Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi työtätekevät ovat niin katkeria sosiaalieduista?

Vierailija
04.06.2015 |

Viime päivinä esille tuodut leikkaukset ovat olleet kamalaa luettavaa. Aivan kuin yhdellä pommilla räjäytettäisiin koko hyvinvointi, mitä on rakennettu vuosikymmenet.

Siltikin gallupit näyttävät, että Keskustan kannatus vain nousee jatkuvasti.

Tämähän kertoo lähinnä siitä, että ihmiset ovat oikeasti iloisia leikkauksista ja katkeria köyhille, työttömille ja eläkeläisille heidän sosiaalieduistaan.

Miksi ihmiset ovat niin katkeria, jos joillekin maksetaan tukia? Eikö ihminen oikeasti ansaitse inhimillistä elämää olemalla tämän yhteiskunnan jäsen? Eivätkö ne voi tehdä enemmän, joilla rahkeet riittävät siihen?

Esimerkiksi nostamalla rikkaiden verotusta rajusti, oltaisiin hyvin saatu kiinni koko kestävyysvaje muutamassa vuodessa. Mutta ei, köyhiltä vain viimeiset tuhkat pesästä!

Kommentit (384)

Vierailija
61/384 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoltosuhde

Kuinka montaa tuilla elävää pystyy työssäkäyvät elättämään

Vierailija
62/384 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiton pakottaminen on orjille jo niin tuttua itselleen. Hajotkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/384 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 09:33"]

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 09:30"]

Dodii ja sitten pari kiperää kysymystä: jos sosiaaliturvat ja asumistuet leikataan pois, annetaanko ihmisten kuolla hankeen? Tai eläkeläisten kuolla, kun eivät pysty ostamaan lääkkeitä?

Valtiota ei olla ajamassa amerikkalaiseen unelmaan, vaan venäläistyyliseen paskaelämään.

[/quote]

Kysymyksesi ovat lapsellisia eivätkä kiperiä. Kuka tässä on tukia kokonaan leikkaamassa pois? Näitä ollaan nyt vasta minimaalisesti järkeistämässä, vaikka todellisuudessa niitä jouduttaneen tulevaisuudessa leikkaamaan enemmänkin, jotta niihin olisi varaa. Järjenkäyttö on sallittua näissä "kiperissä" kysymyksissä.

[/quote]

Aivan. Oletko itse kokeillut elämää neljälläsadalla kuussa? Ja kysymyshän on rahasta, jolla maksat kaiken muun, paitsi asumista, sähköä ja mahdollisia lääkärikuluja. Siis puhelimen, netin, ruuan, mahdolliset bussiliput tai jopa ne syntiset tupakat ja kaljat. Toki olen lapsellinen, kun ajattelen, että köyhyys ja kurjuus on paha asia. Samoin olen lapsellinen, kun ajattelen, että on vähän outoa, että alemman toimihenkilön palkastani maksan veroa ja eläkemaksuja auurinpiirtein saman prosentin kuin pääomatuloilla elävät.

Vierailija
64/384 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 07:27"]

Siksi kun joutuu maksaan sosiaalietuudet.

[/quote]

Ei maksaan vaan munuaisiin.

Vierailija
65/384 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jotkut haluavat työllä ansaita hyvät tulot ja elää levempää elämää niin mitä sit? Köyhät on todellakin katkeria rikkaille, ainakaan sellasille ei pitäis olla jotka ite tienannu rahat eikä niit tostanoin vaa perintönä tai lotolla saanu. Suomessa ei todellakaan saa menestyä ku katkerat köyhät uikuttaa kuinka heillä on niin vaikeeta vaikka ei varmaa ees tee kaikkea mitä vois. Työttömyystukea ei ainakaan kannata liikaa nostella koska töihin menon kynnyski tulee korkeammaks.
*
Onha niitä töitä vaikea myös saada ja ihmettelen kans miks maristaa nii paljo et maksetaa loiset jne. Ois varmaa munki pitäny jäädä kotii nauttii verorahoista eikä mennä töihi.

Vierailija
66/384 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole. Minua ei todellakaan haittaa, jos joku elää yhteiskunnan siivellä.

Vierailija
67/384 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 09:33"]

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 09:30"]

Dodii ja sitten pari kiperää kysymystä: jos sosiaaliturvat ja asumistuet leikataan pois, annetaanko ihmisten kuolla hankeen? Tai eläkeläisten kuolla, kun eivät pysty ostamaan lääkkeitä?

Valtiota ei olla ajamassa amerikkalaiseen unelmaan, vaan venäläistyyliseen paskaelämään.

[/quote]

Kysymyksesi ovat lapsellisia eivätkä kiperiä. Kuka tässä on tukia kokonaan leikkaamassa pois? Näitä ollaan nyt vasta minimaalisesti järkeistämässä, vaikka todellisuudessa niitä jouduttaneen tulevaisuudessa leikkaamaan enemmänkin, jotta niihin olisi varaa. Järjenkäyttö on sallittua näissä "kiperissä" kysymyksissä.

[/quote]

Tätä mäkin juuri tarkoitin. Jos ei halua antaa suurta osaa rahoistaan veroina muille, on hirviö joka haluaa tapattaa muita ihmisiä. Me kaikki asutaan tässä samassa yhteiskunnassa. Mitä enemmän me demonisoidaan toisiamme - tämä koskee sekä loiseksi että hirviöksi haukkumisia - sitä enemmän yhteiskunta polarisoituu. Luottamus häviää ja kanssaihmisten inhoaminen lisääntyy. Ja ongelmat kärjistyvät entisestään.

-en muista numeroani

Vierailija
68/384 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama ystäväni elää sosiaalitukien varassa vapaaehtoisesti. Eivät pidä työnteosta ja ovat onnelisempia siten. Joten mua ei todellakaan haittaa! Tiedänpähän mihin osa verorahoistani menee. Hyviä ihmisiä ja ystäviä ovat joka tapauksessa.

Vierailija
69/384 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi työtätekevät ovat töissä jos kadehtivat sosiaalietuuksien varassa kitkuttaville köyhille? Miksi he eivät anna työtään työttömälle? Eivätkö he itse huomaa ristiriitaa? Ja pitää muistaa että enemmistö työssäkäyvistä on ollut joskus työttömänä ja he varmasti tietävät mihin ne verorahat menevät. On kuitenkin pieni äänekkäiden joukko, jonka eettinen ymmärrys ei ole ihan niin kehittynyt. Vaikeahan sitä on toisen kenkiin astua jos on itse saanut olla töissä.

Vierailija
70/384 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 09:08"]Miksi ihmistä ei saa harmittaa se että työllä ei jää käteen tarpeeksi että voisi saavuttaa unelmiaan? Ja nimenomaan sellaisella työllä johon on kouluttautunut.

Ja: tunnetusti ja tutkitusti varakkaampi osa väestöä on myös se terveempi osa, ja joka käyttää enemmän yksityisiä palveluja hyvin monessa asiassa. Mitä tästä voimme päätellä? Että älä valita.

[/quote]

Olisit vaikka ottanut selvää, paljonko alallasi tienaa ja jos se ei riitä unelmiisi, niin hankit paremmin palkatun työn, jossa isompi veroprosenttikaan ei enää haittaa. Et sinä voi vaatia, että juuri sinun unelma-alallasi pitää saada enemmän palkkaa. Vai minne sinä vedät rajan? Ylilääkäri saa vaatia, että tulot riittävät unelmiin, mutta sairaanhoitaja ei? Vai saako sairaanhoitajakin vaatia, mutta toimistosihteeri ei?

Mitoita unelmasi tuloihisi niinkuin kaikki muutkin tekevät. 

Mitä voidaan päätellä? No vaikka sitä, että työssäkäyminen on yksi hyvä syy olla kuulumatta sossutuettuun kansanosaan, vaikket miljönääri olekaan.

Vierailija
71/384 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 10:00"]

Muutama ystäväni elää sosiaalitukien varassa vapaaehtoisesti. Eivät pidä työnteosta ja ovat onnelisempia siten. Joten mua ei todellakaan haittaa! Tiedänpähän mihin osa verorahoistani menee. Hyviä ihmisiä ja ystäviä ovat joka tapauksessa.

[/quote]

Minua haittaa vain nämä vapaaehtoiset. Minä en halua heitä elättää.

Vierailija
72/384 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jakautuminen itsekkäisiin ja epäitsekkäisiin alkaa. Joku voisi saada aiheen scifikirjaan.

Vierailija
73/384 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämmästyttävää, kuinka niin moni veroista ja sosiaalituista urputtava työssäkäyvä palkansaaja ei tajua, että nämä tuet ovat myös heidän turvaverkkonsa, jos huonosti käy. Näin nelikymppisenä korkeastikoulutettuna kaupunkilaisena - jota useat varmasti pitävät yhteiskunnan "menestyjänä" - olen ystäväpiirissäni nähnyt kymmeniä YT-neuvottelujen ja julkisten palvelujen tehostamisten jälkeen poispotkittuja diplomi-insinöörejä, ekonomeja, tutkijoita ja opettajia. Kaikki ovat olleet uutteria, ahkeria ja kunnollisia työntekijöitä, joilla on kymmenien vuosien työhistoria ja joille nyt vaan sattui jäämään lyhyempi tikku käteen, kun pinkkejä lappuja jaettiin. Ja heistä kaikki ovat saaneet apua työttömyyden aikaiseen toimeentuloon verorahoin kerätystä yhteisestä potista. Miksi se on monille nykyisille työntekijöille niin vaikea ymmärtää, että maksamalla veroja vakuutatte myös itsenne työttömyyden ja sairastumisen varalta? Vai eikö teistä kukaan koskaan jää työttömäksi tai sairastu?

Vierailija
74/384 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 09:00"]

Teen tosi paljon töitä ja haluan hankkia oman talon, auton ja käydä matkoilla. En siis tavoittele edes mitään kovin ihmeellistä. Samalla naapurin lorvitautinen elämäntapatyötön jättää laskut sossun huoleksi ja istuu koko kesän terassilla kittaamassa kaljaa. En haluis rahoittaa työlläni naapurin elämää, vaan maksaa vähemmän veroja ja menestyä omassa elämässäni. Mutta mitä enemmän teen töitä, sitä enemmän veroprosentti nousee. Tässä maassa on mahdoton menestyä työtä tekemällä. Ainoa keino rikkauksiin on lottovoitto tai syntyä rikkaaseen sukuun. 

[/quote]

Jos kadehdit naapuriasi, niin jätä työsi ja ala kittaamaan terassilla kaljaa. Se, että hän käyttää ne vähät rahansa huonosti, ei ole mikään syy ajatella että leikataan kaikilta rahat. Kai sinä nyt sen ymmärrät? Nälkäänkö sen pitäisi kuolla että olet tyytyväinen? Jos se saisi töitä, niin joku "kunnon kansalainen" voisi jäädä ilman. Halvemmaksi se yhteiskunnalle tulee että naapurisi polttaa maksansa, kuin se että vie jonkun toisen työpaikan ja sitten elelee eläkerahoilla herroiksi vuosikymmeniä kunnes kupsahtaa. 

Moni mies ja nainen saa potkut vaikka firmalla menee hyvin. Pala kurkussa he yrittävät selittää lapsilleen miksi täytyy muuttaa tai miksi lasten täytyy jättää harrastus ja matkailu. Kun yhtä työpaikkaa hakee sata ihmistä, jää se pala kurkkuun ainakin 99:lle. Ja sinun mielestäsi heitä pitäisi kepittää. Miksi? Siksi että heiltä viedään työ? Mietipä nyt vähän.

Vierailija
75/384 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 10:13"]

Hämmästyttävää, kuinka niin moni veroista ja sosiaalituista urputtava työssäkäyvä palkansaaja ei tajua, että nämä tuet ovat myös heidän turvaverkkonsa, jos huonosti käy. Näin nelikymppisenä korkeastikoulutettuna kaupunkilaisena - jota useat varmasti pitävät yhteiskunnan "menestyjänä" - olen ystäväpiirissäni nähnyt kymmeniä YT-neuvottelujen ja julkisten palvelujen tehostamisten jälkeen poispotkittuja diplomi-insinöörejä, ekonomeja, tutkijoita ja opettajia. Kaikki ovat olleet uutteria, ahkeria ja kunnollisia työntekijöitä, joilla on kymmenien vuosien työhistoria ja joille nyt vaan sattui jäämään lyhyempi tikku käteen, kun pinkkejä lappuja jaettiin. Ja heistä kaikki ovat saaneet apua työttömyyden aikaiseen toimeentuloon verorahoin kerätystä yhteisestä potista. Miksi se on monille nykyisille työntekijöille niin vaikea ymmärtää, että maksamalla veroja vakuutatte myös itsenne työttömyyden ja sairastumisen varalta? Vai eikö teistä kukaan koskaan jää työttömäksi tai sairastu?

[/quote]

Tämä on tärkeää ja jonkinlainen toimeentulo pitää kaikille taata.

Mutta näiden kevyemmän elämän valinneiden vuoksi kannatan jonkinlaista vastikkeellisuutta. Tukityötä, työllistämistä tai opiskelua. Nämä (me) työelämästä vastentahtoisesti tippuvat eivät sitä hätkahdä, että aamulla ei saakaan nukkua kuinka kauan tahansa. Eri asia, jos ihminen on sairas

Vierailija
76/384 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 10:08"]

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 10:00"]

[/quote]

Minua haittaa vain nämä vapaaehtoiset. Minä en halua heitä elättää.

[/quote]

Minä toivon, että valtaosa ihmisistä jonakin päivänä ymmärtäisi, ettei työnteko ole kaikkia varten. Ihmisellä on oikeus elää elämäänsä tahtomallaan tavalla, ja minusta on hienoa että suomessa on siihen mahdollisuus. Ei kaikkien tarvitse luoda uraa ja ahertaa hiki hatussa päivästä toiseen.

Vierailija
77/384 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 10:13"]

[/quote]

Itse tiedostan tämän oikein hyvin. Meillä pudotuspeli käynnissä, ja saatan itse olla vuoden-kahden päästä työtön. Viiskymppisenä se voi jäädä aika pysyväksi tilanteeksi, vaikka olen osaava, ahkera ja korkeasti koulutettu. 

Vierailija
78/384 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 07:42"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 07:28"]

Miksi köyhät ovat niin katkeria rikkaiden rahoista? Ne maksavat jopa puolet tuloistaan veroa ja silti pitäisi nyhtää vaan lisää? Miten paljon köyhää motivoisi se, että joka toinen työpäivä olisi käytännössä palkaton kun ne rahat menee veroihin? Jos veroja vielä korotettaisiin lähtisi hyvätuloiset aivan varmasti muualle, eikä silloin olisi nykyisiäkään verotuloja käytettävissä. Saa käyttää maalaisjärkeä ja miettiä miksi näin eikä vaan julistaa että rahat pois niiltä jotka ovat asemansa kovalla työllä hankkineet! Kyllä menestyksestä pitää voida nauttia! T. Työtön

[/quote]

tämä rikas läks jo...pitäkää hyvinvointivaltionne...minä en sitä enää maksa
[/quote]
Niin lähti tämäkin ja perusti yrityksensä yrittäjäystävällisrmpään maahan. Nämäkin 50 henkeä olisin voinut työllistää Suomessa jos yrittäminen ei olisi siellä niin kannattamatonta.

Vierailija
79/384 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 09:40"]

Laiton pakottaminen on orjille jo niin tuttua itselleen. Hajotkaa.

[/quote]

Tässä kiteytyy syy eli kateus ja omanelämän ahdistus.

Vierailija
80/384 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 07:30"]

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 07:28"]

Miksi köyhät ovat niin katkeria rikkaiden rahoista? Ne maksavat jopa puolet tuloistaan veroa ja silti pitäisi nyhtää vaan lisää? Miten paljon köyhää motivoisi se, että joka toinen työpäivä olisi käytännössä palkaton kun ne rahat menee veroihin? Jos veroja vielä korotettaisiin lähtisi hyvätuloiset aivan varmasti muualle, eikä silloin olisi nykyisiäkään verotuloja käytettävissä. Saa käyttää maalaisjärkeä ja miettiä miksi näin eikä vaan julistaa että rahat pois niiltä jotka ovat asemansa kovalla työllä hankkineet! Kyllä menestyksestä pitää voida nauttia! T. Työtön

[/quote]

Sietää maksaakin! Eihän kukaan ihminen oikeasti tarvitse yli 3000 euroa puhtaana käteen! 45 000 vuositulon jälkeen veroprosentti voisi olla 60. Saataisiin hetkessä kurottua umpeen tätä alijäämää!

[/quote]

Kukas ihme sinä olet sanomaan kuka tarvitsee noin paljon rahaa ja kuka ei? Ihmisille, joilla on esim. fyysisesti raskas tai vastuullinen työ, kuuluu työstä kunnollinen korvaus. Ei sitä työtä muuten kukaan suostuisi tekemään.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi neljä