Onko 10km työmatka mielestäsi liian pitkä käveltäväksi?
Tällaisesta paikasta sain työtarjouksen, matka n. 10km suuntaansa. En omista autoa eikä täällä maalla kulje oikein julkisiakaan.
Kommentit (175)
Se vanha matriarkaalinen, joka luulee kaikkien olevan riippuvaisia siitä ja odottavan vain perintöä 🤣
On liian pitkä. Pyörälläkin aika pitkä.
Itselläni on melko hyvin parantunut selkävamma, mutta esim tuo määrä pyöräilyä päivittäin ei olis mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oisko ap mahdollista muuttaa lähemmäksi työpaikkaa? Et kuulosta henkilöltä, jolla olisi kokemusta jatkuvasta pitkien matkojen kävelemisestä, joten jalkasi tuskin tulevat kestämään 100 km:n kävelyä viikoittain.
Jonkun tilapäishomman takia muutto? Jep, jep.
Missä sanottiin, että kyse on tilapäishommasta?
Uskon, että suurin osa 10 km kävelyn suosijista/kannattajista ovat ihmisiä jotka ajavat autollaan lämmitetystä autotallista lämmitettyyn autohalliin ja toisinpäin.
Minulle väitettiin, että on maksettu mun opinnot.
Se on vale. En ole saanut penniäkään, mutta kateus on kova.
Kateus on kova ja varsinkin, jos kukaan ei kumarra sua.
Kyllähän tuo ap:n kokonaistilanne kuulostaa siltä että voisi olla paikallaan miettiä muuttoa vähän lähemmäs palveluita - ja niitä työpaikkoja. Ihan jo oman terveystulevaisuuden kannaltakin.
Vierailija kirjoitti:
Minulle väitettiin, että on maksettu mun opinnot.
Se on vale. En ole saanut penniäkään, mutta kateus on kova.
Ne ei edelläänkään kestä sitä tosiasiaa, että johdan Suomen teollisuutta.
En todellakaan kävelisi tuollaista matkaa 5x viikossa. Burn-out parissa kuukaudessa.
Omasta mielestäni 10km työmatka on liian pitkä autollakin. 5km alkaa olla maksimi. En halua kuluttaa päivääni työmatkaruuhkissa istuen.
Riippuu tiestä. Itse olen pääkaupungissa ja täällä on hyvät kävely ja pyörätiet. Talvella aurattu ja hiekotettu. Ei ole ongelmia liikkua kävellen/pyörällä. Teen raskasta työtä mutta silti jaksan n. 20km pvässä. Mutta jos ap on auraamattomien teiden ja autotien reunassa niin en kyllä uskaltaisi kulkea millään.
Vierailija kirjoitti:
Fillari?
Kesällä ihan hyvä vaihtoehto mutta ei talvella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fillari?
Lääkäri on kieltänyt minulta pyöräilyn polvivaivojen takia.
Ap
Valetta! Juuri pyöräily on hyvää polvivaivojen kanssa! Kävely paljon rasittavampaa. Älä tule tänne satuja kertomaan. Myönnä pois että haluat mielummin levätä sohvallasi meidän veronmaksajien! Tyhmä aloitus! Mene pois!
Ei ole kohtuullinen. Mutta jos autoa ei ole, eikä joukkoliikennettä, eikä pyöräilläkään voi, niin ap:n pitäisi löytää työpaikka 5 kilometrin säteellä kotoa. Erittäin epätodennäköistä.
Vierailija kirjoitti:
Arvaan että ylipainoa koska polvet paskana. Bonuksena laihtuminen ja sitten voikin ruveta pyöräilemään.
Olet humalassa.
Ekasta palkasta halpa auto tms. osamaksulla. Töissä kyselyä, kulkisiko joku samaan suuntaan edes osan matkaa. Siihen asti kävellen tai muuten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvaan että ylipainoa koska polvet paskana. Bonuksena laihtuminen ja sitten voikin ruveta pyöräilemään.
Olet humalassa.
En vielä. Tosin en ole tuo kirjoittaja.
On todellakin. Sanoisin, että pyörälläkin siinä ja siinä jos ei koskaan ole mitään muuta vaihtoehtoa. Kiva 30 asteen pakkasessa jäässä olevalla pyörällä sotkea. Etenkin jos kyseessä vuoro työ.
Moni meistä on noussut kotioloista huolimatta. Ongelma on lähinnä siinä, ettei kotiväki kestä menestystä, tai mitään, jossa pärjäisivät.