Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies siirtää lapsen hankintaa aina vain

blaah
28.01.2022 |

Miehelläni on lapsi edeltävästä suhteestaan. Minulla ei ja olen jo 38-vuotias. Haluaisin lapsen, mutta mies jotenkin siirtää asiaa, vaikka tajuaa, että minulla todellakin on viime sekunnit.

Meillä on ollut vaikeutemme työuupumusten ja masennusten kanssa, mutta nämäkin alkavat olla takanapäin ja oma ikäkin alkaa olla jo viime metreillä lapsen hankintaan - välttämättä ei enää onnistukaan.

Alan olla todella väsynyt tähän tilanteeseen ja se vaikuttaa parisuhteeseen. Tulevaisuuden ankkuria ei voi asettaa ja toisaalta mitä enemmän tämä asia siirtyy sitä enemmän se vaikuttaa omaan mielialaan ja tätä kautta suhteeseen. Olemme ajautuneet inhottavaan noidankehään, jossa riitelemme jatkuvasti ja taustalla ainakin itsellä on se, että asia ei tunnu etenevän mihinkään suuntaan.

Kommentit (131)

Vierailija
61/131 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksu mies. Hänellä on jo lapsi ja ex. Mihin tarvitsee lisää. Ja parempi näin jo olemassa olevalle lapselle. Hatun nosto.

Todennäköisesti eroaisitte joka tapauksessa parin vuoden sisällä.

Vierailija
62/131 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itsellinen äitiys mietityttää, kannattaa tutustua aiheeseen kiihkottomasti täällä

https://helminauha.info/

Itsellisen äidin lapselta ei ole riistetty isää. Et ymmärrä asiaa alkuunkaan, jos väität tuollaista. Tutustu aiheeseen, ole hyvä, tuomitse vasta sitten.

Toiminta ei aiheuta haittoja yhteiskunnallisesta näkökulmasta vaan etuja.

Semmoisen tarkennuksen tekisin, että sanaa "itsellinen" ei käytetä vanhemmista, joiden lapsilla on isä. Eronnut nainen tai nainen, jonka lapsen isä ei muuten vaan ole kuvioissa, ei ole itsellinen. Itsellinen hankkii lapsen täysin yksin, siihen prosessiin ei kuulu missään vaiheessa toista ihmistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/131 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy nyt sinkkumiehenä sen verran sanoa että vauvakuumeisen nelikymppisen kiertäisin kaukaa koska käytännössä hänen kanssaan pitäisi olla laittamassa lasta alulle ennenkuin oppii edes kunnolla tuntemaan.

Olet aivan oikeassa. Siksi tässäkin ketjussa fiksuimmat suosittelee ap:lle lapsen hankkimista yksin hoidoilla. Se luultavasti on ainoa järkevä ratkaisu, sillä painostamalla nykyisen miehen lapsenhankintaan ap jää ennemmin tai myöhemmin yh:ksi joka tapauksessa, eikä kai nyt kukaan niin sekaisin ole, että alkaa lasta väsätä ihmisen kanssa, jonka on tuntenut hätinä puoli vuotta-vuoden.

Vierailija
64/131 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riistät lapselta isän ja teet hänen psyykkeelleen vakavaa haittaa. Puhumattakaan siitä mitä haittoja tuollainen toiminta aiheuttaa yhteiskunnallisesta näkökulmasta. Tässä edelleen työnnetään miehiä ja naisia kauemmas toisistaan ja rikotaan luottamusta toiseen sukupuoleen. Yritys valjastaa yhteiskunta toimimaan siten, että naiset keinohedelmöitetään ja tämä maksetaan verovaroin on kertakaikkisen sairas. Hyi olkoon.[/quote kirjoitti:

Höpöhöpö. Hyvää vanhemmuutta ei määrittele se, että molemmat vanhemmat ovat läsnä vaan se, millaisia aikuisia lapsen elämässä on. Maailma on väärällään ihmisiä, miehiä ja naisia, jotka eivät sovellu vanhemmiksi. Samalla tavalla maailma on väärällään ihmisiä, jotka hoitavat yksin vanhemmuuden paremmin kuin kaksi huonoa vanhempaa. 

Vierailija
65/131 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ylipäätään on sallittua saada hedelmöityshoitoja "itseellisenä naisena" tuohan on aivan sairasta monelta kantilta.

Miksi ei? Mun äitini jäi useamman lapsen kanssa "itselliseksi" naiseksi vastoin omaa tahtoaan, kun isäni päätti, että perhe-elämä ei sittenkään ollut kivaa. Ihan hyvin se lopulta meni. Varmasti menisi vielä paremmin naiselle, joka on alusta asti tiennyt mihin alkaa, eikä missään vaiheessa olisi rakentanut mitään toisen varaan.

Isäsi teki väärin. Väärin tekemistä ei pidä asettaa miksikään hyväksytyksi standardiksi. Kyllä lapset (varsinkin pojat) varmasti kärsivät tuosta isän toiminnasta, silti on tietysti selvittävä, mutta hyvä asia tuo ei ole.

No mitä sitten, vaikka mun isäni "teki väärin"? Minun (eli lapsen) kannalta tilanne on sama ja voin täydestä sydämestän vakuuttaa, että olen mielummin olemassa kuin jäänyt syntymättä. En tiedä millaista elämäni olisi ollut jos isä olisi jäänyt tai jos minulla olisi kokonaan eri isä. Mutta toisaalta aika harva ihmisenalku saa täydelliset lähtökohdat. Tiedän useita henkilöitä, joilla on ollut ns. "ideaaliperhe", mutta vanhemmat ovat olleet esim. onnettomia keskenään tai suhde toiseen vanhempaan on ollut kylmä. Arpia ne sellaisetkin kuviot aiheuttaa. Itselläni on aina ollut hyvät välit äitiini, joka mielestäni teki varsin hyvää työtä ja koen lapsuuteni olleen onnellinen. Miksi se ei sinulle riitä?

Vierailija
66/131 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan teillä se miehen lapsi. Eikö se riitä, onko pakko saada vielä toinenkin?

Eihän sillä geeniperimällä ole merkitystä.

Vierailija
67/131 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä hyvä nainen seurustele miehen kanssa jolla aiempia lapsia. Ihan oikeasti. Itse erosin vuosi sitten lapsettomasta ex-miehestäni ja kun katsonut uusia kumppaniehdokkaita, niin tarjolla olisi vain lapsellisia miehiä. En ikinä alkaisi hoitamaan vieraan miehen mukulaa. Vielä jos sun kumppani ei suostu lapsia kanssasi oot liemessä, toisaalta vapaa lähtemään koska vaan kun ei vastuuta. Mieti vielä. Lapsettomia miehiä on pilvin pimein.

Samaa minä olen kavereille neuvonut. Ei ikinä kannata ottaa lasta, jolla on jo lapsi/lapsia.

Vierailija
68/131 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi miettiä sitä äitiyttä uudelleen, jos jo parisuhteessa on ollut uupumusta masennusta. Se ei tule helpottumaan lapsen saannin myötä.

Et ole nuori äiti ja normaalissa lapsessakin on jo tekemistä. Entä, jos lapsella on haasteita on tms. Mieti tarkkaan, olet vastuussa vähintään 20 vuotta.

Vierailija
69/131 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan teillä se miehen lapsi. Eikö se riitä, onko pakko saada vielä toinenkin?

Eihän sillä geeniperimällä ole merkitystä.

Älytön kommentti. Jokainen tahattomasti lapseton tietää, ettei asia mene noin.

Vierailija
70/131 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ylipäätään on sallittua saada hedelmöityshoitoja "itseellisenä naisena" tuohan on aivan sairasta monelta kantilta.

Sehän on mahtavaa. Ei tarvitse tyytyä kehen tahansa eikä sietää mieheltä mitä tahansa saadakseen lapsia. Ja Suomi kuulemma kovasti tarvitsee veronmaksajia. Hienoa.

Suurin osa naisista ikävä kyllä päätyy parisuhteessakin hoitamaan sen lapsen lopulta joko kokonaan yksin tai kantamaan lapsista suurimman vastuun ja vaivan. Säästyy edes miesvauvalta. Onneksi hyvien isien määrä tuntuu myös olevan kasvussa. Mutta jos on epäilyjä miehestä ei kannata lisiä sen kanssa.

Se on varmaan mahtavaa mieleltään sairaille naisille, mutta ei lapsille eikä yhteiskunnalle. Suomi on tosin jo muutenkin korjaamattomalla tavalla sairas. 50v päästä tämä maa on jo ihan eri näköinen, Islamin uskoiset ja muut Suomen ulkopuolelta tulleet ovat enemmistö, silloin myös yhteiskunta tulee heijastamaan enemmän näiden ihmisten arvoja, kuin nykyisiä...

Loogista pelottelua. Naisten mahdollisuuksien kasvu, lopullinen vapautuminen miesten vallan alta ja tasa-arvo lisää islamia.. Eiku.

Persuilla ja muilla konservatiiveilla sen sijaan on paljon yhteisiä tavoitteita islamistien kanssa.

Vierailija
71/131 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi nyt vain mutta mä en edelleenkään ymmärrä mikä miesriippuvuus pitää olla, että ottaa lapsellisen miehen lapsettomana naisena. Minä olen lapseton nainen ja en mene edes treffeille lapsellisten miesten kanssa, koska siitä ei ikinä tulisi mitään niin miksi tuhlata kallisarvoista elämäänsä. Oikeasti naiset, nykymaailmassa ei tarvitse olla miestä, pääsee vähemmällä kuin hoitaa toisen naisen lasta. Anteeksi.

Vierailija
72/131 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi nyt vain mutta mä en edelleenkään ymmärrä mikä miesriippuvuus pitää olla, että ottaa lapsellisen miehen lapsettomana naisena. Minä olen lapseton nainen ja en mene edes treffeille lapsellisten miesten kanssa, koska siitä ei ikinä tulisi mitään niin miksi tuhlata kallisarvoista elämäänsä. Oikeasti naiset, nykymaailmassa ei tarvitse olla miestä, pääsee vähemmällä kuin hoitaa toisen naisen lasta. Anteeksi.

Mua taas ei haittaa yhtään, jos miehellä on lapsia, kiva vaan. Kyllä siitä monellakin tulee jotain. Ihmiset on erilaisia.

Vierailija
73/131 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos itsellinen äitiys mietityttää, kannattaa tutustua aiheeseen kiihkottomasti täällä

Itsellisen äidin lapselta ei ole riistetty isää. Et ymmärrä asiaa alkuunkaan, jos väität tuollaista. Tutustu aiheeseen, ole hyvä, tuomitse vasta sitten.

Semmoisen tarkennuksen tekisin, että sanaa "itsellinen" ei käytetä vanhemmista, joiden lapsilla on isä. Eronnut nainen tai nainen, jonka lapsen isä ei muuten vaan ole kuvioissa, ei ole itsellinen. Itsellinen hankkii lapsen täysin yksin, siihen prosessiin ei kuulu missään vaiheessa toista ihmistä.

Perusteluita näille väitteille? Tottakai lapsella on aina isä ja äiti  ja lapsen pyykkinen kehitys on tutkimusten mukaan parasta, jos molemmat vanhemmat ovat kuvioissa mukana. Jos teet tahallasi lapsen yksin, niin silloin riistät lapselta mahdollisuuden isään, vähintään biologiseen isään. Yhteiskunnalliset haitat ovat selvät ja suuret. Toiminnalla luodaan kulttuuria, jossa isän osuutta vähätellään ja normalisoidaan "itseellisyyttä" hajotetaan pysyvän parisuhteen merkitystä, niin yksilön elämän kuin yhteiskunnan rakenteen kannalta. 

Vierailija
74/131 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei? Mun äitini jäi useamman lapsen kanssa "itselliseksi" naiseksi vastoin omaa tahtoaan, kun isäni päätti, että perhe-elämä ei sittenkään ollut kivaa. Ihan hyvin se lopulta meni. Varmasti menisi vielä paremmin naiselle, joka on alusta asti tiennyt mihin alkaa, eikä missään vaiheessa olisi rakentanut mitään toisen varaan.

Isäsi teki väärin. Väärin tekemistä ei pidä asettaa miksikään hyväksytyksi standardiksi. Kyllä lapset (varsinkin pojat) varmasti kärsivät tuosta isän toiminnasta, silti on tietysti selvittävä, mutta hyvä asia tuo ei ole.

No mitä sitten, vaikka mun isäni "teki väärin"? Minun (eli lapsen) kannalta tilanne on sama ja voin täydestä sydämestän vakuuttaa, että olen mielummin olemassa kuin jäänyt syntymättä. En tiedä millaista elämäni olisi ollut jos isä olisi jäänyt tai jos minulla olisi kokonaan eri isä. Mutta toisaalta aika harva ihmisenalku saa täydelliset lähtökohdat. Tiedän useita henkilöitä, joilla on ollut ns. "ideaaliperhe", mutta vanhemmat ovat olleet esim. onnettomia keskenään tai suhde toiseen vanhempaan on ollut kylmä. Arpia ne sellaisetkin kuviot aiheuttaa. Itselläni on aina ollut hyvät välit äitiini, joka mielestäni teki varsin hyvää työtä ja koen lapsuuteni olleen onnellinen. Miksi se ei sinulle riitä?

Hyvä jos olet onnellinen. Isäsi teki väärin tietenkin jättäessään perheensä. Olet saanut naisena äidiltäsi mallin ja samaistumisen kohteen. Isän puuttuminen perheestä vaikuttaa erityisesti poikalapsiin. YH äitien poikalapset esimerkiksi jenkeissä syrjäytyvät paljon helpommin ja ajautuvat rikoksen tielle. Miehen malli, kunnollinen auktoriteetti lapsena ja rakastava isä puuttuvat. Itseelliset äidit tekevätkin vahinkoa erityisesti poikalapsille. 

Vierailija
75/131 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perusteluita näille väitteille? Tottakai lapsella on aina isä ja äiti  ja lapsen pyykkinen kehitys on tutkimusten mukaan parasta, jos molemmat vanhemmat ovat kuvioissa mukana. Jos teet tahallasi lapsen yksin, niin silloin riistät lapselta mahdollisuuden isään, vähintään biologiseen isään. Yhteiskunnalliset haitat ovat selvät ja suuret. Toiminnalla luodaan kulttuuria, jossa isän osuutta vähätellään ja normalisoidaan "itseellisyyttä" hajotetaan pysyvän parisuhteen merkitystä, niin yksilön elämän kuin yhteiskunnan rakenteen kannalta. 

Tuolla sivustolla on linkit tieteelliseen kirjallisuuteen. Sieltä voit lukea ne perusteet. Asiaa on tutkittu. Se on itsellisyys, ei "itseellisyys". Haluat tuomita, et suostu ottamaan tietoa vastaan. Kanssasi on turha keskustella, koska haluat pitää mielipiteesi, etkä suostu tutustumaan faktoihin. Olet väärässä.

Vierailija
76/131 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä mies oikeasti halusi lapsen, mutta tajusi ettei tuohon suhteeseen kannata lasta hankkia.

Osoittaa kypsyyttä ettei suostunut vain Ap:n mieliksi. Kannattaa nostaa kissa pöydälle ja pohtia sitten, mitkä omat vaihtoehdot ovat.

Vierailija
77/131 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhottavia kommentteja liittyen ap:n masennushistoriaan yms. Jos jokaiselta vähänkään mielenterveydeltään suboptimaaliselta naiselta kiellettäisi äitiys, meistä puoliakaan ei olisi olemassa.

Mies ei halua lasta, mutta ehkä hän ei myöskään tajua kuinka tosissasi olet. Hän jättää vastuun asiasta joka tapauksessa sinulle - hän ei itse tarvitse enää lapsia, joten hän ei aktiivisesti tee mitään tilanteelle. Sinun pitää toimia ja tehdä, ottaa ohjat omiin käsiin ja istua elämässäsi kuskin paikalle eikä antaa miehen päättää mihin päin ajetaan ja millä vauhdilla.

Skenaarioita on muutkin sinulle aiemmissa viesteissä esitelleet, mutta nyt sinun pitää miettiä todennäköisyyksiä:

Millä todennäköisyydellä jäät lapsettomaksi miehesi kanssa? Uskotko, että hänen kanssaan oikeasti tapahtuu edistystä seuraavan vuoden aikana?

Millä todennäköisyydellä eroatte (sanotaan n.5v. sisällä), jos mies ei suostu edes yrittämään lasta kanssasi ja jäät ilman omaa lasta? Katkeroidut tai muuten alat halveksua miestä tästä johtuen?

Jos eroat miehestä ja alat toimia, millä todennäköisyydellä saat lapsen? Joko iskemällä uuden miehen tai sitten klinikan vauvansiemenillä?

Millä todennäköisyydellä olet onnellinen elämääsi, jos jäät ilman (tätä kyseistä) miestä ja lasta?

Vierailija
78/131 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos perusteet lapsenhankinnalle on odottaa, että lähtökohdat ovat täydelliset, niin vauvat olisivat aika harvinaisia. Ei lapselle tarvitse antaa täydellisiä lähtökohtia, sillä elämä ei ole täydellistä ikinä ja sen kanssa pitää osata elää. Se riittää, että ne lähtökohdat ovat hyvät ja että ympärillä on turvallinen ja rakastava yhteisö (esim. äiti ja isovanhemmat). Suomessa syntyy jatkuvasti ihmisiä tilanteisiin, joissa molemmat vanhemmat saattavat olla kuvioissa, mutta silti turvallinen ja rakastava yhteisö puuttuu. Tämä on lapsen psyykeelle paljon ikävämpi tilanne kuin toisen vanhemman puuttuminen.

Vierailija
79/131 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän on mahtavaa. Ei tarvitse tyytyä kehen tahansa eikä sietää mieheltä mitä tahansa saadakseen lapsia. Ja Suomi kuulemma kovasti tarvitsee veronmaksajia. Hienoa.

Suurin osa naisista ikävä kyllä päätyy parisuhteessakin hoitamaan sen lapsen lopulta joko kokonaan yksin tai kantamaan lapsista suurimman vastuun ja vaivan. Säästyy edes miesvauvalta. Onneksi hyvien isien määrä tuntuu myös olevan kasvussa. Mutta jos on epäilyjä miehestä ei kannata lisiä sen kanssa.

Se on varmaan mahtavaa mieleltään sairaille naisille, mutta ei lapsille eikä yhteiskunnalle. Suomi on tosin jo muutenkin korjaamattomalla tavalla sairas. 50v päästä tämä maa on jo ihan eri näköinen, Islamin uskoiset ja muut Suomen ulkopuolelta tulleet ovat enemmistö, silloin myös yhteiskunta tulee heijastamaan enemmän näiden ihmisten arvoja, kuin nykyisiä...

Loogista pelottelua. Naisten mahdollisuuksien kasvu, lopullinen vapautuminen miesten vallan alta ja tasa-arvo lisää islamia.. Eiku.

Persuilla ja muilla konservatiiveilla sen sijaan on paljon yhteisiä tavoitteita islamistien kanssa.

Sinunko mielestäsi yhteiskunnan tulisi olla sellainen, että kenenkään muun etua ei ajatella kuin naisen? Ei lasten eikä miesten? Todellisuudessa on myös naisen etu kun miehet ja lapset otetaan huomioon. Sinä et sitä taida ymmärtää?

Vierailija
80/131 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitseeko sitä mieheltä kysyä. Itse sain vuosi ensitapaamisen jälkeen lapsen, en kysellyt mieheltä haluaako hän. Kovasti rakasti lasta, kun lapsi syntyi. Onnellinen isä. 

Lapsi tulee, jos on tullakseen.