Onko 10km työmatka mielestäsi liian pitkä käveltäväksi?
Tällaisesta paikasta sain työtarjouksen, matka n. 10km suuntaansa. En omista autoa eikä täällä maalla kulje oikein julkisiakaan.
Kommentit (175)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fillari?
Lääkäri on kieltänyt minulta pyöräilyn polvivaivojen takia.
Ap
Polvivammoissa yleensä vältetään kävelyä ja suositaan pyöräilyä. Ja vammapolvilla tuskin kävelee 10 km suuntaansa joka päivä. Kelissä kuin kelissä. Minulle tuo olisi liian pitkä. Yhteensä 10 km olisi sopiva. Huonolla ilmalla sekin ketuttaisi.
tuet ovat aivan liian suuria, kun joku edes miettii tuollaista
tää oli taas näitä: en mee töihin, jos sossu ei anna minulle uutta teslaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysy TE-toimiston tädiltä, onko hän itse valmis kulkemaan monta kertaa viikossa tuollaisen matkan, satoi tai paistoi.
Kun se TE-keskuksen täti tai setä ei ole niitä lakeja ja ohjeistuksia laatinut.
Se tulkitsee niitä ja hoitaa käytännössä asiat. Ei lainsäätäjä teistä, että jollekin on tarjottu työtä jostain kaukaa.
Vierailija kirjoitti:
tuet ovat aivan liian suuria, kun joku edes miettii tuollaista
No en usko, että edes sinä ajattelet oikeasti noin.
Jos todella paljon tykkää kävelemisestä, niin sitten voi olla ok. Tulisi harrastettua kävelyä 4h päivässä joka työpäivä. Muuhun ei jäisi aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menee 2tuntia suuntaansa eli 4tuntia työmatkat päivässä.
Ei vaan tunti suuntaansa, eli kaksi tuntia päivässä, mikä on ihan normaali työmatkan kesto pääkaupunkiseudulla.
Tunnin reipas kävely aamuin illoin on ok, mutta on aika ikävää jos mitään vaihtoehtoa ei ole vaan aina on mentävä jalan säässä kuin säässä.
10km et tunnissa kävele missään olosuhteissa. Normaali ihminen kävelee n 5km tunnissa. Eli yhteensä 20 km päivässä on 4tuntia työmatkoihin kävellen.
Ja tämäkin hyvällä säällä. Sitten kun on lunta puoleen sääreen tai sataa jäistä räntää vaakatasossa naamaan saa varata enemmän aikaa.
Kyllä sai varata huonolla kelillä työmatkoihin yhteensä viisikin tuntia reipas entinen nuorisourheilijakin alle 30vnä kun sen 13km kulki töihin jalan. Kävelyvauhti omalla työmatkalla oli kuitenkin keskimäärin yli 6km/h.
- se aiemmin kommentoinut 13km kulkija
Tottakai päivittäisen työmatkan pituutena 20km kävelymatka on liian vaativa jo vuodenaikojen sääolosuhteetkin huomioiden. Mistä lähin julkinen palvelu pelaisi, voisiko yhdistää pyöräilyn tai kävelyn + sen julkisen. Kokemusta on vapaaehtoisesta kävelystä/pyöräilystä 22km suuntaansa noin kolmesti viikossa, mutta pakollisena joka arki niin kyllä olisi alkanut ahdistaa.
Mulla raja on 6 km/suunta, pyörällä 12 km. Sähköpyörä jos olis, vois mennä 25 km.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fillari?
Lääkäri on kieltänyt minulta pyöräilyn polvivaivojen takia.
Ap
No , jos sinulla sellaisia polvivaivoja on, niin miten pystyt kävelemään 20km pv. Kokeile ensin, ennenkuin aloitat työt. Muuten oot saikulla koko ajan.
5 km on mielestäni maksimipituus työmatkalle. 10 km aivan liian pitkä. Hommaisin itse sähköpotkulaudan.
Luulenpa ,että olet työtä vieroksuva ylipainoinen.
Vierailija kirjoitti:
Ja miksi laiha ei voi olla työtä vieroksuva ja laiska.
No mulla yksi opiskelukaveri ajoi 50-70km matkaa fillareille töihin joka päivä. Riippuu siis kunnosta ja harrastuneisuudesta.
Jos et ole urheilevaa sorttia, niin jotakin apuja kannattaisi hankkia. Käytetty mopo, skootteri? Naapuri apu. Toiseen suuntaan kävellen, taksilla kotiin. Onnistuisiko hiihto? Yksi tuttu hiihtää työmatkansa Hesassa… Kesällä rullaluistimet… Teltta työpaikan lähelle, niin ei tarttee kävellä joka päivä… pääsisikö osan matkaa jonkun kyydissä? Potkupyörä?
Olen joskus lapsena kävellyt kotiin n 5 km. Kannoimme raskasta reppua ja kukaan ei auttanut mua läksyistä.
Nyt ne on kateellisia, että onnistuin.
No kyllä riippuu töistäkin.
Jotkut täällä kehuu miten juoksisivat tuon ja hipheijaa.
Jos työ fyysistä lisäksi niin voisi kyllä palaa NS. Loppuun. Pitkällä tähtäimellä.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen ollut koko ikäni ylipainoinen. En ole nostanut päivääkään työttömyyskorvausta.
M51
Busseja oli vain pari ja aina niihin ei ehtinyt. El8 käveltiin n, 5 km.
osta mopo