Nainen ei saa arvostella ulkonäkökeskeisyyttä
Onko muut tehneet tämän saman havainnon? Eli olen kuullut nyt muutaman kerran miesten puhuvan "akkojen kateudesta". Jos jotakuta naista vieroksuttaa nykyinen ulkonäkökeskeinen kulttuuri, esim. fitness ja kauneuskirurgia, on kommentoija sovinistin mielestä lähtökohtaisesti kateellinen. Mitään muuta vaihtoehtoa kokemukselle ei ole. Paheksua ei tätä kulttuuria saa, koska miehet menettäisivät oikeutuksen naisen esineellistämiselle. Mutta harvassa kuitenkin taitavat ne miehet olla, jotka omalle tyttärelleen esim. kauneuskirurgiaa suosittelisivat.
Kommentit (7)
Ja lisään, että sovinisti voi olla, ja usein onkin, myös nainen.
Ja jos mies arvostelee naista, joka panostaa paljon ulkonäköönsä, tai jopa keskitä elämäänsä sille, niin kyseessähän on tällöin vain miehen paremmuus suhteessa turhamaisiin akoihin. Ei suinkaan alhaisen itsetunnon omaavan miehen kateutta.
Eihän mieskään saa arvostella naisten rahanahneutta.
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 21:06"]Eihän mieskään saa arvostella naisten rahanahneutta.
[/quote]
Täh?
Kyllä toiset naisetkin suhtautuu samoin asiaan. En jaksa ymmärtää miksi osalla kaikki valveillaoloaika menee oman ulkonäön miettimiseen. Itsekin kuntoilen kyllä (kerron, koska seuraavaksi joku syyttää katkeraksi läskiksi), mutten jaksa sen lisäksi puhua siitä jatkuvasti. Tai pingottaa ja stressata. Tärkeämpää on olla terve ja säilyttää toimintakyky mahdollisimman pitkään. Tosin mieluiten olen hiljaa, koska tämän asian arvostelu kuulostaa (ja onkin) oman näkemyksen jalustalle nostamiselta. Mikä minä olen esim työkaverille sanomaan, että hänen tapansa elää on väärä? Jos hän tahtoo puhua, jumppailla hullun lailla, syödä rahkojaan ja puhua lisää täydellisten pakaroiden metsästyksestä, niin tehkööt niin. Joku muu jaksaa vaahdota näistä kanssaan joka tapauksessa. Itse keskityn sen ajan muuhun.
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 21:31"]Kyllä toiset naisetkin suhtautuu samoin asiaan. En jaksa ymmärtää miksi osalla kaikki valveillaoloaika menee oman ulkonäön miettimiseen. Itsekin kuntoilen kyllä (kerron, koska seuraavaksi joku syyttää katkeraksi läskiksi), mutten jaksa sen lisäksi puhua siitä jatkuvasti. Tai pingottaa ja stressata. Tärkeämpää on olla terve ja säilyttää toimintakyky mahdollisimman pitkään. Tosin mieluiten olen hiljaa, koska tämän asian arvostelu kuulostaa (ja onkin) oman näkemyksen jalustalle nostamiselta. Mikä minä olen esim työkaverille sanomaan, että hänen tapansa elää on väärä? Jos hän tahtoo puhua, jumppailla hullun lailla, syödä rahkojaan ja puhua lisää täydellisten pakaroiden metsästyksestä, niin tehkööt niin. Joku muu jaksaa vaahdota näistä kanssaan joka tapauksessa. Itse keskityn sen ajan muuhun.
[/quote]
On ihan totta, että kukin tehköön niin kuin lystää. Mutta entä herkästi vaikutteita imevät nuoret? Onko tämä hyvä ilmapiiri kasvaa naisiksi ja miehiksi? Eikö olisi hyvä tuomita ääneen liiallisuuksiin menevä ulkonäön palvominen. Kun on myös viitteitä siitä, että harva ulkonäkökeskeinen ihminen olisi lopulta kovin onnellinen. Minä ainakin tulen kahden tyttäreni takia puolustamaan luonnollisuutta ja kohtuullisuutta isoon ääneen. Jos jo valmiiksi kauniiksi arvostetut ihmiset käyvät leikkelemässä naamaansa, ei sellaisen ihmisen omanarvontunto voi kovin korkealla olla.
No vi*ut niiden ukkojen mielipiteestä muutenkaan. Eli jos joku sanoo että on kade, niin jatkaa vaan reteesti kulttuurin arvostelua eikä ota kuuleviin korviin niin typerää kommenttia! Mutta joo olen samaa mieltä miehet ei halua että naiset ajattelee toisin koska se on ainoa keino enää kontrolloida naisia, ulkonäkön arvottaminen. Naiset jyrää muuten. Ja jos tuo kortti otetaan pois, ei ole enää keinoa alistaa meitä! Eli haistaa pe*se ukot!