Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pahimmat "tää ei kai haittaa"-kokemukset

Vierailija
27.01.2022 |

Eli mitä härskiä ihmiset on tehny koska "ei se haittaa".

Kommentit (3103)

Vierailija
1241/3103 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hissit on kyllä tarkoitettu ihan kaikille, mammojen ja vaunujen on ihan turha itkeä saati rähjätä asiasta. Toki on kohteliasta päästää hissiin ensin pyörätuolit, vaunut ym., mutta ihan niillä saa kaikki ajella.  Ei ole kyllä koskaan tullut mieleenkään ahdistua asiasta.

Muistan kyllä elävästi, kun oma lapsi oli rattaissa kulkeva. Jos pyörätuolipotilaat tai rollaattorin kanssa kulkevat joutuvat elämään jatkuvasti vastaavasti, niin kyllä harmittaa heidän puolesta. Milloin jouduin jännittämään, päästäänkö lapsen kanssa korkealattiaisesta junasta pois (joskus pyysin jo etukäteen konnaria auttamaan), milloin piti odottaa hissiä ties minkälaisessa paikassa (esim. juna-asemien hissit on sellaisia deekumajoja, ettei sinne vapaaehtoisesti kukaan rattaiden kanssa edes mene). Pahin oli, kun oltiin laivalla: nuoriso lappasi hissiin mennen tullen yhden kerrosvälin takia, kun me oltiin jonottamassa rattailla sisään. Helpompi oli sitten ottaa rattaat kantoon ja mennä portaisiin, vaikka se vähän vaaralliselta tuntuikin, kuin odottaa, että nuoret ja täysin tervejalkaiset ihmiset on lakanneet täyttämästä hissiä etuilemalla.

Vierailija
1242/3103 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hissit on kyllä tarkoitettu ihan kaikille, mammojen ja vaunujen on ihan turha itkeä saati rähjätä asiasta. Toki on kohteliasta päästää hissiin ensin pyörätuolit, vaunut ym., mutta ihan niillä saa kaikki ajella.  Ei ole kyllä koskaan tullut mieleenkään ahdistua asiasta.

Veikkaanpa, ettet ole koskaan ollut siinä vaunu- tai pyörätuoliasemassa, vaan olet voinut valita portaat hissin sijaan. Siksi et ole joutunut ahdistumaan asiasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1243/3103 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukrainassa on tällä hetkellä meneillään maailman julkein ”tää ei varmaan haittaa” -’erikoisoperaatio’

Vierailija
1244/3103 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olen ollut. Mistä päättelet, etten olisi ollut?

Vierailija
1245/3103 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampin kauppakeskuksen hissien vieressä on kyltti, jossa kehotetaan antamaan hissit heidän käyttöön, jotka niitä oikeasti tarvitsee. On totta, ettei kaikki vammat päällepäin näy, mutta myös totta, että monet sellaiset ihmiset käyttää hissiä, joiden ei tosiaankaan tarvitse.

Vierailija
1246/3103 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää hissien käyttäjät, joilla on terveet jalat eikä ylimääräisiä pyöriä vedettävänään tai työnnettävään, ovat niitä "ei kai tää nyt haittaa" tyyppejä, jotka eivät pysty samaistumaan, ennen kuin ovat itse sellaisessa asemassa, että olisi joskus kiva päästä liikkumaan kerroksien välissä, kun EI VOI oikeasti valita niitä portaita. 

Suosikaa siis edes hyötyliikunnan edestä portaita ja jättäkää ne hissit heille, jotka niitä välttämättömästi tarvitsevat, etenkin vilkasliikenteisillä paikoilla, kun ne hissit tuntuu koko ajan olevan varattuina (koska hupiajelijat). 

Tämä on todella yksi esteettömyyden haasteista, että useat ihmiset eivät välitä nähdä  silloinkaan nenäänsä pidemmälle, vaikka sen heille selittäisikin "mullakin on oikeus".

Vierailija
1247/3103 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tädilleni vuosia sitten tapahtunutta. Yksi samalla musiikkikurssilla ollut nuori nainen, kurssin arvovaltaisen opettajan tytär, peruutti tätini Micran oven lyttyyn parkkipaikalla. Kommentti oli tyyliin "Eihän tuo nyt haittaa". Tätini vastasi tyyliin: "Kyllä haittaa". Siinä meni nuoren neidon vakuutusbonukset. 

Vierailija
1248/3103 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri toi nuorimmaisensa lisäksi pari teiniä kuokkavieraiksi oman lapseni 5v synttäreille. Koska ei kai pari lisävierasta nyt haittaa. Muut lapset n 4-6v. Teinit söivät tarjoiluista n. puolet, rikkoivat synttärisankarin sekä isoveljensä (7v) legorakennelmat, penkoivat ja naureskelivat lasteni piirustuksille yms. Haittasi!

Vierailija
1249/3103 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nää hissien käyttäjät, joilla on terveet jalat eikä ylimääräisiä pyöriä vedettävänään tai työnnettävään, ovat niitä "ei kai tää nyt haittaa" tyyppejä, jotka eivät pysty samaistumaan, ennen kuin ovat itse sellaisessa asemassa, että olisi joskus kiva päästä liikkumaan kerroksien välissä, kun EI VOI oikeasti valita niitä portaita. 

Suosikaa siis edes hyötyliikunnan edestä portaita ja jättäkää ne hissit heille, jotka niitä välttämättömästi tarvitsevat, etenkin vilkasliikenteisillä paikoilla, kun ne hissit tuntuu koko ajan olevan varattuina (koska hupiajelijat). 

Tämä on todella yksi esteettömyyden haasteista, että useat ihmiset eivät välitä nähdä  silloinkaan nenäänsä pidemmälle, vaikka sen heille selittäisikin "mullakin on oikeus".

Alapeukuista päätellen täällä on useita sellaisia, jotka uskoo näiden näkymättömien tuki- ja liikuntaelinvaivojen nuorilla ihmisillä olevan hirveän yleisiä. Eikä muka olisi olemassa sellaisia, jotka nyt vain ihan huvikseen ottaa hissin liikkuakseen yhden kerroksen välin.

Tietenkin hissiä saavat käyttää kaikki, mutta vähän tilannetajua toivoisin: Jos hissiä odottaa selkeästi sellainen ihminen, joka kulkee pyörillä, keppien kanssa tai muuten hankalasti, niin tietenkin hän saa mennä ensin. Ei tulisi mieleenkään viedä hissiä sellaiselta, mutta osa ei vain välitä.

Vierailija
1250/3103 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin kampaamossa. Pyysin korkeintaan 3cm pois. Pelkän siistimisen siis.

Nohh pian havahduin lauseeseen:

-Lähti nyt vähän enemmän mitä piti TOIVOTTAVASTI EI HAITTAA.

Oli siis napsinut väht 10cm, ja pitkistä hiuksistani tuli melkein polkkatukka. 

Ai kamalaa miten traagista. Not.

Vierailija
1251/3103 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pitkätukkainen mies, ja pyysin vain latvojen siistimisen ja 2haarasten poiston, sekä kunnon pesun ja hoidon, tyttönen erittäin iloisena näytti paikan ja istumaan ja siitä sitten töihin, meni 15min selasin puhelinta, 20min,30min, 40min... aloin jo kyllästyä ja tämä siis leikkausvaiheessa vasta :D, okei mulla on todella paksu tukka mutta mitä ihmettä, noh sitten tuumasi hetken päästä että valmista on ja siitä pesemään, ja hoito, ja kuivaus, olin pyörtyä kun tukastani oli leikattu joku 15-20cm pois eikä tukka enää yltänyt edes ponnarille kokonaan... pyysivät 60€ sanoin jo heti että mitä ihmettä mun tukalle on tehty???? vastasi että perusleikkaus ja lyhennys, puolihuutoa vastasin että nimenomaisesti pyysin vaan huollon ja siistimisen, en 20cm leikkuuta, sitten sain kuulla että hän on vaan opiskelija.... En maksanut penniäkään, tein valituksen, ja lähin menemään... Jumalauta että otti päähän.

Vierailija
1252/3103 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä tulee hyvin mieleen miten ite ollut monissa muutoissa pakuni kanssa, ja aina sanonut että voin tulla kuskaamaan mutta kanna en, ja haluan ennalta sovitun rahallisen korvauksen. Kerran sitten sovittiin tuttavan kanssa muutosta, reilu 180km suuntaansa, ja 2kuormaa, ja sanoin että 200€ niin ajan 2kertaa tuon matkan, no tehtiin kirjallinen sopimus paperille, no muuttopäivänä selvisi ettei ollut hänen muutosta edes kyse vaan kaverinsa, jonka kanssa en ollut mitenkään ennaltatuttu, menin sovittuna aikana, ja vieläpä vähän ajoissa paikalle, 100kmn päähän kotoani, selvisi tosiaan että ei oo kantajia, vaan minun olisi pitänyt kantaa, vaikka sopimuksessa selvästi oli että vain kuskaan, ja että oltava omat kantajat... noh monen tunnin venkoamisen jälkeen sai jotkut kantamaan kaljapalkalla romujaan kyytiin, olin siinävaiheessa jo semivittuuntunut, no auto saatiin täyteen, ja minä ajamaan 180+km, paikanpäällä ei ollut ketään, yritin soittaa kaverilleni, ei vastaa, tämä muutettava ei vastaa, ei mitään tietoa yli tuntiin, sitten tulee joku vanhempi herra kyseleen et oonko mä muuttamassa siihen, ja sanoin että en vaan olen töissä muuttamassa tähän, no hän sanoi että talo on kyllä täynnä ja hän tuli juuri taloyhtiön kokouksesta eikä uusia ole tulossa :D, noh aika kului, kävin syömässä, varmistin osoitteet yms, sitten tämä emäntä soittaa että missä viivyn, etten ole tullut takaisin, minä onneksi omaan rauhallisen luonteen, ja selitin rauhallisesti asian, että mitä ihmettä täällä tapahtuu, tämä sanoi että kyllä olen oikeassa osoitteessa, noh sanoin että siinä asuu joku mummo joka ei oo koskaan kuullukkaan sinusta, ja täällä piti olla mies vastassa. plaaplaaplaa

Hän käski minun kantaa romut sisälle että seon tyhjä asunto, no ei ollut... Siellä on mies, no ei ollut...

soitin kaverilleni joka nyt sitten vastasi, sanoi että ei ole hänen asia, ja minä tuumasin että kyllä muuten on et nimet on paperissa... katkaisi puhelun... tässä kohtaa olen melkein 300km kotoa ja minua käsketään murtautumaan mummelin kotiin joka muuten oli täynnä tavaraa, eikä tosiaan tyhjä asunto....

Tässäkohtaa alkaa olla ilta, pimeä, pakkanen kiristyä, ja edelleenkään ei mitään oikeaa tietoa.. Päätin soittaa poliisiin, joka onneksi partioi lähistöllä, tulivat paikanpäälle kys osoitteeseen, selitin asian poliisille ja millä asialla olen, varmistivat mummelilta että hän ei tämmöstä tunne, kattovat myös osotteen joka mulle annettiin, ja olin oikeassa paikassa, poliisi yritti soittaa tälle muuttajalle ja kaverilleni jotka eivät vastanneet ja minulla oli auto täynnä tavaraa, sanoin että haluan kotiin ja että en voi olla täällä yötä myöten odottelemassa kun selvästi en ole oikassa paikassa... poliisi käski palauttaa tavarat ja mennä kotiin, noh onneksi tämä nainen asui matkan varrella ja ajoin sinne takaisin, oli jo yö, asunnosta kuuluin äänekäs musiikki, eikä ketään näkynyt eikä kukaan avannut ovea, tässä vaiheesssa hermot meni, ja työnsin kaiken tavaran hankeen oveneteen ja lähin painaa kotia.. seuraavana aamuna poliisit kävi ovella selvittelemässä "omaisuusvahinkoa" jonka olin kuulema tehnyt. noh tästä ei mulle seurannut mitään, sanoin vaan että ottaavat piip poliisiyksikköön yhteyttä, että sieltä käskivät tehä näin. 

noh tää kys kaveri ei koskaan enää ollut yhteyksissä, ja hyvä näin, aikaa meni hukkaan päivä ja muutamakymppi polttoainetta. En sittemmin oo lähteny ku oikeesti tutuille avuksi.. 

Vierailija
1253/3103 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä saa, kerran eräs pariskunta toi aamuyöllä auton meidän omakotitalon pihaan, meitä ei ollu kotona ku muksut ku porukat oli matkailuautolla suht lähellä vähän omaa aikaa ottamassa, no tottakai säikähettiin, ja selvis että tää tyyppi joka toi auton, oli kysyny isältä että laittasko auton, ja oli astannu että ei rupea laittamaan kun ei jaksa, niin silti tyyppi toi auton tolleen, suora soitto poliisille ja auto seiso meidän pihassa varmasti 2-3kk, kukaan ei tehny asialle mitään, eikä omistaja hakenu sitä pois, sai kyllä sakot ja sanktiot välissä vaan ei vaan hakenu "ennenku auto on korjattu", lopulta otettiin ja pistettii narunnokkaan ja hinattiin poliisiaseman parkkiin, ja jätettiin sinne, eipä kuulunu enää mitään tyypistä.

Vierailija
1254/3103 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jätin miehen, koska hän äänesti Eskoa Ahoa presidentinvaaleissa, kun mahdollisuus oli äänestää Tarja Halosta ensimmäiseksi naispresidentiksi. Tajusin, että mies on juntti eikä kykene kriittiseen ajatteluun vaan tulee aina seuraamaan lapsuudenkodissaan opittua ideologiaa.

Tämä Tarrrja on nyt ollut harvinaisen hiljaa poistattamistaan maamiinoista. Jos se ressukka kuvittelee, että Putte-possun kravatin oikaisulla kaikki on taas hyvin.

177 kansanedustajaa äänesti miinakiellon puolesta, joukossa oli yli 20 kokoomuksen kansanedustajaa, lisäksi muutama kristillisten ja ruotsalaistenkin kansanedustaja. Eihän Tarjalla ollut edes äänioikeutta eduskunnan täysistunnossa, kun oli samaan aikaan tasavallan presidentti.

Ei kai tää mitään haittaa, vaikka totuus tulee julki.

Vierailija
1255/3103 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kans ku täytin 18 oli näitä loisivia "kavereita", tulivat kahville millon huvitti, toivat myös kavereitaan mukanaan joita en tuntenu, ja sit näitä jotka tuli käymään ja jäivät moneksi vuorokaudeksi, se oli aikaa jolloin hommasin joka kuukausi vähintään 1-2 bändipaitaa, ja aloin ihmetellä miten niitä alko häviämällä hävitä, ja lopulta varmaan 40bändipaidasta oli jäljellä alle 10, siivosin koko kämpän ja joka kolkon, en löytänyt, noh sain tietää että yksi loisiva kaveri oli nämä vienyt ja myynyt... Jäi satoja euroja velkaa.. Myös hänen ystävät pöllivät millon tupakkaa millon ruokaa.. Sitten eräs tuttava mikä saatto jäähä viikoiksi, lähti aamulla jonnekki ja aina illalla ennen alaovien kiinnimenoa oli ovella koluamassa, viimesen kerran kun lähti, olin juuri käyny kaupassa, ja ostin pizzoja, ja yms pikaruokaa, maitoa, kahvia yms yms, jääkaappi oli piri pintaan täynnä, noh menen aamulla jääkaapille että syön, ja huomaan et tyyppi on hävinny, olin vaan et jes! mutta sitten tajusin että jääkaapista oli hävinny pizzat, lihapiirakkapussi, nakkipaketti, juusto, maidot, ja kaikki mahollinen ruoka, yksi purkki tonnikalaa oli jääny, 2pakettia kahviakin meni samalla, sekä suurin osa röökeistä.. 

Samantien pistin kavereille viestiä onko nähneet sitä, noh löyty, lähin autolla aika haipakkaa ettimään ja kun löysin vedin pataan ja repun selästä ja tyhjensin siihen kadulle, siel oli melkein kaikki mun ruuat, iso osa oli syöty jo, ja röökipusseja oli kans monta... Sanomattakin selvää että tähän loppu kaveruus, ja silloin sanoin että 20€ ja annan asian olla, samanen kaveri tuli ostelee multa autoa vuosia myöhemmin, muistutin samalla että sun velka on koronnu joka vuosi ja on nyt jotai 150e, jäi tyypiltä auto ostamatta.

Vierailija
1256/3103 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin myös omakotitalossa vuokralla toistaiseksi voimassa olevalla sopimuksella, noh vuokranantaja oli erittäin pimeä, hän ei suostunut luopumaan omasta avaimestaan, sähkösopimusta ei saanut ite ottaa vaan hälle piti maksaa sähköstä, hänellä oli talossa nettiyhteys josta oli pakko maksaa, vaikka itsellä oli yhteys, jota ei sitten voinut siirtää kun vuokranantaja ei suostunut omaansa katkaisemaan, talossa oli sähkö/puulämmitys, pattereihin ei saanut koskea, vaan olivat 20c lämpötilassa kokoajan, vuokrasopimuksessa oli että lämmityspuut sisältyy, no puut loppu auttamatta 3kk kohalla ja puita ei tullut, vaan piti itse ostaa lisää. 

Tämä vuokranantaja jätti myös kertomatta että talo on myös myynnissä, oltiin asuttu noin 3kk, kun aamulla tulin suihkusta munasillaan ja tämä vuokranantaja on eteisessäni jonkun tyypin kanssa joka tuli kattomaan taloa, ei mitään ennakkoilmoitusta, sanoin suoraan että nyt molemmat ulos, tai soitan poliisit, noh tämä talonkatsoja kyllä lähti mutta vuokranantaja sanoi että hällä on oikeus olla talossaan, soitin poliisit jotka sanoivat hälle kyllä ettei asiat ihan näin ole, ei silti antanut avaintaan. 

Asuttiin vielä noin 3kk, tänä aikana tuli näyttämään taloa ainakin 5ihmiselle ilman mitään ilmoitusta, Emäntäni soitti eräs päivä minulle kun olin 3päivän keikalla toisessa kaupungissa ja kertoi itkien kuinka oli herännyt sohvalla siihen että vuokranantaja tuijottaa häntä vain parin metrin päässä, oli kyllä lähtenyt heti, mutta miettikää mikä tilanne?!?! Tästä tehtiin rikosilmoitus, ja meillä kun oli kamerat sisällä ja ulkona niin tämä tallentui myös sinne, tämän jälkeen vuokranantaja joutui luopumaan avaimestaan ja sai kunnon sakot..

Asuimme vielä pari kuukautta siinä etsien asuntoa, ja muutettiin pois, siitä on nyt 9vuotta ja se talo on edelleen myytävänä, hintaa oli joku 78000 kun arvioija sanoi meille että maksimissaan 28000, uutiset vissiin kiiri äkkiä kaikkialle...

Vierailija
1257/3103 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omistan omakotitalon. Ihmettelin kun parkkipaikallani (yhden auton pienellä parkkipaikalla) oli kaksi tuntematonta autoa. Aivan toisiinsa kiinni parkkeerattuna. Lähistöllä ei ollut yhtään parkkipaikkaa, joten jouduin jättämään auton tienvarteen (ja sain 60€ sakon). Naapuri sitten viikon päästä päätti laittaa viestiä. Että "Tuttavamme parkeerasi pihallesi kun et ollut kotona. Toivottavasti ei haitannut!"

Ei yhtään...

Et sitten selvittänyt AKE:sta autojen haltijoita? Niiden perusteellahan olisit voinut ilmoittaa poliisille asian ja sieltä olisivat voineet laittaa sakot väärin parkkeeraajille. Tämän takia juttusi tuntuu typerältä provolta.

Minulla on pari kertaa viikossa väärinpysäköity auto estämässä autolliin ajon. Helsingin kaupungin pysäköinninvalvontaan soittaminen ei johda yhtään mihinkään ja iltaisin ja pyhäpäivinä sieltä ei vastata. Numeron selvittäminen maksaa ja jos selvittäisin numeron joka kerta kun joku on pysäköinyt väärin, maksaisin helposti muutaman sata euroa vuodessa näiden väärinpysäköitsijöiden numeroiden selvittämisestä.

Onko tämä mielestäsi kohtuullista? Mielestäni ei. Kiinteistölle pääsyn estävä väärinpysäköity auto pitää voida siirrättää pois kiinteistönomistajan toimesta siten, että lasku menee auton omistajalle. Nyt tämä ei ole mahdollista. 

Mulla kans samoja ongelmia, yksi naapuri kuvittelee omistavansa koko pysäköintialueen, hänellä on yksi tolppapaikka ja tallipaikka, ja jättää romujaan kaikkialle...(2autoa, kelkkakärry, ja venekärry), molemmat autot on ulkona, talli täynnä romua, venekärry tienvarressa ja kelkkakärry mun paikalla...

Ensiksi alkoi käyttää toisen autonsa ylläpitoon mun tolppapaikkaa(minulla tolppa ja tallipaikka koska meillä 2autoa), ilmoitin tästä hänelle ja siirsi autonsa pois, mutta sitten minulle soitettiin taloyhtiöstä ja kerrottiin et kys paikat on laitettu vieraspaikoiksi, joten tämä kaveri saa käyttää sitä paikkaa...wtf? :D no sain toisen tolppapaikan sitten, johon jo syksyllä tämä samainen kaveri toi moottorikelkkakärrynsä seisomaan, ja se on seisonut siinä koko talven, taloyhtiö ei oo tehny asialle mitään vaikka oon soittanu asiasta monesti, ja tää kaveri jonka oon kerran nähny tässä lupasi siirtää sen, eli nyt tulee joku 5kk että seon seisonu mun paikalla ja oon maksanu sitä paikkaa kokoajan...myöskään aurakuskit ei oo voinu aurata siitä kun se kärry on siinä eessä, ollaan jouduttu lämmittää autot silleen et toinen on tallissa ja toinen siinä perässä ulkopuolella...

Vierailija
1258/3103 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sä suostut tuohon? Soitat nyt isännöitsijälle, että koska tää lokki ei ole siirtänyt rojujaan sun ruudustasi koko talvena, haluat rahat takaisin parkkipaikastasi siltä ajalta, kun asiaa ei ole reklamoinnistasi huolimatta hoidettu. Sen jälkeen ilmoitat sille lokille, että kärry lähtee tämän päivän aikana tai laitat siihen rengaslukon. Rengaslukkoja saanee motoneteistä, biltemoista sun muista.

Ihme munatonta myöntymistä tuollainen. Omista rajoistaan saa ja täytyy pitää kiinni.

Vierailija
1259/3103 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pistää vihaksi kirjoitti:

Oltiin juuri eläintieteellisessä museossa. Olin alhaalla rattaiden kanssa menossa lapseni kanssa ylös. Sieltä hissistä tuli äiti kouluikäisen kersan kanssa. Juma...uta olisivat kävelleet eikä tuolla tavalla varaile hissejä niiltä, jotka niitä oikeasti tarvitsee.

Mistä tiedät voiko toinen kävellä portaita tai ei? Nivelrikkoa tms

Kaikki ei näy päällepäin, minulla on paha nivelrikko molemmissa polvissa ja portaita ei oikeastaan pysty kävelemään ilman että on vaara kaatumisesta, eli jos on valittavana hissi tai liukuportaat niin käytän niitä. Ei se aina ole laiskuuden ja itsekkyyden merkki.

Vierailija
1260/3103 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä tulee hyvin mieleen miten ite ollut monissa muutoissa pakuni kanssa, ja aina sanonut että voin tulla kuskaamaan mutta kanna en, ja haluan ennalta sovitun rahallisen korvauksen. Kerran sitten sovittiin tuttavan kanssa muutosta, reilu 180km suuntaansa, ja 2kuormaa, ja sanoin että 200€ niin ajan 2kertaa tuon matkan, no tehtiin kirjallinen sopimus paperille, no muuttopäivänä selvisi ettei ollut hänen muutosta edes kyse vaan kaverinsa, jonka kanssa en ollut mitenkään ennaltatuttu, menin sovittuna aikana, ja vieläpä vähän ajoissa paikalle, 100kmn päähän kotoani, selvisi tosiaan että ei oo kantajia, vaan minun olisi pitänyt kantaa, vaikka sopimuksessa selvästi oli että vain kuskaan, ja että oltava omat kantajat... noh monen tunnin venkoamisen jälkeen sai jotkut kantamaan kaljapalkalla romujaan kyytiin, olin siinävaiheessa jo semivittuuntunut, no auto saatiin täyteen, ja minä ajamaan 180+km, paikanpäällä ei ollut ketään, yritin soittaa kaverilleni, ei vastaa, tämä muutettava ei vastaa, ei mitään tietoa yli tuntiin, sitten tulee joku vanhempi herra kyseleen et oonko mä muuttamassa siihen, ja sanoin että en vaan olen töissä muuttamassa tähän, no hän sanoi että talo on kyllä täynnä ja hän tuli juuri taloyhtiön kokouksesta eikä uusia ole tulossa :D, noh aika kului, kävin syömässä, varmistin osoitteet yms, sitten tämä emäntä soittaa että missä viivyn, etten ole tullut takaisin, minä onneksi omaan rauhallisen luonteen, ja selitin rauhallisesti asian, että mitä ihmettä täällä tapahtuu, tämä sanoi että kyllä olen oikeassa osoitteessa, noh sanoin että siinä asuu joku mummo joka ei oo koskaan kuullukkaan sinusta, ja täällä piti olla mies vastassa. plaaplaaplaa

Hän käski minun kantaa romut sisälle että seon tyhjä asunto, no ei ollut... Siellä on mies, no ei ollut...

soitin kaverilleni joka nyt sitten vastasi, sanoi että ei ole hänen asia, ja minä tuumasin että kyllä muuten on et nimet on paperissa... katkaisi puhelun... tässä kohtaa olen melkein 300km kotoa ja minua käsketään murtautumaan mummelin kotiin joka muuten oli täynnä tavaraa, eikä tosiaan tyhjä asunto....

Tässäkohtaa alkaa olla ilta, pimeä, pakkanen kiristyä, ja edelleenkään ei mitään oikeaa tietoa.. Päätin soittaa poliisiin, joka onneksi partioi lähistöllä, tulivat paikanpäälle kys osoitteeseen, selitin asian poliisille ja millä asialla olen, varmistivat mummelilta että hän ei tämmöstä tunne, kattovat myös osotteen joka mulle annettiin, ja olin oikeassa paikassa, poliisi yritti soittaa tälle muuttajalle ja kaverilleni jotka eivät vastanneet ja minulla oli auto täynnä tavaraa, sanoin että haluan kotiin ja että en voi olla täällä yötä myöten odottelemassa kun selvästi en ole oikassa paikassa... poliisi käski palauttaa tavarat ja mennä kotiin, noh onneksi tämä nainen asui matkan varrella ja ajoin sinne takaisin, oli jo yö, asunnosta kuuluin äänekäs musiikki, eikä ketään näkynyt eikä kukaan avannut ovea, tässä vaiheesssa hermot meni, ja työnsin kaiken tavaran hankeen oveneteen ja lähin painaa kotia.. seuraavana aamuna poliisit kävi ovella selvittelemässä "omaisuusvahinkoa" jonka olin kuulema tehnyt. noh tästä ei mulle seurannut mitään, sanoin vaan että ottaavat piip poliisiyksikköön yhteyttä, että sieltä käskivät tehä näin. 

noh tää kys kaveri ei koskaan enää ollut yhteyksissä, ja hyvä näin, aikaa meni hukkaan päivä ja muutamakymppi polttoainetta. En sittemmin oo lähteny ku oikeesti tutuille avuksi.. 

Tämä!! On kyllä eeppisin juttu ikinä!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi viisi