Ideoita kesäisiin arkiruokiin?
Päässä lyö jotenkin taas ihan tyhjää, kun pitäisi miettiä perheelle ruokia tulevalle viikolle. Eli siis hakusessa olisi jotain kesäisen kevyitä reseptejä, laittakaa parhaat jakoon :)
KIITOS!
Kommentit (8)
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 22:48"]Yksi mun vakioista on paistos/wokki jossa on kesäkurpitsaa, paprikaa ja herkkusieniä kuutioina. Kypsennän wokkipannussa sisällä tai ulkona muurikalla al denteksi ja loppuvaiheessa lisään joukkoon sinihomejuustoa. Tämä käy lisäkkeeksi melkein mille vain, erityisesti lohelle.
[/quote]
Kiitos, kuulostaa hyvältä. Itse en niin välitä sinihomejuustosta, mutta varmaan toimii esim. Koskenlaskijastakin tehtynä... Muita ideoita kenelläkään? :) -ap
Ruokaisat salaatit, kesäkeitto, uudet perunat kasvisten kanssa...
Varhaiskaali on tosi hyvää ja valmistuu nopeasti esim. pannulla suikaleina. Grillaa lisukkeeksi vaikka kalaa tai kanaa. Taipuu sekä perinteisiin ruokiin, että vaikkapa aasialaistyyppisiin wokkeihin.
Hyvä aloitus! Itsekin haluaisin oppia käyttämään enemmän kauden kasviksia. Makaronit on niin nähty.
Vinkit jakoon!
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 23:01"]Varhaiskaali on tosi hyvää ja valmistuu nopeasti esim. pannulla suikaleina. Grillaa lisukkeeksi vaikka kalaa tai kanaa. Taipuu sekä perinteisiin ruokiin, että vaikkapa aasialaistyyppisiin wokkeihin.
[/quote]
Hei kiitos tästä, olin unohtanut koko varhaiskaalin olemassaolon, vaikka se onkin ihan tajuttoman hyvää!
Yksi mun vakioista on paistos/wokki jossa on kesäkurpitsaa, paprikaa ja herkkusieniä kuutioina. Kypsennän wokkipannussa sisällä tai ulkona muurikalla al denteksi ja loppuvaiheessa lisään joukkoon sinihomejuustoa. Tämä käy lisäkkeeksi melkein mille vain, erityisesti lohelle.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 22:48"]
Yksi mun vakioista on paistos/wokki jossa on kesäkurpitsaa, paprikaa ja herkkusieniä kuutioina. Kypsennän wokkipannussa sisällä tai ulkona muurikalla al denteksi ja loppuvaiheessa lisään joukkoon sinihomejuustoa. Tämä käy lisäkkeeksi melkein mille vain, erityisesti lohelle.
[/quote]
Eli sitä ei syö kukaan? Sinihomejuusto.... varma ruuantappaja.