Kaikki on alkanut haista tosi voimakkaalle ja pahalle?
Mistähän voisi johtua? Vastaavaa oli joskus alkuraskaudessa vuosia sitten, mutta nyt raskauden mahdollisuutta ei ole. 🤔 Muut eivät huomaa näitä hajuja, ainakaan yhtä voimakkaana. En esimerkiksi saa nukuttua, kun haistan roskiksen (joka ei muiden mielestä edes haise), viemäri haisee kuvottavalta toiselta puolelta asuntoa, lapsen märät hanskat löyhkäsi niin että meinasi oksennus tulla. Saatan etsiä tunteja kämpästä jotain pilaantunutta, kun haisee, eikä mitään löydy.
Kommentit (12)
raskaana, vaihdevuosioireet/hormonihäiriö,aivokasvain, joku muu sairaus, korona, vaikka siinä kai juuri ei pitäisi haistaa, eikä maistaa mitään?
Vierailija kirjoitti:
raskaana, vaihdevuosioireet/hormonihäiriö,aivokasvain, joku muu sairaus, korona, vaikka siinä kai juuri ei pitäisi haistaa, eikä maistaa mitään?
Mietin toki myös migreeniä ja jopa autismikirjoa ja pahentuneita aistiyliherkkyyksiä, joihin myös hajut kuuluvat.
Raskauden mahdollisuutta ei tosiaan ole, jos ei harrasta seksiä, joten vaihtoehto se ei ole. Jotain hormonitoiminnan häiriötä aloin miettiä, toivottavasti ei kuitenkaan näin kolmessakymmenissä iskisi vielä vaihdevuodet.. Koronassa ei ainakaan aikaisemmin oo ollut mitään hajuaistiongelmia mihinkään suuntaan.
Ap
Mulla on aina ollut tosi herkkä nenä, raskaana se oikein on korostunut ja kaikki hajut saanut oksennuksen tulemaan välittömästi.
Olen nuuhkinut koko kämpän läpi välillä jotain hajun lähdettä etsien. Ihan siis lattialistoja ja pistorasioita myöden kun olin varma että jossain väliseinässä joku raato. Muu perhe ei haista yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin toki myös migreeniä ja jopa autismikirjoa ja pahentuneita aistiyliherkkyyksiä, joihin myös hajut kuuluvat.
Koen kyllä tavallaan olevani aistiyliherkkä, joten se voisi sopia myös. Stressiäkin ollut viime aikoina enemmän, en tiedä vaikuttaisiko se.. Inhottavaa silti, mielummin olisin yliherkkä jonkin muun asian suhteen kun pskanhajun :D
Ap
Vithu ainakin alkaa haista jos sitä ei pese.
Voi olla hormoneihin liittyvää. Itse vaihdevuosien alussa tulin hajuherkäksi. Hyvä kun selvisin omista vessareissuista puklaamatta. Jos olisin ollut hoitoalalla töissä, olisivat työt jääneet tekemättä suuren vastenmielisyyden vuoksi.
Onneksi tuo vaihe meni sittemmin itsestään ohi ja hyvä niin, kun kuitenkin on normaalia elämää elettävä tässä monien hajujen maailmassa.
Vaihdevuodet?