Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, jotka tunnistatte pahuuden katseesta

Vierailija
31.05.2015 |

Voisitteko neuvoa minullekin, miten se tehdään?

Aina kun täällä keskustellaan jostain kamalasta murhatapauksessa, monet sanovat, että pahuus näkyy tekijän silmistä. Mutta ellei kyseessä ole jokin mielipuolisesti tuijottava henkilö kuten Charles Manson, minä en yleensä näe silmissä mitää niin erikoista. Minulla on kylläkin Asperger, joten se varmaan vaikuttaa kykyyni lukea silmistä näitä yliluonnollisia viboja, mutta silti se vaikuttaa hyvin oudolta.

Jos nyt katsoo vaikka monien hirvittävien sarjamurhaajien kuvia... niin toki silmistä näkyy "jotain", ja retroaktiivisesti voi sanoa, että katseesta voisi arvata pahuuden, mutta en minä kyllä silti olisi arvannut. Ted Bundy näyttää omahyväiseltä paskiaiselta, mutta omahyväisiä paskiaisia on maailma täynnä, eikä kovin moni heistä ole paha psykopaatti. Jeffrey Dahmerilla on toki kylmä katse, mutta samannäköisiä heppuja näkyy kaupan kassajonossa, ja valtaosa on varmasti ihan tavallisia kilttejä perheenisiä, joilla sattuu olemaan ns. "resting bitchface".

Osaan kyllä sanoa, kenellä on "kylmä katse", mutta esimerkiksi Leigh Lezarkilla on yleensä ihan mielettömän jäätävä katse, enkä usko hänestä kuoriutuvan murhaajaa. Miksi siis Leigh Lezarkilla on vain "kylmä katse", kun taas tällä seinäjokelaisella murhaajatytöllä on AV:n mukaan "paha katse"? Miten silmistä erotellaan kylmyys/ilmeettömyys ja pahuus? Neuvokaa pliis!

Kommentit (88)

Vierailija
1/88 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 11:23"]

Aina kun täällä keskustellaan jostain kamalasta murhatapauksessa, monet sanovat, että pahuus näkyy tekijän silmistä. Mutta ellei kyseessä ole jokin mielipuolisesti tuijottava henkilö kuten Charles Manson, minä en yleensä näe silmissä mitää niin erikoista. Minulla on kylläkin Asperger, joten se varmaan vaikuttaa kykyyni lukea silmistä näitä yliluonnollisia viboja, mutta silti se vaikuttaa hyvin oudolta.

Jos nyt katsoo vaikka monien hirvittävien sarjamurhaajien kuvia... niin toki silmistä näkyy "jotain", ja retroaktiivisesti voi sanoa, että katseesta voisi arvata pahuuden, mutta en minä kyllä silti olisi arvannut. Ted Bundy näyttää omahyväiseltä paskiaiselta, mutta omahyväisiä paskiaisia on maailma täynnä, eikä kovin moni heistä ole paha psykopaatti. Jeffrey Dahmerilla on toki kylmä katse, mutta samannäköisiä heppuja näkyy kaupan kassajonossa, ja valtaosa on varmasti ihan tavallisia kilttejä perheenisiä, joilla sattuu olemaan ns. "resting bitchface".

Osaan kyllä sanoa, kenellä on "kylmä katse", mutta esimerkiksi Leigh Lezarkilla on yleensä ihan mielettömän jäätävä katse, enkä usko hänestä kuoriutuvan murhaajaa. Miksi siis Leigh Lezarkilla on vain "kylmä katse", kun taas tällä seinäjokelaisella murhaajatytöllä on AV:n mukaan "paha katse"? Miten silmistä erotellaan kylmyys/ilmeettömyys ja pahuus? Neuvokaa pliis!

[/quote]

Huuhaata. Olen aina ihmetellyt, miksi joillakin on kova hinku todistella olevansa joku noita, tietäjä tai selvänäkijä. Kukaan ei näe kenenkään pahuutta päällepäin, päinvastoin: usein psykopaattisten sarjamurhaajien lähipiiri, naapurusto tms. eivät olisi koskaan osanneet arvata näiden tekoja.

Vierailija
2/88 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 11:31"]

Tunnen pahoinvointia, oksettavaa fyysistä oloa ja tuntuu aivan kun pala olisi tarttunut kurkkuun kun on pahan ihmisen lähellä.

[/quote]

Tuo pahan olon tunne fyysisesti on tunne mikä ei ole koskaan petettävissä.

Vaikka joku puhuisi enkelten kieltä ja olisi enkelin näköinen mutta jonka läsnäollessa tuntuu fyysinen pahoinvointi tarkoittaa, että henkilö on paha sisimmässään vaikka kuinka esintyisi enkelinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/88 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 13:41"]

Ted Bundyn katse kyllä huutaa psykopaattia eikä pelkkää omahyväistä paskiaista. Jos tämä ei ole psykopaatin katse niin ei mikään: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/cc/Ted_Bundy_headshot.jpg

[/quote]Tuon perusteella joka toinen vastaantuleva on pyskopaatti.

Vierailija
4/88 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huruakat koolla taas.

Vierailija
5/88 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Se on sitä jälkiviisauttaa. Jälkikäteen, kun tiedetään että ko. ihminen on tehnyt rikoksen, on niin helppo sanoa että se ihminen näyttääkin pahalta. 

Vierailija
6/88 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 11:29"]

Putin on hyvä esimerkki. Silmistä näkee, että ketään ei ole kotona. Tunteeton, kylmä ja kuollut katse.

[/quote]

http://wall4all.me/wallpaper/764482-Vladimir-Putin-derp

Vierailija
7/88 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 13:45"]

[/quote]

Huuhaata. Olen aina ihmetellyt, miksi joillakin on kova hinku todistella olevansa joku noita, tietäjä tai selvänäkijä. Kukaan ei näe kenenkään pahuutta päällepäin, päinvastoin: usein psykopaattisten sarjamurhaajien lähipiiri, naapurusto tms. eivät olisi koskaan osanneet arvata näiden tekoja.

[/quote]

Eihän siinä mikään selvännäkijä tarvitse olla huomatakseen, että joku ei vaikuta ihan normaalilta. Varmaan sinullekin on joskus tullut epämiellyttävä olo jonkun ihmisen seurassa vailla mitään varsinaista syytä? Ei se sen kummempaa ole. Ja toisaalta, ihmiset eivät useinkaan kiinnitä hirveästi huomiota ympärillään oleviin puolituttuihin tai tuntemattomiin. Siihenhän Ted Bundykin luotti. Ihmiset kulkevat ympäriinsä itseensä ja omiin asioihinsa kietoutuneina. Harva aktiivisestii pohtii, että voisikohan tuo naapurin Risto olla psykopaatti.

Syitä siihen, miksi lähipiiri ei huomaa jonkun murhaajan tekosia, voi olla monia. On varmaan ihan normaali ja ymmärrettävä reaktio, ettei sellaista haluakaan huomata, jos ihminen on itselle läheinen. Ei sellaista voi ihan noin vain itselleen myöntää, että puoliso/lapsi/vanhempi tms. on kylmäverinen murhaaja tai muuten paha ihminen. Ja vaikka olisikin sellainen tunne, että jossain ihmisessä ei ole kaikki ihan kohdallaan, niin ihmiset usein toimivat intuitiotaan vastaan, ainakin jos sille ei olisi mitään todisteita. Vaaran tunne myös viehättää monia, mikä on koitunut monin uhrin kohtaloksi.

Vierailija
8/88 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 11:42"]

Kyllä minä ainakin huomaan esim. Kadulla vastaantulijoista, että kenellä viiraa ja kenellä ei. Toki ei kaikista näy päälle päin kaikki, mutta jos on vähänkin pimee sillä tavalla, että sen näkee ulospäin, niin huomaan sen. Esim. Baareissakin erottaa aika nopeasti kuka on väkisin miestä etsivä hullu takertuja, joka kykenksi lähes mihin tahansa. Kuvistakin näkee helposti kenellä viiraa. Silmät paljastaa pahuuden ja sekopäisyyden.

[/quote]

Katsopa joskus itseäsi peilin kautta silmiin. Kokeile ja ylläty.

Vierailija
9/88 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 11:29"]

Putin on hyvä esimerkki. Silmistä näkee, että ketään ei ole kotona. Tunteeton, kylmä ja kuollut katse.

[/quote]

Lisäksi katseessa on jotekin maireaa ja äärettömän ylimielistä.

Vierailija
10/88 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa väkivaltarikollisista on reaktiivisesti väkivaltaisia. Eli ei tunnekylmiä ja tyhjiä katseita, vaan raivoa, aggressiota, ahdistusta, pelkoa, paljon tai vähän. Psykopaatillakin on yleensä tunteita, vaikka häiriintyneesti ja rajoittuneesti. Yleensähän tunnistamme toisista sen, mitä emme itsestämme. Jos tunnistatte toisissa tyhjiä katseita, kylmyyttä, sekopäisyyttä jne., niin kyse voi olla projektiivisesta identifikaatiosta.

Vierailija
11/88 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 11:43"]Onko Seinäjoen tyttöstä kuvia jossain?
[/quote]

On.

https://igcdn-photos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpt1/t51.2885-19/1515173_1543690135912910_1503887689_a.jpg

Vierailija
12/88 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 13:47"]

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 11:31"]

Tunnen pahoinvointia, oksettavaa fyysistä oloa ja tuntuu aivan kun pala olisi tarttunut kurkkuun kun on pahan ihmisen lähellä.

[/quote]

Tuo pahan olon tunne fyysisesti on tunne mikä ei ole koskaan petettävissä.

Vaikka joku puhuisi enkelten kieltä ja olisi enkelin näköinen mutta jonka läsnäollessa tuntuu fyysinen pahoinvointi tarkoittaa, että henkilö on paha sisimmässään vaikka kuinka esintyisi enkelinä.

[/quote]

Ja sitten on ne, jotka puhuvat muista noin ja vaikuttavat ympäristön mielipiteisiin tehokkaasti, mutta ovatkin itse itse pahuus.

Vierailija
13/88 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että on tyhjä ja ilmeeton katse, ei vielä välttämättä tarkoita pahuutta. Ihminen voi olla äärimmäisen masentunut ja lopussa, hautoo pelkästään itsensä tappamista, eikä toisille voisi mitään pahaa tehdä.

Nuo löpinät Putinin ja Breivikin pahasta katseesta on jälkiviisautta. Tunnen ihmisen joka on murhaaja, hänen silmissään ja katseessaan ei ollut mitään vikaa. Ei ihmistä voi ulkonäön takia tuomita pahaksi. Jälkiviisastella voi vaikka kuinka paljon.

Jos huomaa tuntevansa puistatusta ja vatsan vääntöä jonkun seurassa, kannattaa mennä sinne peilin eteen miettimään mitä tuli projisoitua.

Vierailija
14/88 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 14:05"]

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 11:43"]Onko Seinäjoen tyttöstä kuvia jossain? [/quote] On. https://igcdn-photos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpt1/t51.2885-19/1515173_1543690135912910_1503887689_a.jpg

[/quote]

En osaisi pitää tuon katsetta pahana.

Vierailija
15/88 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aika hyvä lukemaan ihmisiä, usein kuitenkin ylitulkitsen myös. Olen selittänyt sen itselleni niin, että keskityn enemmän nonverbaaliseen viestintään, kuin siihen mitä ihminen sanoo. Tahdosta riippumaton viestintä, jotkut tunteet näkyvät esim. vain sekunnin sadasosia ihmisten kasvoilla. 

Eli mielestäni pahuutta ei voi lukea katseesta, vaan kasvojen ilmeestä. 

Vierailija
16/88 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 14:04"]

Suurin osa väkivaltarikollisista on reaktiivisesti väkivaltaisia. Eli ei tunnekylmiä ja tyhjiä katseita, vaan raivoa, aggressiota, ahdistusta, pelkoa, paljon tai vähän. Psykopaatillakin on yleensä tunteita, vaikka häiriintyneesti ja rajoittuneesti. Yleensähän tunnistamme toisista sen, mitä emme itsestämme. Jos tunnistatte toisissa tyhjiä katseita, kylmyyttä, sekopäisyyttä jne., niin kyse voi olla projektiivisesta identifikaatiosta.

[/quote]

Oikein. Muotoilisin lauseen niin että, tunnistamme toisista sen, mitä ON itsessämme.

Vierailija
17/88 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas itselleen totaalisen sokeat "tietäjät" projisoivat oman pahan olonsa toisen ihmisen pahuudeksi. Se, että ominaisuudet xyz ovat teistä vastenmielisiä ja tekevät teille epämiellyttävän olon, kertoo lähinnä itsestänne. Varsinkin se, että kuvittelette tämän tunteen perusteella näkevänne "pahuuden" ettekä edes osaa lainkaan kyseenalaistaa havaintojenne luotettavuutta... ei mikään suuren neron merkki.

Vierailija
18/88 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykopaatti ei välttämättä ole murhaaja ja murhaaja ei välttämättä psykopaatti. Tunnistan itsessäni ja sisaressani psykopaatin piirteitä. Emme ole kuitenkaan vahingoittaneet ketään fyysisesti ikinä. Haluaisin tuntea enemmän ja "tunnen" siitä huonoa mieltä etten tunne.

Vierailija
19/88 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin myöntää että olen surkea ihmistuntija. Kaikkein ne "kilteimmät" ja muidenkin ihmisen mielestä super mukavat nössykät, ovat itsekkäimpiä, irstaimpia ja katalampia heittiöitä jälkikäteen, kun tarkemmin on tutustunut ja antanut heille mahdollisuuden satuttaa itseään.

Vierailija
20/88 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee paha olo ja etiäisiä kun katon tota Mikko Leppilampea virnuilemassa Synsam-mainoksessa.