Miksi työtätekevät ovat niin katkeria sosiaalieduista?
Viime päivinä esille tuodut leikkaukset ovat olleet kamalaa luettavaa. Aivan kuin yhdellä pommilla räjäytettäisiin koko hyvinvointi, mitä on rakennettu vuosikymmenet.
Siltikin gallupit näyttävät, että Keskustan kannatus vain nousee jatkuvasti.
Tämähän kertoo lähinnä siitä, että ihmiset ovat oikeasti iloisia leikkauksista ja katkeria köyhille, työttömille ja eläkeläisille heidän sosiaalieduistaan.
Miksi ihmiset ovat niin katkeria, jos joillekin maksetaan tukia? Eikö ihminen oikeasti ansaitse inhimillistä elämää olemalla tämän yhteiskunnan jäsen? Eivätkö ne voi tehdä enemmän, joilla rahkeet riittävät siihen?
Esimerkiksi nostamalla rikkaiden verotusta rajusti, oltaisiin hyvin saatu kiinni koko kestävyysvaje muutamassa vuodessa. Mutta ei, köyhiltä vain viimeiset tuhkat pesästä!
Kommentit (384)
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 07:30"]Haluavat ahneuksissaan kaiken itselleen.
[/quote]
Kai työssäkäyvän kuuluukin saada enemmän.
Etenkin pienipalkkaisten pitäisi saada enemmän palkkaa. Ero kotona oleviin on liian pieni
Oon katkera siitä miten iso siivu palkasta lähtee, käteen jäävä osuus on vain 2100 euroa. Eli melkein samoissa tuloluokissa painitaan kuin nämä sossupummit, jos miettii sitä rahasummaa mikä jää jäljelle kaikkien menojen jälkeen.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 07:59"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 07:53"]
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 07:48"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 07:28"] Miksi köyhät ovat niin katkeria rikkaiden rahoista? Ne maksavat jopa puolet tuloistaan veroa ja silti pitäisi nyhtää vaan lisää? Miten paljon köyhää motivoisi se, että joka toinen työpäivä olisi käytännössä palkaton kun ne rahat menee veroihin? Jos veroja vielä korotettaisiin lähtisi hyvätuloiset aivan varmasti muualle, eikä silloin olisi nykyisiäkään verotuloja käytettävissä. Saa käyttää maalaisjärkeä ja miettiä miksi näin eikä vaan julistaa että rahat pois niiltä jotka ovat asemansa kovalla työllä hankkineet! Kyllä menestyksestä pitää voida nauttia! T. Työtön [/quote] Minä maksan ihan mielelläni veroja, jotta saadaan kaikken huono-osaisillekin inhimilliset olot. Kyllä minun palkalla elää erittäin hyvin, vaikka maksan niin paljon veroa. Käteen jää joka tapauksessa paljon. [/quote] Maksatko mielelläsi myös huono-osaisten mamujen olot, vaikka heillä ei ole pienintäkään aikomusta opetella kieli ja mennä töihin? Täälä on tulot 10 kertaa isommat ja ainut työ on kääntää kylkeä ja käydä shoppailemassa sinun rahoilla.
[/quote]
Ihan sama onko suomalainen tai mamu jos ei ole ajatellut töihin mennä. Sossupummi on sossupummi, ihan yhtä kalliiksi se laiska lapamato rahoittajille tulee olkoon kansallisuus mikä hyvänsä.
[/quote] Niin tulee, mutta kukaan ei tee positiivista turvapaikkapäätöstä kantasuomalaiselle pummille. Se on välttämätön paha mitä taas nuo elintasoshoppailijat eivät ole.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 07:42"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 07:28"]
Miksi köyhät ovat niin katkeria rikkaiden rahoista? Ne maksavat jopa puolet tuloistaan veroa ja silti pitäisi nyhtää vaan lisää? Miten paljon köyhää motivoisi se, että joka toinen työpäivä olisi käytännössä palkaton kun ne rahat menee veroihin? Jos veroja vielä korotettaisiin lähtisi hyvätuloiset aivan varmasti muualle, eikä silloin olisi nykyisiäkään verotuloja käytettävissä. Saa käyttää maalaisjärkeä ja miettiä miksi näin eikä vaan julistaa että rahat pois niiltä jotka ovat asemansa kovalla työllä hankkineet! Kyllä menestyksestä pitää voida nauttia! T. Työtön
[/quote]
tämä rikas läks jo...pitäkää hyvinvointivaltionne...minä en sitä enää maksa
[/quote]Sama vika täällä. Meidän perhe tuli kolme vuotta sitten takaisin piiiitkältä ulkomaankomennusten kiertueelta ja tarkoitus oli asettua pysyvästi Suomeen. No, mitta tuli täyteen jo melkein vuosi sitten. Suomen sosiaalipolitiikka on nyt tullut tiensä päähän, yhteiset rahat eivät enää riitä ja kateus tekee sen, että varakkaat ja ahkerat eivät pääse nauttimaan työnsä hedelmistä. Me jätämme tämän laivan pysyvästi 1.9.2015. Maksakaa itse laiskottelunne, me ei enää siihen ruveta. Takaisin ei tulla, tämä on nyt nähty.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 08:03"]Oon katkera siitä miten iso siivu palkasta lähtee, käteen jäävä osuus on vain 2100 euroa. Eli melkein samoissa tuloluokissa painitaan kuin nämä sossupummit, jos miettii sitä rahasummaa mikä jää jäljelle kaikkien menojen jälkeen.
[/quote] Juuri näin. Vaikkapa 3 lasta päiväkodissa tekee jo lähes tonnin. Jotkut saa nuo ilmaiseksi. + asumisen ja ruuat.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 08:06"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 08:03"]Oon katkera siitä miten iso siivu palkasta lähtee, käteen jäävä osuus on vain 2100 euroa. Eli melkein samoissa tuloluokissa painitaan kuin nämä sossupummit, jos miettii sitä rahasummaa mikä jää jäljelle kaikkien menojen jälkeen.
[/quote] Juuri näin. Vaikkapa 3 lasta päiväkodissa tekee jo lähes tonnin. Jotkut saa nuo ilmaiseksi. + asumisen ja ruuat.
[/quote] tämän lisäksi vielä lapsilisät.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 07:30"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 07:28"]
Miksi köyhät ovat niin katkeria rikkaiden rahoista? Ne maksavat jopa puolet tuloistaan veroa ja silti pitäisi nyhtää vaan lisää? Miten paljon köyhää motivoisi se, että joka toinen työpäivä olisi käytännössä palkaton kun ne rahat menee veroihin? Jos veroja vielä korotettaisiin lähtisi hyvätuloiset aivan varmasti muualle, eikä silloin olisi nykyisiäkään verotuloja käytettävissä. Saa käyttää maalaisjärkeä ja miettiä miksi näin eikä vaan julistaa että rahat pois niiltä jotka ovat asemansa kovalla työllä hankkineet! Kyllä menestyksestä pitää voida nauttia! T. Työtön
[/quote]
Sietää maksaakin! Eihän kukaan ihminen oikeasti tarvitse yli 3000 euroa puhtaana käteen! 45 000 vuositulon jälkeen veroprosentti voisi olla 60. Saataisiin hetkessä kurottua umpeen tätä alijäämää!
[/quote]
Sinäkö määrittelet kuinka paljon kukakin ansaitsee? Jokaisella on omat elämän arvot ja toiset tahtovat tienata just niin paljon että saavuttavat sen haluamansa tason.
Jos tuolle linjalle lähdettäisiin, että määriteltäisiin maksimipalkkataso, niin kuka oikeasti pyrkisi enää mihinkään haasteellisiin ja vastuullisiin tehtäviin? Miten se maailma pyörisi, jos kukaan ei johtaisi yrityksen joukkoja ja ottaisi niistä vastuuta?
T.3, joka on töissä ollessaankin kuulunut pienituloisten kastiin.
Ei muden menestyminen ole minulta pois. Harvat ovat kultalusikalla kaiken saaneet vaan ovat oikeasti joutuneet tekemään töitä sen eteen ja ovat palkkansa ansainneet.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 07:51"]Totta ! Sillan allako vähävaraisten pitäisi asua ? Mitenkähän uskaltaisitte liikkua ulkona jos heidät jätettäisiin heitteille. Ryöstöt lisääntyisivät hurjasti. Nälkä saisi sen aikaan.
Saavathan varakkaatkin "tukia". Verotuksessa saa vähentää asuntolainijen korot ja matkakulut ja työtulovähennys. Opiskelu yliopistoissa kustannetaan myös verovaroista. Nämä unohdetaan kummasti...
[/quote]
Kuka niitä unohtaa, ne kuuluu kaikille.
Saan minäkin ihan hyvin palkkaa ja progressiosta huolimatta siitä jää ihan hyvin käteen minun elämiseeni. Mutta minulla ei olekaan lapsia tai asuntolainaa. Samanlaista palkkaa saava voi aivan hyvin kolmen lapsen isä jonka vaimo on hoitovapaalla ja joka sillä nettotulolla elättääkin viiden hengen perheen ja maksaa sen suuren perheen tarvitseman asunnon. En siksi mene julistamaan, että minun tuloisteni verotusta voisi aivan hyvin kiristää. Se kolmen lapsen isä tarvitsee kaikki liikenevät sentit oman perheensä elatukseen, ei hän kamppaile elämässä siksi että voisi antaa entistä enemmän rahaa työttömille, sairaille ja eläkeläisille.
Tämä taas ei tarkoita että tällainen ihminen olisi kammottava hirviö, jonka mielestä kaikki köyhät voisi tappaa ja mitä kaikkea sitä tyyliin saakaan lukea. Varmasti useimmat meistä haluavat, että huono-osaisille kustannetaan yhteiskunnassa minimielatus. Mutta me emme työskentele ahkerasti siksi, että voisimme antaa entistä enemmän rahaa muille yhteiskunnan jäsenille. Siellä ylitöitä stressin alla painaessa ei lohduta ajatella, että tässä minä nyt tienaan rahaa naapurin yh-äidille tai yläkerran sairaalle mummolle. Vaikka kuinka haluaa auttaa muitakin, kyllä ihmisen on huolehdittava omasta ja oman perheensä hyvinvoinnista ensisijaisesti. Koska jos me ei näin tehtäisi, mistä sitten tulisi ne verorahat joilla elättää ne jotka eivät siihen sillä hetkellä itse pysty?
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 07:45"]En ymmärrä mitä se minulta on pois. Onko se kuitenkin jotain kateutta vai mitä. Ei kukaan elä perustoimeentulotuella hyvin, ainoastaan saa leivän pöydälle ja se oli siinä. Kituutusta ja jatkuvaa rahan kyttäämistä. Maksan mielelläni veroja, jotta kaikilla olisi hyvä olla.
[/quote]Tiettyyn rajaan asti haluan ja voin maksaakin mutta kun valtion ja samalla soossupummien käsi menee aina vaan syvemmälle mun kukkaroon.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 08:09"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 07:51"]Totta ! Sillan allako vähävaraisten pitäisi asua ? Mitenkähän uskaltaisitte liikkua ulkona jos heidät jätettäisiin heitteille. Ryöstöt lisääntyisivät hurjasti. Nälkä saisi sen aikaan.
Saavathan varakkaatkin "tukia". Verotuksessa saa vähentää asuntolainijen korot ja matkakulut ja työtulovähennys. Opiskelu yliopistoissa kustannetaan myös verovaroista. Nämä unohdetaan kummasti...
[/quote]
Kuka niitä unohtaa, ne kuuluu kaikille.
[/quote]
meinasin juuri kysyä että koska yliopistoon tai työmatkakuluihin on tullut tuloraja?
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 08:05"]
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 07:42"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 07:28"] Miksi köyhät ovat niin katkeria rikkaiden rahoista? Ne maksavat jopa puolet tuloistaan veroa ja silti pitäisi nyhtää vaan lisää? Miten paljon köyhää motivoisi se, että joka toinen työpäivä olisi käytännössä palkaton kun ne rahat menee veroihin? Jos veroja vielä korotettaisiin lähtisi hyvätuloiset aivan varmasti muualle, eikä silloin olisi nykyisiäkään verotuloja käytettävissä. Saa käyttää maalaisjärkeä ja miettiä miksi näin eikä vaan julistaa että rahat pois niiltä jotka ovat asemansa kovalla työllä hankkineet! Kyllä menestyksestä pitää voida nauttia! T. Työtön [/quote] tämä rikas läks jo...pitäkää hyvinvointivaltionne...minä en sitä enää maksa [/quote]Sama vika täällä. Meidän perhe tuli kolme vuotta sitten takaisin piiiitkältä ulkomaankomennusten kiertueelta ja tarkoitus oli asettua pysyvästi Suomeen. No, mitta tuli täyteen jo melkein vuosi sitten. Suomen sosiaalipolitiikka on nyt tullut tiensä päähän, yhteiset rahat eivät enää riitä ja kateus tekee sen, että varakkaat ja ahkerat eivät pääse nauttimaan työnsä hedelmistä. Me jätämme tämän laivan pysyvästi 1.9.2015. Maksakaa itse laiskottelunne, me ei enää siihen ruveta. Takaisin ei tulla, tämä on nyt nähty.
[/quote]
Oikein, itse olen myös päättänyt että takaisin en sossulandiaan muuta ja mielelläni maksan kohtuulliset verot nykyiselle asuinvaltiolleni, jossa palvelut ovat paremmat, ruoka, bensa, asunnot jne. halvempia
Minulla on yksi sossupummikaveri joka häikäilemättä nostaa kaikki tuet mitä vain saa. Kerran kun hän taas kehuskeli sossun rahoillaan, sanoin hänelle: "Tiiätkö että me työssäkäyvät maksetaan noi sun tuet". Kaveri vain totesi siihen: "Joo. Siks mä nostan tukia ettet sä joutuis turhaan käymään töissä". Kyllä v*tutti!
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 07:45"]En ymmärrä mitä se minulta on pois. Onko se kuitenkin jotain kateutta vai mitä. Ei kukaan elä perustoimeentulotuella hyvin, ainoastaan saa leivän pöydälle ja se oli siinä. Kituutusta ja jatkuvaa rahan kyttäämistä. Maksan mielelläni veroja, jotta kaikilla olisi hyvä olla.
[/quote]
Miksi tätä on alapeukutettu?!
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 08:05"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 07:42"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 07:28"]
[/quote]
tämä rikas läks jo...pitäkää hyvinvointivaltionne...minä en sitä enää maksa
[/quote]Sama vika täällä. Meidän perhe tuli kolme vuotta sitten takaisin piiiitkältä ulkomaankomennusten kiertueelta ja tarkoitus oli asettua pysyvästi Suomeen. No, mitta tuli täyteen jo melkein vuosi sitten. Suomen sosiaalipolitiikka on nyt tullut tiensä päähän, yhteiset rahat eivät enää riitä ja kateus tekee sen, että varakkaat ja ahkerat eivät pääse nauttimaan työnsä hedelmistä. Me jätämme tämän laivan pysyvästi 1.9.2015. Maksakaa itse laiskottelunne, me ei enää siihen ruveta. Takaisin ei tulla, tämä on nyt nähty.
[/quote]
Tervemenoa!
Ja mitä enemmän hyvin ansaitsevat, lahjakkaat ja yritteliäät ihmiset siirtyvät rajojen ulkopuolelle niin sitä nopeammin leikkuri käy laiskamadoille, työnvieroksujille Suomessa.
Jos ap ei ole ennen opiskellut kansantaloutta, tässä tiivistettyä tavaraa peruskurssista:
Suomen talous on ollut kuralla jo pitkään. Taloutta rasittaa todella kattavat sosiaalietuudet, jotka on luotu silloin, kun Suomella on mennyt hyvin. Nyt BKT:n nousun hiivuttua meillä ei yksinkertaisesti ole varaa pitää yllä sitä turvaverkkoa, johon meillä on aikaisemminkin ollut varaa. Jostain on saatava lisää rahaa budjettialijäämään.
Miksei sitten nostaa (taas) verotusta? Suomi saadaan "nousuun" vain ja ainoastaan työllä. Jos työnteko kannattaa ja on edullista yrityksille, palkkaavat he lisää työntekijöitä. Vastaavasti jos rikkaimmilta - jotka jo nyt maksavat veroja pahimmillaan palkkatuloistaan 35%-50% - otetaan vielä pieni siivu pois, on pelkona, että he karkaavat esimerkiksi ulkomaille. Korkea verotus ei myöskään kannusta työtä tekeviä ylenemään urallaan, sillä suurin osa palkankorotuksista uppoaa veroihin. Korkea verotus myöskin kannustaa ihmisiä yhä suuremmissa määrin jäädä lorvimaan kotiin, koska sosiaalietuuksia voi kuitenkin saada tekemättä mitään. Tarvitsemme tähän tilanteeseen uusia Nokioita ja Rovioita.
Nykyinen hallitus madaltaa kynnystä siirtyä sohvalta takaisin työelämään, niinkun sen pitäisikin. Suomen sosiaalietuudet ovat olleet ajatuksena kaunis, mutta tässä taloustilanteessa kertakaikkiaan liian kalliita. Jos Suomen taloudellista tilannetta saadaan korjattua, voidaan ainakin osa sosiaalietuuksista palauttaa. Rikkaat ovat toistaiseksi maksaneet käytännössä yksin huonon taloustilanteen aiheuttamia kustannuksia. Eikö ole nyt meidän köyhimpien aika ottaa osaa näihin samoihin talkoisiin?
t. Opiskelija
Minä maksan ihan mielelläni veroja, mutta joku raja siinäkin on. Tienaan sen verran että elätän itseni ja lapseni. Tiedän että en maksa veroja niin paljoa että sillä kustantaisi edes lapseni koulunkäyntiä, mutta kyllä se vituttaa kun herää viideltä aamulla ja raataa perssilmä pitkällä koko päivän ja toiset makaa kotona kun ei huvita tehdä töitä.
Mitäpä oisitte mieltä sellaisesta, että jokainen veronmaksaja saisi päättää mihin omat verot menee. Maksaisko kukaan enää yle-veroa? Saattais myös julkishallinto joutua tiukalle säästökuurille. Minä antaisit omat veroni eläkkeisiin, koulutukseen ja terveydenhuoltoon.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 08:05"]
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 07:42"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 07:28"] Miksi köyhät ovat niin katkeria rikkaiden rahoista? Ne maksavat jopa puolet tuloistaan veroa ja silti pitäisi nyhtää vaan lisää? Miten paljon köyhää motivoisi se, että joka toinen työpäivä olisi käytännössä palkaton kun ne rahat menee veroihin? Jos veroja vielä korotettaisiin lähtisi hyvätuloiset aivan varmasti muualle, eikä silloin olisi nykyisiäkään verotuloja käytettävissä. Saa käyttää maalaisjärkeä ja miettiä miksi näin eikä vaan julistaa että rahat pois niiltä jotka ovat asemansa kovalla työllä hankkineet! Kyllä menestyksestä pitää voida nauttia! T. Työtön [/quote] tämä rikas läks jo...pitäkää hyvinvointivaltionne...minä en sitä enää maksa [/quote]Sama vika täällä. Meidän perhe tuli kolme vuotta sitten takaisin piiiitkältä ulkomaankomennusten kiertueelta ja tarkoitus oli asettua pysyvästi Suomeen. No, mitta tuli täyteen jo melkein vuosi sitten. Suomen sosiaalipolitiikka on nyt tullut tiensä päähän, yhteiset rahat eivät enää riitä ja kateus tekee sen, että varakkaat ja ahkerat eivät pääse nauttimaan työnsä hedelmistä. Me jätämme tämän laivan pysyvästi 1.9.2015. Maksakaa itse laiskottelunne, me ei enää siihen ruveta. Takaisin ei tulla, tämä on nyt nähty.
[/quote]
Näille hyvinvointimantran koukkuineen ja painoineen nielleille on turha yrittää selittää että on maita joissa on hyvä asua ja joissa on hyvinvointia ja peruspalveluita ilman että joka jumalan euro tai dollari kierrätetään moneen kertaan valtion reikäisten taskujen kautta. Asiasta on turha tehdä suurta meteliä, virallinen propaganda on niin syvällä että vain ne jotka asioita paremmin tietävät uskovat jos yrität asiasta keskustella. Parempi vain jättää vasemmiston uhkailut väkivallasta ja rikollisuudesta omaan arvoonsa ja poistua takavasemmalle. Meitä takavasemmalle poistuneita on aika paljon. Sääliksi tulee Suomea ja suomalaisia mutta ilmeisesti kaivaminen ei lopu ennen kuin kuopassa ollaan todella syvällä.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 07:56"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 07:45"]En ymmärrä mitä se minulta on pois. Onko se kuitenkin jotain kateutta vai mitä. Ei kukaan elä perustoimeentulotuella hyvin, ainoastaan saa leivän pöydälle ja se oli siinä. Kituutusta ja jatkuvaa rahan kyttäämistä. Maksan mielelläni veroja, jotta kaikilla olisi hyvä olla.
[/quote] Kyllä elää hyvin. Kun katsoo joitain mamuja niin perhe sekä perse kasvaa. Onneksi tulee leikkauksia subjektiiviseen päivähoito-oikeuteen. Saa nähdä pysyykö ne 6 lasta edes osan päivästä kotona.
[/quote]
Suurempi ongelma on ihan suomalaiset syrjäytyneet. Jotka ei osaa hallita elämäänsä. Tähän pitää saada apua
Tottakai kaikilla täällä elävillä on samat tuet. Niin on nytkin. Ihan puppua, että mamut saisi enemmän.