Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko 4200€ käteen kuussa hyvin vai huonosti?

Vierailija
02.06.2015 |

Meitä on neljä, loppuvuodesta viisi. Minä saan käteen n. 1400€ (mukaan lukien lapsilisät) kuussa ja mies n. 2800€. Meillä on asuntolainaa rivitaloasunnosta ja kohta lainaa sijoitusasunnosta. Auto on velaton ja muita lainoja tai luottoja ei ole. 

Omasta mielestä meillä menee ihan hyvin. Emme ole tuhlaavaisia ihmisiä, mutta esim. lomalle mennään koko perhe kerran vuodessa ja kahdestaan miehen kanssa kerran vuodessa. Minä ostan osan vaatteista kirppareilta ja mitä ei löydy/viitsi sieltä ostaa, niin uutena ja niin edelleen. Mutta tiedän, että paljon isotuloisempiakin perheitä on, joten mietin että miten meidät nähdään? 

Isoimmat pk-maksut maksamme, ja tulevat leikkaukset kohdistuu meidän asuntolainoihin, kilometrikorvauksiin, kenties vielä nouseviin pk-maksuihin, kelakorvauksiin ... suututtaa. 

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 12:20"]

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 10:31"]

Meitä on neljä, loppuvuodesta viisi. Minä saan käteen n. 1400€ (mukaan lukien lapsilisät) kuussa ja mies n. 2800€. Meillä on asuntolainaa rivitaloasunnosta ja kohta lainaa sijoitusasunnosta. Auto on velaton ja muita lainoja tai luottoja ei ole. 

Omasta mielestä meillä menee ihan hyvin. Emme ole tuhlaavaisia ihmisiä, mutta esim. lomalle mennään koko perhe kerran vuodessa ja kahdestaan miehen kanssa kerran vuodessa. Minä ostan osan vaatteista kirppareilta ja mitä ei löydy/viitsi sieltä ostaa, niin uutena ja niin edelleen. Mutta tiedän, että paljon isotuloisempiakin perheitä on, joten mietin että miten meidät nähdään? 

Isoimmat pk-maksut maksamme, ja tulevat leikkaukset kohdistuu meidän asuntolainoihin, kilometrikorvauksiin, kenties vielä nouseviin pk-maksuihin, kelakorvauksiin ... suututtaa. 

[/quote]

Eli elätte miehen tuloilla. En välttämättä itse kehuskelisi tuolla, mutta meillä taitaa olla hieman eri standartit :-).

[/quote]

Minä opiskelen. Mitä ehdottaisit meille sitten vaihtoehdoksi tähän tilanteeseen? Että elämme samassa taloudessa mutta kahta eri elintasoa? Vai mikä olisi sinua miellyttävä ratkaisu? Ap

Vierailija
22/27 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin huonosti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on nettotulot 4600 lapsilisineen. 1 kouluikäinen lapsi josta ip-kerhomaksu.

Ihan kivasti tullaan toimeen. Okt kehyskunnasta (ei pks), pari uudehkoa autoa, haluamiimme menoihin riittää rahat mietimättä sen enempää... mutta emme tuhlaa emmekä harrasta kaukomatkaa kerran vuodessa. Säästöjä on kertynyt ja hoitovapaata lukuunottamatta laitettu vuosittain ylimäärästä lainanlyhennystä. 

Kun tuo asunto on kohta maksettu, niin sitten joko ostetaan osake kesämökiksi miehen kotiseudulta (suurehko kaupunki) tai downsiftataan pienien asumiskuljen varaan.

Vierailija
24/27 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 aikuista, 2 lasta ja 2 koiraa

3800 e / kk käteen + lapsilisät parisataa 

Asuntolainaa jäljellä 23% asunnon ostohinnasta.

Työsuhdeauto.

Pärjätään kyllä, mutta liikaa ei jää sukanvarteen.

Vierailija
25/27 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tässäkin taas joku on sokea miten paljon on rahaa.

Vierailija
26/27 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa, ite ajattelin että yhden ihmisen taloudessa tulot kuussa ois ton verran, sehän nyt on jo tosi ok.

Ei mun mielestä 4200 € huono ole vaan varmaan aika normaali, jopa hyvä.

Vierailija
27/27 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä toi aika hyvin mun mielestä on, jos on vielä varaa sijoitusasuntojakin ostella.