Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Narkkiäiti kokee onnistuneensa 5. lapsen kohdalla "vieroittumaan"

Vierailija
27.01.2022 |

Juulia on aloittanut Subutexin käytön 14-vuotiaana. Teininä kaksoset ja niiden jälkeen kolme muuta parikymppisenä. Kaikki aiemmat sijoitettu. Nyt Juulia kokee onnistuvansa lapsen kanssa, kun on korvaushoidossa. Eli saa siis valtiolta buprenorfiinit, niin ei tarvitse katuhuumeita. Isänkään ei tarvitse enää rötöstellä, kun samat valtion korvaamat kamat...

Mitäpä siitä, että viiden vauvan elämä tuhottu. Kyllä on aivoista perhe-elämää... .

https://yle.fi/uutiset/3-12275214

Kommentit (542)

161/542 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienet lapset aavistavat jo tosi vauvana kodin kiristyneen ilmapiirin. Tiedän, olen nähnyt pikkusisaristani. Ikuinen pelko iskee lapseen elämän traumat. 

Kotona ei huumeita, mutta viina .Isä oli juoppo ja äiti tosi ihana, mutta tilanteet kotona oli karmeita ajoittain. 

Vierailija
162/542 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siskoni käytti raskausajan korvaushoitona metadonia. Vauva syntyi silti parikiloisena vaikka oli ihan täysiaikainen, ja heti syntymän jälkeen oli ongelmia hengityksessä ja muita vieroitusoireita, vapinaa, ärtyneisyyttä ja painon kanssa oli ongelmia myös. Sairaalassa oli muutaman viikon.

Sisko sössi, lapsi asuu nykyään isovanhemmilla ja on tokaluokkalainen. Hänellä on ADHD, lukihäiriö ja oppimisvaikeuksia erityisesti matematiikassa.

Tiedä sitten, mikä varsinaisesti johtui ja mistä, mutta surullista lapsen kannalta.

Heroiini?

Tekee pahaa ajatella pikkuruista jo syntyessään huumeriippuvaista vauvaa, joka kärsii vieroitusoireista.

Alkoholi aiheuttaa paljon pahempia ja pysyvämpiä vammoja kuin heroiini.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/542 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metadoni on kauheeta myrkkyä.

Jos tavallinen ihminen ottaisi metadonikorvaushoitopotilaan päiväannoksen, menisi henki.

Ei nuo juovat normi-ihmisen tappavan annoksen joka päivä.

Vierailija
164/542 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut uutista ja kommenttini menee mahdollisesti täysin sivuun mutta hienoa kun on vieroittautunut ja toivottavasti löytää elämäänsä onnea ja tasapainoa. On surullista että äidin ja lasten elämässä on ollut tyhjiöitä, mutta päihdevanhempien lasten on täysin mahdollista kasvaa tasapainoisiksi ja tyytyväisiksi aikuisiksi ja kasvettuaan ymmärtää realistisesti vanhemman addiktio ja sen seuraukset ja nähdä se todellisemman ihmisen olemassaolo siellä takana, mikäli he näin haluavat. Irtaantua toisen ihmisen sairaudesta ja sen vaikutusvallasta.

Lapset ilman muuta tarvitsevat tukea ympäristöltään ja yleisesti hyviä kokemuksia elämässään! Kuin äitikin. Toivotan heille onnea.

Vierailija
165/542 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä ihmiset ovat alinta pohjasakkaa ammattirikollisten ohella.

Koko ikänsä narkanneet eivät voi tarjota lapselle MITÄÄN elämän eväitä vaikka kuinka olisivat hetkellisesti kuivilla.

Narkkariäitien tulisi saada syyte ja tuomio vammantuottamuksesta, jos lapsi syntyy vieroitusoireisena. Vauva tulisi ottaa samantien huostaan ilman vanhempien tapaamisoikeutta.

Mitä nopeammin nämä ihmiset kuolevat yliannostuksiin, sen parempi koko yhteiskunnalle ja heidän lapsilleen,

Ai jaa. Kyllä mä oon pystynyt kummasti lapselleni tarjoamaan hyvän, turvallisen kodin ja kiintymyssuhteen ja sitä mieltä oli kaikki sossutkin ennen kuin asiakkuudet lopetettiin tarpeettomina.

Olisi kiva kuulla lapsen mielipide tästä sitten aikuisena. Päihteidenkäyttäjät eivät välttämättä itse ollenkaan tajua miten se vaikuttaa lapsiin. Oletko esim. pystynyt antamaan lapsellesi kulttuurista pääomaa, aineellista turvaa, opettamaan hänelle erilaisia yhteiskuntataitoja, oletko vienyt häntä matkoille ja tukenut kouluttautumista ym? Turvallinen elämä on muutakin kuin perus koti ja ruoka.

Työssäkäyvänä isänä täytyy todeta että melkoista vittuilua ja paskaa.

Minulla ei ole edes alkoholiongelmaa, en narkkaa, enkä ole kokeilutkaan huumeita.

Pitää todeta että duunit vie sen verran mehuja elämästä ja kun illalla tulen kotiin ja nyt syön päivällistä ja menen kohta nukkumaan että jaksan aamulla duuniin neljältä. Niin en minä ole vienyt esikuista mihinkään lomille tai edes korkeasaareen kertaakaan.

Omat vanhemmat sentään jaksoivat viedä kun 80-luvulla työelämä oli armollisempi ja ostovoima parempi.

Mulla olis varaa, mutta ei ole aikaa yhtään viedä tai tarjota kultuurista pääomaa vai mitä helvettiä sä kirjotitkaan. Kuulostaa ihan vittumaiselta paskanjauhamiselta oikeesti.

Ruuat kykenen antamaan ja katon pään päälle. Läksyjä en kerkeä vahtimaan ja en auttaa kokeisiin lukemisissakaan.

Se siitä sitten. Mun vaimo on duunissa kanssa ja ei meillä oikesti aikaa jää kuin pikaruokaan pakkaseen mikro tyylillä.

Hyvä teidän työttömien on tarjota kultuurista ja mitä helvettiä sä kirjotitkaan. Ihme paskaa sitä saa lukea nykyään.

Tekstistäsi ensinnäkin näkee todella pitkälle, että sinun äo on tukevasti siellä kaksinumeroisissa lukemissa. Sinänsä ei siis tällainen katkera (suutun kun en ymmärrä) purkaus yllätä. Toiseksi, sinähän olet malliesimerkki ihmisestä jonka ei pidä lasta hankkia. Mä ja vaimo ollaan molemmat yksityisyrittäjiä, aika on tosiaan kortilla. Siitä huolimatta mulle on kunnia-asia olla läsnä mun jälkikasvulle ja huolehtia siitä, että he saavat juuri sitä kulttuuria, läsnäoloa, apua läksyissä, ja silloin tällöin jtn arjesta poikkeavia elämyksiä.

Oon itse sunlaisten vanhempien lapsi, jotka ajatteli just noin; jos on ruokaa ja katto niin se lapsi ei muuta tarvitse. Sulta kysyisinkin että miksi ihmeessä piti panna paljaalla, jos ei lapsille ole kuitenkaan valmis tarjoamaan mitään muuta kuin sen mitä tarjoaa automaattisesti koirallekin?

Toisaalta kun noi sun kognitiiviset kyvyt ja ulosanti on noin kelvottomalla tasolla voi myös olla parempi, ettei sun lapset opi sulta mm. keskustelutaidoista tms. yhtään mitään.

Vierailija
166/542 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

12-vuotiaana aloittanut päihteidenkäytön, niin en ihan kamalasti toista addiktiostaan syyllistäisi. Suomessa saa todella huonosti hoitoa..

Siinä mielessä samaa mieltä että syyllistäminen tuskin estää yhtään päihdeongelmaa kehittymästä, pitäisi miettiä ratkaisuja millä varsinkin jatkuva lisääntyminen huume-elämän ohessa estetään. Itse puoltaisin jopa jonkinlista pakkohoitoa äidille raskausaikana jos muu ei auta.

Vierailija
167/542 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huumeidenkäyttäjät saavat yhteiskunnalta myös ilmaiset taksimatkat korvaushoitoon. Taksi hakee huumeidenkäyttäjän kotoa, kuljettaa korvaushoitoon ja kuljettaa takaisin kotiin. Ja hinta on 0 €/matka.

Yhteiskunta eli me veronmaksajat yhdessä maksamme huumeidenkäyttäjien ensiapu-, päivystys- ja lääkärikäynnit sekä sairaalahoidot. Poliisi joutuu selvittämään usein huumeitten laittomaan hallussapitoon, käyttöön ja myyntiin liittyviä rikoksia. Me veronmaksajat yhdessä maksamme myös huumeidenkäyttäjien korvaushoidot, Kelan asumistuet, työttömyyskorvaukset ja toimeentulotuet. Usein paikallinen seurakunta avustaa myös diakonia-avustuksilla.

Vierailija kirjoitti:

Aikoinaan olin vuokraamassa asuntoa eräälle pariskunnalle, jonka nainen odotti lasta. Heillä kaikki näytti olevan kunnossa ja molemmat osasivat todella hyvin sanoittaa ja kertoa asuntotarpeensa ja näyttivät odottavan innolla uutta perheenjäsentä. Sain kuvan, että kyseessä olisi ollut ensimmäinen lapsi. Koska minulla oli muitakin näyttöjä, kerroin, että ilmoittelen sitten, kun kaikille niille on näytetty, joille on luvattu asuntoa näyttää. Illalla sain sitten puhelun, jossa tuon pariskunnan toisen osapuolen äiti soitti minulle ja varoitti vuokraamasta asuntoani heille. Hän kertoi suorasanaisesti, että ovat huumepariskunta, edelliset lapset on jo otettu huostaan ja nyt ovat sitten vedättämässä niin päihdetukihenkilöitään, kuin neuvolankin henkilökuntaa, mutta huumeita käyttävät edelleen. Äiti kertoi, että haluaa auttaa tuota pariskuntaa tippumaan pohjalle niin nopeasti ja kovaa kuin suinkin, jotta vielä syntymättömän lapsen tulevaisuus voidaan pelastaa ja jotta ns. hoitosysteemin henkilöt näkevät miten heitä vedätetään koko ajan ja ainoa kärsijä on se syntymätön lapsi.

Täytyy sanoa, että puhelun jälkeen vietin muutamankin hiljaisen hetken miettien että miten hyvin nuo päpihderiippuvaiset osaavat huijata ihmisiä. Olin kiitollinen tuolle äidille, joka ehkä teki vaikeimman tekonsa äitinä: asettui tietoisesti lapsensa esteeksi tarkoituksenaan saada oma lapsi tipahtamaan ja kovaa tietäen, että sen seurauksena voi olla vaikka tuon oman lapsen menehtyminen. Olin kiitollinen siksi, että tuo äiti myös säästi asuntoni tuhoamiselta.  Tuo äiti oli varmaan nähnyt jo "kaiken". Eniten minua ehkä ahdistaa ajatus siitä ettei suomalainen päihdehoito toimi. Siellä silitellään tukkaa silloinkin, kun hoidettavansa ovat toistuvasti repsahtaneet ja silloinkin, kun syntymätön lapsi altistetaan päihteille.

Samalla lailla suhtaudun tupakoiviin vanehmpiin. Kuinka kehtaavat altistaa lapsensa syöpävaaralliselle aineelle.

Vierailija
168/542 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2108 kirjoitti:

Pienet lapset aavistavat jo tosi vauvana kodin kiristyneen ilmapiirin. Tiedän, olen nähnyt pikkusisaristani. Ikuinen pelko iskee lapseen elämän traumat. 

Kotona ei huumeita, mutta viina .Isä oli juoppo ja äiti tosi ihana, mutta tilanteet kotona oli karmeita ajoittain. 

Äitisi mahdollisti nämä sinun karmeat kokemukset jatkamalla parisuhdetta.

Vierailija
169/542 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä ihmiset ovat alinta pohjasakkaa ammattirikollisten ohella.

Koko ikänsä narkanneet eivät voi tarjota lapselle MITÄÄN elämän eväitä vaikka kuinka olisivat hetkellisesti kuivilla.

Narkkariäitien tulisi saada syyte ja tuomio vammantuottamuksesta, jos lapsi syntyy vieroitusoireisena. Vauva tulisi ottaa samantien huostaan ilman vanhempien tapaamisoikeutta.

Mitä nopeammin nämä ihmiset kuolevat yliannostuksiin, sen parempi koko yhteiskunnalle ja heidän lapsilleen,

Ai jaa. Kyllä mä oon pystynyt kummasti lapselleni tarjoamaan hyvän, turvallisen kodin ja kiintymyssuhteen ja sitä mieltä oli kaikki sossutkin ennen kuin asiakkuudet lopetettiin tarpeettomina.

Olisi kiva kuulla lapsen mielipide tästä sitten aikuisena. Päihteidenkäyttäjät eivät välttämättä itse ollenkaan tajua miten se vaikuttaa lapsiin. Oletko esim. pystynyt antamaan lapsellesi kulttuurista pääomaa, aineellista turvaa, opettamaan hänelle erilaisia yhteiskuntataitoja, oletko vienyt häntä matkoille ja tukenut kouluttautumista ym? Turvallinen elämä on muutakin kuin perus koti ja ruoka.

Työssäkäyvänä isänä täytyy todeta että melkoista vittuilua ja paskaa.

Minulla ei ole edes alkoholiongelmaa, en narkkaa, enkä ole kokeilutkaan huumeita.

Pitää todeta että duunit vie sen verran mehuja elämästä ja kun illalla tulen kotiin ja nyt syön päivällistä ja menen kohta nukkumaan että jaksan aamulla duuniin neljältä. Niin en minä ole vienyt esikuista mihinkään lomille tai edes korkeasaareen kertaakaan.

Omat vanhemmat sentään jaksoivat viedä kun 80-luvulla työelämä oli armollisempi ja ostovoima parempi.

Mulla olis varaa, mutta ei ole aikaa yhtään viedä tai tarjota kultuurista pääomaa vai mitä helvettiä sä kirjotitkaan. Kuulostaa ihan vittumaiselta paskanjauhamiselta oikeesti.

Ruuat kykenen antamaan ja katon pään päälle. Läksyjä en kerkeä vahtimaan ja en auttaa kokeisiin lukemisissakaan.

Se siitä sitten. Mun vaimo on duunissa kanssa ja ei meillä oikesti aikaa jää kuin pikaruokaan pakkaseen mikro tyylillä.

Hyvä teidän työttömien on tarjota kultuurista ja mitä helvettiä sä kirjotitkaan. Ihme paskaa sitä saa lukea nykyään.

Tekstistäsi ensinnäkin näkee todella pitkälle, että sinun äo on tukevasti siellä kaksinumeroisissa lukemissa. Sinänsä ei siis tällainen katkera (suutun kun en ymmärrä) purkaus yllätä. Toiseksi, sinähän olet malliesimerkki ihmisestä jonka ei pidä lasta hankkia. Mä ja vaimo ollaan molemmat yksityisyrittäjiä, aika on tosiaan kortilla. Siitä huolimatta mulle on kunnia-asia olla läsnä mun jälkikasvulle ja huolehtia siitä, että he saavat juuri sitä kulttuuria, läsnäoloa, apua läksyissä, ja silloin tällöin jtn arjesta poikkeavia elämyksiä.

Oon itse sunlaisten vanhempien lapsi, jotka ajatteli just noin; jos on ruokaa ja katto niin se lapsi ei muuta tarvitse. Sulta kysyisinkin että miksi ihmeessä piti panna paljaalla, jos ei lapsille ole kuitenkaan valmis tarjoamaan mitään muuta kuin sen mitä tarjoaa automaattisesti koirallekin?

Toisaalta kun noi sun kognitiiviset kyvyt ja ulosanti on noin kelvottomalla tasolla voi myös olla parempi, ettei sun lapset opi sulta mm. keskustelutaidoista tms. yhtään mitään.

Sinulla on varmasti hyvä tarkoitus, mutta ulosantisi antaa sinusta hyvin kylmän ja tylyn kuvan. Sori.

-eri-

Vierailija
170/542 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin omasta näkökulmasta tuntuu niin ärsyttävältä ja epäreilulta, että omassakin lähipiirissäni on pariskuntia, jotka ovat kovasti toivoneet lasta jo pitkään ja olisivat ihania vanhempia. Syystä tai toisesta lasta ei ole kuitenkaan yrityksestä huolimatta tullut.

Ja sitten on näitä...

Ei toisen lapsettomuus ole narkomaanin vika. Ei lapsia synny sen mukaan, kuka heitä ansaitsee. 

Ei niin, mutta pitäisi syntyä. Narkit ei ansaitse lapsia. Tai oikeammin sanottuna yksikään lapsi ei ansaitse narkkivanhempaa/-vanhempia.

Juuri tästä syystä narkomaanien tulisi saada mahdollisimman helposti kaikki mahdollinen tuki huumeista eroon pääsemiseen ja helppoon sekä tehokaaseen ehkäisyyn. 

Joo tulisi kai, saada kaikki mahdollinen. Joillain einole mitään intoa ottaa vastuuta itsestään eikä sitä intoa ainakaan lisää kun aina vaan kaikki annetaan. Narkkareilla juuri näin. Itse jos olisin tärvellyt viiden lapsen terveyden narkkaamalla raskausaikana ja jättämällä hoitamatta vauvat uisin yöllä keskelle järveä tai niin pitkälle kuin pääsisin. Mut ei nämä, eivät paljon syyllisyyttä ehdi potea vaan uutta putkeen ja tukka täyteen ja miten vaan. Antakaa antakaa.

Vierailija
171/542 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

12-vuotiaana aloittanut päihteidenkäytön, niin en ihan kamalasti toista addiktiostaan syyllistäisi. Suomessa saa todella huonosti hoitoa..

Siinä mielessä samaa mieltä että syyllistäminen tuskin estää yhtään päihdeongelmaa kehittymästä, pitäisi miettiä ratkaisuja millä varsinkin jatkuva lisääntyminen huume-elämän ohessa estetään. Itse puoltaisin jopa jonkinlista pakkohoitoa äidille raskausaikana jos muu ei auta.

Nämä tulevat nyt jo neuvolaan liian myöhään. Heräilevät raskauteen vasta raskauden puolivälissä. Jos olisi pakkohoito, eivät ilmestyisi lainkaan.

Vierailija
172/542 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se narkkaaminen paskaa, taitaa olla ihan harrastajien mielestäkin kokonaisuudessaan, mutta jos nyt yrittää lopettaa, niin mihin siinä tällaisia lynkkaysketjuja tarvitaan?

Itsekin olen pääosin hyvin skeptinen näiden onnistumisten suhteen, mutta ei mulla silti oo tarvetta läksyttää ihmisiä jo tehdyistä virheistä, varsinkaan siinä kohdassa jos yrittää jotain muutosta tilanteeseen.

Vierailija
173/542 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin omasta näkökulmasta tuntuu niin ärsyttävältä ja epäreilulta, että omassakin lähipiirissäni on pariskuntia, jotka ovat kovasti toivoneet lasta jo pitkään ja olisivat ihania vanhempia. Syystä tai toisesta lasta ei ole kuitenkaan yrityksestä huolimatta tullut.

Ja sitten on näitä...

Ei toisen lapsettomuus ole narkomaanin vika. Ei lapsia synny sen mukaan, kuka heitä ansaitsee. 

Ei niin, mutta pitäisi syntyä. Narkit ei ansaitse lapsia. Tai oikeammin sanottuna yksikään lapsi ei ansaitse narkkivanhempaa/-vanhempia.

Juuri tästä syystä narkomaanien tulisi saada mahdollisimman helposti kaikki mahdollinen tuki huumeista eroon pääsemiseen ja helppoon sekä tehokaaseen ehkäisyyn. 

Joo tulisi kai, saada kaikki mahdollinen. Joillain einole mitään intoa ottaa vastuuta itsestään eikä sitä intoa ainakaan lisää kun aina vaan kaikki annetaan. Narkkareilla juuri näin. Itse jos olisin tärvellyt viiden lapsen terveyden narkkaamalla raskausaikana ja jättämällä hoitamatta vauvat uisin yöllä keskelle järveä tai niin pitkälle kuin pääsisin. Mut ei nämä, eivät paljon syyllisyyttä ehdi potea vaan uutta putkeen ja tukka täyteen ja miten vaan. Antakaa antakaa.

Lapsia siinä autetaan, jos ehkäistään heidän syntymänsä kokonaan tai autetaan jo tulossa olevien lasten vanhemmat päihteettömään elämään. 

Vierailija
174/542 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten on näitä...

Lapsia siinä autetaan, jos ehkäistään heidän syntymänsä kokonaan tai autetaan jo tulossa olevien lasten vanhemmat päihteettömään elämään. 

Miten lasten syntymä ehkäistään kokonaan jos ei huumeidenkäyttäjiä sentääm steriloida? Ja niitä tehdään aina lisää koska sossu järjestää perheelle luukun ja lisää rahaa lapsen hoitamiseen ei kun narkkaamiseen. Pitäis ottaa vaan pois lapset kokonaan eikä mitään loputonta paapomista rikollisille, melkein voisi tällaisia äitejä ja isiä auttaa hyppäämään sieltä laiturilta jos jotain apua itselleen vielä kaipaa.

Vierailija
175/542 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se narkkaaminen paskaa, taitaa olla ihan harrastajien mielestäkin kokonaisuudessaan, mutta jos nyt yrittää lopettaa, niin mihin siinä tällaisia lynkkaysketjuja tarvitaan?

Itsekin olen pääosin hyvin skeptinen näiden onnistumisten suhteen, mutta ei mulla silti oo tarvetta läksyttää ihmisiä jo tehdyistä virheistä, varsinkaan siinä kohdassa jos yrittää jotain muutosta tilanteeseen.

Tämä. En ymmärrä suurinta osaa tämän ketjun kommenteista.

Lastensuojelun sossuja haukutaan, mutta he ovat jatkuvasti näiden asioiden kanssa tekemisissä ja näiden asioiden aiheuttamien tunteiden kanssa. Ne on vaan osattava hallita ja toimia lakien ja eettisten periaatteiden mukaan. Monesta ei niihin hommiin olisi. Että se niistä kukkahattu-tädeistä, jotka eivät tiedä elämästä mitään. Itse väitän, että he tietävät hurjan paljon enemmän kuin suurin osa kansasta, joka elää kauniissa pumpulissa joutumatta kohtaamaan rankkoja asioita.

Vierailija
176/542 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten on näitä...

Miten lasten syntymä ehkäistään kokonaan jos ei huumeidenkäyttäjiä sentääm steriloida? Ja niitä tehdään aina lisää koska sossu järjestää perheelle luukun ja lisää rahaa lapsen hoitamiseen ei kun narkkaamiseen. Pitäis ottaa vaan pois lapset kokonaan eikä mitään loputonta paapomista rikollisille, melkein voisi tällaisia äitejä ja isiä auttaa hyppäämään sieltä laiturilta jos jotain apua itselleen vielä kaipaa.

Luitko edes jutun? Useampi lapsi otettu jo pois. Ymmärrätkö lastensuojelulakia yhtään? Lain mukaan on toimittava.

Vierailija
177/542 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lastensuojelun sossuja haukutaan, mutta he ovat jatkuvasti näiden asioiden kanssa tekemisissä ja näiden asioiden aiheuttamien tunteiden kanssa. Ne on vaan osattava hallita ja toimia lakien ja eettisten periaatteiden mukaan. Monesta ei niihin hommiin olisi. Että se niistä kukkahattu-tädeistä, jotka eivät tiedä elämästä mitään. Itse väitän, että he tietävät hurjan paljon enemmän kuin suurin osa kansasta, joka elää kauniissa pumpulissa joutumatta kohtaamaan rankkoja asioita.

Oot kyllä hiton harhainen jos luulet, että suurin osa kansasta elää pumpulissa eikä kohtaa rankkoja asioita. Ihmiset elää kuitenkin suomessa keskimäärin 80 v niin eiköhän jokainen jotain kipuja kohtaa. Henkilökohtaiset rankat asiat on myös rankempia kuin työasiat. Ohis ja eri

Vierailija
178/542 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä tulevat nyt jo neuvolaan liian myöhään. Heräilevät raskauteen vasta raskauden puolivälissä. Jos olisi pakkohoito, eivät ilmestyisi lainkaan.

Varmasti näin. Päihderiippuvainen on koukussa päihteisiin ja se menee kaiken yli. Kyse on sairaudesta.

Vierailija
179/542 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

👍👍👍

Vierailija
180/542 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katiska2 tv-sarjassa cobra vaan nauraa ja hymyilee vaikka hänen tuomilla huumeilla moni pilaa elämänsä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi viisi