Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pahimmat "tää ei kai haittaa"-kokemukset

Vierailija
27.01.2022 |

Eli mitä härskiä ihmiset on tehny koska "ei se haittaa".

Kommentit (2965)

Vierailija
541/2965 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin varannut taloyhtiön pyykkitupaan illan viimeisen pesuvuoron. Kun menin hakemaan pyykkiä, oli siellä  joku äijä joka oli juuri nostanut mun pyykin johonkin yleiseen koriin. "Tää ei varmaan haittaa, kun ajattelin ettet kuitenkaan tule pesemään uutta koneellista ja laitoin omat pyykit tuohon vielä pörisemään". No haittasi sen verran, että hankin oman pesukoneen koska en halunnut jonkun tuntemattoman tyypin ronkkivan mun vaatteita. Mistä hän sitäkään olisi tiennyt, jos olisin halunnut pestä vielä toisen koneellisen omalla vuorollani. Jälkeen päin mietin että olisi tietysti pitänyt olla kovempi tuossa tilanteessa, mutta jotenkin sitä hyytyi kun oli niin yllättävä ja outo hetki.  

Kun asuttiin opiskelijatalossa, tapasi ro ma ni pariskunnan suku pestä vaatteensa muille varatuilla vuoroilla. Kun pesivät minun vuorollani, keskeytin kylmästi pesuohjelman ja nostin märät vaatteet kärryyn ja laitoin omani koneeseen. Ei tullut puu kos ta.

Minulle kävi samoin ( ilman ro-  maneja). Aloin viskaamaan litran kloritea pyykin sekaan aina kun joku pesi vuorollani.

Vierailija
542/2965 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lentokoneessa oli toinen henkilö ottanut ikkunapaikkani "ei kai haittaa". No tunnin lento, ei haittaa ja jäin käytäväpaikalle. Siinä tunnin aikana kuitenkin hänen piti päästä pari kertaa vessaan ja ja jaloittelemaan. Ja kun laskeuduttiin, haluaa rynniä ekojen joukossa ulos. Joten kiitos tästä opetuksesta ja jatkossa kyllä haittaa.

Junassa jos matkustan yksin, niin voin kyllä vaihtaa paikkaa, mutta haluan tietää mikä on vaihtajan paikka ja mille välille. Siinä joutuu herkästi itse sitten pomppimaan paikasta toiseen jos luopuu omasta paikastaan.

Minun paikkani oli toinen matkustaja pyhittänyt kylmälaukulleen ja sanoi, että voin varmasti mennä jonnekin muualle, missä on vapaata. Olin kiltti ja menin toiseen kohtaan vaunua. Parin asemavälin jälkeen juna tuli oikeasti täyteen, paikalleni löytyi lipun ostanut ja tämä kylmälaukun kanssa matkustanut henkilö sähisi minulle hyvin suoraan ärtymyksensä siitä, että ilmoitin nyt tulevani maksamalleni paikalle istumaan.

Nämä on uskomattomia! Mä matkustan paljon junalla ja sen vuoksi tilaan aina matkani ajoissa, valikoin paikkani huolella sen hetkisen tarpeen mukaan, joten olen toisinaan investoinut tähän aikaa, toisinaan aikaa ja rahaa. Eli todellakin haluan istua sillä paikalla, minkä olen valikoinut ja kyllä haittaa, jos joku muu siinä töröttää.

Härskein oli nyt korona-aikana, kun ihan rahalla olin ostanut kokonaisen kahden hengen hytin, koska olin tilanteessa, jossa ei tosiaan korona sopinut. Kallis oli. Siellä istui joku nainen, joka oli levittänyt tavaransa ympäri hyttiä ja sanoi, että eihän sua haittaa mennä tohon 4 hengen hyttiin (jossa istui jo yksi ihminen), samoja hyttejähän nämä on, nuoremmaksesi.

En tiedä ikäänsä, mutta vastasin, että mua todella  haittaa, että istut mun maksamassa hytissä ja olen 55 v.

Olisit yskinyt kovasti ja todennut että 'eihän sua haittaa et mulla on tää korona!'

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
543/2965 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä nyt ei niin paha ollut, mutta tylsä juttu kuitenkin.  Työpaikalla oli saatu sovittua tiimi-ilta ja vuokrattu mökki sitä varten, kun oli määrärahakin käytössä.  Oli hankittu ruuat ja ostettu juomat.   Niin tietenkin yksi sitten tulee kahden esikouluikäisen lapsensa kanssa ja julistaa isoon ääneen, että tuli omalla autolla, eikä  aio viipyä kauaa, kun ei nykyään oikein harrasta mitään menoja jne.jne.  Viipyi kuitenkin monta tuntia ja piti lapsiaan kaiken keskustelun keskipisteenä.  Eipä siinä sitten ollut oikein fiiliksiä siemailla siideriä ja yrittää rentoutua.

Vierailija
544/2965 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelun koiravivahteisiin viitaten. Joillakin todella tuntuu olevan käsitys että "eihän se haittaa", jos meidän kolme ihanaa puudelia juoksee vapaana ympäri vuoden, ilman maanomistajan lupaa ja haukkuvat järvenrannalla useamman tunnin. Tai tullaan kylään koiratalouteen ja lasketaan se ihana puudeli ilman lupaa irti ja lasketaan se jopa sisälle. Käytän termiä puudeli koiraroduista ja niiden omistajista joiden toiminta on röyhkeää ja koirat ovat kouluttamattomia. Eli en yksilöi vain yhtä rotua, vaan tiettyä koiranomistajatyyppiä.

Omistan itsekin koiran, olen omistanut useita 40-vuoden aikana. Ja sanon että edellä kertomani haittaa.

Vierailija
545/2965 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minunkin kämpässä oli käyty avaimilla. Ei mitään ilmoitusta käynnistä. Olivat korjanneet mennessään varapatjani, jolla veljeni yöpyi satunnaisesti ennen kuin sai oman asunnon.

Sehän oli kiltisti tehty jos korjasivat rikkinäisen patjan. Saisit olla kiitollinen.

Vierailija
546/2965 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koirallani oli jossain vaiheessa vaihe, että oli kauhean ärhäkkä muita koiria kohtaan.

Tein sitten päätöksen, etten päästä koiraani lähellekään muita koiria. Ulkoillessa huusin jo kaukaa, että varokaa.

Koirani on suht pieni eikä ole vaarallisen näköinen, niin moni halusi tuoda oman koiransa haistelemaan, vaikka kielsin. "Ei kai haittaa" "ihan oikeasti varo!" Ja rähähti heti.

Ja nyt älkää koiraihmiset hyökätkö, että kouluta. Yritettiin kyllä ja tää oli aikaa ennen nettiä, että tiedonsaantikaan ei ollut ihan mitä nyt. Pidettiin hihnassa lyhyellä ja varoitin hyvissäajoin että varokaa.

En myöskään lasten uskaltanut antaa silittää tuon arvaamattoman käytöksen vuoksi, niin siitäkin tuli jotain "no onpas se nyt vaarallinen" naureskelua.

Ihmiset on typeriä. Minun koirani on rauhallinen, mutta tottakai saattaa provosoitua ärhentelystä ja kukkoilusta. Moni varsinkin vanhempi ihminen harrastaa sitä, että yrittää viedä sitä omaa rähisevää ja pelosta räksyttävää koiraansa muiden koirien luo. Tyyliin hyssytellään "ei ole mitään hätää, katso nyt, siinä on kiva kaveri" ja koira on ihan stressaantunut ja peloissaan.

Joo, ihmiset kysymättä päästää koiransa nuuskimaan ja sitten paniikki ja raivoaminen kun koira ärähtääkin. Joskus olin lasten ja koiran kanssa ulkona ja jouduin auttamaan lapselle hanskaa tms. ja kääntämään hetkeksi selän koiralle. Menin selvästi tien sivuun ja koira oli siinä minun takana ihan lyhyessä hihnassa, että muut pääsevät ohi. Joku matami tuli koira pitkässä fleksissä ja päästi sen mitään kysymättä juoksemaan koiramme luokse, joka tietysti sitten ärähti, kun ei muista uroksista yleensä tykkää eikä varsinkaan tuommoisessa tilanteessa jossa toinen tulee ihan sen lauman luokse yllättäen ja koira ei myöskään pääse väistämään. Tämä matami veti hirveät kilarit kuinka koiramme on aggressiivinen ja hyökännyt hänen koiransa kimppuun.

Niin ja miksi koiramme reagoi muihin koiriin: kun se oli pentu, muutamakin isompi koira pelästytti sen kun päästettiin juoksemaan suoraan päälle. Koulutuksella ollaan päästy siihen, että koira ei ole remmirähjä vaan ohitukset sujuu mallikkaasti, ja lenkkeily on helppo ja mukavaa enimmäkseen, mutta liian vauhdilla lähelle tulevat aiheuttaa puolustusreaktion, samoin toiset urokset jos päästää nuuskimaan.

Ihan uskomatonta touhua kyllä. Jokaisen koiranomistajan tulisi tietää, että samaa sukupuolta olevat toisille vieraat koirat saattavat kokea tuollaisen yllättävän iholle tulon haasteena ja sitähän se yleensä onkin! Etenkin urokset toimivat näin. Hihnassa muutenkin koira ei ole ns. luonnollisessa kohtaamistilanteessa, joten ihan pöyristyttävää tuollainen tietämättömyys ja välinpitämättömyys koiriensa käyttäytymisestä.

Näitä valitettavasti riittää, ei ole mitään halua tai ymmärrystä "lukea" vastaantulevan koirakon eleitä, tullaan vaan suoraan kohti koira viiden metrin fleksissä vaikka itsellä omat on vierellä ja haluaisi vain ohittaa nopeasti ja ongelmattomasti. Omat koirat ottavat aivan älyttömät kierrokset kun vieras koira lähestyy ilman mitään omistajan kontrollia ja nämä lähes poikkeuksetta loukkaantuvat kun ei nyt päästykään moikkaamaan ja hänen koiralleen rähistään, en voi ymmärtää.. Samaan kastiin menee kun näin talviaikaan lenkkeillään joskus kapeilla poluilla, takaa saattaa tulla joku aivan huomaamatta ja äänettömästi ihan kantapäille ja sitten närkästytään kun koirani tulevat yllätetyksi ja rähisevät. Olettasi että koiraihmisillä on jotain tilannetajua, mutta valitettavasti usealla ei ole.

Sitä voisi koulutettavan koiran omistaja vihjaista vastaantulijalle, että nyt on koulutus menossa. Koira on kuitenkin lähtökohtaisesti sosiaalinen eläin. Miten kapealla metsäpolulla pitäisi toimia, kun tullaan takaa? Kyllähän koiran omistajankin, vaikka olisi kuinka kouluttamassa palvelukoiraa, tulisi havainnoida ympäristöään eikä suu persereiällä käyttäytyä kuin polun omistaja ja tuhista närkästyneenä ja rähistä omille koirille, kun nämä alkavat rähistä. Minä ja minun koira, joka ei saa huomata muita.

Minua kyllä koirattomana ihmetyttää, jos joku vihaisen koiran omistaja huutaa muille koirankulkoiluttajille, että varokaa, kiertäkää jne. Eikö se ole vihaisen koiran omistajan tehtävä pitää koiransa kurissa ja kiertää muut. Off-topic.

Todellakin on sen omistajan tehtävä. Off-topic tämäkin, mutta samoin on lasten vanhempien tehtävä tulla vahtimaan lasta jos lapsi juoksee kysymättä silittämään (!!!) vierasta koiraa. Itselläni on iso (kiltti mutta kömpelö) koira joka on onnistunut innostuessaan kaatamaan itseään pienemmän lapsen kumoon. Siihen ei muuten tarvita kuin pieni tönäisy kuonolla, siis sellainen ”rapsuta mua” -ele mitä koira on tottunut tekemään aikuisille saadakseen huomion. Nuo on kamalia tilanteita, kun haluaisi vain jatkaa lenkkiä rauhassa eikä vanhemmat tee elettäkään komentaakseen lasta. Jos lapsi sitten kaatuu (mitä lapset nyt helposti tekee koiraan koskemattakin jos koira vaikka haukahtaa kovaa ja pienet säikähtävät tätä) ja alkaa itkemään, ne vanhempien katseet sadan metrin päästä ovat oikeasti murhaavia. Eikö se ole vanhempien vastuulla huutaa lapselleen että lupa pitää kysyä eikä vain juosta kiinni tuntemattomiin? Koirani ei ole koskaan purrut tai edes murissut kellekään, joten en ole alkanut varoittelemaan siitä. Mutta noissa tilanteissa oma huomio menee 100% siihen että pidän oman koirani hihnasta kiinni, en voi estää lapsen kaatumista tai esim. autotielle karkuun juoksemista mitenkään. Muistakaa pliis tämä niiden kilttienkin koirien kohdalla, että ne tilanteet on sille omistajalle stressaavia ja te olette itse lapsistanne vastuussa!!!

Monet vihaisten koirien omistajat luulevat omistavansa myös maapohjan, jolla liikkuvat. Polut, puistot ja kävelytiet on varattu vain heille, kun he siellä ovat. Muut väistykööt.

Monet pikkukoirien omistajat luulevat heillä olevan erivapaus koiran irtipitoon missä vaan ja muut vaan sietäkööt. Huudellaan vaan että ei se mitään tee, kiltti on ja haluaa vain moikata, eikä omistaja saa puppeaan käskyn alle. En omista vihaista koiraa, vaan koiran joka ei hihnassa ollessaan siedä vapaana iholle tulevaa riekkujaa.

Minun koirani rakastaa kaikkia. Leikkii pienten ja isojen kanssa sovussa useampia kertoja päivässä. Usein on käynyt niin, että metsässä joku irrallaan oleva pikku-koira ryntää kiinni olevan omani luokse. Jotkut ovat kilttejä jotkut ei. Kuitenkin kun nuo omistajat könyävät jostain jossain vaiheessa niin se on aina minun vikani että olen päästänyt "tappajakoirani" heidän fuffensa läheisyyteen. Tuo logiikka vähän katoaa minulta koska käsken aina koiran kylkeen jos jostain pyyhältää irtokoira.

Olen tuon edellisen kommentin kirjoittanut, koirani vapaana kohdatessaan tykkää lähes kaikista koirista, mutta ongelma eniten on tuo toinen vapaana ja toinen hihnassa. En pidä koiraani vapaana taajama/kaupunkialueella koskaan, en edes metsäpoluilla. Koirani on herkkä reagoimaan esim. hälytysajoneuvojen ääniin, en ota karkaamisen riskiä jos äkillisesti panikoi yllättävää ääntä. Toivoisin että saisimme liikkua rauhassa näiltä "ei se mitään haittaa" ihmisiltä, mutta tuskin on ikinä mahdollista.

Vierailija
547/2965 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menin kylään kaverille, joka kertoi ohimennen olleensa pari päivää sitten oksennustaudissa. Että ei kait se mitään haittaa, tuskin se edes tarttuu. Joo eipä vissiin. Pari päivää siitä alkoi kamala oksentelu ja ripuli. Se tauti kyllä tarttuu, vaikka mitä tekisi.

Joo meilläkin oli ollut kylään kutsujan lasten päiväkodissa juuri oksennustautia, mutta se ei varmasti haittaa, kun ei heidän lapsille tällä kertaa tarttunut. Meillepä tarttui, ja oksennettiin ja ripuloitiin koko perhe viikko vuorotellen, nuorimmainen lähes joutui tiputukseen sairaalaan, kun mikään ei pysynyt sisässä moneen vuorokauteen.

Mä uskon et nämä tahalteen tartuttajat oikeasti saa siitä jotain sadistista nautintoa että muut sairastuvat. Ei sitä voi millään muulla oikeasti enää selittää. Eihän kukaan oikeasti halua olla kipeä? 

Itse kuljen jatkuvasti ilman maskia ihmisten ilmoilla, koska minulla ei ole tunnesidettä käytännössä kehenkään ulkona liikkujaan. En varsinaisesti toivo kenellekään mitään ikävää, mutta toimin silti näin koska päässäni on vikaa.

Hoidossa on oltu, ettei tarvitse tulla sitä huutelemaan tänne. 

Ilmeisesti koronan tehohoidossa?

Vierailija
548/2965 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin aikoinaan kämppiksenä kaverin kanssa, joka pelkää koiria. Eräs  toinen kaverini tuli sitten meille kahville ja otti mukaansa koiransa, tiesi kämppikseni pelkäävän koiria mutta eihän nyt pientä jackrusselinterieriä lasketa! Päästi sen irti eteisessä! Kämppikseni huusi paniikissa ja nosti jakkaran eteen kun koira lähestyi, minä nappasin koiran syliin ja käskin kaverini lähteä. Poistui loukkaantuneena ja laittoi jälkeenpäin viestin että käske "Minnan" mennä psykiatrille.

Vierailija
549/2965 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä nyt ei niin paha ollut, mutta tylsä juttu kuitenkin.  Työpaikalla oli saatu sovittua tiimi-ilta ja vuokrattu mökki sitä varten, kun oli määrärahakin käytössä.  Oli hankittu ruuat ja ostettu juomat.   Niin tietenkin yksi sitten tulee kahden esikouluikäisen lapsensa kanssa ja julistaa isoon ääneen, että tuli omalla autolla, eikä  aio viipyä kauaa, kun ei nykyään oikein harrasta mitään menoja jne.jne.  Viipyi kuitenkin monta tuntia ja piti lapsiaan kaiken keskustelun keskipisteenä.  Eipä siinä sitten ollut oikein fiiliksiä siemailla siideriä ja yrittää rentoutua.

Meidän tiimipäivässä äiti lähetettiin pois lapsineen. Perusteltiin kuitenkin puhutaan työasioita.

Päivästä sai palkallisen vapaapäivän, jota ei tietenkään saanut.

Vuosia tämän jälkeen erikseen sanottin ei ylimääräisiä.

Vierailija
550/2965 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapseni oli saanut koulussa uuden kaverin. Kaveri halusi tulla käymään meillä. Sovittiin päivä, jolloin hän voi tulla. Kaikki meni hyvin. Uudesta vierailusta ei kuitenkaan sovittu.

Seuraavana päivänä ovikello soi. Oven takana oli tämä sama lapseni kaveri, saksanpaimenkoiran kanssa: "Ei kai haittaa, että otin tänään meidän koiran mukaan?" No ei haitannut, kun ei muutenkaan ollut sopiva hetki päästää häntä kotiimme.

Olen huomannut myös päinvastaisen ilmiön tästä, eli olen itse sopinut meneväni jonnekin/tapaavani jotakuta ja ihmisille ei välähdä mieleen kertoa että ai niin, paikalla on koira tai koiria.

En suoranaisesti koiria pelkää tai mitään, nuorempana pelkäsinkin ja kovasti. Yllätyn aina että jaa täällä on koira,ei kai siinä sitten...

Oma pyrkimys on aina kertoa meillä vieraileville etukäteen että on kissoja, mahdollisten allergioitten tai just pelkojen takia.

Kyl nyt tossa mun mielestä pitäis itse kysyä onko koiraa tai kissaa jos jollekkin on esim kylään menossa, ei kaveri voi sun mahd allergioita tietää. Ja yleensä kyllä kaverien perheenjäsenet on tuttuja et sit jos tuntemattomampi niin kannattaa kysyä, ei toinen voi tietää noista peloista yms

Vierailija
551/2965 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähdin aamulla työkeikalle Tampereelle junalla. Junassa tuli viesti, että kokous siirretään, ei varmaan haittaa. Ei sitten muuta kuin takaisin seuraavalla junalla. Tämä ennen koronaa.

Minä olen lähtenyt aamukuudelta ajamaan Helsinkiin koulutukseen. Klo 8 oli tullut sähköpostiin tieto että kurssi on peruttu ohjaajan sairastumisen vuoksi. Kävin kahvilla ja ajoin takaisin kotiin. 5h meni hukkaan päivästä ja koska matkatunneista ei saa korvausta, niin osa tunneista meni omasta pussista. Ruuhka-aika molempiin suuntiin vielä. 

Tätä sattuu miehelleni jatkuvasti. Lentää tai ajaa toiselle puolelle Suomea edellisenä päivänä kun työhomman pitäisi alkaa heti aikaisin aamulla. Maksaa vielä hotelliyöpymisenkin ja aamulla seviää, että homma siirtyy toiseen ajankohtaan kun joku osapuolista ei tulekaan paikalle.

Vierailija
552/2965 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kämppis-ajoilta. Olin varannut itselleni gluteenittomat ruuat ja sellaiset, joita pystyn syömään (useita allergioita) merkkasin ruuat kissan kokoisin kirjaimin. Kämppis oli raahannut jonkun hoidon asunnollemme ja tämä ukko oli kännissä mättänyt melkein kaikki ruokani "ei kai haittaa kun Makella oli nälkä" se korvaa kyllä. Joo, korvasi, osti tilalle yhden valmislasagnen jota en voi syödä.

Vierailija
553/2965 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikamoisia juttuja täällä! Miten mulle ei ole ikinä sattunut mitään tällaista ei kai haittaa -meininkiä?

Vierailija
554/2965 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähdin aamulla työkeikalle Tampereelle junalla. Junassa tuli viesti, että kokous siirretään, ei varmaan haittaa. Ei sitten muuta kuin takaisin seuraavalla junalla. Tämä ennen koronaa.

Minä olen lähtenyt aamukuudelta ajamaan Helsinkiin koulutukseen. Klo 8 oli tullut sähköpostiin tieto että kurssi on peruttu ohjaajan sairastumisen vuoksi. Kävin kahvilla ja ajoin takaisin kotiin. 5h meni hukkaan päivästä ja koska matkatunneista ei saa korvausta, niin osa tunneista meni omasta pussista. Ruuhka-aika molempiin suuntiin vielä. 

Tätä sattuu miehelleni jatkuvasti. Lentää tai ajaa toiselle puolelle Suomea edellisenä päivänä kun työhomman pitäisi alkaa heti aikaisin aamulla. Maksaa vielä hotelliyöpymisenkin ja aamulla seviää, että homma siirtyy toiseen ajankohtaan kun joku osapuolista ei tulekaan paikalle.

ei tullut mieleesi että käy jatkuvasti vieraissa.

Vierailija
555/2965 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, Tiina tässä. Mulla olisi tämmöistä asiaa, että tehtaan johdon kanssa sovittiin, että halleissa 2 ja 3 sijaitsevat 7 jääkaappia tulevat nyt sun siivottaviksi. Viikoittain, joo. No en tiedä, ottavat ehkä itse ruokansa pois siksi aikaa, toivottavasti. Ei, en pyytänyt siihen lisää työaikaa, ei se kai sinua haittaa?

Vierailija
556/2965 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin kampaamossa. Pyysin korkeintaan 3cm pois. Pelkän siistimisen siis.

Nohh pian havahduin lauseeseen:

-Lähti nyt vähän enemmän mitä piti TOIVOTTAVASTI EI HAITTAA.

Oli siis napsinut väht 10cm, ja pitkistä hiuksistani tuli melkein polkkatukka. 

Ymmärrän että tuo harmittaa, mutta kampaaja olisi voinut kommunikoida paremmin.

Väitän kuitenkin ettei hän tehnyt sitä vahingossa, eikä ilkeyttään. Vuosien kokemuksella voin kertoa vinkin kuinka itse suhtaudun kampaajiin (ja josta syystä suosin mieskampaajia tai partureita, koska he olen havainnut erittäin rehellisiksi.)

Minulla on heikot hiukset ja uuden kampaajan tavatessani kysyn testinä voisinko saada sellaisen tai tällaisen kampauksen joka ei minun kasvoilleni, eikä hiuksilleni sovi. Jos kampaaja sanoo että se ei minun hiuksillani onnistu, tai ei istu kasvoilleni, silloin istun hänen asiakkaaksi mielelläni koska kampaaja tietää mitä hän tekee. Jos taas kampaaja alkaa mielistelemään ja väittämään että hän pystyy pyytämäni mallin tekemään, alankin miettimään että mitä jos kuitenkin pitäytyisinkin vanhassa mallissa ja annan hänen tehdä vain yksinkertiset siistimiset.

Ymmärrän että olet harmissasi siitä että menetit kymmenen senttiä kolmen sentin sijaan, mutta väitän että jos kampaaja olisi leikannut vain kolme senttiä, olisi kampauksesi ollut jollakin tapaa epätäydellinen ja väärän mallinen. Me kun harvemmin näemme itseämme oikeasti ulkopuolelta, ellet sitten anna kuvata itseäsi myös takaapäin ja sivuilta.

Toki virheitä sattuu kaikilla, enkä aio väittää vastaan jos kyse on hänen selkeästi osaamattomuudesta.

Vierailija
557/2965 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kämppis-ajoilta. Olin varannut itselleni gluteenittomat ruuat ja sellaiset, joita pystyn syömään (useita allergioita) merkkasin ruuat kissan kokoisin kirjaimin. Kämppis oli raahannut jonkun hoidon asunnollemme ja tämä ukko oli kännissä mättänyt melkein kaikki ruokani "ei kai haittaa kun Makella oli nälkä" se korvaa kyllä. Joo, korvasi, osti tilalle yhden valmislasagnen jota en voi syödä.

Ja sinä hyväksyit korvauksen? Minä olisin pakottanut antamaan rahaa, v**tu olisin nostanut sellaisen metakan, ilmoittanut poliisille jne.

Vierailija
558/2965 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiukan ujo, mukavan oloinen mies joka ei uskaltanut suudella, ennenkuin tein aloitteen paljastui pornosta oppinsa ottaneeksi. Kinusi nyrkkinaintia ja peppuseksiä, halusi laueta naamalleni, esileikit käsitti tissien kovakouraista puristelua , selosti silmät kiiluen yksityskohtia katsomistaan sairaista pornofilmeistä mm miten nainen puuhaillut hevosen kanssa ja äitipuoli tyttären kanssa. Voisi luulla, että kyse on jostain peräkamarin pojasta joka on ollut vain kätensä kanssa mutta ei, mies oli ollut naimisissakin. En tiedä mitä exänsä oli tykännyt, minä en ainakaan syttynyt! :(

En saanut seksistä muuta kuin kipeät mustelmaiset tissit ja aristavan toosan... Kun koetin kertoa mistä minä tykkäisin, miehellä ei enää seissyt ja hän alkoi murjottaa!

Tuossa on kuvattu palstan g-ilt-timies, jolle joku vastoin järkeä on mennyt antamaan mahdollisuuden. :)

Vierailija
559/2965 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omistan omakotitalon. Ihmettelin kun parkkipaikallani (yhden auton pienellä parkkipaikalla) oli kaksi tuntematonta autoa. Aivan toisiinsa kiinni parkkeerattuna. Lähistöllä ei ollut yhtään parkkipaikkaa, joten jouduin jättämään auton tienvarteen (ja sain 60€ sakon). Naapuri sitten viikon päästä päätti laittaa viestiä. Että "Tuttavamme parkeerasi pihallesi kun et ollut kotona. Toivottavasti ei haitannut!"

Ei yhtään...

olisin laittanut poikittain sinne taakse

Minä ajoin autoni keulan sentin päähän puskurista ja lähdin palaveriin. Puhelin äänettömälle ja avot, siellä kihisi ukko kun viiden tunnin jälkeen menin autolleni. Paikka oli merkitty rekisterikilvelläni ja tiedolla, että muiden pysäköinti paikalle ei ole sallittua.

Uhkasi minua poliisilla, sanoin, että pyydetään vaan, saat sakot.

Vierailija
560/2965 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ajoin autoni keulan sentin päähän puskurista ja lähdin palaveriin. Puhelin äänettömälle ja avot, siellä kihisi ukko kun viiden tunnin jälkeen menin autolleni. Paikka oli merkitty rekisterikilvelläni ja tiedolla, että muiden pysäköinti paikalle ei ole sallittua.

Uhkasi minua poliisilla, sanoin, että pyydetään vaan, saat sakot.

Tein kerran saman, pl viiden tunnin palaveri. Firmani (maksetulla) parkkipaikalla oli taloyhtiön asukkaan vieraan auto, soitin parkkipirkolle, joka tuli sakottamaan luvattomasta pysäköinnistä. Hän sanoi, että estämisestä voi saada itsekin sakon. Ei kuitenkaan sakottanut, kun olin itse paikalla ja siirsin autoni heti pois maksulliselle paikalle.

Oli kiva katsoa ikkunasta väärin pysäköineen ilmettä, kun sakkolappunsa huomasi. Oli varmaan ajatellut, ettei se haittaa, jos tunnin pysäköi paikallani, eihän liikekkään ollut vielä auki. Ei ollut, mutta aamuisin on silti työtehtäviä ennen oven aukaisua. Lisäksi vielä täytyi pistää "lappu luukulle" siksi aikaa kun kävin siirtämässä autoni omalle paikalleni + parkkimaksu!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yksi