Suosittele retkeilykenkiä/lenkkareita, jotka toimii myös loskakelillä
Kuten otsikko kertoo, hakusessa olisi kävelylenkeille säällä kuin säällä soveltuvat monikäyttöiset lenkkarit tai ulkoilukengät. Saisi olla katseenkestävät eli sellaiset, joilla kehtaa tarvittaessa liikkua kaupungillakin (mieluiten mustat), mutta myös epätasaisempaan maastoon soveltuvat. Saisi olla vähän vartta tai matalavartiset ja mielellään pitävä pohja, mutta kuitenkin kevyet. Tärkein kriteeri lienee, että vesi ei tulisi ainakaan heti läpi eli goretex-kalvo lienisi tarpeen.
Markkinoilla on niin hirveästi valikoimaa,
joten helpota urakkaani ja suosittele omiasi! Itselläni kapeahkolestinen jalka.
Kommentit (10)
Maiharit? Nehän on muotia nyt, varsinkin Martensit. Vaikka juuri niitä en suosittelekaan.
Mä ostin Salewan vaelluskengät, joihin olen ollut tosi tyytyväinen. Varsi tukee hyvin nilkkaa, jolloin tuntuu tosi miellyttävältä kävellä. Myös metsässä tai jos on pehmeää lunta.
Ei myöskään kastu jalat. Ulkoilu niillä on ilo. Vähän enemmän kustantaa, mutta kannattaa.
Vierailija kirjoitti:
Mä ostin Salewan vaelluskengät, joihin olen ollut tosi tyytyväinen. Varsi tukee hyvin nilkkaa, jolloin tuntuu tosi miellyttävältä kävellä. Myös metsässä tai jos on pehmeää lunta.
Ei myöskään kastu jalat. Ulkoilu niillä on ilo. Vähän enemmän kustantaa, mutta kannattaa.
Nämä siis.
https://www.xxl.fi/salewa-alp-trainer-mid-gtx-vaelluskengat-musta/p/114…
Mulla on Salomonit Prismasta, on drymaxx-vuoraukset ja kaikki herkut. Todella kevyet kävellä.
Salomon 4D GTX. Todella pitävät talvella, suojaavat kastumiselta, ovat kevyet ja silti jämäkät ja ovat hienon näköiset.
Vierailija kirjoitti:
Lisään vielä, että näissä nyöritys menee pitkälle kärkeen, jolloin voi itse ”säätää ”lestiä. Käy monenlaiselle jalan leveydelle.
Suosittelen nahkaisia vaelluskenkiä. Laadukkailla kengillä voi seisoa vaikka lätäkössä eikä vesi tule läpi. Edellyttää toki, että kenkiä rasvataan säännöllisesti. Meindlin kenkiä voin suositella. Ovat laadukkaita ja katseenkestäviä. Valikoimaa on todella paljon. Kaupunkiolosuhteisiin ja lähimetsiin ei kannata ostaa mitään kivikkokenkää vaan vähän kevyempi versio. Valikoima löytyy googlella.
Kiitos vinkeistä, tsekkailen nämä! Lisääkin saa laittaa 😊
Ap
Goretex-kalvolla ei tee mitään. Mulla on ollut noin viidet gtx-kengät ja kaikista on heti uutenakin vesi ja kosteus mennyt suoraan läpi ilman hidasteita. Rasvatut nahkakengät tai kumisaappaat, jos haluat vedenpitävät.