Päätettiin 2v seurustelun jälkeen alkaa maksamaan omat ruoat.
syynä se että minulla menee 70% enemmän rahaa ruokaan kuin yksin kahden pienen lapsen kanssa. Mies vetelee esimerkkinä 8 pihviä yhdellä ruokailulla muun ruoan lisäksi ja minä sekä lapseni yhdet eli kolme. Olemme tähän asti maksaneet kaikki puoliksi ja minulle on ollut ok. Mies sanoi että hänellä menee todella paljon enemmän rahaa ruokaan nyt kuin yksin ja hän ei minun lasten ruokia halua maksaa. Kysyin että miten niin lasteni ruoat jos puoliksi aina maksamme ja hän syö kaikkea enemmän kuin me kolme yhteensä.
Esimerkkejä.
Puikkojäätelöpaketti (onkohan niitä 15kpl) Mies syö niistä ehkä 9 ja me kolme loput kuusi.. Lapset ehtii aina syömään noista paketeista vain yhdet kun paketti on seuraavana päivänä ostosta tyhjä.
Leivän syönti. Lapset kerralla yhdet ja mies 5-7kpl. Maito laseja (isoja menee 2 kerralla) minä en juo maitoa ja lapset juovat desin. Ovat päiväkoti ikäisiä.
Kaikki lasten lelut,pesuaineet,hammastahnat,vaatteet ynmt maksan ja ostan erikseen,ikinä niitä ei ole kauppalaskuissa ollut koska ne ei miehelle kuulu mitenkään.
Ymmärtäisin miehen kiukuttelun jos lapseni olisivat teinejä jotka syö paljon mutta me kolme emme syö samaa määrää kuin mies yksin.
10pihvin paketista mies syö 7 ja minä lapsien kanssa 3..
Hän on lihonnut lähes 20kg suhteemme aikana eikä itse ymmärrä vaikka miten päin selitän että ruoka lasku ei tule meistä vaan hänestä. Ostaa yhteiseen maksuun itselleen sieniä,pekoni ja koskenlaskijaa joista väsää vain itselleen iltanaposteltavaa. Minä en ole tuollaisista edes maininnut ennen kuin mies alkoi rutisemaan kuinka hänellä ei ole varaa ruokaan. No parempi tämä ratkaisu sitten kun mies niin haluaa mutta ei todellakaan ala elämään siivellä koska itse tätä halusi. Ja jääpähän minulle enemmän rahaa kun joka ruoka ei tarvitse olla jotain erikoispihvejä ja fileitä.. :D Kestää vain tovi tottua uuteen tilanteeseen mutta näillä mennään,huvittaa. Täytyy kysyä mieheltä minkä hyllyn nyt sitten haluaa omille ruoilleen jääkaapista. ;)
Onko kukaan koskaan kuullut tälläisestä ratkaisusta ja toimiiko?
Jouduin elättämään meitä omilla rahoilla koko toukokuun. Miehellä oli muutaman isomman laskun takia kaikki rahat loppu joten alkaa omatkin varat hiipumaan.
Anteeksi kirjoitusvirheet.
Kommentit (69)
Kohta se mies on ap:n hyllyillä etsimässä leipää ja juustoa, kun omat on syöty loppuun.
olen muutamia kommentteja ehtinyt vasta lukemaan. Sen haluan vielä mainita että asumiskulut on 1100e/kk ja toukokuun ruokakulut oli yli 800e..
Ja niille ketkä tulevat heti väittämään ettei pidä paikkansa ja ettei voi mennä noin paljon niin kyllä meni. S-pankin bonus osiosta näen mitä prismaan on mennyt..
Tänne oli aika määrä tullut kommentteja. Ei ole montaa päivää aikaa kun paljastin miehestäni toisen asian joka sai myös suurta huomiota täällä. Että sellainen mies mulla. En sitä paljasta nyt mutta hauska huomata miten mieheeni liittyvissä keskusteluissa kehotetaan aina eroamaan. Tiedän että monen mielestä tälläistä miestä ei voi olla olemassa mutta täällä se yksilö vaan on.. mut tunnistaa joku miehen ex pian näistä jutuista jos on ollut samanlaista :)
Ap
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 20:39"]
olen muutamia kommentteja ehtinyt vasta lukemaan. Sen haluan vielä mainita että asumiskulut on 1100e/kk ja toukokuun ruokakulut oli yli 800e..
Ja niille ketkä tulevat heti väittämään ettei pidä paikkansa ja ettei voi mennä noin paljon niin kyllä meni. S-pankin bonus osiosta näen mitä prismaan on mennyt..
Tänne oli aika määrä tullut kommentteja. Ei ole montaa päivää aikaa kun paljastin miehestäni toisen asian joka sai myös suurta huomiota täällä. Että sellainen mies mulla. En sitä paljasta nyt mutta hauska huomata miten mieheeni liittyvissä keskusteluissa kehotetaan aina eroamaan. Tiedän että monen mielestä tälläistä miestä ei voi olla olemassa mutta täällä se yksilö vaan on.. mut tunnistaa joku miehen ex pian näistä jutuista jos on ollut samanlaista :)
Ap
[/quote]
Onko se se juttu missä mies panee vain lusikassa ja tunkee tyynyä naaman eteen?
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 20:49"]
Ap
[/quote]
Onko se se juttu missä mies panee vain lusikassa ja tunkee tyynyä naaman eteen?
[/quote]
Ei. Toinen enemmän huomiota saanut
Ap
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 20:46"]Kai tajuat käytöksen johtuvan siitä, että kaltaistasi naista on mahdoton arvostaa. Lapsetonta, tasoistaan naista mies kohtelisi kuin kukkaa kämmenellä.
[/quote]
Mites nyt näin on tasokkaalle miehelle päässyt käymään, että on joutunut ottamaan itseään alempiarvoisen naisen, jolla on lapsia toisen kanssa? :) Eihän lassukoiden mukaan tuollaiset naiset voi edes saada itseään parempaa miestä. On tutkimuksen paikka tässä.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 21:10"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 20:46"]Kai tajuat käytöksen johtuvan siitä, että kaltaistasi naista on mahdoton arvostaa. Lapsetonta, tasoistaan naista mies kohtelisi kuin kukkaa kämmenellä.
[/quote]
Mites nyt näin on tasokkaalle miehelle päässyt käymään, että on joutunut ottamaan itseään alempiarvoisen naisen, jolla on lapsia toisen kanssa? :) Eihän lassukoiden mukaan tuollaiset naiset voi edes saada itseään parempaa miestä. On tutkimuksen paikka tässä.
[/quote]
Miestä voi vaivata heikko itsetunto. On esim. lyhyt eikä sen takia uskalla yrittää naista jonka haluaisi. Sitten kun tyytyy mielestään heikompaan tasoon tunteakseen itsensä naista tasokkaammaksi, voi pahoin ja häpeää muiden edessä. En ole mies, mutta olen ollut itse suhteessa työttömään alkoholistiin ja kävin läpi rankkoja tunteita, voin tavallaan samaistua ap:n mieheen.
62: Mutta eihän lyhyt mies voi olla tasokas, jos on uskominen markkina-arvosta puhuvia "tutkijoita".
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 21:22"]62: Mutta eihän lyhyt mies voi olla tasokas, jos on uskominen markkina-arvosta puhuvia "tutkijoita".
[/quote]
Niinpä. Mutta tasokkaampi kuitenkin naiseen verrattuna, eihän kenenkään arvoa nosta mukana seuraava lapsilauma.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 20:32"]
Koomisia suhteita on ne joissa 190cm mies ja 160 cm nainen syövät samanverran. Nyt ymmärtäkää mikä tässä on trollausta. Älkää pupertako leipää tai valmispihvejä, vaan laittakaa yhdessä ruokaa tehkää yhdessä asioita laskematta rahaa jos ette puhu tai joudutte katkeruuksissanne laskemaan onnettomassa elämässänne joka kulua ette kuulu yhteen. Yrittäkää ymmärtää toisianne jos ette on vikaa suhteessa. Naurettavaa laskea pennilleen kuluja. Ja olen minä senkin nähnyt joka syö yhtäpaljon kuin paljon isompi mieskin. Siinä teille terveen elämän esikuva
[/quote]
Trolleille vain riidan luominen ympäristöön ja muidenkin kurjuus sekä samaan kohtaloon saattaminen keinolla millä hyvänsä on merkityksellistä
Meillä maksettiin parisuhteessa kaikki ruoka tasan puoliksi, kaupassa käytiin yhdessä ja annettiin puolet laskusta käteisellä ostosten maksajalle. Erottuamme olen oikeasti tajunnut kuinka pienillä määrillä ja kustannuksilla yksin oikeasti pärjäänkään. Miehen syömät määrät veivät kuluista leijonanosan, esim. maitoa meni melkein pari litraa päivässä, minulla litran purkki kestää kolme, neljä päivää kun en sitä kahvissakaan käytä. 400g:sta jauhelihaa tehty kastike riitti kahdeksi syöntikerraksi, minulle se riittää kolmeksi päiväksi kun en yleensä syö kuin yhden lämpimän ruoan päivässä. Esimerkkejä olisi loputtomiin, toivottavasti aloittajan ja miehensä silmät oikeasti aukeaisivat kustannusten jakaantumisesta kokeilun myötä.
Ja syy tähänkin ketjuun on miesten haukkumisen autuus!! Onko teillä oikeaa elämää? Ei näytä kivalta läppänne.. No harmittaa varmaan kun on se elämä jo takana.. se on helppo lukea viestistä aloittaja antaa selkeän kuvan.
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 12:39"]
Ja syy tähänkin ketjuun on miesten haukkumisen autuus!! Onko teillä oikeaa elämää? Ei näytä kivalta läppänne.. No harmittaa varmaan kun on se elämä jo takana.. se on helppo lukea viestistä aloittaja antaa selkeän kuvan.
[/quote]
Ennemmin kuin ikäluokkaa 21vee ja 20vee niin, kollkyt ja risat eronnut ja katkera..
Ap, varmaan kun luet itse nuo kirjoittamasi tekstit, tajuat tehneesi aika huonot kaupat. Miksi ihmeessä jäisit roikkumaan tuollaiseen suhteeseen. Tuhlaat paitsi rahojasi, myös aikaasi. Etkä varmasti halua, että mies hommaa sinulle merkinnän luottotietoihin? Ota itseäsi niskasta kiinni ja hankkiudu eroon tuollaisesta parisuhteesta.
Olen niin sinun puolella ap! Minulla on vähän sama, mutta lapsia meillä ei vielä ole.. Mies syö 3 x enemmän kuin minä niin minun mielestä ei ole oikein että ruokakulut laitettas 50/50.. Minähän jäisin siinä reippaasti häviölle.
Parisuhde on tuskin kyseessä tai se että yleensä mies syö enemmän vaan julkinen miesten haukkuminen on oikea pointti. Todella moni tuttu pari on eronnut juurikin heti kun kauppalaskuja on alettu syynäämään. Se tämänkin katkeran yhdenpuoliskon version tarinasta tarkoituskin on, eli saattaa muut parit kinaamaan siitä jolla aloittaja oman suhteensa tuhosi..
Kun esittää tehkää yhdessä kehukaa olkaa rakentavia, niin se ei käy aloittajalle, koska se ei ole pointti, vaan vihan esiintuominen on ainoa pointti, joka tässä säälittävässä ketjussa on.
Huom tehkää yhdessä ja nauttikaa, älkää eristäytykö ja vihatko kuten aloittaja ja häntä komppaavat.
Ei ole montaa päivää aikaa kun paljastin miehestäni toisen asian joka sai myös suurta huomiota täällä. Että sellainen mies mulla.
[/quote]
Millainen nainen sun miehellä sitten on? Ainakin sellainen, joka alistuu elämään moisen itsekkään typeryksen kanssa, ja sitten naureskelee sille netissä kun oikeasti pitäisi miettiä että miksi tuollaisessa suhteessa suostuu elämään. Kovin korkeita tämä ei siis kerro itsestäsikään. Ei sen miessian kanssa ole pakko olla.
Kannatan sitä, että vähintään kokeilette erillisiä ruokabudjetteja, jotta miehen silmät aukenevat. Hänen syömänsä ruokamäärä ei ole normasli ellei hän ole joku voimailua harrastava ruumiillisen työn tekijä.
Mä luulin et mun mies syö paljon...
Voi helvetti millaisia miehiä te vapaaehtoisesti siedätte.