Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies siirtää lapsen hankintaa aina vain

blaah
28.01.2022 |

Miehelläni on lapsi edeltävästä suhteestaan. Minulla ei ja olen jo 38-vuotias. Haluaisin lapsen, mutta mies jotenkin siirtää asiaa, vaikka tajuaa, että minulla todellakin on viime sekunnit.

Meillä on ollut vaikeutemme työuupumusten ja masennusten kanssa, mutta nämäkin alkavat olla takanapäin ja oma ikäkin alkaa olla jo viime metreillä lapsen hankintaan - välttämättä ei enää onnistukaan.

Alan olla todella väsynyt tähän tilanteeseen ja se vaikuttaa parisuhteeseen. Tulevaisuuden ankkuria ei voi asettaa ja toisaalta mitä enemmän tämä asia siirtyy sitä enemmän se vaikuttaa omaan mielialaan ja tätä kautta suhteeseen. Olemme ajautuneet inhottavaan noidankehään, jossa riitelemme jatkuvasti ja taustalla ainakin itsellä on se, että asia ei tunnu etenevän mihinkään suuntaan.

Kommentit (131)

Vierailija
41/131 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla voi olla jo myöhäistä, nyt ei ole enää aikaa keskustelulle. Valitettavasti hän ei tule sun kanssa lapsia tekemään, jos ei tähänkään asti ole kiinnostunut.

Ero vetämään ja klinikalle tekemään hedelmöitys itsenäisenä vanhempana.

Miehiä voi sitten katsoa lisää, niitä kyllä löytyy sitten, kun heidän ei tarvitse enää hoitaa vauvoja. Valitettavasti. Mutta siis yksin ei tarvitse jäädä jos ei halua.

Itsekkäitä paskiaisia tuntuu riittävän. Ei mitään väliä lapsella itsellään ja lapsen tarpeilla, kunhan itse saa mitä haluaa.

Vierailija
42/131 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä minä minä. Yhyy, mies ei tee ja halua sitä mitä minä haluan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/131 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies helposti lykkää ja lykkää, ja toivoo, että aika hoitaa ongelman pois.

Mun mies suostui vasta, kun sanoin, että eroan muuten.

🤮 Missä tässä on se lapsen oikeus syntyä toivottuna? Molempien toivomana.

Vierailija
44/131 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei ehkä halua lisää lapsia. On ihan ok muuttaa mieltään, mutta pitäisi pystyä sanomaan suoraan se. Puhut miehen kanssa ja sanot, että lapsen saaminen on tällä hetkellä sinulle tärkein asia. Jos mies ei halua lasta, voitte erota ja voit hankkia lapsen vaikka itseksesi hedelmöityshoitojen avulla.

Vierailija
45/131 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselliseksi vanhemmaksi vaan. Kyllä tässä maassa selviää. Älä kiristä tai huijaa miestä lisääntymään enempää kuin sen haluaa.

Vierailija
46/131 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä hyvä nainen seurustele miehen kanssa jolla aiempia lapsia. Ihan oikeasti. Itse erosin vuosi sitten lapsettomasta ex-miehestäni ja kun katsonut uusia kumppaniehdokkaita, niin tarjolla olisi vain lapsellisia miehiä. En ikinä alkaisi hoitamaan vieraan miehen mukulaa. Vielä jos sun kumppani ei suostu lapsia kanssasi oot liemessä, toisaalta vapaa lähtemään koska vaan kun ei vastuuta. Mieti vielä. Lapsettomia miehiä on pilvin pimein.

Oon varattu, mutta ihan vain sivusta, kyllä me iskät ihan itse hoidamme lapsemme, ei kenenkään tarvitse toisten lapsia hoitaa, ainakaan siten että käy raskaaksi...

Täytyy jos nainen itse on lapseton ja vauvakuumeinen. Silloin täytyy esittää maailman parasta äitimateriaalia parantaakseen mahdollisuuksiaan saada lapsia. Sitten harmittaa jos mies ei mene jujuun.

Naiset voi nykyään valita kumppanuusvanhemmuuden, Cryosin, valmiit alkiot Puolasta/Virosta,mukimiehen (Suomi24 lapsettomuuspuoli) tai poiketa Serbiassa. Kunnalliselle puolelle on puolen vuoden jono, eikä kaikille voida taata luovuttajaa. Siksi on hyvä miettiä varavaihtoehtoa. Kuten sanottu ei tästä maailmasta lopu vaihtoehdot, ehei ;)

Mä tiesin näistä vain tuon kunnallisen ja Cryosin. Mitä Serbiassa tehdään? Onko kaikista käydä siellä klinikalla?

Millä motiiveilla ne mukimiehet toimii.

Ja onhan vielä se perinteinen yhden yön kännipano tuntemattoman kanssa. Italian matkalla vähintään voisi käydä tuuri, eikä isä koskaan kyselisi perään.

Jos valitsee vain jonkun random-jampan, ei tiedä ollenkaan mitä sieltä saa. Tautien lisäksi voi tulla vaikka minkälaista geneettistä ongelmaa, periytyviä sairauksia, mt-ongelmia ja aakkospiirteitä. Jos on rahaa, niin kokisin, että oman lapsen perimään kannattaisi vähän jopa investoida, jos se isä ei kuitenkaan tule olemaan kuvioissa.

Ap:lle tiedoksi, miehet ovat uusiutuva luonnonvara. Sinun munasolusi eivät.

Tässä se kaikessa ytimekkyydessään. Miehiä tulee ja menee.

Vierailija
47/131 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et iän puolesta enää tod näk ehdi julkiselle puolelle hedelmöityshoitoon yksin/kaksin. Ikäraja on 38,5 tai 39 v ja erosta pitää olla kulunut tietty aika, jos yksin menee. Yksityisellä puolella saat vielä rahalla hoitoja, mutta iän kasvaessa onnistumisprosentit heikkenevät.

Sun on pakko tehdä päätöksiä. Simpukan sivuilta löytyy lista aiheeseen perehtyneistä psykoterapeuteista, jos haluat keskustelutukea.

Vierailija
48/131 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ylipäätään on sallittua saada hedelmöityshoitoja "itseellisenä naisena" tuohan on aivan sairasta monelta kantilta.

Vierailija
49/131 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä hyvä nainen seurustele miehen kanssa jolla aiempia lapsia. Ihan oikeasti. Itse erosin vuosi sitten lapsettomasta ex-miehestäni ja kun katsonut uusia kumppaniehdokkaita, niin tarjolla olisi vain lapsellisia miehiä. En ikinä alkaisi hoitamaan vieraan miehen mukulaa. Vielä jos sun kumppani ei suostu lapsia kanssasi oot liemessä, toisaalta vapaa lähtemään koska vaan kun ei vastuuta. Mieti vielä. Lapsettomia miehiä on pilvin pimein.

Oon varattu, mutta ihan vain sivusta, kyllä me iskät ihan itse hoidamme lapsemme, ei kenenkään tarvitse toisten lapsia hoitaa, ainakaan siten että käy raskaaksi...

Täytyy jos nainen itse on lapseton ja vauvakuumeinen. Silloin täytyy esittää maailman parasta äitimateriaalia parantaakseen mahdollisuuksiaan saada lapsia. Sitten harmittaa jos mies ei mene jujuun.

Naiset voi nykyään valita kumppanuusvanhemmuuden, Cryosin, valmiit alkiot Puolasta/Virosta,mukimiehen (Suomi24 lapsettomuuspuoli) tai poiketa Serbiassa. Kunnalliselle puolelle on puolen vuoden jono, eikä kaikille voida taata luovuttajaa. Siksi on hyvä miettiä varavaihtoehtoa. Kuten sanottu ei tästä maailmasta lopu vaihtoehdot, ehei ;)

Mä tiesin näistä vain tuon kunnallisen ja Cryosin. Mitä Serbiassa tehdään? Onko kaikista käydä siellä klinikalla?

Millä motiiveilla ne mukimiehet toimii.

Ja onhan vielä se perinteinen yhden yön kännipano tuntemattoman kanssa. Italian matkalla vähintään voisi käydä tuuri, eikä isä koskaan kyselisi perään.

Insemnaatio Serbiassa maksaa alle satasen. Varsovasta pääsee Serbiaan julkisilla 50-60e. RyanAir lennättää Hki-Varsova 5-10e. Sopii niille, jotka haluaa poiketa klinikalla.

Vierailija
50/131 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulet jäämään lapsettomaksi ja hoidat katkerana miehen vierasta lasta joka vaikeuttaa parisuhdettanne. Riesaksi saat kiukkuisen miehen. En kattelisi. Ennemmin yksin lapsettomana kuin lapsettomana ilman omaa lasta ja kattois vieraan naisen mukulaa. 

Vierailija
51/131 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ylipäätään on sallittua saada hedelmöityshoitoja "itseellisenä naisena" tuohan on aivan sairasta monelta kantilta.

No, onneksi sinun kanttisi ei ole yleisen oikeustajun määre. Psykologisesti ja juridisesti homma on ok. Itse istun tässä juuri itsellisesti tehty muksu sylissäni, ja meillä on kaikki tosi hyvin. Älä ole huolissasi, aiheesta on valtavasti jo olemassa tutkimusta, nämä lapset voivat tosi hyvin, esim. paremmin kuin eroperheiden lapset.

Vierailija
52/131 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ukot julisti tänä aamuna haluavansa vasektomian täyttetyään 18. Senhän saa helposti matkustamalla ulkomaille.

Vierailija
53/131 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin sinä, varhaisin heti tänään ajan hedelmöitys hoitoihin. Sitten sanoisin miehelle että varasin ajan hedelmöitys hoitoihin, hän saa valita:

1. Eroaa sinusta

2. On hedelmöitys hoidoissa mukana kanssasi

3. Ryhtyy tänään luomuna tekemään lasta kanssasi

Vierailija
54/131 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kiristä miestäsi. Ota vaan suoraan ero, mä en kattois tommosta miestä vieraalla kakaralla.

Vierailija
55/131 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se ilmeni, että mies haluaisi lapsen? Kerroit masennuksesta ja uupumuksesta, onko miehesi kenties vielä näistä toipumassa?

Täällä on moni samantien viskaamassa miehen ulos ja ohjaamassa hedelmöityshoitoihin ap:n mutta totuus on, että tuommoisia ohjeita voi antaa kuka vain todellisen tilanteen tietää ap vain itse. Sinun pitää itse siis miettiä, mikä on kohdallasi oikea ratkaisu.

Ja olisi myös hyvä miettiä ihan oikeasti asiaa lapsen kannalta.Millaisen elämän lapsi tulee saamaan ja mitä annettavaa sinulla/ teillä hänelle on? Tämä minusta unohtuu aika usein ihmisillä, joilla on kova tarve saada lapsi. En sano etteikö ap voisi olla hyvä äiti, mutta tätäkin on hyvä ihmisten miettiä.Jokainen lapsi ansaitsee vanhemman, mutta kaikkia vanhemmat eivät ansaitse lasta.

Vierailija
56/131 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän on mahtavaa. Ei tarvitse tyytyä kehen tahansa eikä sietää mieheltä mitä tahansa saadakseen lapsia. Ja Suomi kuulemma kovasti tarvitsee veronmaksajia. Hienoa.

Suurin osa naisista ikävä kyllä päätyy parisuhteessakin hoitamaan sen lapsen lopulta joko kokonaan yksin tai kantamaan lapsista suurimman vastuun ja vaivan. Säästyy edes miesvauvalta. Onneksi hyvien isien määrä tuntuu myös olevan kasvussa. Mutta jos on epäilyjä miehestä ei kannata lisiä sen kanssa.

Vierailija
57/131 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei? Mun äitini jäi useamman lapsen kanssa "itselliseksi" naiseksi vastoin omaa tahtoaan, kun isäni päätti, että perhe-elämä ei sittenkään ollut kivaa. Ihan hyvin se lopulta meni. Varmasti menisi vielä paremmin naiselle, joka on alusta asti tiennyt mihin alkaa, eikä missään vaiheessa olisi rakentanut mitään toisen varaan.

Vierailija
58/131 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, onneksi sinun kanttisi ei ole yleisen oikeustajun määre. Psykologisesti ja juridisesti homma on ok. Itse istun tässä juuri itsellisesti tehty muksu sylissäni, ja meillä on kaikki tosi hyvin. Älä ole huolissasi, aiheesta on valtavasti jo olemassa tutkimusta, nämä lapset voivat tosi hyvin, esim. paremmin kuin eroperheiden lapset.

Riistät lapselta isän ja teet hänen psyykkeelleen vakavaa haittaa. Puhumattakaan siitä mitä haittoja tuollainen toiminta aiheuttaa yhteiskunnallisesta näkökulmasta. Tässä edelleen työnnetään miehiä ja naisia kauemmas toisistaan ja rikotaan luottamusta toiseen sukupuoleen. Yritys valjastaa yhteiskunta toimimaan siten, että naiset keinohedelmöitetään ja tämä maksetaan verovaroin on kertakaikkisen sairas. Hyi olkoon.

Vierailija
59/131 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei? Mun äitini jäi useamman lapsen kanssa "itselliseksi" naiseksi vastoin omaa tahtoaan, kun isäni päätti, että perhe-elämä ei sittenkään ollut kivaa. Ihan hyvin se lopulta meni. Varmasti menisi vielä paremmin naiselle, joka on alusta asti tiennyt mihin alkaa, eikä missään vaiheessa olisi rakentanut mitään toisen varaan.

Isäsi teki väärin. Väärin tekemistä ei pidä asettaa miksikään hyväksytyksi standardiksi. Kyllä lapset (varsinkin pojat) varmasti kärsivät tuosta isän toiminnasta, silti on tietysti selvittävä, mutta hyvä asia tuo ei ole.

Vierailija
60/131 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riistät lapselta isän ja teet hänen psyykkeelleen vakavaa haittaa. Puhumattakaan siitä mitä haittoja tuollainen toiminta aiheuttaa yhteiskunnallisesta näkökulmasta. Tässä edelleen työnnetään miehiä ja naisia kauemmas toisistaan ja rikotaan luottamusta toiseen sukupuoleen. Yritys valjastaa yhteiskunta toimimaan siten, että naiset keinohedelmöitetään ja tämä maksetaan verovaroin on kertakaikkisen sairas. Hyi olkoon.

Miehet on vuosituhansia rikkoneet luottamusta omaa sukupuolensa edustajia kohtaan mm. raiskaamalla, alistamalla, holhoamalla, pettämällä, nöyryyttämällä, jättämällä perheensä... Viimein naisilla on tapa hankkia perhe ilman pakkoa miehestä ja se on enemmän kuin ok. Ymmärrän että pelottaa kun viimeinen vallan linnake murenee.