Auttaako pieni määrä alkoholia ahdistukseen?
Ei joka päivä, mutta slloin tällöin? Vai ovatko bentsot parempia?
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Auttaahan se kuin alaspäin menevä spiraali.
Siksi ahdistukseen pitäisi saada rauhoittavia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Auttaa se, samoin kuin bentsot. Mutta molempiin koukuttuu helposti.
Alkoholi vaikuttaa samoihin gaba osiin aivoissa kuin rauhoittavat.
Luin joskus miten eräs lääkäri itse kertoi että vierottautuu rauhoittavista alkoholin avulla ja sitten taas kun pitää vähentää juomista niin rauhoittavat auttavat siihen.
Auttaako GABA lisäravinne ahdistukseen? Onko kenelläkään kokemusta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Faith kirjoitti:
Saippuasarjoissa rikkaat kaatavat itselleen paukun, kun heille on kerrottu jotain järkyttävää. Ehkä se tilapäisessä järkytyksessä voi rauhoittaa?
Toistuvaa ahdistusta ei kannata lääkitä alkoholilla. Kuten sanottu, alkoholi pahentaa pahaa oloa joskus jo humalavaiheessa, viimeistään krapulassa.
Ehkä ei kannata käyttää mitään kemiallista ainetta, vaan kärsiä olotilat läpi.
Miksi pitää kärsiä, kun toimivia lääkkeitä on olemassa? Ai niin, lääkärit ei tosiaan suostu kirjoittamaan niitä muuta ku toisilleen. Sama se on kipulääkkeidenkin kanssa. Kannattaa siis kärsiä kivut läpi.
Esimerkiksi yleistyneiseen ahdistuneisuushäiriöön eivät masennuslääkkeet tai ketipinorit auta mitenkään. Hallittu määrä mietoa rauhoittavaa saattaa taas lisätä toimintakykyä ja estää jäämisen neljän seinän sisälle.
Rauhoittavia ei enää määrätä melkein missään vaikka monet ihmiset hyötyivät niistä vaikeissa elämäntilanteissa.
Kun minulle määrättiin rauhoittavia niin pystyin käymään töissä ja säännöllisesti kuntosalilla.
Nyt makaan kotona.
Koen että olen ahdistuksen vanki enkä näe tässä mitään järkeä sillä söin lääkkeitä kuten reseptillä luki ja pystyin lopettamaan ne itse. Nyt on sellainen olo että tunnen tarvetta rauhoittaville mutta en tiedä saanko niitä.
Henkinen koukku kun pystyit lopettamaan käytön mutta koet tarvitsevasi niitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Faith kirjoitti:
Saippuasarjoissa rikkaat kaatavat itselleen paukun, kun heille on kerrottu jotain järkyttävää. Ehkä se tilapäisessä järkytyksessä voi rauhoittaa?
Toistuvaa ahdistusta ei kannata lääkitä alkoholilla. Kuten sanottu, alkoholi pahentaa pahaa oloa joskus jo humalavaiheessa, viimeistään krapulassa.
Ehkä ei kannata käyttää mitään kemiallista ainetta, vaan kärsiä olotilat läpi.
Miksi pitää kärsiä, kun toimivia lääkkeitä on olemassa? Ai niin, lääkärit ei tosiaan suostu kirjoittamaan niitä muuta ku toisilleen. Sama se on kipulääkkeidenkin kanssa. Kannattaa siis kärsiä kivut läpi.
Esimerkiksi yleistyneiseen ahdistuneisuushäiriöön eivät masennuslääkkeet tai ketipinorit auta mitenkään. Hallittu määrä mietoa rauhoittavaa saattaa taas lisätä toimintakykyä ja estää jäämisen neljän seinän sisälle.
Rauhoittavia ei enää määrätä melkein missään vaikka monet ihmiset hyötyivät niistä vaikeissa elämäntilanteissa.
Kun minulle määrättiin rauhoittavia niin pystyin käymään töissä ja säännöllisesti kuntosalilla.
Nyt makaan kotona.
Koen että olen ahdistuksen vanki enkä näe tässä mitään järkeä sillä söin lääkkeitä kuten reseptillä luki ja pystyin lopettamaan ne itse. Nyt on sellainen olo että tunnen tarvetta rauhoittaville mutta en tiedä saanko niitä.
Henkinen koukku kun pystyit lopettamaan käytön mutta koet tarvitsevasi niitä.
Pystyn kyllä lopettamaan "riippuvuutta aiheuttavia" lääkkeitä mutta ei se tarkoita sitä ettei ahdistaisi. Kävin äsken ostamassa L Tyrosiiniä. Katsotaan miten toimii.
Auttaahan se kuin alaspäin menevä spiraali.