Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Päätettiin 2v seurustelun jälkeen alkaa maksamaan omat ruoat.

Vierailija
04.06.2015 |

syynä se että minulla menee 70% enemmän rahaa ruokaan kuin yksin kahden pienen lapsen kanssa. Mies vetelee esimerkkinä 8 pihviä yhdellä ruokailulla muun ruoan lisäksi ja minä sekä lapseni yhdet eli kolme. Olemme tähän asti maksaneet kaikki puoliksi ja minulle on ollut ok. Mies sanoi että hänellä menee todella paljon enemmän rahaa ruokaan nyt kuin yksin ja hän ei minun lasten ruokia halua maksaa. Kysyin että miten niin lasteni ruoat jos puoliksi aina maksamme ja hän syö kaikkea enemmän kuin me kolme yhteensä.

Esimerkkejä.

Puikkojäätelöpaketti (onkohan niitä 15kpl) Mies syö niistä ehkä 9 ja me kolme loput kuusi.. Lapset ehtii aina syömään noista paketeista vain yhdet kun paketti on seuraavana päivänä ostosta tyhjä.

Leivän syönti. Lapset kerralla yhdet ja mies 5-7kpl. Maito laseja (isoja menee 2 kerralla) minä en juo maitoa ja lapset juovat desin. Ovat päiväkoti ikäisiä. 

Kaikki lasten lelut,pesuaineet,hammastahnat,vaatteet ynmt maksan ja ostan erikseen,ikinä niitä ei ole kauppalaskuissa ollut koska ne ei miehelle kuulu mitenkään.

Ymmärtäisin miehen kiukuttelun jos lapseni olisivat teinejä jotka syö paljon mutta me kolme emme syö samaa määrää kuin mies yksin.

10pihvin paketista mies syö 7 ja minä lapsien kanssa 3..

Hän on lihonnut lähes 20kg suhteemme aikana eikä itse ymmärrä vaikka miten päin selitän että ruoka lasku ei tule meistä vaan hänestä. Ostaa yhteiseen maksuun itselleen sieniä,pekoni ja koskenlaskijaa joista väsää vain itselleen iltanaposteltavaa. Minä en ole tuollaisista edes maininnut ennen kuin mies alkoi rutisemaan kuinka hänellä ei ole varaa ruokaan. No parempi tämä ratkaisu sitten kun mies niin haluaa mutta ei todellakaan ala elämään siivellä koska itse tätä halusi. Ja jääpähän minulle enemmän rahaa kun joka ruoka ei tarvitse olla jotain erikoispihvejä ja fileitä.. :D Kestää vain tovi tottua uuteen tilanteeseen mutta näillä mennään,huvittaa. Täytyy kysyä mieheltä minkä hyllyn nyt sitten haluaa omille ruoilleen jääkaapista. ;)

Onko kukaan koskaan kuullut tälläisestä ratkaisusta ja toimiiko?

Jouduin elättämään meitä omilla rahoilla koko toukokuun. Miehellä oli muutaman isomman laskun takia kaikki rahat loppu joten alkaa omatkin varat hiipumaan. 

Anteeksi kirjoitusvirheet. 

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan että käy niin, että mies huomaamattaan vähentää ja terveellistää ruokavaliotaan, jolloin rahaa jää ja hän laihtuu, ja syyttää sitten edelleen sinua lihomisesta ja rahanmenosta.

Vierailija
42/69 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia pihvejä myydään 10 kpl paketissa? Ja miten joku pystyy syömään 7?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 kg lihonnut? Vihjaile jotenkin, että söisi vähemmän....?

Vierailija
44/69 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai hän sitten myös valmistaa omat ruokansa? :)

Vierailija
45/69 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua, mikä tyyppi. Mitä sä jaksat tollasta kattoa?

Vierailija
46/69 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoka lasku ei tule sinusta mutta yhdys sanat tulevat. Eikun sori, eivät tulekaan xd

Vierailija
47/69 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies syö kans tuplamäärän mitä itse. Meillä asia on ratkaistu niin et mies ostaa lihat ja mä salaatit :)

Vierailija
48/69 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 18:12"]

[/quote]

Jep, tuokin että muuttaa ihmisen kanssa yhteen jolla on lapsia ja käyttäytyy tylysti että en mä sun lapses ruokia ala maksamaan... Toki ei ole velvoitettakaan, muttei lapset kovin tervetulleiltakaan kuulosta.

Vierailija
49/69 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule mitään pitemmän päälle. Kohta sanoo, että ei halua katsella kotonaan sinun lapsiasi. Harkitse kannattaako elämää jakaa hänen kanssa.

Vierailija
50/69 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ollu alusta asti, että kumpikin maksaa omat ruuat. Tosin syödäänkin eri ruokia, niin erilaiset ruokavaliot ja mieltymykset. Ja mies muutenkin syö enemmän ja useemmin ku minä, joten näin se on kaikista reiluinta. Meillä ei tosin ole lapsia.

Vierailija
51/69 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 18:15"]

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 18:12"]

[/quote]

Jep, tuokin että muuttaa ihmisen kanssa yhteen jolla on lapsia ja käyttäytyy tylysti että en mä sun lapses ruokia ala maksamaan... Toki ei ole velvoitettakaan, muttei lapset kovin tervetulleiltakaan kuulosta.

[/quote]

No, näinpä! Joko ollaan yhdessä tai erikseen. En tajua tommosta puolimeininkiä. Siis tottakai, jos toimii, mutta tässä tapauksessa ei vaikuttanut siltä, että osapuolet olisi tyytyväisiä meininkiin.  Anteeksi, jos teen nyt törkeän yleistyksen vaan parin rivin perusteella.

Vierailija
52/69 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma isäni on hieman samanlainen, isosta jauhelihapaketista tekee itselleen kahden päivän ruuat ja usein noina kahtena päivänä väsää vielä broilerista jotain.. On siis hyvässä kunnossa ja tekee fyysisesti suht raskasta työtä ja liikkuu suomalaista keskiverto sohvaperunaa enemmän mutta silti aina äidin kanssa naureskellaan noille ruokamäärille:D Isä maksaa aina kauppalaskut joten hänelle siis turha valittaa, mutta äitini kanssa ovat päätyneet siihen että yksinkertaisinta kun isäni tekee pääosin omat ruokansa ja äitini itselleen ja kahdelle vielä kotona asuvalle pikkusiskolleni. Toki välillä tekevät ristiin ja täysin yhteisiä mutta uskon että heidän tapansa sopii kyllä muillekkin perheille jossa mies suuriruokainen!:D

Vierailija
53/69 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä ansaitset niin paljon paremman miehen. Suosittelen sanomaan miehelle että 'jos ei tavat muutu niin minä lähden'. Ehkä se pistää miehenkin ajattelemaan käytöstään.

Vierailija
54/69 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmiita pihvejä ei paljon valmistella. Tee itse ruokaa ja pyydä auttamaan, yhteinen koko perheen ruuanlaitto yhdistää ja kehukaa toistenne ruokia(vähän imelää mutta toimii) ja lapset mukaan. Ehkä tämän kuukauden kokeen jälkeen tai voit puhua siitä aiemminkin. Muista puhua muutenkin asioista jotka sinua haittaavat ajoissa ja rennosti.. Hei älä kaikkea vedä jabba. Lapsetkin oppii laittamaan ruokaa.

Mielenkiintoinen kokeilu joka voi johtaa epätoivottuihin asioihin

Vierailija
55/69 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sellasta vaan, että miten sitten joskus tulevaisuudessa kun teillä on mahdollisesti yhteisiä lapsia (tätä muuten kannattaa harkita todella tarkkaan!) niin miten teillä sitten menee toi ruoka-ym kulujen jakosysteemi. Siinä kassallako sitten laitatte hihnalle sen palikan ja toiselle puolelle sun ja sun lasten sapuskat ja toiselle puolelle miehen ja teidän yhteisten lasten ruoat? Maksatko sä niiden lasten ruoista kanssa puolet?

Vierailija
56/69 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

villi arvaus, että ap on about 21 vee ja hänen alfauroksensa 20?

Vierailija
57/69 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi helvetti. Minä en tuollaista porsasta pitkään katselisi

Vierailija
58/69 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 18:29"]

[/quote]

Ehkä mutta jos on kuten epäilet, niin hänen lapsensa ovat joko aiemmin syntyneitä, koska syövät PIHVINSÄ JA PUIKKOJÄÄTELÖNSÄ. Lapset ovat siis edellisestä suhteesta koska he alkoivat KAKSI vuotta sitten seurustelemaan ja nyt ostavat ruokansa erikseen. Jos olisivat yhteisiä lapsia eivät vetäisi yhtään pihvejä ja puikkojäätelöitä vaan olisivat noin 1vuotias ja ihan vauva. T lapsetonmies.

Vierailija
59/69 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 18:37"]

[/quote]

Ehkä mutta jos on kuten epäilet, niin hänen lapsensa ovat joko aiemmin syntyneitä, koska syövät PIHVINSÄ JA PUIKKOJÄÄTELÖNSÄ. Lapset ovat siis edellisestä suhteesta koska he alkoivat KAKSI vuotta sitten seurustelemaan ja nyt ostavat ruokansa erikseen. Jos olisivat yhteisiä lapsia eivät vetäisi yhtään pihvejä ja puikkojäätelöitä vaan olisivat noin 1vuotias ja ihan vauva. T lapsetonmies.

[/quote]

Aloittaja antaa aika selkeästi ymmärtää, että lapset eivät ole yhteisiä...

Vierailija
60/69 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 18:37"]

[/quote]

[/quote]

miksi sä HUUDAT?