Päätettiin 2v seurustelun jälkeen alkaa maksamaan omat ruoat.
syynä se että minulla menee 70% enemmän rahaa ruokaan kuin yksin kahden pienen lapsen kanssa. Mies vetelee esimerkkinä 8 pihviä yhdellä ruokailulla muun ruoan lisäksi ja minä sekä lapseni yhdet eli kolme. Olemme tähän asti maksaneet kaikki puoliksi ja minulle on ollut ok. Mies sanoi että hänellä menee todella paljon enemmän rahaa ruokaan nyt kuin yksin ja hän ei minun lasten ruokia halua maksaa. Kysyin että miten niin lasteni ruoat jos puoliksi aina maksamme ja hän syö kaikkea enemmän kuin me kolme yhteensä.
Esimerkkejä.
Puikkojäätelöpaketti (onkohan niitä 15kpl) Mies syö niistä ehkä 9 ja me kolme loput kuusi.. Lapset ehtii aina syömään noista paketeista vain yhdet kun paketti on seuraavana päivänä ostosta tyhjä.
Leivän syönti. Lapset kerralla yhdet ja mies 5-7kpl. Maito laseja (isoja menee 2 kerralla) minä en juo maitoa ja lapset juovat desin. Ovat päiväkoti ikäisiä.
Kaikki lasten lelut,pesuaineet,hammastahnat,vaatteet ynmt maksan ja ostan erikseen,ikinä niitä ei ole kauppalaskuissa ollut koska ne ei miehelle kuulu mitenkään.
Ymmärtäisin miehen kiukuttelun jos lapseni olisivat teinejä jotka syö paljon mutta me kolme emme syö samaa määrää kuin mies yksin.
10pihvin paketista mies syö 7 ja minä lapsien kanssa 3..
Hän on lihonnut lähes 20kg suhteemme aikana eikä itse ymmärrä vaikka miten päin selitän että ruoka lasku ei tule meistä vaan hänestä. Ostaa yhteiseen maksuun itselleen sieniä,pekoni ja koskenlaskijaa joista väsää vain itselleen iltanaposteltavaa. Minä en ole tuollaisista edes maininnut ennen kuin mies alkoi rutisemaan kuinka hänellä ei ole varaa ruokaan. No parempi tämä ratkaisu sitten kun mies niin haluaa mutta ei todellakaan ala elämään siivellä koska itse tätä halusi. Ja jääpähän minulle enemmän rahaa kun joka ruoka ei tarvitse olla jotain erikoispihvejä ja fileitä.. :D Kestää vain tovi tottua uuteen tilanteeseen mutta näillä mennään,huvittaa. Täytyy kysyä mieheltä minkä hyllyn nyt sitten haluaa omille ruoilleen jääkaapista. ;)
Onko kukaan koskaan kuullut tälläisestä ratkaisusta ja toimiiko?
Jouduin elättämään meitä omilla rahoilla koko toukokuun. Miehellä oli muutaman isomman laskun takia kaikki rahat loppu joten alkaa omatkin varat hiipumaan.
Anteeksi kirjoitusvirheet.
Kommentit (69)
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 18:45"]
No ap, kerro millaista on olla maksullinen nainen! Sinä annat miehen nylkyttää läpeäsi ja hän maksaa osan aiempien huoraamisten vahingoista. Kannattaako, tunteeko sitä itsensä ihmiseksi tuossa tilanteessa?
[/quote]
En oo ap, mutta mikäs tässä. Elämä on laiffii.
Raha on jees ja pillu ei panemalla kulu. :)
ohis
Mun mies maksaa suurimmaksi osaksi kummankin ruuat, mutta on itsekkin myöntänyt, että syö myös suurimman osan. Tienaakin kyllä viisi kertaa enemmän mitä minulle jää käteen nyt opiskelijana, ollaan molemmat alle 25v. Minä toisin teen ruuat, siivoan, hoidan pyykit yms.
Jos tilataan pitsa, niin yleensä syön siitä max. 1/5, palan. Jos on karkkipussi, niin mies syö siitä 2/3. Jos teen makaronilaatikkoa niin, että sen pitäisi kestää ainakin kahdelle päivälle sen lisäksi, niin mies saattaa syödä puolet saman päivän aikana. Jos on mehuja tai jotain juotavaa, niin mies yleensä juo ne, kun olen itse ottanut vasta yhden lasillisen.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 18:51"]
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 18:47"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 18:45"] No ap, kerro millaista on olla maksullinen nainen! Sinä annat miehen nylkyttää läpeäsi ja hän maksaa osan aiempien huoraamisten vahingoista. Kannattaako, tunteeko sitä itsensä ihmiseksi tuossa tilanteessa? [/quote] En oo ap, mutta mikäs tässä. Elämä on laiffii. Raha on jees ja pillu ei panemalla kulu. :) ohis [/quote] Teetkö sinäkin sen lastesi silmien edessä? Asuvatko asiakkaasi lastesi kodissa?
[/quote]
No miksi tekisin, enhän tee muitakaan töitä lapseni edessä. :)
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 18:37"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 18:29"]
villi arvaus, että ap on about 21 vee ja hänen alfauroksensa 20?
[/quote]
Ehkä mutta jos on kuten epäilet, niin hänen lapsensa ovat joko aiemmin syntyneitä, koska syövät PIHVINSÄ JA PUIKKOJÄÄTELÖNSÄ. Lapset ovat siis edellisestä suhteesta koska he alkoivat KAKSI vuotta sitten seurustelemaan ja nyt ostavat ruokansa erikseen. Jos olisivat yhteisiä lapsia eivät vetäisi yhtään pihvejä ja puikkojäätelöitä vaan olisivat noin 1vuotias ja ihan vauva. T lapsetonmies.
[/quote]
Kyllä syön jäätelöä! >:'(
t. 1-v.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 19:09"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 18:51"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 18:45"]
No ap, kerro millaista on olla maksullinen nainen! Sinä annat miehen nylkyttää läpeäsi ja hän maksaa osan aiempien huoraamisten vahingoista. Kannattaako, tunteeko sitä itsensä ihmiseksi tuossa tilanteessa?
[/quote]
Et ilmeisesti lukenut aloitusta? Aloittaja kertoo kuinka mies maksattaa ruokiansa aloittajalla, mies on siis typeryyden lisäksi huora?
[/quote]
Kulut puoliksi, vaikka ap jälkeläisineen on kolme kertaa enemmän asukkeja kuin mies yksin? Räikeää hyväksikäyttöä naisen taholta, itse maksaisin miehenä mieluummin omasta asunnosta yksin, jos joutuisin maksamaan naisen luona myös yhden minulle ei-toivotun lapsen osuuden. Periaate, mieluummin tonni omasta kuin viisisataa naisen ja jälkeläisten luukusta.
[/quote]
Onnellisia yksinäisiä eläkepäiviä sulle! :)
ei tule kestämään. erotkaa hyvän sään aikana.
Meilläkin miehellä 3 lasta edellisestä suhteesta jotka jokatoinen vkl meillä jolloin mies maksaa kaikki vkl ruuat , toki jos jotakin unohtui niin mä usein haen kun mies meillä aina ruokaa tekee (mä en keittiössä viihdy) normisti kun ollaan kahdestaan niin aika puokkiin menee, maksetaan miten maksetaan kaupassa eikä mietitä sen enempää.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 19:26"]ei tule kestämään. erotkaa hyvän sään aikana.
Meilläkin miehellä 3 lasta edellisestä suhteesta jotka jokatoinen vkl meillä jolloin mies maksaa kaikki vkl ruuat , toki jos jotakin unohtui niin mä usein haen kun mies meillä aina ruokaa tekee (mä en keittiössä viihdy) normisti kun ollaan kahdestaan niin aika puokkiin menee, maksetaan miten maksetaan kaupassa eikä mietitä sen enempää.
[/quote]
Mites asumiskulut? Toivottavasti et ainakaan puolia maksa. Kamalaa, jos puolet viikonlopuista kotona on aina sanat vieraat, etsi tasoisesi mies siitossonnin sijaan.
Mä olen miettinyt samaa ratkaisua. Lapsia ei tosin (onneksi) ole.
Itse olen siis hoikka nainen, mies paljon urheileva ja suhteen aikana vähän lihonnutkin. Syö todella huomattavasti enemmän kuin minä esim. just jos tehdään jotain makaronilaatikkoa niin mun täytyy heti uunista oton jälkeen ottaa oma osuuteni jos haluan jotain saada. Koko ajan myös lokittaa mun ruokia vaikka sovitaan, että joku ruoka syödään puoliksi. Leipäpusseista syön 4/5 ja saattaa juoda ison maitotölkin / limupullon päivässä.
Ruokakulut menee aika lailla tasan puoliksi, mies tosin maksaa ulkona syömisiä enemmän (lähinnä siksi koska kinuaa mut aina mukaan vaikka mielummin tekisin safkaa kotona). Itse olen lisäksi kasvissyöjä, joten jo se että maksetaan myös miehen lihat puoliksi nostaa budjettia huimasti. Aiemmin mulla meni viikossa ruokaan ehkä 25 - 35€, nykyään vähintään 200€ / kk.
Peli on jo menetetty. Ette vain ymmärrä vielä sitä.