Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, jotka tunnistatte pahuuden katseesta

Vierailija
31.05.2015 |

Voisitteko neuvoa minullekin, miten se tehdään?

Aina kun täällä keskustellaan jostain kamalasta murhatapauksessa, monet sanovat, että pahuus näkyy tekijän silmistä. Mutta ellei kyseessä ole jokin mielipuolisesti tuijottava henkilö kuten Charles Manson, minä en yleensä näe silmissä mitää niin erikoista. Minulla on kylläkin Asperger, joten se varmaan vaikuttaa kykyyni lukea silmistä näitä yliluonnollisia viboja, mutta silti se vaikuttaa hyvin oudolta.

Jos nyt katsoo vaikka monien hirvittävien sarjamurhaajien kuvia... niin toki silmistä näkyy "jotain", ja retroaktiivisesti voi sanoa, että katseesta voisi arvata pahuuden, mutta en minä kyllä silti olisi arvannut. Ted Bundy näyttää omahyväiseltä paskiaiselta, mutta omahyväisiä paskiaisia on maailma täynnä, eikä kovin moni heistä ole paha psykopaatti. Jeffrey Dahmerilla on toki kylmä katse, mutta samannäköisiä heppuja näkyy kaupan kassajonossa, ja valtaosa on varmasti ihan tavallisia kilttejä perheenisiä, joilla sattuu olemaan ns. "resting bitchface".

Osaan kyllä sanoa, kenellä on "kylmä katse", mutta esimerkiksi Leigh Lezarkilla on yleensä ihan mielettömän jäätävä katse, enkä usko hänestä kuoriutuvan murhaajaa. Miksi siis Leigh Lezarkilla on vain "kylmä katse", kun taas tällä seinäjokelaisella murhaajatytöllä on AV:n mukaan "paha katse"? Miten silmistä erotellaan kylmyys/ilmeettömyys ja pahuus? Neuvokaa pliis!

Kommentit (88)

Vierailija
21/88 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta muille pahaa tahtovat, ikävillä asioilla mässäilevät ja itseään korostavat juoruilijat ovat ikäviä ihmisiä. Toisaalta jokaisessa meissä on sekä hyvää että pahaa ja osa pystyy hallitsemaan pimeän puolen, osa ei. En osaa nähdä murhaajia ja "hulluja" erilaisina, minulle he ovat ihmisiä. Tietysti tämä voi olla pelottava ja vaikeakin ajatus monelle, koska silloin joutuu olemaan rehellinen ja myöntämään sen, että omassa sisimmässäkin joskus kiehuu sellainen raivo ja viha, liskoaivot, että pelottaa.

Vierailija
22/88 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pelkistä kuvista näe mitään. Tai sitten esim. Michael Douglas ja Johnny Depp ovat molemmat tosi pahoja tyyppejä sillä kummallakin on mielestäni ikävä ja vastenmielinen katse. Edellisellä hyvin kylmä ja kalsea ja jälkimmäisellä sellainen puistattava ja pelottava. Myöskään Angelina Jolien silmissä ei ole tippaakaan lämpöä eikä Madonnan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/88 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän ketjun perusteella täällä useampikin kärsii jonkinasteisista psykoottisista oireista.

Vierailija
24/88 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitä edes se "silmistä huokuva pahuus" olisi? Ikäänkuin joidenkin sisällä eläisi "pahuus" ja toisten ei. Intuitio on kyllä totta ja esim. seksuaalisesti ahdistelevan ihmisen tai vaaratilanteen voi vaistota, jos on herkkä ja tuntosarvet ojossa - mutta ei aina.

Ihmiset eivät ole mustavalkoisesti hyviä tai pahoja. Ikävä ajatus, että jotkut kuvittelevat muiden "huokuvan pahaa" ja leimaavat nämä mielessään suatanan kätyreiksi. Naurattaisi, ellei olisi niin surullista. Ihan oikeasti, katse peiliin.

Haluaisin kommentoida myös "kalankatsetta". Kala on eläin, elävä olento. Vaikka sen silmä on erilainen kuin meillä, se tuntee myös. Samoin hämähäkki kaikilla kahdeksalla silmällään. Tällä perustelulla jokainen ajatuksiinsa vaipunut haaveilija "kalankatseineen" on pahansuopa ja potentiaalinen murhaaja.

Vierailija
25/88 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hulluthan näkevät pahuutta ja riivaajia joissakin ihmisissä. Tuli vaan mieleen.

Vierailija
26/88 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 13:41"]"Jos nyt katsoo vaikka monien hirvittävien sarjamurhaajien kuvia... niin toki silmistä näkyy "jotain", ja retroaktiivisesti voi sanoa, että katseesta voisi arvata pahuuden, mutta en minä kyllä silti olisi arvannut. Ted Bundy näyttää omahyväiseltä paskiaiselta, mutta omahyväisiä paskiaisia on maailma täynnä, eikä kovin moni heistä ole paha psykopaatti."

Ted Bundyn katse kyllä huutaa psykopaattia eikä pelkkää omahyväistä paskiaista. Jos tämä ei ole psykopaatin katse niin ei mikään: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/cc/Ted_Bundy_headshot.jpg

"Jeffrey Dahmerilla on toki kylmä katse, mutta samannäköisiä heppuja näkyy kaupan kassajonossa, ja valtaosa on varmasti ihan tavallisia kilttejä perheenisiä, joilla sattuu olemaan ns. "resting bitchface"."

Mistä tiedät, että ne ilkeän näköiset "kiltit perheenisät" todella ovat niin kilttejä? Suljettujen ovien takana he voivat olla vaikka mitä. Eivätkä kaikki pahat ihmiset ole murhaajia.

Yleisesti ottaen sanoisin, että "pahuuden katse" on sellaisella, jonka silmissä ei näe minkäänlaista ilmettä. Jos ihminen hymyilee aidosti, hymy näkyy myös silmistä. Samoin jos on surullinen, katuvainen jne. se näkyy silmistä. Sosiopaatithan osaavat usein matkia tunteita, mutta silmät jäävät kylmiksi, koska tunne ei ole aito, sillä sosiopaateilla ei ole normaalia tunneskaalaa.
[/quote]
Sinä siis kuvittelet, ettemme me älykkäät sosiopaatit tiedä, miten hymyillä lämpimästi, myös silmillä? No, elämä opettaa vielä sinuakin.

Vierailija
27/88 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua alko hieman surettaa ku googletin joitain tässä ketjussa mainittuja ihmisiä. Halusin siis nähdä millanen se paha katse on.

No, tajusin että mulla on itelläni ihan samanlainen. Oon varmaanki maailman kiltein ja tunteellisin ihminen.

Kuvitteleeko nyt ihmiset mut tyylii jossai kadulla nähdessään et "hei tos on psykopaatti!"

-13v tyttö

Vierailija
28/88 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 14:13"]

Mulle tulee paha olo ja etiäisiä kun katon tota Mikko Leppilampea virnuilemassa Synsam-mainoksessa.

[/quote]

Että tämä etiäinen ei kelpaakaan, miinuspeukuttajat? Uskotte kuitenkin itse näkevänne pahuutta muissa?

Vierailija
29/88 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 11:29"]Putin on hyvä esimerkki. Silmistä näkee, että ketään ei ole kotona. Tunteeton, kylmä ja kuollut katse.

[/quote] Kumpa pelkkä katse ei vain olisi kuollut.

Vierailija
30/88 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 11:23"]

Miksi siis Leigh Lezarkilla on vain "kylmä katse", kun taas tällä seinäjokelaisella murhaajatytöllä on AV:n mukaan "paha katse"? 

[/quote]

No onpa tosiaan aivan kamalan kylmä katse: https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/35/46/c7/3546c7ff4f1606238a4c30580b03b94e.jpg

Mä en kyllä näe mitään kylmää noissa silmissä, paitsi tietysti harmaan värin.

Mun mielestä ilkeät ja kylmät silmät on esimerkiksi Angelina Joliella. 

Vierailija
31/88 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 14:22"][quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 14:13"]

Mulle tulee paha olo ja etiäisiä kun katon tota Mikko Leppilampea virnuilemassa Synsam-mainoksessa.

[/quote]

Että tämä etiäinen ei kelpaakaan, miinuspeukuttajat? Uskotte kuitenkin itse näkevänne pahuutta muissa?
[/quote]
Alapeukutin, koska tunnen ihmisen. En tunnista hänessä pahuutta, sen enempää kuin meissä kaikissa on.

Vierailija
32/88 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://kuvapilvi.fi/k/yjoh.jpg mitä näette näistä silmistä, itse en mitään outoa

Vierailija
33/88 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näille katseestapahantunnistajille pitäisi tehdä testi, jossa olisi vaikka sadan ihmisen kasvokuvat ja heidän pitäisi sitten plokata murhaajat joukosta. Mitäs luulette, mikä olisi onnistumisprosentti?

Vierailija
34/88 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 14:32"]

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 14:22"][quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 14:13"] Mulle tulee paha olo ja etiäisiä kun katon tota Mikko Leppilampea virnuilemassa Synsam-mainoksessa. [/quote] Että tämä etiäinen ei kelpaakaan, miinuspeukuttajat? Uskotte kuitenkin itse näkevänne pahuutta muissa? [/quote] Alapeukutin, koska tunnen ihmisen. En tunnista hänessä pahuutta, sen enempää kuin meissä kaikissa on.

[/quote]

Niin, ehkä tolla kommentilla oli tarkoitus osoittaa että kenelle tahansa voi tulla mistä tahansa paha olo. Tarkoittaako se sitten että ihminen on paha, jos hänen silmistään tulee paha olo...

Vierailija
35/88 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 14:32"]

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 14:22"][quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 14:13"] Mulle tulee paha olo ja etiäisiä kun katon tota Mikko Leppilampea virnuilemassa Synsam-mainoksessa. [/quote] Että tämä etiäinen ei kelpaakaan, miinuspeukuttajat? Uskotte kuitenkin itse näkevänne pahuutta muissa? [/quote] Alapeukutin, koska tunnen ihmisen. En tunnista hänessä pahuutta, sen enempää kuin meissä kaikissa on.

[/quote]

Ehkä et vaan oo näkijä.

Vierailija
36/88 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 14:20"]

Mua alko hieman surettaa ku googletin joitain tässä ketjussa mainittuja ihmisiä. Halusin siis nähdä millanen se paha katse on. No, tajusin että mulla on itelläni ihan samanlainen. Oon varmaanki maailman kiltein ja tunteellisin ihminen. Kuvitteleeko nyt ihmiset mut tyylii jossai kadulla nähdessään et "hei tos on psykopaatti!" -13v tyttö

Tunteelliset ovat juuri niitä jotka pystyvät tekemään toisille pahaa.

[/quote]

Vierailija
37/88 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan sellaiset haukan vaanivat silmät, tuntuu kuin olisi saaliina.

Tyhjä, mutta erittäin laskelmoiva katse. Ikäänkuin ajatukset suunnitelmista paljastuisi silmien kautta.

Vierailija
38/88 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 14:37"][quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 14:20"]

Mua alko hieman surettaa ku googletin joitain tässä ketjussa mainittuja ihmisiä. Halusin siis nähdä millanen se paha katse on. No, tajusin että mulla on itelläni ihan samanlainen. Oon varmaanki maailman kiltein ja tunteellisin ihminen. Kuvitteleeko nyt ihmiset mut tyylii jossai kadulla nähdessään et "hei tos on psykopaatti!" -13v tyttö

Tunteelliset ovat juuri niitä jotka pystyvät tekemään toisille pahaa.

[/quote]
[/quote]

Eli minun pitää eristäytyä neljän seinän sisälle, jotten vahingossakaan tunteellisena ihmisenä, jolla on paha katse, satuta ketään? Ok.

-13v tyttö

Vierailija
39/88 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tunnistan pahuutta asiakkaissa. Näen sen joskus selvästi vain muutaman minuutin kestävän kohtaamisen aikana.

Vierailija
40/88 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googletin kaikki ketjussa mainitut pahakatseiset henkilöt, ja harvan katseessa huomasin mitään omituista.

Kyllä se katse kummasti muuttuu pahaksi, kun tietää henkilön olevan murhaaja.

Ja varmasti lähes jokaisella katse voi näyttää 'psykopaattiselta' tai 'pahalta' tietyissä ilmeissä tai tilanteissa, varsinkin, jos yrittää vähän, kokeilkaa.