Mies siirtää lapsen hankintaa aina vain
Miehelläni on lapsi edeltävästä suhteestaan. Minulla ei ja olen jo 38-vuotias. Haluaisin lapsen, mutta mies jotenkin siirtää asiaa, vaikka tajuaa, että minulla todellakin on viime sekunnit.
Meillä on ollut vaikeutemme työuupumusten ja masennusten kanssa, mutta nämäkin alkavat olla takanapäin ja oma ikäkin alkaa olla jo viime metreillä lapsen hankintaan - välttämättä ei enää onnistukaan.
Alan olla todella väsynyt tähän tilanteeseen ja se vaikuttaa parisuhteeseen. Tulevaisuuden ankkuria ei voi asettaa ja toisaalta mitä enemmän tämä asia siirtyy sitä enemmän se vaikuttaa omaan mielialaan ja tätä kautta suhteeseen. Olemme ajautuneet inhottavaan noidankehään, jossa riitelemme jatkuvasti ja taustalla ainakin itsellä on se, että asia ei tunnu etenevän mihinkään suuntaan.
Kommentit (131)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten eroat ja hankit puolen vuoden sisällä uuden miehen ja raskaudut. Muutoin voit jäädä ilman lapsia.
Niin että tärkeintä on vain päästä sikiämään kenen kanssa hyvänsä. Rakkaudella, kumppanuudella yms. ei ole mitään väliä? Te lisääntyjät olette todellakin pelkkiä elukoita.
Että pitäsi lapsettomuuden uhalla rakastaa jotakuta? Kyllä mun rakkaus on kuollut aina sillä sekunnilla, kun on käynyt selväksi, että mies ei halua lapsia.
Olet jo melkein 40 vuotias. Sinun täytyy ottaa huomioon, että et välttämättä tule enää raskaaksi luonnollisin keinoin. Näetkö kuitenkaan tulevaisuutta nykyisessäkään parisuhteessa, jos jäät lapsettomaksi? Luultavasti tuntisit van katkeruutta kumppaniasi kohtaan. Kannattaa teidän varmasti miettiä yhdessä asioita, minkä vuoksi olette parisuhteessa. Oletko kysynyt syitä mieheltäsi miksi pelkää lasten hankintaa? Onko kenties edellisestä lapsesta jäänyt traumoja pikkulapsiajasta tai erosta?
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisi miettiä sitä äitiyttä uudelleen, jos jo parisuhteessa on ollut uupumusta masennusta. Se ei tule helpottumaan lapsen saannin myötä.
Et ole nuori äiti ja normaalissa lapsessakin on jo tekemistä. Entä, jos lapsella on haasteita on tms. Mieti tarkkaan, olet vastuussa vähintään 20 vuotta.
Mulle tuli mieleen myöskin lapsen etu. Vanhempien masennus altistaa lapsen mt-ongelmille. Jos vanhemmat ovat iäkkäämpiä, myös erilaisten kehityshäiriöiden todennäköisyyys korostuu.
En halua pelotella, mutta jos olisin samassa tilanteessa, koittaisin saada mahdollisimman nuorta spermanluovuttajaa inseminaatioon "kompensoimaan" ja varmistaisin, että tukiverkosto on kunnossa tai mistä mahdollisesti pientuloisena yh-äitinä saisin avustusta lastenhoitajan palkkaamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Tänne pesiytyi nyt joku moraalikko. Älä ap välitä. Sinulla on oikeus vanhemmuuteen, eikä sinun oikeus ole jonkun miehen taskussa.
Ei vanhemmuus ole jokin oikeus, joka keinotekoisesti tuotetaan ihmiselle. Vanhemmuus tapahtuu, kun mies ja nainen kohtaavat ja haluavat sitoutua ja rakentaa yhteisen perheen. Yhteiskunnan ei tulisi tukea tuollaista keinotekoista lapsia ja yhteiskuntaa rikkovaa toimintaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten eroat ja hankit puolen vuoden sisällä uuden miehen ja raskaudut. Muutoin voit jäädä ilman lapsia.
Niin että tärkeintä on vain päästä sikiämään kenen kanssa hyvänsä. Rakkaudella, kumppanuudella yms. ei ole mitään väliä? Te lisääntyjät olette todellakin pelkkiä elukoita.
Että pitäsi lapsettomuuden uhalla rakastaa jotakuta? Kyllä mun rakkaus on kuollut aina sillä sekunnilla, kun on käynyt selväksi, että mies ei halua lapsia.
Jos et löydä kumppania, joka haluaa sinun kanssasi tehdä lapsen, niin sitten sinun kuuluu olla ilman. Luonto on niin tarkoittanut. Jos olosuhteet viestivät ettet kelpaa jostakin syystä äidiksi, niin silloin sinulla ei ole yksin oikeutta päättää tulla äidiksi.
Vierailija kirjoitti:
Mies helposti lykkää ja lykkää, ja toivoo, että aika hoitaa ongelman pois.
Mun mies suostui vasta, kun sanoin, että eroan muuten.
Kiva lapselle, kun isä ei ollenkaan halunnut...
Mikset tee ilmastotekoa ja jää lapsettomaksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla ei ole päivääkään aikaa odotella. Käytännössä sanoisin, että ainoa mahdollisuutesi on erota heti ja varata samalta istumalta aika lapsettomuushoitoihin yksityiselle lapsettomuusklinikalle sinkkuna.
Otetaanpa ihan rauhallisesti nyt. Kyllä päälle nelikymppisetkin niitä vauvoja saaneet ja vanhemmatkin. Toki se ikä ei helpota raskaaksi tulemista, mutta panikointi ei ole ainakaan tulevalle vanhemmalle sopivaa. Neuvoisin, että mieti rauhassa mitä haluat. Tämä ei ole varmasti ainoa mies maailmassa mutta onko hän kuitenkin niin tärkeä, että saatat uhrata äitiyden hänen vuokseen. Jos asiasta on paljon katkeruutta, tulee se aika varmasti tuhoamaan suhteen myöhemmin jos sitä kantaa mukanaan.
Älä hyvä ihminen valehtele, että noin vaan nelikymppiset tulee raskaaksi. Ensinnäkin ne on jo alle kolmevitosena alkaneet jonottaa klinikalle, tehneet hoitoja viisi vuotta ja monta keskenmenoa, ja sitten saaneet lapsen jonkun muun munasoluilla.
Ja todellakin tulee katkeraksi, jos miehen takia jää lapsettomaksi. Silloin suhde on joka tapauksessa tuomittu.
Niin itsekkään ihmisen kanssa ei pysty enää vanheta.
Sen lapsen hankkiminen keinolla millä hyvänsä, on kyllä paljon itsekkäämpää.
Sano että viikonlopun aikana on asia sanottava selvästi. Maanantaina asunnon haku jos ei lasta halua. Turha tuota on pitkittää. Sinulla on oikeus haluta lasta, eikä teidän suhde enää tuosta pelastu, ellei pöytä puhdistu.
Sun mies pelaa aikaa ja toivoo salaa että se menee sun ohi.
Sinuna lähtisin lätkimään tuosta
Jokainen tekee omat ratkaisut ja ap:n osalta vaihtoehdot alkaa olla vähissä. Jos hän hoitaa itsenäisesti lapsensa eikä itke muiden rahoja, niin ei ainakaan mua häiritse jos tekee lapsen yksin.
Henkilökohtaisesti en ikinä edes harkitsisi lapsen tekemistä yksin. Lapsi minun mielestä ehdottomasti ansaitsee sekä isän että äidin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan teillä se miehen lapsi. Eikö se riitä, onko pakko saada vielä toinenkin?
Eihän sillä geeniperimällä ole merkitystä.
Älytön kommentti. Jokainen tahattomasti lapseton tietää, ettei asia mene noin.
Mutta jostain syystä miehille tätä kyllä tarjotaan hyvänä neuvona jatkuvasti. Vielä haukutaan päälle jos mies ei halua olla isä jonkun muun lapselle.
Yhdyntä, jossa toinen huijaa ehkäisyllä on raiskaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli rakastit miehessä alun perinkin lähinnä hänen kykyään hedelmöittää-
Miten tässä kävi? Aloitus on jo pari vuotta vanha.
Vierailija kirjoitti:
Miten tässä kävi? Aloitus on jo pari vuotta vanha.
Nainen lähti ja sai 2 lasta komean miehen kanssa, jolla loistavat geenit. Ex itkee naisen perään ja hän haluaisikin nyt lapsia, muttei saa ketään naista
Sabotoi ehkäisy. Pillerit saattaa unohtua tai kumi menee puhki 😉
Mitä uliset?! Mene sinne muidenkin geneettisten umpikujien hoitolaitokseen ja sanot että haluat sen kakaran. Sanot että olet sinkku. Ne tyrkkää sulle tuubista mällit ränniin ja saat sen kersan. Se ei ole sitten vain sen sun ukkosi laillisten velvotteiden riesa, eikä varmasti sitä haittaa millään tavalla. Voitte jatkaa perheleikkiänne ihan manuaalisesti, ilman että pystyt sillä kakaralla kiristämään sitä ukkoasi. Kuinka saatanan vaikeaa se oikein voi olla???!