Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletus että mies tarjoaa. Loisimista ja huoraamista?

Vierailija
02.06.2015 |

Selittäkää minulle mitä se on jos EI huoraamista ja miehen lompakolla loisimista jos naisella edes käy mielessä, että mies voisi tarjota kahvit/ruoat treffeillä? Minun järkeeni ei mene miksi miehen pitäisi tarjota säilyttääkseen kasvonsa maassa jossa on 100% tasa-arvo ja naisella on oikeus tienata rahaa.

Kommentit (95)

Vierailija
41/95 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 11:55"]

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 11:49"]

Mä en ainakaan viitsisi katsella miestä, joka on niin pihi, että kokee jonkun kahvikupillisen ostamisen kamalaksi uhraukseksi. Minusta tarjoaminen on kiva huomionosoitus. Jos mies on niin huonossa rahatilanteessa, että ei VOI tarjota kahvia, en koe häntä potentiaalisena kumppanina, jonka kanssa tahtoisin jakaa arkeni. En tahdo päästää miestä loisimaan lompakolleni, katsos. ;)

[/quote]

Eli sinä otat mielelläsi miehen rahat käyttöösi, mutta omiasi et voi antaa miehen käyttöön?

Maksullinen seuralainen on eri asia kuin treffikumppani, kuulunet ensimmäiseen ryhmään.

[/quote]

Maksullinen seura liikkuu aivan eri hintaluokassa kuin kahvikupillinen. Koska mun tuloilla kahvikupin hinta ei hetkauta mihinkään, niin ihmetyttää kyllä, jos samantuloinen mies laskee jokaista senttiä jo suhteen alkumetreillä ja etenkin, jos päälle höpisee jostain lompakolla loisimisesta (tulee mieleen maksuhäiriöinen lassukka, ihan ehdoton no-no).

Mulle kyllä kaverimiehetkin tarjoaa ilman taka-ajatuksia. Ja kuule, niin tarjoan minäkin niille.

Vierailija
42/95 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 12:00"]

Ei tarvi, jos naisen ei tarvitse hassata rahaa kauneudenhoitoon, meikkeihin, korkokenkiin tms. 'turhakkeisiin' miestä miellyttääkseen. Mutta jos mies edellyttää naiselta naisjuttuja, voin nainen edellyttää mieheltä miesjuttuja. 

[/quote]

Lisään vielä, että miehellä ei ole mitään käsitystä siiitä, mitä nainen on joutunut maksamaan treffivarustuksestaan miestä miellyttääkseen. Jo pelkkä meikkipussin sisältö maksaa maltaita, siihen päälle mahdolliset ripset, hiusten värit/lisäkkeet, kynsihuollot, vahaukset/sokeroinnit, vaatteet, korut jne jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/95 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kahvien ostaminen menee ihan luonnollisesti. Esim. kumpi treffeillä menee kassajonossa ensin, yleensä tarjoutuu maksamaan. Näin ihan, jos tapaan ystäviänikin. Tai jos toinen odotta treffipaikan pöydässä toista jo etukäteen, niin oma kahvi on valmiiksi ostettu.

Eli jos mies on huolissaan naisen kahvien maksamisesta, hänen kannattaa mennä etukäteen treffi-kahvilaan ja tilata oma kupposensa. Silloin ei tule ongelmaa.

Vierailija
44/95 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 11:18"]

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 11:14"]

No ensinnäkin, jos en ole kiinnostunut miehestä, en kyllä ota vastaan ruokaa tai juomaa. Siitä tulee halpa olo, enkä oikein jaksais kuolaamista. Mun mielestä joku drinkki on aika iso hinta ikävästä seurasta. Tavallaan se, että antaa tarjota, on osoitus, että kiinnostaa. 

[/quote]

Naisen logiikkaa: vain mukavien miesten kanssa huorataan.

[/quote]

Minä en ole tuo ylempi kirjoittaja, enkä ota vastaan minkäänlaisia lahjoja tai tarjoamisia miehiltä, juuri siitä syystä, että se tuntuisi jotenkin oudolta ja halvalta. Laukkunikin kannan ihan itse.

Mutta pakko sanoa, että miksi ihmiset eivät saisi vastavuoroisesti tarjota toisilleen? Minä ainakin maksan useimmiten, kun ystävien kanssa jossain tavataan, enkä odota mitään siitä vastineeksi. Ihan huvikseni maksan.

Totta kai siinä on eri "sävy", jos mies tarjoaa naiselle, mutta silti olisi mielenkiintoista analysoida, miksi näin on vielä edelleen. 1700- ja 1800-luvun käytösoppaidenhan mukaan oli ankarasti kielletty, että nainen ei saa koskaan ottaa MITÄÄN vastaan miehiltä (jotka eivät ole perheenjäseniä). Koska on täysin sopimatonta, että nuori nainen on miehelle MITÄÄN "velkaa": edes jonkin halvan leivoksen. Jännä juttu, että tämä ajatus on edelleen niin lujasti kiinni aivojen sopukoissa.

Vierailija
45/95 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä kun mennään 200 vuotta eteenpäin, voi nainen ottaa kahvin vastaan ilman "sävyjä". Pitää keskustella vielä vähän enemmän :)

Vierailija
46/95 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 12:02"][quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 12:00"]

Ei tarvi, jos naisen ei tarvitse hassata rahaa kauneudenhoitoon, meikkeihin, korkokenkiin tms. 'turhakkeisiin' miestä miellyttääkseen. Mutta jos mies edellyttää naiselta naisjuttuja, voin nainen edellyttää mieheltä miesjuttuja. 

[/quote]

Lisään vielä, että miehellä ei ole mitään käsitystä siiitä, mitä nainen on joutunut maksamaan treffivarustuksestaan miestä miellyttääkseen. Jo pelkkä meikkipussin sisältö maksaa maltaita, siihen päälle mahdolliset ripset, hiusten värit/lisäkkeet, kynsihuollot, vahaukset/sokeroinnit, vaatteet, korut jne jne.
[/quote]

En mä kyllä treffien takia viitsi kaikkeen tuohon ryhtyä, se oisi miehen kusettamista kun en muutenkaan heilu hiuslisäkkeissä tai rakennekynsissä tai ripsienpidennyksissä

Vierailija
47/95 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 12:02"]

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 12:00"]

[/quote]

[/quote]

Noin niinkun joka treffeille, ja vain treffeille siis upotat monta tonnia ulkonäköösi? Yeah right.

Vierailija
48/95 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan kannata laittautua miehen mieliksi, vaan ihan omaksi iloksi. Jos hyvännäköisyys tuo lisäarvona ilmaisia kahveja, voi ottaa bonuksena.

Vierailija
49/95 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, en anna miesten maksaa enää mitään ja vastapainoksi asennan jääkaappini oveen lukon, hanasta voin ehkä tarjota vettä, jos oikein ruikuttaa, mutta silloinkin muistan mainita lompakolla loisimisesta.

Tästälähin suhteeni ovat siis puhdasta kaupankäyntiä, jossa lasketaan joka sentti.

Vierailija
50/95 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina olen treffeillä itse maksanut kaikki illalliset ja juomat. Kahvit on tarjottu ja minäkin olen tarjonnut, molemminpuolin otettu vastaan. Otan vastaan tarjotun drinkin enkä koe jääväni siitä kenellekään velkaa, tarjoan myös usein drinkin enkä oleta toisen olevan minulle velassa.
Kuinka hyvältä tuntuukaan kultainen keskitie!

Vierailija
51/95 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 12:37"]Aina olen treffeillä itse maksanut kaikki illalliset ja juomat. Kahvit on tarjottu ja minäkin olen tarjonnut, molemminpuolin otettu vastaan. Otan vastaan tarjotun drinkin enkä koe jääväni siitä kenellekään velkaa, tarjoan myös usein drinkin enkä oleta toisen olevan minulle velassa.
Kuinka hyvältä tuntuukaan kultainen keskitie!
[/quote]

Siis omat illalliset ja juomat.

Vierailija
52/95 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsuja maksaa.

Vierailija
53/95 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 12:39"]Kutsuja maksaa.
[/quote]

Näin mäkin olen toiminut. Jos kutsuu toisen kalliiseen ravintolaan illalliselle niin ei varmaan halua treffiseuran rahapulan takia kieltäytyvän? Samaten olen itse maksanut seuralaisen safkat jos kutsu kävi mun puolelta.

Vierailija
54/95 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittavaa "tasa-arvoa". Itsenäiset, rohkeat , voimakkaat naiset!

Olen eräiltä treffeiltä poistunut heti kättelyssä, kun nainen miltei ensimmäisenä ilmoitti , "että kai sä tarjoat tämän illan?". Juu, en tarjonnut vaan poistuin paikalta. En minäkään mene ravintolaan ns. sokkotreffeille ja ilmoita olevani rualleni maksajaa vailla.

Vierailija
55/95 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta olisi ihanaa jos mies tarjoaa ensimmäisellä kertaa. Se on jotenkin romanttisen vanhanaikaista ja kertoo kyllä miehestäkin jotakin. Seuraavalla kerralla minä voin taas tarjota. Suurin piirtein näin se meni kun alettiin miehen kanssa seurustella. Toisten treffien jälkeen meillä käytännössä olikin jo yhteiset rahat ja edelleen on 15v jälkeen. Monesta ollaan kinasteltu mutta ehkä vain kerran tai kahdesti rahasta. 

Vierailija
56/95 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 12:47"]

Huvittavaa "tasa-arvoa". Itsenäiset, rohkeat , voimakkaat naiset!

Olen eräiltä treffeiltä poistunut heti kättelyssä, kun nainen miltei ensimmäisenä ilmoitti , "että kai sä tarjoat tämän illan?". Juu, en tarjonnut vaan poistuin paikalta. En minäkään mene ravintolaan ns. sokkotreffeille ja ilmoita olevani rualleni maksajaa vailla.

[/quote]

Niin minäkin olisin poistunut. Tuo ei ole itsenäinen, rohkea, voimakas nainen. Mutta pisteet siitä, että tämäkin asia selvisi molemminpuolisesti heti alkuun.

Vierailija
57/95 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kerran vähän aikaa tapaillut pihiä miestä, siis oikeasti sairaalloisen pihiä. Sen jälkeen kyllä surutta käytän tuota tarjoamista kriteerinä, ennen kuin annan miehelle tilaisuuden. Tietenkään en vaadi maksamaan enkä oleta mitään, mutta aika juntti pitää olla, jos itse kutsuu eikä maksa. Sellaista tyyppiä ei toista kertaa tavata.

Vierailija
58/95 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoraaminen tarkoittaa itsensä myymistä. Oletus, että mies tarjoaa, ei sitä ole.
Loisimista ehkä.

Vierailija
59/95 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mul on diili vakipanon kanssa. Saan seksiä ja maksan kahvit/ruuat kun käydään ulkona. Winwin ja namnam.

Vierailija
60/95 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 13:11"]

Mul on diili vakipanon kanssa. Saan seksiä ja maksan kahvit/ruuat kun käydään ulkona. Winwin ja namnam.

[/quote]

Mikset anna suoraan käteistä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kahdeksan