Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pahimmat "tää ei kai haittaa"-kokemukset

Vierailija
27.01.2022 |

Eli mitä härskiä ihmiset on tehny koska "ei se haittaa".

Kommentit (2965)

Vierailija
561/2965 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ajoin autoni keulan sentin päähän puskurista ja lähdin palaveriin. Puhelin äänettömälle ja avot, siellä kihisi ukko kun viiden tunnin jälkeen menin autolleni. Paikka oli merkitty rekisterikilvelläni ja tiedolla, että muiden pysäköinti paikalle ei ole sallittua.

Uhkasi minua poliisilla, sanoin, että pyydetään vaan, saat sakot.

Tein kerran saman, pl viiden tunnin palaveri. Firmani (maksetulla) parkkipaikalla oli taloyhtiön asukkaan vieraan auto, soitin parkkipirkolle, joka tuli sakottamaan luvattomasta pysäköinnistä. Hän sanoi, että estämisestä voi saada itsekin sakon. Ei kuitenkaan sakottanut, kun olin itse paikalla ja siirsin autoni heti pois maksulliselle paikalle.

Oli kiva katsoa ikkunasta väärin pysäköineen ilmettä, kun sakkolappunsa huomasi. Oli varmaan ajatellut, ettei se haittaa, jos tunnin pysäköi paikallani, eihän liikekkään ollut vielä auki. Ei ollut, mutta aamuisin on silti työtehtäviä ennen oven aukaisua. Lisäksi vielä täytyi pistää "lappu luukulle" siksi aikaa kun kävin siirtämässä autoni omalle paikalleni + parkkimaksu!

No eihän sillä kunnallisellakaan pysäköinninvalvojalla, saati sitten jollain yksityisellä parkkipatella ole mitään sakotusoikeutta. Vain poliisi voisi kirjoittaa sakon. Jos nimittäin löytyy lainkohta, jonka perusteella pysäköintipaikan oikeaa haltijaa voi sakottaa.

Vierailija
562/2965 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kämppis-ajoilta. Olin varannut itselleni gluteenittomat ruuat ja sellaiset, joita pystyn syömään (useita allergioita) merkkasin ruuat kissan kokoisin kirjaimin. Kämppis oli raahannut jonkun hoidon asunnollemme ja tämä ukko oli kännissä mättänyt melkein kaikki ruokani "ei kai haittaa kun Makella oli nälkä" se korvaa kyllä. Joo, korvasi, osti tilalle yhden valmislasagnen jota en voi syödä.

Ja sinä hyväksyit korvauksen? Minä olisin pakottanut antamaan rahaa, v**tu olisin nostanut sellaisen metakan, ilmoittanut poliisille jne.

Joo, ihan varmaan poliisi lähteekin jotain keliakiamättöjen näpistyksiä tutkimaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
563/2965 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies oli kertonut olevansa lyhyt mutta unohti mainita kaljamahastaan ja kaulattomuudestaan, oli kuin tyyris tyllerö. Lisäksi alkoi keskellä kahvilaa puhua miten tykkää panna kakkoseen  ja että hänellä on liukkarituubi mukana, jos haluan mennä vessaan kokeilemaan.. loukkaantui syvästi kun kieltäydyin kunniasta ja syytti  pituuttaan asiasta. Että me akat kuulemma ollaan niin pinnallisia!  Jos ottaa treffeille liukkarin mukaan ja mankuu pyllyseksiä kauppakeskuksen vessassa, on turha ihmetellä ettei toisia treffekä tule ja ekatkin loppuu lyhyeen! Mutta käteväähän se on piiloututa sen taa, että on lyhyt ja naiset pinnallisia.

Ed?

Vierailija
564/2965 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ajoin autoni keulan sentin päähän puskurista ja lähdin palaveriin. Puhelin äänettömälle ja avot, siellä kihisi ukko kun viiden tunnin jälkeen menin autolleni. Paikka oli merkitty rekisterikilvelläni ja tiedolla, että muiden pysäköinti paikalle ei ole sallittua.

Tein kerran saman, pl viiden tunnin palaveri. Firmani (maksetulla) parkkipaikalla oli taloyhtiön asukkaan vieraan auto, soitin parkkipirkolle, joka tuli sakottamaan luvattomasta pysäköinnistä. Hän sanoi, että estämisestä voi saada itsekin sakon. Ei kuitenkaan sakottanut, kun olin itse paikalla ja siirsin autoni heti pois maksulliselle paikalle.

Oli kiva katsoa ikkunasta väärin pysäköineen ilmettä, kun sakkolappunsa huomasi. Oli varmaan ajatellut, ettei se haittaa, jos tunnin pysäköi paikallani, eihän liikekkään ollut vielä auki. Ei ollut, mutta aamuisin on silti työtehtäviä ennen oven aukaisua. Lisäksi vielä täytyi pistää "lappu luukulle" siksi aikaa kun kävin siirtämässä autoni omalle paikalleni + parkkimaksu!

No eihän sillä kunnallisellakaan pysäköinninvalvojalla, saati sitten jollain yksityisellä parkkipatella ole mitään sakotusoikeutta. Vain poliisi voisi kirjoittaa sakon. Jos nimittäin löytyy lainkohta, jonka perusteella pysäköintipaikan oikeaa haltijaa voi sakottaa.

Eikös pysäköintivirhemaksu ole sakko? Löytyyhän siihen lainkohta, kun pysäköin keskelle pihaa toisen auton taakse estäen pelastusajoneuvojen pääsyn, tässä tapauksessa, jopa kolmelle sisäpihalla olevalle ulko-ovelle.

Ennemmin uskon parkkipirkkoa kuin vauva-palstailijaa.

Vierailija
565/2965 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös pysäköintivirhemaksu ole sakko? Löytyyhän siihen lainkohta, kun pysäköin keskelle pihaa toisen auton taakse estäen pelastusajoneuvojen pääsyn, tässä tapauksessa, jopa kolmelle sisäpihalla olevalle ulko-ovelle.

Ennemmin uskon parkkipirkkoa kuin vauva-palstailijaa.

Pysäköintivirhemaksu ei ole sakko, vaan virhemaksu. Sakko on rangaistus rikoksesta, väärin pysäköinti ei ole rikos, vaan rike.

Vierailija
566/2965 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakettiauto ajoi pihasta suoraan autoni oikeaan etunurkkaan, osittain renkaan kohdalle. Ukkeli totesi oho, ei varmaan haittaa, pikku juttu. Yleensä olen hiljainen ja arka mutta silloin paloi pinna ja huusin, että totta helvetissä haittaa, kun olin juuri matkalla Helsingistä Turkuun, laivalla yli ja viikoksi Norjaan automatkalle eikä auton rengas mahdu edes kunnolla kääntymään. 

Vierailija
567/2965 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotimme ravintolassa ruoka-annoksiamme normaalia pidempään. Vasta kun olin kysynyt annosten perään, niin ne pienen lisäodottelun jälkeen tuotiin pöytään saatesanoilla: 'Tää nyt vähän kesti.' Ei mitään selitystä viipymiselle saati edes hyvää ruokahalua toivotusta.

Vierailija
568/2965 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tavara lainassa parane!

Vierailija
569/2965 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vanhahko auto ja yksi kerta juttelin perheellisen puolitutun kanssa ulkona. Se sitten nosti muksunsa siihen konepelillille ja se alkoi kontata siinä johonkin. Muksu oli jotain 6..8 v, ettei ihan pieni enää. Kun hitusen avauduin aiheesta, niin oltiin kovin ihmeissään kun on vanhempi auto niin eihän tää haittaa. Olisi myös laskenut auton sisälle leikkimään, rynkyttämään ja seisomaan penkeille ja taas oltiin ihmeissään kun komensin ulos ja vähän äkkiä. Ihme ajatusmaailma ja sillä muksullakin jonkin sortin ADHD, niin ilmeisesti olisi sille vaan halunnut jotain tekemistä että olisi pois siitä jaloista härväämästä. En sano edes päivää jos satun jossain vielä näkemään.

Vierailija
570/2965 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu teki meiltä lähtöä ja katsoin ikkunasta kun käänsi pihassa autoaan. Minulla oli moottoripyörä siinä parkissa ja katsoin että peruuttaa päin ja pyörä nurin. Sivukate naarmuilla ja kytkinkahva poikki. Ei kai haittaa ja onhan sulla tässä varmaan kasko? No ei ollut kolarikaskoa. Kytkinkahvan maksoi mutta katteen naarmut ei kuulemma niin vanhassa haittaa. Eikä tietty se ettei päässyt ajamaan kunnes sai tilaamalla uuden kytkinkahvan joskus reilun viikon päästä.

Vierailija
571/2965 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juoksin kerran hieman ennen sulkemisaikaa (noin 5 minuuttia) kauppaan ostamaan unohtunutta ostosta. Puolijuoksua viiletin hyllylle, että ehdin varmasti maksaa ja ulos ennen sulkemisaikaa ja siellähän oli täti aivan kukkuroillaan täynnä olevan ostoskärrin kanssa hiljakseen vaeltamassa hyllyvälejä, pysähteli katselemaan tuotteita ja lukemaan hartaasti jokaista purkkia ja purnukkaa. Yksi työntekijä kävi siinä muistuttamassa, että kauppa menee kiinni viiden minuutin päästä ja tämä totesi vaan, että kauppa menee kiinni silloin kun viimeinen asiakas lähtee. Tätistä oikein paistoi "eikai tää haittaa" - asenne. Kassalla toisella työntekijän ilme oli aika myrkyllinen, kun tätä tätiä mulkoili.

Ihan käsittämätöntä miten törppöjä ihmiset on.

Opiskelusikana olin kaupassa töissä ja paras asiakas keräsi jouluaattona 20 Min yli sulkemisajan rauhassa tavaroita kärryyn. Hänelle käytiin tästä kyllä monta kertaa samomassakin, mutta selitti Kun en aiemmin ehtinyt...

Kiva kun itsellä oli sadan kilometrin matka kotiin joulun viettoon.

Vierailija
572/2965 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on hyvin pientä, mutta:

Olin kauan sitten junassa maksanut ikkunapaikasta, koska edessä oli hyvin pitkä matka, ja halusin lukea rauhassa.

Tämä oli siis sitä aikaa, kun paikat oli ns. lukittu oston mukaan.

Vaunuun tuli kaksi naista, jotka eivät olleet saaneet vierekkäisiä paikkoja.

He kävivät läpi koko vaunun ja yrittivät saada ihmiset siirtymään pois ikkunapaikalta että he pääsisivät vierekkäin, ja kun kukaan ei suostunut, nostivat huudon siitä miten noin pientä asiaa ei voida tehdä.

Joku varmaan sanoo, että hölmöä ettei kukaan voinut auttaa heitä. No, ensinnäkin kaikki joilta kysyttiin olivat maksaneet siitä että pääsevät ikkunan viereen. Toiseksi se tapa millä asia esitettiin oli vähintäänkin painostava. Jos olisivat kysyneet kauniisti, asia olisi voinut olla toinen.

Jos asia on noin tärkeä, niin tuolla voisi tehdä bisnestä. Multa irtoaisi ikkunapaikka 20 eurolla. 😁

Vierailija
573/2965 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juoksin kerran hieman ennen sulkemisaikaa (noin 5 minuuttia) kauppaan ostamaan unohtunutta ostosta. Puolijuoksua viiletin hyllylle, että ehdin varmasti maksaa ja ulos ennen sulkemisaikaa ja siellähän oli täti aivan kukkuroillaan täynnä olevan ostoskärrin kanssa hiljakseen vaeltamassa hyllyvälejä, pysähteli katselemaan tuotteita ja lukemaan hartaasti jokaista purkkia ja purnukkaa. Yksi työntekijä kävi siinä muistuttamassa, että kauppa menee kiinni viiden minuutin päästä ja tämä totesi vaan, että kauppa menee kiinni silloin kun viimeinen asiakas lähtee. Tätistä oikein paistoi "eikai tää haittaa" - asenne. Kassalla toisella työntekijän ilme oli aika myrkyllinen, kun tätä tätiä mulkoili.

Ihan käsittämätöntä miten törppöjä ihmiset on.

Opiskelusikana olin kaupassa töissä ja paras asiakas keräsi jouluaattona 20 Min yli sulkemisajan rauhassa tavaroita kärryyn. Hänelle käytiin tästä kyllä monta kertaa samomassakin, mutta selitti Kun en aiemmin ehtinyt...

Kiva kun itsellä oli sadan kilometrin matka kotiin joulun viettoon.

Millainen toimenkuva kaupassa on opiskelusialla?

Vierailija
574/2965 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri oli kylässä ja kysyi saako juoda jääkaapissa näkemäänsä mehua. Sanoin että se on kämppikseni mehu. Pyysi saada silti enkä osannut sano "ei" koska hän oli sen verran uusi tuttava ja olin pyynnöstä hämilläni. Jotenkin outo tilanne. 

Vierailija
575/2965 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaveri oli kylässä ja kysyi saako juoda jääkaapissa näkemäänsä mehua. Sanoin että se on kämppikseni mehu. Pyysi saada silti enkä osannut sano "ei" koska hän oli sen verran uusi tuttava ja olin pyynnöstä hämilläni. Jotenkin outo tilanne. 

Todella outo tilanne, annat kaverisi juoda kämppiksesi mehua. Sinä päästit kaverisi teille Jutta itse hän joi kämppiksesi mehua.

Vierailija
576/2965 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli lapsettomiin häihin lapsen kanssa. Lapsi noin 3v, rääkyi koko juhlan eikä hänelle tullut mieleenkään häipyä.

Todella törkeää, ettei 3-vuotias ymmärtänyt häipyä.

Vierailija
577/2965 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini tarvitsi lainaan rahaa 1000 euroa. Teimme velkakirjan ja sovimme että lyhentää 150 euroa kuukaudessa.

Ekan lyhennyksen aika tuli, eikä rahaa kuulunut. Kyselin että mikäs juttu, kun ei ole maksanut, selitys oli joku "oon hukannut pankkitunnukset, maksan heti kun löydän". No, maksu tuli kk myöhässä. Sitten seuraavan maksun perään sain taas kysellä, nyt syy oli että "unohdin painaa verkkopankissa "maksa", oon ihan just maksamassa" tms. joku vastaava syy.

Taas meni pari viikkoa ja sain 50 e. Voitte arvata että ei kolmaskaan maksu tullut ajallaan eikä ilman kyselyä, tällä kertaa kaverini totesi että "EI KAI SUA NYT HAITTAA jos maksuaikataulu vähän venyy, onhan sulla rahaa". Olin lainannut rahat säästötililtä, eikä 1000 e ole minulle todellakaan pieni raha. Kaverini loukkaantui ja heittäytyi marttyyriksi kun selvensin että kyllä se haittaa, haluan rahani takaisin kuten sovittiin.

Lopulta sain koko summan takaisin, tosin muistaakseni siinä meni 1,5-2v. Ystävyys loppui siihen, enkä sen koommin ole lainannut kenellekään rahaa. Kuulin jälkeenpäin että tuo kaverini oli valittanut yhteisille ystävilleni kuinka olen ahne ja pihi (!!) ja hän joutuu lapsilisistään makselemaan minulle.

Vierailija
578/2965 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin kaverin luokse kylään toiseen kaupunkiin ekaa kertaa, tarkoitus oli olla yötä. Kysyin että otanko omat lakanat + pyyhkeen ym mukaan, ei kuulemma tarvinnut. Kysyin myös mitä ruokaa jne tuon, mitään ei tarvinnut. Kaverini oikein vinkumalla vinkui mua luokseen ja hehkutti ja suunnitteli yhteistä viikonloppua etukäteen.

Kun saavuin paikalle, huomasin että kaverini asunto oli aivan luokattoman sotkuinen. Siis ei mun takia tarvitse puunata paikkoja mutta nyt kyse oli muusta: Esim. keittiössä oli pinoittain likaisia astioita, pizzalaatikoita, kissankarvoja, likaa ja kuivunutta ruokaa lattia ja tasot täynnä.

- kun menin suihkuun, kaverillani ei ollut shampoota, hoitoainetta eikä suihkusaippuaa

- puhdasta pyyhettä ei ollut, likaisia sen sijaan ympäri kylpyhuoneen lattiaa

- Nukkumaan mennessä minulle ei ollut petivaatteita, saati ylimääräistä peittoa tai tyynyä

- mitään ruokaa ei ollut, ei siis mitään. Aamulla ei edes kahvia.

Näihin kaikkiin hän vaan totesi että eihän sua tää haittaa, eihän me olla niin justiinsa!

Olin aika hämmentynyt, olinhan itse tarjoutunut tuomaan mukanani petivaatteet ja pyyhkeen sekä jopa ruokaa.

Vierailija
579/2965 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli ensimmäistä kertaa minun luokse kylään ja löi heti ovella tervehtimään tullutta koiraani kuonoon niin että koira vinkaisi ja perääntyi. Piti kuulemma näyttää että taloon on tullut uusi pomo. Tiuskaisin että älä turhaan ota kenkiä pois, avasin oven ja pyysin poistumaan. Ovi perästä kiinni, puhelin esiin, numero mustalle listalle ja aloin itkeä ihan vaan järkytyksestä. Miten olin arvioinut toisen ihmisen ihan väärin ja ahdisti koiran puolesta. Inhoan ihmisten ja eläinten huonoa kohtelua. Kaikenlaisia hulluja on liikenteessä.

Vierailija
580/2965 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli ensimmäistä kertaa minun luokse kylään ja löi heti ovella tervehtimään tullutta koiraani kuonoon niin että koira vinkaisi ja perääntyi. Piti kuulemma näyttää että taloon on tullut uusi pomo. Tiuskaisin että älä turhaan ota kenkiä pois, avasin oven ja pyysin poistumaan. Ovi perästä kiinni, puhelin esiin, numero mustalle listalle ja aloin itkeä ihan vaan järkytyksestä. Miten olin arvioinut toisen ihmisen ihan väärin ja ahdisti koiran puolesta. Inhoan ihmisten ja eläinten huonoa kohtelua. Kaikenlaisia hulluja on liikenteessä.

Samaa viestiä spämmäät jo toistamiseen. Ei ole kovin uskottavaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yksi