Miten ehkäiset omaa kuplautumistasi?
Palsta tietysti antaa hyvän kanavan, kun omassa tuttavapiirissä ilmiöt kuten pitkäaikaistyöttömyys, ammattikoulutus ja yleinen huono-osaisuus ovat tuntemattomia. Lisäksi on tullut katsottua työväenluokkaisuudesta kertovia televisio-ohjelmia kuten Marienhof ja NYPD Blue. Pyritkö sinä tietoisesti ehkäisemään omaa kuplautumistasi?
Kommentit (10)
Kokeilemalla eri asioita. Menemällä perulaiseen ravintolaan Kotipizzan sijaan. Kuuntelemalla vaikkapa undergound teknoa listahittien sijaan.
Katsomalla uutiset venäläisiltä, kiinalaisilta ja iranilaisilta kanavilta.
Lueskelen vauva palstalla köyhien suomalaisten kommelluksia mitä ei Ankdammenilla näe tai kuule.
Olen itse 50% leikkurissa. Ja asioita tutkinut oikein Pohjanmaan kautta. Joku muu vielä enemmän.
Repesin täysillä Marienhofille ja NYPD Bluelle :D
Itse käyn erilaisissa kuppiloissa juttelemassa eri-ikäisten ihmisten kanssa.
Erinomainen kysymys Ap! - ja arvostan siitä, että ilm. tietosiesti yrität välttää kuplautumista. Koska aika moni meistä haluaa joko tietosiesti tai tiedostamattaan elää omassa kuplassaan.
- Tämä palsta kieltämättä on yksi hyvä tapa, ainkin yrittää kohdata sellaisia mielipiteitä ja kannanottoja, jotka eivät muutoin tulisi kohdatuksi. Toisaalta on myös -näin foliohattuni alta jatkan - on "vähän" pelottavaakin ajatella, miten myös tämän palstan kautta saatetaan tai voidaan yrittää vaikuttaa tietosiesti ihmisten mielikuviin ja tuntemuksiin valheellsiesti. Esimerkkinä nyt vaikka joidenkin kirjoittajien kirjoitukset työttömistä, opiskelijoista ja maahanmuuttajista - tiivistäen monesta sellaisesta väestönosasta, joilla menee oletusarvoisesti taloudellisesti heikommin ja jotka ovat enemmän ja vähemmän riippuvaisia tulonsiirroista....
Pätkätöihin tuomittu maisteri
En mitenkään. Olen ihan tyytyväinen kuplassani.
Kaikki lähtee perheessämme lastenkasvatuksessa. Olemme kasvattaneet heitä varhaislapsuudessa kuplamme ulkopuolella ja yläkouluikäisenä siirtäneet heidät omaan kuplaamme, jossa on tosiaan kuplautuneita, mutta myös kuplasta toiseen surffaamaan kykeneviä.
Vierailija kirjoitti:
Erinomainen kysymys Ap! - ja arvostan siitä, että ilm. tietosiesti yrität välttää kuplautumista. Koska aika moni meistä haluaa joko tietosiesti tai tiedostamattaan elää omassa kuplassaan.
- Tämä palsta kieltämättä on yksi hyvä tapa, ainkin yrittää kohdata sellaisia mielipiteitä ja kannanottoja, jotka eivät muutoin tulisi kohdatuksi. Toisaalta on myös -näin foliohattuni alta jatkan - on "vähän" pelottavaakin ajatella, miten myös tämän palstan kautta saatetaan tai voidaan yrittää vaikuttaa tietosiesti ihmisten mielikuviin ja tuntemuksiin valheellsiesti. Esimerkkinä nyt vaikka joidenkin kirjoittajien kirjoitukset työttömistä, opiskelijoista ja maahanmuuttajista - tiivistäen monesta sellaisesta väestönosasta, joilla menee oletusarvoisesti taloudellisesti heikommin ja jotka ovat enemmän ja vähemmän riippuvaisia tulonsiirroista....
Pätkätöihin tuomittu maisteri
Samaa mieltä. Itsekin haluan elää kuplassani, mutta myös nähdä kuplani ulkopuolelle siten, että minulla on siihen kontrolli. Voin poistua palstalta milloin haluan ja lopettaa tv-sarjan seuraamisen, kun työttömyys ja kodittomuus saa riittää.
Ap
Liikkumalla eri paikoissa, tapaamalla erilaisia ihmisiä, lukemalla paljon, miettimällä ja tekemällä.