Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies siirtää lapsen hankintaa aina vain

blaah
28.01.2022 |

Miehelläni on lapsi edeltävästä suhteestaan. Minulla ei ja olen jo 38-vuotias. Haluaisin lapsen, mutta mies jotenkin siirtää asiaa, vaikka tajuaa, että minulla todellakin on viime sekunnit.

Meillä on ollut vaikeutemme työuupumusten ja masennusten kanssa, mutta nämäkin alkavat olla takanapäin ja oma ikäkin alkaa olla jo viime metreillä lapsen hankintaan - välttämättä ei enää onnistukaan.

Alan olla todella väsynyt tähän tilanteeseen ja se vaikuttaa parisuhteeseen. Tulevaisuuden ankkuria ei voi asettaa ja toisaalta mitä enemmän tämä asia siirtyy sitä enemmän se vaikuttaa omaan mielialaan ja tätä kautta suhteeseen. Olemme ajautuneet inhottavaan noidankehään, jossa riitelemme jatkuvasti ja taustalla ainakin itsellä on se, että asia ei tunnu etenevän mihinkään suuntaan.

Kommentit (131)

Vierailija
21/131 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies helposti lykkää ja lykkää, ja toivoo, että aika hoitaa ongelman pois.

Mun mies suostui vasta, kun sanoin, että eroan muuten.

Vierailija
22/131 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy nyt sinkkumiehenä sen verran sanoa että vauvakuumeisen nelikymppisen kiertäisin kaukaa koska käytännössä hänen kanssaan pitäisi olla laittamassa lasta alulle ennenkuin oppii edes kunnolla tuntemaan.

Niin varmaan kiertäisin itsekin. Naisen ja miehen biologinen asema ei ole hirveän tasa-arvoinen. Mies voi saada lapsia vielä pitkään, mutta naisen lisääntymisvuodet on siinä 40 vuoden kantturoissa taputeltu. 

T: ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/131 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hedelmöityshoitoihin vaan.

Mies voi miettiä sitten haluaako jatkaa, ja myös sitä olisiko kuitenkin halukas isäksi (uudestaan). En löisi vetoa sen puolesta, että häntä alkaa kiinnostaa edelleenkään.

Vierailija
24/131 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi en jäänyt odottelemaan, ja sain lapsen. Mies on vaihtunut sen jälkeen jo kaksi kertaa, että ihan turha uhraus olisi ollut kenenkään miehen takia jäädä lapsettomaksi.

Vierailija
25/131 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä hyvä nainen seurustele miehen kanssa jolla aiempia lapsia. Ihan oikeasti. Itse erosin vuosi sitten lapsettomasta ex-miehestäni ja kun katsonut uusia kumppaniehdokkaita, niin tarjolla olisi vain lapsellisia miehiä. En ikinä alkaisi hoitamaan vieraan miehen mukulaa. Vielä jos sun kumppani ei suostu lapsia kanssasi oot liemessä, toisaalta vapaa lähtemään koska vaan kun ei vastuuta. Mieti vielä. Lapsettomia miehiä on pilvin pimein.

Oon varattu, mutta ihan vain sivusta, kyllä me iskät ihan itse hoidamme lapsemme, ei kenenkään tarvitse toisten lapsia hoitaa, ainakaan siten että käy raskaaksi...

Kivat sulle, mutta valitettavasti joka kerta kun esim. palstalla käy ilmi tilanne, jossa miehen uusi nainen  ei halua hoitaa miehen lapsia, niin yli 80% kommenteista huutaa kuinka itsekäs nainen on ja kuinka pitäisi tajuta pysyä pois suhteesta, jossa ei halua ottaa kumppanin lapsia kuin omikseen. Ja valitettavasti on hyvin paljon myös ihmisiä, jotka odottavat siltä uudelta kumppanilta osittaisen vetovastuun ottamista myös lapsiasioissa. Itselläni ei ole lapsia, koska en halua lapsia. Siksi en ikinä alkaisi myöskään suhteeseen, jossa miehellä on lapsia aiemmasta suhteesta.

Vierailija
26/131 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä hyvä nainen seurustele miehen kanssa jolla aiempia lapsia. Ihan oikeasti. Itse erosin vuosi sitten lapsettomasta ex-miehestäni ja kun katsonut uusia kumppaniehdokkaita, niin tarjolla olisi vain lapsellisia miehiä. En ikinä alkaisi hoitamaan vieraan miehen mukulaa. Vielä jos sun kumppani ei suostu lapsia kanssasi oot liemessä, toisaalta vapaa lähtemään koska vaan kun ei vastuuta. Mieti vielä. Lapsettomia miehiä on pilvin pimein.

Oon varattu, mutta ihan vain sivusta, kyllä me iskät ihan itse hoidamme lapsemme, ei kenenkään tarvitse toisten lapsia hoitaa, ainakaan siten että käy raskaaksi...

Täytyy jos nainen itse on lapseton ja vauvakuumeinen. Silloin täytyy esittää maailman parasta äitimateriaalia parantaakseen mahdollisuuksiaan saada lapsia. Sitten harmittaa jos mies ei mene jujuun.

Naiset voi nykyään valita kumppanuusvanhemmuuden, Cryosin, valmiit alkiot Puolasta/Virosta,mukimiehen (Suomi24 lapsettomuuspuoli) tai poiketa Serbiassa. Kunnalliselle puolelle on puolen vuoden jono, eikä kaikille voida taata luovuttajaa. Siksi on hyvä miettiä varavaihtoehtoa. Kuten sanottu ei tästä maailmasta lopu vaihtoehdot, ehei ;)

Vierailija
27/131 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itselläni olisi lapsia (on) ja takana ero en lähtisi toiselle kierrokselle nelikymppisenä. Pikkulapsivuodethan teillä ajoittuisivat niille paikkeille ellei mies ole paljon nuorempi. Siinäkään tapauksessa en rupeaisi tekemään lasta kanssasi. Miehen haluttomuus on ilmiselvää vaikkei sitä ilmeisesti kirjoitettu täysin auki aloituksessa.

Vierailija
28/131 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tossa ole aikaa odotella enää yhtään. Hommaa lapsi yksin jos mahdollista.

Vierailija
29/131 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy hakemassa pankista tanskalaista laatuspermaa ja hanki itsellesi pitkä, kaunis ja vaalea lapsi ihan itseksesi. Miehiä tulee ja menee.

Vierailija
30/131 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytyy nyt sinkkumiehenä sen verran sanoa että vauvakuumeisen nelikymppisen kiertäisin kaukaa koska käytännössä hänen kanssaan pitäisi olla laittamassa lasta alulle ennenkuin oppii edes kunnolla tuntemaan.

Niin varmaan kiertäisin itsekin. Naisen ja miehen biologinen asema ei ole hirveän tasa-arvoinen. Mies voi saada lapsia vielä pitkään, mutta naisen lisääntymisvuodet on siinä 40 vuoden kantturoissa taputeltu. 

T: ap

Sitä on turha jäädä nyt enää itkemään. Se on mitä on. Tartu toimeen, ja hanki se lapsi hedemöityshoidolla. Parisuhteessa se nyt ei sun kohdalla onnistunut. Mitä kauemman mietit nyt enää, sitä varmemmin jäät ilman.

Vierailija
31/131 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan niin, ettei mies enää halua lasta tai tilanne on niin huono, ettei siihen katso sopivaksi lasta hankkia. Oli kummin vain, olisiko asiasta mahdollista puhua ilman riitelyä? Sitten on mietittävä, miten tärkeää lapsen saanti on sinulle. Pitääkö vaihtaa miestä vai harkita jopa, että hankit lapsen sinkkuna. Tsemppiä sinulle, toivottavasti asia järjestyy!

Vierailija
32/131 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytyy jos nainen itse on lapseton ja vauvakuumeinen. Silloin täytyy esittää maailman parasta äitimateriaalia parantaakseen mahdollisuuksiaan saada lapsia. Sitten harmittaa jos mies ei mene jujuun.

Naiset voi nykyään valita kumppanuusvanhemmuuden, Cryosin, valmiit alkiot Puolasta/Virosta,mukimiehen (Suomi24 lapsettomuuspuoli) tai poiketa Serbiassa. Kunnalliselle puolelle on puolen vuoden jono, eikä kaikille voida taata luovuttajaa. Siksi on hyvä miettiä varavaihtoehtoa. Kuten sanottu ei tästä maailmasta lopu vaihtoehdot, ehei ;)

Mä tiesin näistä vain tuon kunnallisen ja Cryosin. Mitä Serbiassa tehdään? Onko kaikista käydä siellä klinikalla?

Millä motiiveilla ne mukimiehet toimii.

Ja onhan vielä se perinteinen yhden yön kännipano tuntemattoman kanssa. Italian matkalla vähintään voisi käydä tuuri, eikä isä koskaan kyselisi perään.

Vierailija
33/131 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

*kallista

Vierailija
34/131 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrankin saa lukea fiksuista miehistä, eikä aina niistä, jotka siittvät uuden lapsen jokaisessa suhteessa.

Vierailija
35/131 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla ei ole päivääkään aikaa odotella. Käytännössä sanoisin, että ainoa mahdollisuutesi on erota heti ja varata samalta istumalta aika lapsettomuushoitoihin yksityiselle lapsettomuusklinikalle sinkkuna.

Otetaanpa ihan rauhallisesti nyt. Kyllä päälle nelikymppisetkin niitä vauvoja saaneet ja vanhemmatkin. Toki se ikä ei helpota raskaaksi tulemista, mutta panikointi ei ole ainakaan tulevalle vanhemmalle sopivaa. Neuvoisin, että mieti rauhassa mitä haluat. Tämä ei ole varmasti ainoa mies maailmassa mutta onko hän kuitenkin niin tärkeä, että saatat uhrata äitiyden hänen vuokseen. Jos asiasta on paljon katkeruutta, tulee se aika varmasti tuhoamaan suhteen myöhemmin jos sitä kantaa mukanaan.

Vierailija
36/131 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule ap ei sinun miehesi oikeasti halua enää lasta. Hän vaan toivoo että vitkuttelemalla pääsee tilanteeseen jossa joku kaunis päivä sanot hänelle ”kuule mä oon miettinyt, en haluukaan lasta kun mulla on tota ikääkin on sen verran, sopiiko että unohdetaan koko lapsijuttu”.

Eli jos lapsen haluat niin tämän miehen kanssa et sitä saa.

Vierailija
37/131 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla ei ole päivääkään aikaa odotella. Käytännössä sanoisin, että ainoa mahdollisuutesi on erota heti ja varata samalta istumalta aika lapsettomuushoitoihin yksityiselle lapsettomuusklinikalle sinkkuna.

Otetaanpa ihan rauhallisesti nyt. Kyllä päälle nelikymppisetkin niitä vauvoja saaneet ja vanhemmatkin. Toki se ikä ei helpota raskaaksi tulemista, mutta panikointi ei ole ainakaan tulevalle vanhemmalle sopivaa. Neuvoisin, että mieti rauhassa mitä haluat. Tämä ei ole varmasti ainoa mies maailmassa mutta onko hän kuitenkin niin tärkeä, että saatat uhrata äitiyden hänen vuokseen. Jos asiasta on paljon katkeruutta, tulee se aika varmasti tuhoamaan suhteen myöhemmin jos sitä kantaa mukanaan.

Älä hyvä ihminen valehtele, että noin vaan nelikymppiset tulee raskaaksi. Ensinnäkin ne on jo alle kolmevitosena alkaneet jonottaa klinikalle, tehneet hoitoja viisi vuotta ja monta keskenmenoa, ja sitten saaneet lapsen jonkun muun munasoluilla.

Ja todellakin tulee katkeraksi, jos miehen takia jää lapsettomaksi. Silloin suhde on joka tapauksessa tuomittu.

Niin itsekkään ihmisen kanssa ei pysty enää vanheta.

Vierailija
38/131 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jujuun ei kannata miestä vetää, silloin jos joskus saat syyttää ihan ittees siinä tilanteessa kun oletkin yksin lapsen kanssa...

Vierailija
39/131 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä erosin ja hankin lapsen yksin hoidoilla. Ei ole hyvä tai sopiva vaihtoehto kaikille, mutta mulle oli ihan paras. Rakastan elämääni, en voisi olla onnellisempi. En nähnyt mitään syytä miksi mun pitäisi roikkua miehessä, joka ei halua samoja asioita kuin minä. En missään olosuhteissa tekisi lasta väkisin jonkun kanssa, joka ei todella kovasti halua sitä myös. Se on epäreilua lapsellekin.

Ap, tiedät sen varmasti itsekin, sun on valittava: Jos haluat pitää miehen, jäät lapsettomaksi. Se on kauheaa, mutta päätös on pakko tehdä.

Vierailija
40/131 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä tiesin näistä vain tuon kunnallisen ja Cryosin. Mitä Serbiassa tehdään? Onko kaikista käydä siellä klinikalla?

Millä motiiveilla ne mukimiehet toimii.

Ja onhan vielä se perinteinen yhden yön kännipano tuntemattoman kanssa. Italian matkalla vähintään voisi käydä tuuri, eikä isä koskaan kyselisi perään.

Jos valitsee vain jonkun random-jampan, ei tiedä ollenkaan mitä sieltä saa. Tautien lisäksi voi tulla vaikka minkälaista geneettistä ongelmaa, periytyviä sairauksia, mt-ongelmia ja aakkospiirteitä. Jos on rahaa, niin kokisin, että oman lapsen perimään kannattaisi vähän jopa investoida, jos se isä ei kuitenkaan tule olemaan kuvioissa.

Ap:lle tiedoksi, miehet ovat uusiutuva luonnonvara. Sinun munasolusi eivät.