Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi moni lähihoitaja suhtautuu nuivasti sairaanhoitajaan?

Vierailija
22.06.2015 |

Kysyn vaan. Olen niin kyllästynyt saamaan paskaa niskaani omassa työssäni, vaikka voin ihan oikeasti sanoa, että parhaani yritän.

T. eräs vanhustyössä työskentelvä sairaanhoitaja

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 22:44"]

On sairaanhyviähoitajia ja heidän ammattitaitoaan ja osaamistaan kunnioitan.

Sitten on ne sh:t (äännetään äshole) joihin suhtaudun todellakin nuivasti. Heidän suhtautumisensa työtovereihin ja potilaisiin/asiakkaisiin ja oman erinomaisuutensa korostaminen saa sen aikaan.

terveisin lähihoitaja 

[/quote]

Mutta kun voin vannoa, että en ole tällainen. Enkä edes haluaisi ajatella niin kuten otsikossa kirjoitin, mutta olen huomannut sen useita kertoja, että riittää kun mainitsen jollekin olevani sairaanhoitaja, niin suhtautuminen muuttuu. Ja ottaa myös päähän se, ettei omasta työstä oteta vastuuta, vaan heitetään vastuu minulle asiasta kuin asiasta. Tästäkin olen toistaiseksi ollut ihan hiljaa, mutta tekisi mieli kyllä vähän avautua oikeassa elämässäkin.

Terv. ap

Vierailija
2/18 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 22:43"]Potilaat valittavat minulle, potilaiden omaiset valittavat minulle ja työntekijät valittavat minulle. Enkä ole edes mikään esimies osastollamme, mutta silti minun oletetaan pystyvän vaikuttamaan kaikkeen, ja jos ja kun en pystykään vaikuttamaan, niin minulle sitten kiukutellaan siitä.

Terv. ap
[/quote]
Voi ap. Kun kautta aikain on ollut niin että kun te käytte niitä kouluja enemmän kuin lähi- ja perushoitajat niin teitä kohtaan kohdistuu myös enemmän odotuksia. Ja monissa paikoissa on niin että sairaanhoitajalla on enemmän päätösvaltaa asioihin (meilläkin kotihoidossa on juuri niin) joten varsinkin omaisilla on kovat odotukset. Meilläkin tapahtuu sitä että sairaanhoitajille helposti vieritetään vaikeampia asioita koska itselle ainakin tulee olo että en ala näin paskalla palkalla näin vaikeita asioita setvimään ja pidetään sairaanhoitajaa tukena ja turvana. Ota huomioon myös se että olet alalla joka syö miestä monella tapaa ja se ilmenee hoitajissa eritavoin. Koitahan pärjäillä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko niin, että maailma kaatuu lähihoitajiin. Joka päivä joku urputus.

Vierailija
4/18 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska lähihoitaja on wt-ammatti.

Vierailija
5/18 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kaikki lähärit on pakkokoulutettu siihen duuniin joka niitä vituttaa. Ei niitä tatskattuja pentuja meille ainakaan oteta edes kesätöihin.

-psyk. esh.

Vierailija
6/18 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 22:49"]

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 22:43"]Potilaat valittavat minulle, potilaiden omaiset valittavat minulle ja työntekijät valittavat minulle. Enkä ole edes mikään esimies osastollamme, mutta silti minun oletetaan pystyvän vaikuttamaan kaikkeen, ja jos ja kun en pystykään vaikuttamaan, niin minulle sitten kiukutellaan siitä. Terv. ap [/quote] Voi ap. Kun kautta aikain on ollut niin että kun te käytte niitä kouluja enemmän kuin lähi- ja perushoitajat niin teitä kohtaan kohdistuu myös enemmän odotuksia. Ja monissa paikoissa on niin että sairaanhoitajalla on enemmän päätösvaltaa asioihin (meilläkin kotihoidossa on juuri niin) joten varsinkin omaisilla on kovat odotukset. Meilläkin tapahtuu sitä että sairaanhoitajille helposti vieritetään vaikeampia asioita koska itselle ainakin tulee olo että en ala näin paskalla palkalla näin vaikeita asioita setvimään ja pidetään sairaanhoitajaa tukena ja turvana. Ota huomioon myös se että olet alalla joka syö miestä monella tapaa ja se ilmenee hoitajissa eritavoin. Koitahan pärjäillä!

[/quote]

Minulla on yhtälailla paska palkka. Teen töitä osapäiväisesti (sekin vielä!), eikä työnkuvani käytännössä ihan hirveästi lähihoitajan työstä eroa - niinpä en paljoa parempaa palkkaa saa. Meillä myös pitkästi yli toistakymmentä vuotta hoitotyössä olleita lähäreitä, joilla kaikki mahdolliset bonukset ja lisät palkassaan, itselläni ei vielä mitään. Lisäksi en saa lisiä edes, joten olen melko varma että palkkani on koko osaston paskin.

T. ap

Vierailija
7/18 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä missä ootte töissä, mutta niissä paikoissa joissa itse olen ollut, joissa lähihoitajia on, työ ainakin sujui hyvässä yhteisymmärryksessä ja toistemme kunnioituksessa. Lähihoitajat olivat tosi näppäriä ja kaikki tekivät samoja töitä. Nykyisessä työpaikassani ele kuin sairaanhoitajia ja minusta se on suuri puute.

Vierailija
8/18 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 22:54"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 22:49"]

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 22:43"]Potilaat valittavat minulle, potilaiden omaiset valittavat minulle ja työntekijät valittavat minulle. Enkä ole edes mikään esimies osastollamme, mutta silti minun oletetaan pystyvän vaikuttamaan kaikkeen, ja jos ja kun en pystykään vaikuttamaan, niin minulle sitten kiukutellaan siitä. Terv. ap [/quote] Voi ap. Kun kautta aikain on ollut niin että kun te käytte niitä kouluja enemmän kuin lähi- ja perushoitajat niin teitä kohtaan kohdistuu myös enemmän odotuksia. Ja monissa paikoissa on niin että sairaanhoitajalla on enemmän päätösvaltaa asioihin (meilläkin kotihoidossa on juuri niin) joten varsinkin omaisilla on kovat odotukset. Meilläkin tapahtuu sitä että sairaanhoitajille helposti vieritetään vaikeampia asioita koska itselle ainakin tulee olo että en ala näin paskalla palkalla näin vaikeita asioita setvimään ja pidetään sairaanhoitajaa tukena ja turvana. Ota huomioon myös se että olet alalla joka syö miestä monella tapaa ja se ilmenee hoitajissa eritavoin. Koitahan pärjäillä!

[/quote]

Minulla on yhtälailla paska palkka. Teen töitä osapäiväisesti (sekin vielä!), eikä työnkuvani käytännössä ihan hirveästi lähihoitajan työstä eroa - niinpä en paljoa parempaa palkkaa saa. Meillä myös pitkästi yli toistakymmentä vuotta hoitotyössä olleita lähäreitä, joilla kaikki mahdolliset bonukset ja lisät palkassaan, itselläni ei vielä mitään. Lisäksi en saa lisiä edes, joten olen melko varma että palkkani on koko osaston paskin.

T. ap
[/quote]
Sinähän kuulut silloin samaan leiriin lähihoitajien kanssa ja luultavasti siis ymmärrät heidän tuskansa. Mutta sinulla pitäisi olla enemmän tietoja ja taitoja kuin näillä lähihoitajilla? Miksi he eivät siis saa turvata sinuun? Onko nyt kyse siitä että sinä uuvut, ei siitä että muut ovat inhottavia? Uskon että moni hoitaja tekee sitäkin että kavahtaa sairaanhoitajuuttasi koska juurikin odottaa että tekisit jotain enemmän tai toisin ja on siksi nuiva. Odotukset on kovat mitä enemmän tällä alalla lukee.

Vierailija
9/18 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suksikaa vittuun vajaat!

Vierailija
10/18 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 22:53"]Koska kaikki lähärit on pakkokoulutettu siihen duuniin joka niitä vituttaa. Ei niitä tatskattuja pentuja meille ainakaan oteta edes kesätöihin.

-psyk. esh.
[/quote]

Kukapa täysjärkinen noin mulkkua työkaveria edes haluaisikaan?

Vierailija
11/18 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiasia taitaa olla kuitenkin se, että terveydenhuoltoalan ehdottomat alfaurokset, eli miespuoliset lääkärit, antavat seksiä paremmin sairaanhoitajille kuin kouluttamattomille lähihoitajille. Seksistä tässä on kyse. Tästä ovat katkeria etenkin miespuoliset lähihoitajat, jotka tunnetusti noin 96-prosenttisesti ovat kaikki homoja.

Vierailija
12/18 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 23:11"]Tosiasia taitaa olla kuitenkin se, että terveydenhuoltoalan ehdottomat alfaurokset, eli miespuoliset lääkärit, antavat seksiä paremmin sairaanhoitajille kuin kouluttamattomille lähihoitajille. Seksistä tässä on kyse. Tästä ovat katkeria etenkin miespuoliset lähihoitajat, jotka tunnetusti noin 96-prosenttisesti ovat kaikki homoja.
[/quote]

1. Olen seurustellut muutaman vuoden erittäin komean nuoren mieslääkärin kanssa. Suhde kariutui siihen, kun mies petti minua laitoshuoltajan kanssa.
2. Tunnen miespuoleisia lähihoitajia, osa nykyisin myös sairaanhoitajia ja yksikään heistä ei ole homo, mutta monia lesboja hoitajia tunnen myös.
3. Voisitko laittaa jotain todisteita tuolle "96% lähäri miehistä on homoja" väittämällesi. Se, että sun kaveripiiris koostuu homoista (vai etkö vaan munaa saanukaa?) ei tarkota, että kaikki muut olisi samanlaisia.
- Lähäri, joka fiksuuntui ja vaihtoi alaa ;)

Vierailija
13/18 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 23:11"]

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 22:53"]Koska kaikki lähärit on pakkokoulutettu siihen duuniin joka niitä vituttaa. Ei niitä tatskattuja pentuja meille ainakaan oteta edes kesätöihin. -psyk. esh. [/quote] Kukapa täysjärkinen noin mulkkua työkaveria edes haluaisikaan?

[/quote]Tämä on ylimmän johdon linjaus, ei mun. Näin sairaalahierarkia toimii. Oliko uutta?

-psyk.esh

Vierailija
14/18 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateellisia kun eivät aikoinaan päässeet amkiin.

Vierailija
15/18 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedäthän sanonnan "paska valuu alaspäin"?

Vierailija
16/18 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potilaat valittavat minulle, potilaiden omaiset valittavat minulle ja työntekijät valittavat minulle. Enkä ole edes mikään esimies osastollamme, mutta silti minun oletetaan pystyvän vaikuttamaan kaikkeen, ja jos ja kun en pystykään vaikuttamaan, niin minulle sitten kiukutellaan siitä.

Terv. ap

Vierailija
17/18 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sairaanhyviähoitajia ja heidän ammattitaitoaan ja osaamistaan kunnioitan.

Sitten on ne sh:t (äännetään äshole) joihin suhtaudun todellakin nuivasti. Heidän suhtautumisensa työtovereihin ja potilaisiin/asiakkaisiin ja oman erinomaisuutensa korostaminen saa sen aikaan.

terveisin lähihoitaja 

Vierailija
18/18 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska jotkut sairaanhoitajat suhtautuvat todella alentuvasti lähihoitajiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yksi