Onko 10km työmatka mielestäsi liian pitkä käveltäväksi?
Tällaisesta paikasta sain työtarjouksen, matka n. 10km suuntaansa. En omista autoa eikä täällä maalla kulje oikein julkisiakaan.
Kommentit (175)
Sähköpyörässä saa nykyään olla kaasukahva, jotta polkea ei tarvitse muuta, kuin jarrua.
Nastarenkailla pyörälläkin pito on melkein sama, kuin kesällä.
Toki säähän ei voi vaikuttaa, mutta pukeutumiskysymys.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on maratoonariystävä, joka juoksee joka päivä 15km töihin ja takaisin. Hänelle matka ei ole mitään, mutta mulle olisi ylivoimainen. Pyörällä onnistuisi minultakin.
Oikeasti juoksee 150 kilsaa viikosta toiseen? Miten kestää paikat? Minkälaisia aikoja juoksee maratonille osallistuessaan? On nimittäin todella huima kilsamäärä. Katsoin huvikseni Stravan "Finnish runners" -nimisestä ryhmästä ja siellä tämän viikon enkat on ultrajuoksija Henri Ansiolla, joka on juossut 170 kilsaa. Kellään muulla ei ole yli 150.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on maratoonariystävä, joka juoksee joka päivä 15km töihin ja takaisin. Hänelle matka ei ole mitään, mutta mulle olisi ylivoimainen. Pyörällä onnistuisi minultakin.
Oikeasti juoksee 150 kilsaa viikosta toiseen? Miten kestää paikat? Minkälaisia aikoja juoksee maratonille osallistuessaan? On nimittäin todella huima kilsamäärä. Katsoin huvikseni Stravan "Finnish runners" -nimisestä ryhmästä ja siellä tämän viikon enkat on ultrajuoksija Henri Ansiolla, joka on juossut 170 kilsaa. Kellään muulla ei ole yli 150.
Joo ei kyllä ole oikein uskottavaa. Kyllähän jokainen jonkinlaisia välipäiviä tarvitsee, vaikka kuinka urheiluhullu olisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo ei kyllä ole oikein uskottavaa. Kyllähän jokainen jonkinlaisia välipäiviä tarvitsee, vaikka kuinka urheiluhullu olisi.
On täysin mahdollista jos juoksee tarpeeksi hitaasti. La ja su ovat ne välipäivät.
2 x 10km päivässä on vähintään 4 tuntia. Edes TE-toimiston tädit ei vaadi ottamaan sellaista työtä vastaan, jossa pelkkiin työmatkoihin menee yli 3 tuntia päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fillari?
Lääkäri on kieltänyt minulta pyöräilyn polvivaivojen takia.
Ap
Entä miten kuvittelet polviesi kestävän kävelyn? Joka päivä, kelillä kuin kelillä? Ei toi vaan toimi eli unohda.
No ei välttämättä, varmaan sen 4 tuntia päivästään saa huonomminkin kulututettua, mutta toki puhutaan jo sellaisista matkoista, ettei ketään ihmistä voi pakottaa tuollaista kulkemaan.
On liian pitkä. Hankkisin joko sähköpyörän tai skootterin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fillari?
Lääkäri on kieltänyt minulta pyöräilyn polvivaivojen takia.
Ap
No ei se polvi kyllä kävelemälläkään parane.
Meinaatko että kylmiltäsi pystyisit lenkkeilyn aloittamaan? Eikö ketään kulje samaan suuntaan töihin niin että maksaisit jonkun sovitun summan/kk kyytiläisenä olosta?
Vierailija kirjoitti:
Luulenpa ,että olet työtä vieroksuva ylipainoinen.
Tämä tuli minullekin heti mieleen kun olin lukenut aloituksen. Tiedätkös, että pyöräily on ylipainoiselle parasta liikuntaa, sillä se ei rasita polvea niin paljon kuin kävely. Jos lääkäri ei ole sinulta kävelyä kieltänyt, voit ihan varmasti silloin pyöräillä. Lopeta se lusmuilu. Kerroit saaneesi työtarjouksen? Keneltä se työtarjous tuli, TE-toimistosta vai suoraan työnantajalta? Oletko edes hakenut työpaikkaa? Kirjoitat tilanteestasi niin epämääräisesti, että on ihan selvästi provo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tuet ovat aivan liian suuria, kun joku edes miettii tuollaista
No en usko, että edes sinä ajattelet oikeasti noin.
tottakai ajattelen. miksen ajattelisi. ajattelen myös, että miksi me veronmaksajat vielä nykyään elätämme sohvallamakaavia elämäntapatyönvieroksujia?
Ei työmatkan pituus mutta työmatkan kesto ehdoton max tunti suuntaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulenpa ,että olet työtä vieroksuva ylipainoinen.
Ja miksi laiha ei voi olla työtä vieroksuva ja laiska.
tulee mieleen joku vihreä nisti hippi
Ei ole liian pitkä työmatka. Se ei oikeasti ole Te-toimiston eikä työnanatajan ongelma, millä ja miten matkan kuljet.
Voithan mennä, vaikka taksilla.Toinen vaihtoehto on, että et ole työttömänä työnhakijana enää lainkaan?!
Kyllä tuollaisen työmatkan pitää pystyä kulkemaan.
Minä en usko hetkeäkään, että pyöräily on kielletty. Mulla on polvet eri vammojen vuoksi operoitu kolmeen kertaan ja kuntoutus aina fillarilla. Ainoa mitä ei suositella on lukkopolkimet.
Kävelin kerran 7 km matkan koululta kirkonkylältä kotiin lukiossa ollessani ja oli aika rankkaa vaikka ihan hyvässä peruskunnossa olinkin. Pyörällä toi matka menee ihan kyllä pyörän ollessa kunnossa. Vähän yli tunti meni matkassa.
Joo ei kyllä jaksaisi kävellä tuota matkaa mennen ja tullen joka päivä. Menee ihan liikaa vapaa-aikaa. Miten skootteri tai mopo?
Jos kävelisi 10km pitäisi aikaan luultavasti ottaa huomioon myös mahdollinen suihku ja siistiytyminen. Riippuu tietysti minkälainen työ kyseessä, mutta jos tuollaisen matkan yrittäisi kohtuullisessa ajassa kävellä kyllähän siinä kunnon hiki tulisi ja suihku saattaisi olla pakollinen ennen työ vuoron alkua.