Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Klassinen musiikki: mistä teoksesta pidät eniten

Vierailija
31.05.2015 |

Itse pidän Mozartin Requiem Lacrimosasta. Niin synkkä kuin se onkin.

Kommentit (108)

Vierailija
101/108 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on ohis-kysymys, mutta miksi ihmeessä te käytätte noista teoksista englanninkielisiä nimiä??

Vielä jotenkin ymmärtäisin alkukieliset nimet (ranska, saksa, venäjä jne.), mutta mitä varten kääntää nimet englanniksi suomenkieliseen tekstiin suomenkieliselle palstalle? Haloo, Stravinskyn "Firebird" ja Vivaldin "Winter"??

Ja joo, pidän kovasti Stravinskin Tulilinnusta itsekin. Vivaldin Neljän vuodenajan osista minulle mieleisin on Syksy, mutta ei Talvikaan huono ole.

Vierailija
102/108 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 13:33"]Tämä on ohis-kysymys, mutta miksi ihmeessä te käytätte noista teoksista englanninkielisiä nimiä??

Vielä jotenkin ymmärtäisin alkukieliset nimet (ranska, saksa, venäjä jne.), mutta mitä varten kääntää nimet englanniksi suomenkieliseen tekstiin suomenkieliselle palstalle? Haloo, Stravinskyn "Firebird" ja Vivaldin "Winter"??

Ja joo, pidän kovasti Stravinskin Tulilinnusta itsekin. Vivaldin Neljän vuodenajan osista minulle mieleisin on Syksy, mutta ei Talvikaan huono ole.

[/quote]

Koska ainakin itse Britanniassa alkuni saaneena olen oppinut teosten nimet englanniksi. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/108 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ Ja muutkin ketjuun kirjoittaneet ovat "saaneet alkunsa" Britanniassa tai ainakin käyneet siellä opiskelemassa kansainvälisten musiikkiteosten nimet?

Vierailija
104/108 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 13:37"][quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 13:33"]Tämä on ohis-kysymys, mutta miksi ihmeessä te käytätte noista teoksista englanninkielisiä nimiä??

[/quote]

Koska ainakin itse Britanniassa alkuni saaneena olen oppinut teosten nimet englanniksi. :)
[/quote]

Lisään vielä, että ainakin itse vain naputtelin vastaukseni sen kummempia ajattelematta eli no harm intended.

Vierailija
105/108 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Holstin planeetat on mun suosikki.

Vierailija
106/108 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 13:39"]^ Ja muutkin ketjuun kirjoittaneet ovat "saaneet alkunsa" Britanniassa tai ainakin käyneet siellä opiskelemassa kansainvälisten musiikkiteosten nimet?
[/quote]

En voi toki puhua muiden kuin itseni puolesta, mutta koska käytit esimerkkinä minun vastaustani, ajattelin omasta puolestani vastata suoraan kysymykseen. Ei ole tarvetta kuitenkaan nyt noin kiihtynyt :)

Vierailija
108/108 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäsin vuosia kuulla M. Mussorgskyn Näyttelykuvia, yhä uudelleen. Kieltämättä hienot, moniulotteiset sävellykset alkoivat "kulua" käytössä.

Nyt olen palannut nuoruuteni suosikkiin, Dvorakin New World Symphony.  Se on yhtaikaa dramaattinen ja seestynyt, toiveikas.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi viisi