Mies siirtää lapsen hankintaa aina vain
Miehelläni on lapsi edeltävästä suhteestaan. Minulla ei ja olen jo 38-vuotias. Haluaisin lapsen, mutta mies jotenkin siirtää asiaa, vaikka tajuaa, että minulla todellakin on viime sekunnit.
Meillä on ollut vaikeutemme työuupumusten ja masennusten kanssa, mutta nämäkin alkavat olla takanapäin ja oma ikäkin alkaa olla jo viime metreillä lapsen hankintaan - välttämättä ei enää onnistukaan.
Alan olla todella väsynyt tähän tilanteeseen ja se vaikuttaa parisuhteeseen. Tulevaisuuden ankkuria ei voi asettaa ja toisaalta mitä enemmän tämä asia siirtyy sitä enemmän se vaikuttaa omaan mielialaan ja tätä kautta suhteeseen. Olemme ajautuneet inhottavaan noidankehään, jossa riitelemme jatkuvasti ja taustalla ainakin itsellä on se, että asia ei tunnu etenevän mihinkään suuntaan.
Kommentit (131)
Suosittelen että jos biologisen lapsen oikeasti haluaa ei jää aikaa tuhlaamaan. T. ennenaikaiset vaihdevuodet alkoi 31 vuotiaana..
Vierailija kirjoitti:
Kerrankin saa lukea fiksuista miehistä, eikä aina niistä, jotka siittvät uuden lapsen jokaisessa suhteessa.
Hatun nosto täältäkin miehelle joka ei tee enempää lapsia kuin katsoo pystynsä elättämään ja kasvattamaan. Aikuismaista vastuullisuutta.
Mies ei kestä lapsen itkua ja yövalvomista. Ilmeisesti ero tulisi lapsen myötä.
Vierailija kirjoitti:
Älä hyvä nainen seurustele miehen kanssa jolla aiempia lapsia. Ihan oikeasti. Itse erosin vuosi sitten lapsettomasta ex-miehestäni ja kun katsonut uusia kumppaniehdokkaita, niin tarjolla olisi vain lapsellisia miehiä. En ikinä alkaisi hoitamaan vieraan miehen mukulaa. Vielä jos sun kumppani ei suostu lapsia kanssasi oot liemessä, toisaalta vapaa lähtemään koska vaan kun ei vastuuta. Mieti vielä. Lapsettomia miehiä on pilvin pimein.
Mitä ihmettä sä kirjoitat? Ensin kirjoitat, että tarjolla olisi vain lapsellisia miehiä ja lopuksi kirjoitat, että lapsettomia miehiä on pilvin pimein... Eli onko niitä lapsettomia 35-45-vuotiaita miehiä nyt paljon vai vähän?
Minulla oli sama. Odotin ja odotin. Lopulta, samana vuonna kun täytin 40, jätin miehen samasta syystä ja sain lapsen myöhemmin itsellisesti. Mies itki ja anoi vielä, että antaisin vielä vuoden miettimisaikaa. Olin siis 40 ja odottanut jo 8 vuotta. Elämäni paras päätös.
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli sama. Odotin ja odotin. Lopulta, samana vuonna kun täytin 40, jätin miehen samasta syystä ja sain lapsen myöhemmin itsellisesti. Mies itki ja anoi vielä, että antaisin vielä vuoden miettimisaikaa. Olin siis 40 ja odottanut jo 8 vuotta. Elämäni paras päätös.
Huh huh. En tajua, mikä sai sut odottamaan noin pitkään. Itse olisin lähtenyt jo silloin 8 vuotta aikaisemmin.
Mä olisin jo ajat sitten jättänyt ehkäisyn vaan pois. Jos mies ei sitten alkais kuitenkaan isäksi, niin ero tulisi kuitenkin mutta mulla olisi lapsi sentään.
Ehkä ilkeää mutta ilkeää se on roikottaa toista suhteessa turhan päitenkin.
Vaihtoehtoja on ihan oikeasti kaksi: kerrot miehelle heti että joko hankitte yhteisen lapsen (oletuksella että mies sitä myös haluaa ja tajuaa että nyt on kiire.) Jos mies mutisee mitään vastaan, se tarkoittaa sitä ettei mies halua lasta. Sen taas tulee tarkoittaa sitä että lähdet joko etsimään uutta miestä tuohon tarkoitukseen tai mikä ensisijaisesti suositeltavaa: itsenäisen prosessin kautta äidiksi. Et voi ihmetellä tuon miehen kanssa enää yhtään kauempaa. Mitään takeita ei ole että saat lasta ilman nykyistä miestäsikään, mutta katkeruus jos et edes yritä tulee tuhoamaan tuon suhteenne ennemmin tai myöhemmin jokatapauksessa.