.
Maalaan keittiön kaapit ja muuraan takan halkeamat
Yläpeukutan kuusi edellistä viestiä.
Otan ponista valokuvia satula selässä, koska satula on lähdössä satulasepälle huollettavaksi ja topattavaksi, ja hän haluaa kuvat mukaan.
Menen siivoomaan purjeveneen ja valmisteleen sinne viikonlopun bileitä varten.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa kivalta mutta miten purjeveneessä biletetään ja mitä siellä tarvii erityisesti siivota?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa kivalta mutta miten purjeveneessä biletetään ja mitä siellä tarvii erityisesti siivota?
No samanlailla kuin muuallakin ja lisäks tietysti purjehditaan. Mutta siis kuunnellaan musiikkia, syödään, juodaan, tanssitaan, nautitaan maisemista ja ulkoilmasta ja kun tulee kylmä niin siirrytään sisätiloihin.
Ja purkkareissa vasta riittääkin siivoamista siinä mielessä, että tilat on kuitenkin pienet ja tavaraa kuitenkin jonkin verran. Niin tavaroiden järjesteleminen paikoilleen, sohvatyynyjen ym tekstiilien imurointi, lattian pyyhkiminen kostealla, mahdollisten tiskien tiskaus, roskien ja vessan tyhjennys jne.
Tulin kotiin ruokakaupasta ja nyt hävittäjät lentävät taivaalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keräsin omalta pihalta vielä kukkia maljakoihin, ainakin kymmentä erilaista. Pakkanen ei ole vienyt kaikkia.
Minä kerään omalta pihalta persikoita ja viikunoita. Joo en asu Suomessa.
Meillä niiden aika on ohi. Viikunoita sai vain elokuun puolestavälistä syyskuun alkuun, persikat kai on keskikesän hedelmiä (aprikoosit alkukesän).
Sade lyhensi viikunasatoa. Viikunat aukeaa sadevedestä ja menee pilalle.
Rypäleetkin on jo korjattu, mutta monissa pelloissa nyrkin kokoiset ja sitä pienemmät tertut jätetty ja vapaasti poimittavissa.
Manteleita on vielä.
Onko teillä jalokastanjapuita? Niiden sato kai kypsyy marras-joulukuussa. Aah, chestnut. Ne suuret makoisat.
Makaan silmälaput silmilläni kamalassa migreenissä.
Ja joo: otin silmälaput pois, että näin kirjoittaa tämän. Ja nyt sitten taas: Tulkoon pimeys.
Oon sahannut puolet työpäivästä metallia.
On se sahaaminenkin rankkaa hommaa, kun oon nyt niin poikki.
Pakkaan laukkuja. Edessä 3 viikon riemuloma "Rivieralla"